X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מצרים הזמינה את ישראל, חמאס והרש"פ לשיחות בקהיר כדי לייצב את הפסקת האש ולהתחיל במשא-ומתן על הסכם רגיעה ארוך טווח אך קיימים קשיים רבים בדרך לשיחות המצב במזרח ירושלים ובהר-הבית מתוח מאוד, חמאס מאיים בחידוש האש ומציב תנאים שישראל תתקשה לקבל
▪  ▪  ▪
הפגנה למען שחרור גופות החיילים הנעדרים [צילום: פלאש 90]

מצרים הזמינה את ישראל, הרש"פ ותנועת חמאס לשיחות בקהיר, לא נמסר עדיין המועד בו יתחילו השיחות אך על-פי גורמים מצרים הן יעסקו בניסיון לגבש הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס, לפחות לתקופה של חמש שנים, ולקדם עסקת חילופי שבויים בין שני הצדדים.
גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי קיום השיחות בקהיר תלוי בתוצאות המגעים המדיניים והמצב הביטחוני במזרח ירושלים ובהר-הבית, הפלשתינים הכריזו על יום שישי כ"יום זעם". בכיר מהמודיעין המצרי אמור להגיע לישראל בימים הקרובים לשיחות על הפסקת האש ומתווה הרגיעה המצרי, כמו-כן מתקיימים מגעים לביקור של שר החוץ, גבי אשכנזי, במצרים לפגישה עם עמיתו המצרי, סאמח שוכרי.
גורמים מצרים מסרו את עיקרי המתווה המדיני שיגבשה מצרים.
  • ביסוס הפסקת האש: פתיחת מעברי הגבול לרצועה, פתיחת מרחב הדיג, העברת סיוע הומניטרי לרצועה וחידוש אספקת החשמל מישראל.
  • הקמת "ממשלת אחדות פלשתינית" שבה יהיו הרש"פ וחמאס שותפות פוליטיות. במסגרת הזו הרש"פ תהייה הגוף שיקבל את כספי הסיוע הערבי והבינלאומי ותקים מנגנון לחלוקתו לתושבי רצועת עזה.
  • חידוש המשא-ומתן העקיף בין ישראל לחמאס, בתיווך מצרי, להשגת עסקת חילופי שבויים חדשה במסגרתה יוחזרו לישראל ארבעת השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס.
  • התחייבות ישראלית לשמירת הסטטוס-קוו בהר-הבית והתחייבות שלא לפנות את המשפחות הפלשתיניות משכונת שיח’ ג’ראח במזרח ירושלים.
  • התחייבות ישראלית שלא לחסל את בכירי חמאס.
  • חידוש המשא-ומתן המדיני בין ישראל לרש"פ.
שר החוץ האמריקני טוני בלינקן אשר ביקר בקהיר ונפגש עם הנשיא א-סיסי נתן את "האור הירוק" האמריקני לקידום המתווה המצרי ולזימון הצדדים לשיחות בקהיר, נראה כי כל הצדדים אכן ישלחו נציגים לקהיר, אף אחד מהם לא מחרים את המפגש המוצע, את השיחות ינהל המודיעין המצרי בתיאום עם שר החוץ סאמח שוכרי והן יתקיימו בנפרד עם כל צד.
גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל הציבה שני תנאים להשתתפותה בשיחות: השיחות יתנהלו בשני ערוצים נפרדים ושיקום רצועת עזה מותנה בהתקדמות בנושא השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידי חמאס.
גורמים בחמאס אומרים כי הארגון הציב תנאי כי השיחות יכללו את נושא ירושלים והר-הבית וכי מצרים אימצה את עמדת חמאס כי ירושלים תיכלל במשוואת הרגיעה החדשה וכי אי-אפשר להפריד בין מה שקורה בגדה ובירושלים לבין מה שקורה בגבול רצועת עזה עם ישראל.
מנהיג חמאס אסמעיל הניה אמר בראיון לערוץ אל-ג'זירה ב-26 במאי: " העברנו מסרים לוושינגטון ותל אביב כי ירושלים היא "קו אדום" ואנחנו אלה שנקבע את "כללי הלחימה".
התחזקות מעמדה של מצרים
המלחמה האחרונה ברצועת עזה חיזקה את מעמדה של מצרים כמתווך אזורי חשוב, למצרים יש קבלות, היא זו השיגה את הפסקת האש בין ישראל לחמאס במבצע צוק איתן ב-2014 והיא זו שתיווכה בהצלחה בין שני הצדדים ב"עסקת שליט" ב-2011.
מצרים נהנית הפעם מתמיכה חזקה של ממשל ביידן, למרות המחלוקות הקשות על נושא זכויות האדם במצרים, הנשיא ביידן שוחח באחרונה פעמיים בטלפון עם הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי. האמריקנים מברכים על המתווה המצרי ומקווים שאחרי שתיוצב הפסקת האש ברצועת עזה יתחדש גם המשא-ומתן המדיני בין ישראל לרש"פ על בסיס עיקרון שתי המדינות.
קהיר מתואמת עם קטר בכל הקשור לשיקום הרצועה. מצרים תרמה 500 מיליון דולר לשיקומה וגם קטר הודיע על תרומת סכום דומה, איחוד האמירויות הודיע לארה"ב כי הוא מוכן לסייע לשיקום רצועת עזה בתנאי שארגון חמאס יהיה מחוץ לתמונה ולא יתערב.
הרעיון המצרי הוא להקים גוף שהאחריות שלו תהייה שיקום רצועת עזה מנזקי המלחמה, דרך הגוף הזה יוזרמו הכספים לגופים הפועלים בשטח, ללא קשר לארגון חמאס,התפקיד המרכזי בשיקום ינתן לחברות מצריות וגם לחברות ערביות ובינלאומיות, אולם לגופי ההנדסה של הצבא המצרי אמור להיות תפקיד חשוב בשיקום הרצועה.
אולם, צריך להנמיך ציפיות מהמפגש הצפוי בקהיר, מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר הודיע במסיבת עיתונאים שכינס בעזה ב-26 במאי כי רגיעה ארוכת טווח תתקיים רק תמורת נסיגה מלאה של ישראל משטחי הגדה ומזרח ירושלים. צריך גם לזכור כי המצב במזרח ירושלים מתוח מאוד ולכן הפסקת האש היא שברירית מאוד, חמאס יכול לחזור ולשגר בכל רגע רקטות לעבר ישראל אם השקט במזרח ירושלים יתפוצץ מחדש.

תאריך:  28/05/2021   |   עודכן:  28/05/2021
+מכתב פתוח לראש הממשלה
17:40 28/05/21  |  שלמה בללי   |   לרשימה המלאה

מכתב לראש ממשלת ישראל לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל משטרת ישראל  ▪  משטרת ישראל אינה פועלת בנחישות ובמלוא הכוח התחכום והתעוזה מול פורעים ערבים למרות שצוידה במיטב הציוד האנשים והכלים, ובעלת תקציבי ענק

שוטר חזק וחמוש [צילום: שרעיה דיאמנט/פלאש 90]
+שר הביטחון חתם על שורת צווי מעצר מינהלי
13:11 28/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנאי הישראלי: שיקום תמורת נעדרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
הותר לפרסום: כוחות צה"ל ושב"כ תפסו את חוליית המחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בית סמוך לגבעת אסף    בנס איש לא נפגע בפיגוע, אך נזק נגרם לרכוש
רבקה שפק-ליסק
המדיניות של הרשות הפלשתינית היא לתמוך באנגלית בפתרון של 2 מדינות אבל, לנהל מאבק נגד ישראל בכל המוסדות הבינלאומיים במטרה להביא לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של קיומה
עמנואל בן-סבו
אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות?
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ מרוצים מהחלטת ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ומפרשים אותה ככישלון תוכנית "עסקת המאה". להערכתם, נוצרה כעת הזדמנות לחידוש המשא-ומתן עם ישראל תוך הפעלת לחץ מדיני כבד עליה להסכים לפתרון שתי המדינות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בעייתי, תודה, חוויה ב"אופרה" בחדרה ומדיניות מוזרה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il