X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי ייתן ותצליח הממשלה הזו לשים את צרכי האזרחים הפשוטים בראש מעייניה, חבריה יוותרו על מלחמות האגו, ויצליחו להצעיד את המדינה אל עתיד טוב ויפה יותר
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

איזו שמחה. איזה אושר. סוף-סוף הצליחו הפלגים הקיצוניים במדינה ליצור איזו שהיא אחדות, לשבת יחד בממשלה. ותודה מיוחדת ליאיר לפיד שלמען האחדות היה מסוגל לוותר על הקדנציה הראשונה כראש ממשלה. אין זה דבר של מה בכך ולא כל אחד היה מסוגל לעשות זאת. מאז ילדותי אני זוכרת פילוג, ולא רק פילוג, אלא שנאה. שנאה איומה. שנאה יוקדת.
כדי להסתתר מהשנאה הזו היה על אבי, איש אצ"ל, לרדת למחתרת פרטית. רק בזכות העובדה שהתחתן עם אמי, שהייתה שייכת ל"זרם הנכון", למפלגת מפא"י שהייתה אז בשלטון, יכולנו לקנות דירה בשיכון מעונות עובדים בפתח תקוה, ובזכות זה יכול היה למצוא עבודה. אומנם לא מצא עבודה שהתאימה לכישוריו, אבל בכל זאת יכול היה לפרנס את המשפחה.
למרבה המזל, לא חוויתי את השנאה הזו בבית. מעולם לא שמעתי ויכוח פוליטי בבית, למרות שאבי היה חרותניק שרוף והיה לוקח אותי ואת אחותו לעצרות של בגין בכיכר העיר. אמי לא אמרה על כך דבר, והדברים הוחלקו בשקט. אבל האווירה הכללית במדינה תמיד הייתה אווירה של קיטוב פוליטי. אנשים נמדדו ונשקלו לפי השייכות הפוליטית שלהם.
בשנות ההתבגרות שלי למדתי בכיתה עם בנות שהשתייכו לשומר הצעיר, והן "סחבו" אותי לתנועה. האמת שחיי השיתוף שבקיבוצים, אליהם נסענו למחנות עבודה, מאוד מצאו חן בעיני. חיי הפשטות, העבודה, ובעיקר השמחה שבפשטות ובעבודה הזו כבשו אותי, ונעשיתי מה שנקרא "שמאלנית", ואחר כך פעילה די מרכזית במפלגת מרץ.
כמובן שזה לא עבר בשקט בבית, אבי לא ממש כעס, הוא התבונן בי בהשתאות מהולה בסלחנות ובביטול, ואמר לי שאיני מבינה מה שאני עושה. לזכותו ייאמר שמעולם לא הכריח אותי להשתתף בפעילויות של תנועת הנוער בית"ר או להצביע למפלגת "חירות", אבל היה ברור לי שהוא מצפה שאעשה כך. אבל לא יכולתי להתכחש למצפוני ולמה שהאמנתי בו, ולכן שנים רבות השתייכתי למה שנקרא "השמאל" במדינה שלנו. זה היה כרוך בהרבה ויכוחים, הרבה שמיעת השמצות, הרבה מלחמות, אבל הרגשתי שזה כדאי, כי זה מה שאני מאמינה בו.
פירות נפלאים
לימים, לאחר שראיתי שהשתתפות במפלגה שחורתת על דגלה את האמת, השוויון והאחווה אינה מעידה בהכרח על כך שחברי המפלגה אכן פועלים באחווה ובשוויון, ומכיוון שבערך באותו זמן החלה הקבלה לחשוף את מהותה בפני, החלטתי לפרוש מהחיים הפוליטיים ולהקדיש את רוב זמני ליצירה, לכתיבת שירה וללימוד קבלה.
ההחלטה הזו הניבה פירות נפלאים, שכן לימודי הקבלה מדגישים את האחריות האישית שיש לכל אדם על גורלו, ולכן כמובן על אישיותו. כלי הקבלה מאפשרים לנו לעבוד על התכונות השליליות שלנו ולשנות אותן ולחזק את התכונות החיוביות. אין ספק שהפכתי לבן אדם שלם יותר, שלו יותר, מאמין יותר, וטוב יותר.
התרחקתי מאוד מעולם הפוליטיקה מכיוון שמניסיון העבר שלי ראיתי שיש לכך השפעה רעה מאוד על האישיות שלי. המריבות והסכסוכים הבלתי פוסקים בתוך התנועה ומחוצה לה לא הוסיפו לי בריאות, בלשון המעטה. לכן כל כך שמחתי היום לקרוא בעיתון שסוף-סוף יש לנו ממשלה שמאחדת בתוכה את כל הקצוות הפוליטיים. ולא רק זה - בפעם הראשונה תהיה ממשלה שמכילה בתוכה גם מפלגה ערבית!
זו ממש היסטוריה, ואני מאוד מקווה שהממשלה הזו תוכל לרכך את הקצוות הפוליטיים, שאנשים יבינו שכולנו בסך-הכל בני אדם, שכולנו רוצים לחיות טוב ובשלום, כולנו רוצים עתיד טוב יותר לילדים שלנו. סוף-סוף הסכימו האנשים לוותר קצת על האגו שלהם ולשבת עם אנשים שחושבים אחרת מהם, לנסות להנהיג את המדינה על-פי רצון אזרחיה, ולא על-פי רצון האגו שלהם. מי ייתן ואכן ישכילו האנשים שיושבים עכשיו בממשלה לשים את צורכי העם, צרכי האזרחים בראש מעייניהם, ויוותרו על מלחמות האגו, ויצליחו להצעיד את המדינה אל עתיד טוב ויפה יותר. אמן, כן יהי רצון!

תאריך:  03/06/2021   |   עודכן:  06/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצוות פוליטיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לכולנו הפוליטקה זרה ורעה
שיפון  |  4/06/21 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
צריך להמשיך ולנסות ולהיכלל ברשימת המדינות שלא נדרשות להציג אישור כניסה לארצות-הברית אך במקביל צריך לדאוג שהשגרירות תעבוד בכוח אדם מלא כך שמי שצריך לטוס לארצות-הברית לא ייתקע עם בעיות מיותרות
דוד ארגז
כשמועד הרוטציה יתקרב, חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה יחפשו כל דרך חזרה לחיק הימין והרעיון לערוק יראה להם פתאום מושך יותר ומרתיע פחות
עליס בליטנטל
המחזמר "רינגו" העולה עם קבוצת הצעירים של התיאטרון הקאמרי מהווה מהפכה בעולם התיאטרון הישראלי, הן במובן התיאטרלי והן בלשון המוסיקלית    משהו שמשנה את כל מה שהיה מובנה עד עכשיו בתודעה של כולם מהו תיאטרון    פצצה של מחזה, מה שלבטח יהיה מחזמר-קאלט סוחף היסטרי
בעז שפירא
פירוש המילה בגידה על-פי המילון: מעילה באמון, פעולה של היעדר נאמנות    אל תהלכו אימים על מי שכמוני נוקט במילה בגידה בהקשר מעשה הנבלה הפוליטי הנעשה כיום בראש חוצות על-ידי מוליכים בכחש וגונבי דעת
עמנואל בן-סבו
השופט ברודה הכריז לאחר שהניח את מכתב ההתפטרות כי אינו יכול להבליג נוכח מערכת המשפט המעוותת והחלטותיה הבלתי סבירות בעליל והמנוגדות לכל היגיון של כל בר דעת מצוי וסביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il