X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דיילי טלגרף בתרחיש אימים: אם יתברר שמקור הקורונה בדליפה מן המעבדה בעיר ווהאן, התוצאות הכלכליות והפיננסיות לעולם כולו יהיו קשות ביותר
▪  ▪  ▪
משלחת ארגון הבריאות העולמי, ווהאן [צילום: נג האן גואן, AP]
"תיאוריית המעבדה" שוב על הפרק
איתמר לוין
האם מקור הנגיף בתקלה במכון הווירולוגיה של ווהאן, העיר הסינית שהייתה המוקד הראשון של התפרצות המגיפה? חקירה בלתי מספקת של ארגון הבריאות העולמי והעדר שיתוף פעולה מצד סין, מובילים לכך שהתיאוריה אינה נשללת - והשבוע אף הורה ביידן לבדוק אותה, מסביר וושינגטון פוסט
לרשימה המלאה

התיאוריה לפיה מקור הקורונה במעבדה בעיר ווהאן והנגיף דלף ממנה בתאונה או בכוונה, חזרה לכותרות בימים האחרונים, כאשר הנשיא ג'ו ביידן הורה לסוכנויות המודיעין האמריקנית לבחון אפשרות זו. השאלה הגדולה, לפחות מבחינת השווקים, היא: מה המשמעות אם התיאוריה הזאת נכונה? תהיה זו המכה הקשה ביותר למשק העולמי מזה עשרות שנים, מזהיר דיילי טלגרף. משום שלממשלות לא תהיה ברירה אלא להגיב בעיצומים ובדרישה לפיצויים מלאים.
מוצרים סיניים עשויים להיות מורחקים לפתע מן השוק העולמי, תוך יצירת מחזור והתפרצות אינפלציונית. הסחר העולמי יקרוס. השווקים הסיניים יתרסקו כאשר הכסף הסיני יימשך מהם. האמון בסין יתמוטט. כל זה יגרום ליותר נזק מאשר הקורונה עצמה – וזוהי הסכנה הגדולה ביותר כרגע ליציבות הכלכלית.
באוויר תמיד מסתובבות תיאוריות קונספירציה. לרוב הן מוגבלות לכמה אובססיביים בלתי מזיקים ואינן גורמות נזק של ממש. אבל תיאוריית המעבדה מתחילה לנוע למרכז השיח. ביידן, ככל שהוא רוצה להימנע מהרעיונות היותר-מופרכים של קודמו, לכל הפחות מוכן לשקול את האפשרות. סוכנויות הביון אוספות ראיות. ארגון הבריאות העולמי מגלה עניין. כמובן, יכול להיות שאין לכך כל בסיס. אבל אם יתברר שזאת האמת, או אפילו אם הטענה לא תוכח במלואה, יהיה זה לא רק אירוע פוליטי אדיר ממדים. זו תהיה מכה כלכלית קשה ביותר, עליה השווקים אפילו לא התחילו לחשוב.
תחשבו לרגע על האפשרות שמקור הקורונה איננו בעטלף בשוק המזון של ווהאן, אלא באמת במעבדה בעיר. אין ספק שהעולם יצטרך להגיב בצורה כלשהי. מה שעוד יותר גרוע: המשמעות תהיה שסין טייחה את האמת במשך שנה וחצי, בעוד 3.5 מיליון בני אדם מתים וכל המדינות מטילות סגר מסוג זה או אחר. זה לא משהו שאפשר לטאטא מתחת לשטיח. התגובה המינימלית תהיה עיצומים ודרישה לפיצויים. כל דבר פחות מזה ייחשב לחולשה שאין להשלים איתה.
סין מהווה 15% מהסחר העולמי, עם מכירות של 3 טריליון דולר. היא הספק העיקרי של מוצרי צריכה יום-יומיים, לצד מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. כל סוג של עיצומים שיגביל את זרימת הטובין יחנוק את היצרנים, יצור צווארי בקבוק, ישבית מפעלים ויותיר מדפים ריקים בחנויות. יידרשו שנים לבנות יכולת ייצור דומה, ובינתיים יהיה זינוק באינפלציה כאשר תתייבש האספקה של כמעט כל דבר.
לאחר מכן, ממשיך הטלגרף, יבוא משבר פיננסי ענק. בבעלות סין אג"ח של ממשלת ארה"ב ב-1.1 טריליון דולר, המחזיק הזר הגדול ביותר. אם הללו יימכרו או יוקפאו, לא תהיה לפדרל ריזרב ברירה אלא לרכוש אותן בעצמו ובכך יגדיל בצורה עצומה את היצע הכסף. הכסף הסיני ייעלם מן הבנקים והם יזדקקו לסיוע חירום. שוק האקוויטי ייכנס לתוהו ובוהו, שכן סין מחזיקה ב-1.5 טריליון דולר ממנו בארה"ב לבדה.
אפשר יהיה לטעון שהתגמול יהיה מסוכן מכדי להתמיד בו. אבל אפילו אם רוב העולם יחליט נגד עיצומים בהיקף מלא, עדיין יהיו השלכות. יתעורר חשש מפני סחר עם מדינה המפגינה כזה בוז כלפי ההשלכות של מעשיה על העולם. ודליפה ממעבדה תגלה שמדובר באוזלת יד בקנה מידה אפי: זה יהיה צ'רנוביל פי עשרה. נכון, הדליפה מן המעבדה היא כרגע רק תיאוריה. בחודשים הבאים נגלה האם יש בה ממש. אבל אם היא אמת, זו תהיה רעידת אדמה כלכלית – גרועה פי כמה מאשר המגיפה.

תאריך:  02/06/21   |   עודכן:  02/06/21
+פיקוד העורף הפסיק את הבדיקות לקורונה
15:20 02/06/21  |  עידן יוסף

לאור הירידה ברמת התחלואה ובמקביל לכך לירידה במספר הבדיקות לקורונה, עמדות הדיגום לבדיקות לגילוי נגיף הקורונה של פיקוד העורף הפסיקו את עבודתן.
כלל הבדיקות הנדרשות לחולים סימפטומטיים ולמגעים של מאומתים יבוצעו בקופות החולים. אוכלוסייה ללא ביטוח של קופה (כגון עובדים זרים) תבצע בדיקות במרפאות של חברת ביקור רופא.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואם הקורונה באמת מהמעבדה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פירוש בוכים: האמת כה בעייתית ש
החזיר שמחזיר  |  3/06/21 00:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
טיימס חושף: הממונה מטעם ג'ונסון ממליץ להשקיע 15 מיליארד ליש"ט על פני שלוש שנים בסגירת הפערים - ומזהיר שהנזק עלול להיות גדול פי 100
מרדכי ליפמן
כל זמן שמערכות האמונות על החוק והסדר כולל מערכת המשפט, לא ישנו את האופן הנלוז שבו הן עושות שימוש בכוחן, בעת שהנושאים הללו מגיעים לפתחן, שום דבר לא ישתנה
עידן יוסף
אין הכרעה בצוות טיפול מגפות באשר ההמלצה להרחבה גורפת של החיסון לבני נוער בני 15-12 תידון במסגרת דיון שקיים    מנכ"ל משרד הבריאות יכריע בנושא    סבירות לקיומו של קשר בין המנה השנייה לדלקת קלה בשריר הלב
איתמר לוין
מסיכות אלו פעלו שנים לפני הקורונה; הרגע התרבותי החדש הנוצר עם היציאה מן המגיפה, הוא הזדמנות לדרך חיים שונה ואנושית יותר
איציק וולף
ביטול התו הירוק מאפשר כניסה ללא הגבלות לכל המקומות ללא הצגת בדיקת קורונה שלילית או תעודת מתחסן    ביטול התו הסגול מאפשר פעילות ללא הגבלת מספר משתתפים - גם במקומות עבודה ובתחבורה ציבורית    מגבלות קורונה אחרות נשארות בתוקף ובהם חובת עטיית מסיכה במקומות סגורים, חובת בידוד למי שאינו מחוסן ושבא במגע עם חולה קורונה ועוד ובדיקת קורונה בכניסה לישראל    מהבוקר הפכו בדיקות הקורונה בכניסה לארץ לבדיקות בתשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il