X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולי לא בכוונה תחילה - הקנאות השמאלנית האידיאולוגית של מערכת הארץ גרמה לה להתפס דווקא לתעמולה הערבית
▪  ▪  ▪
[צילום: אוניברסיטת בר אילן]

עיתון הארץ בחר ביום חמישי (27.05.21) להקדיש את מיטב גיליונו לתעמולת החמאס בכך שפרסם בעמוד-הכותר ובעמוד החדשות אחריו פעמיים את צילומי הילדים והנוער הערבי בעזה שלכאורה נפגעו בהפצצות חיל-האוויר. העורך גם בחר לנסח כותרת מעל התמונות בתוכן של הטפה פטרונית בנוסח "כשמנהיגים פותחים במלחמה הפגיעים ביותר משלמים את המחיר" (עמ' 3).
אמנם הכתבה כולה על תמונותיה הועתקה מן "הניו-יורק טיימס" - אך זה לא מצדיק את פרסומה, כי ליהודים המשפיעים במערכת האמריקנית אין שום עינין אמיתי במדינת ישראל. הם נתונים עדיין להשפעת ברק אובמה ולאגף הקומוניסטי של הדמוקרטים, הבוחר לקרוא לעצמו "ליברלי" או "פרוגרסיבי" - ומזדהה עם התעמולה המוסלמית והערבית בכל ענין המתייחס לארץ-ישראל ולמדינת היהודים.
בפרסום מאסיבי ושערורייתי כזה - הארץ עלול להראות כמזדהה עם החמאס ומתנגד להגנה על העם היהודי בארצו. בכך הארץ משתף עצמו בלוחמה הפסיכולוגית נגד מדינת ישראל. אין לכך שום תקדים בינלאומי - פרט לשנאה העצמית היהודית כתופעה היסטורית והיסטרית.
גם מבלי להתייחס לסימן השאלה בדבר נכונות הידיעה ונסיבות המוות של ההרוגים - ומבלי לבקש מן "הניו-יורק טיימס" הוכחות אובייקטיביות לאימות התמונות ותוכן הכתבה - ברור כי כל אלה נמסרו לאמריקנים על-ידי הטרוריסטים של החמאס - והפליאה הגדולה היא על מו"ל הארץ ועורכיו שהפכו בפרסום תעמולתי בלתי-אמין כזה לסנגורי הארגון המפציץ את יישובי עוטף-עזה וערי הפריפריה מזה עשרים שנה. נכון שקיים חופש עיתונות - אך ניתן לומר שחופש זה אינו חייב להיתרגם לתעמולת-אויב. יש גם פתגם עתיק הקודם בחשיבותו לחופש העיתונות האומר שכאשר רועמים התותחים - המוזות שותקות. לא שמענו ולא ראינו שרבבות הילדים הגרמנים שנהרגו בהפצצות בעלות-הברית בברלין, דרזדן והאמבורג - זכו למודעות אבל בעיתונות הבריטית והאמריקנית.
כאשר בזמן לחימה האויב מנסה בתעמולת סרק להחליש את מדינת ישראל - גדעון לוי בהארץ מסנגר (הארץ 30.5.21) על הפרסום בעתונו - אך מבלי להזכיר כלל שהאלטרנטיבה להפצצות שלנו כמענה לרקטות - אינה קיימת - אלא אם היו מקריבים מאות ואולי יותר חיילים במבצע רגלי לתוך עזה. בנסיבות אלה האם הארץ מתנגד לניסיון הישראלי להתגונן באוויר מפני אלפי הרקטות של הערבים?
אולי לא בכוונה תחילה - הקנאות השמאלנית האידיאולוגית של מערכת הארץ גרמה לה להתפס דווקא לתעמולה הערבית - כאילו המו"ל והעורך אינם יודעים שמדינת ישראל היא היחידה בעולם המקישה על דלתות האויב לפני שהיא פותחת בפעולה צבאית, כולל הפגזות. אך כל אלה לא מנעו מעמוס שוקן, נכד לציוני זלמן שוקן שכיהן כיו"ר הוועד הפועל של האוניברסיטה העברית - ובן לגרשום שוקן שצידד שנים רבות בשמעון פרס ובמשה דיין "הניצים" - להקדיש את עמודי עיתונו לתעמולה המשרתת רק את האויב, תפקיד של "פייסן" עליו אמר צ'רצ'ל - "פייסן הוא זה המאכיל תנין בתקווה שהוא יהיה קרבנו האחרון". (בבית-הנבחרים בלונדון, ינואר 1940 - ראה במילון אוקספורד לציטוטים פוליטיים 1997, עמ' 90).
כדאי לצטט את הגדרת המושג "תעמולה" כפי שמופיע בפרסום של האנציקלופדיה למדעי החברה, כרך 5, עמ' 895 הוצ' ספרית-פועלים שם נאמר: "את התנהגותם של בני-אדם אפשר לכוון... ע"י שכנוע (יצירת עובדות ודעות מתאימות). השכנוע אינו אלא שימוש במערכת סמלים... אין התעמולה מעוניינת בהפצת ידיעות - כי אם בהשפעה על עמדות". עמדת הארץ בסכסוך הישראלי-ערבי ברורה לכל המעיין במאמרי המערכת ורוב המשתתפים ופרסום תמונות הילדים נועדה להשפיע על העמדות הפוליטיות של קוראיו.
על כאלה המצדדים בעמדת הארץ כתב נתן אלתרמן את שירו המזעזע "כה אמר השטן" שנתגלה בעזבונו אחרי מותו (ראה מנחם בן, מעריב, 05.02.12)
"אז אמר השטן: הנצור הזה איך אוכל לו? / אתו האומץ וכשרון המעשה / וכלי מלחמה ותושיה עצה לו / ואמר: לא אטול כוחו... / רק זאת אעשה: אכהה מוחו / ושכח שאתו הצדק / כך דבר השטן וכמו / חוורו השמיים מאימה / בראותם אותו בקומו / לבצע המזימה ".
הגיע הזמן שבעלי הארץ יפסיקו להאזין לשטן הלוחש וייזכרו שהצדק הוא איתנו.

תאריך:  04/06/2021   |   עודכן:  04/06/2021
+הליכוד העריך כבר לפני חודשיים שבנט סגר עסקה מול לפיד
14:39 04/06/21  |  עידן יוסף

אילה חסון (חדשות 13) אומרת כי כבר ב-6 באפריל, לפני כחודשיים, פרסמה על כך שבליכוד מעריכם שנפתלי בנט סגר עסקה מול יאיר לפיד. בשידור צויין כבר אז כי בנט יהיה ראשון ברוטציה, לפיד יהיה שר החוץ, ליברמן שר האוצר וסער שר המשפטים.

+החלטתו של ניר אורבך צפויה בתחילת השבוע הבא
14:29 04/06/21  |  עידן יוסף

ח״כ ניר אורבך צפוי להודיע על החלטתו הסופית בתחילת השבוע הבא. כך יפחית לחצים ויאפשר לחברי סיעתו להתארגן בהתאם (חדשות 12).

+ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו
12:32 04/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הכנסת יריב לוין: אין לקבל מצב שבו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. אי-הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררות יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית  ▪  לפיד ובנט: כנס את המליאה מיד כדי להשביע ממשלה

הפגנה בעד ממשלת שינוי מול ביתו של בנט ברעננה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מצביעי ימינה מאוכזבים: רק 35% יצביעו שוב לבנט
12:16 04/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סקר מקור ראשון: 59.1% חושבים שלא ראוי להסתמך על קולות המפלגות הערביות בהקמת ממשלה  ▪  רק 46.1% מצדיקים את חתימתו על ההסכם הקואליציוני בנסיבות הנוכחיות ולאחר שמיצה נסיונות להקים ממשלת ימין  ▪  52.7%, חושבים שאסור היה לו להצטרף לממשלה בשום מצב

ח"כ כהנא ליד ביתו של בנט הבוקר [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ישיבת סיעת הליכוד תוקדם ליום ראשון
11:57 04/06/21  |  עידן יוסף

‏ישיבת סיעת הליכוד תתכנס ביום ראשון בכנסת. מתכוננים שם לשבוע מלחמה פוליטית (גלי צה"ל).

+יו"ר הכנסת: אין לקבל מצב שבו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים
11:53 04/06/21  |  עידן יוסף

יו״ר הכנסת יריב לוין אומר כי "ח״כ יאיר לפיד וח״כ בנט הודיעו כי עלה בידם להקים ממשלה, אולם עד עכשיו לא מסרו למזכירות הכנסת ולו הסכם קואליציוני אחד. אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת מיד עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת יידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע".

+סיעת ימינה מכונסת בביתו של בנט ברעננה
10:38 04/06/21  |  עידן יוסף

+מנסור עבאס: משקיע בפיתוח ירושלים כדי לבסס את אנשיי שם
09:14 04/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר רע"ם מנסור עבאס לכלי תקשורת ירדני: "אנו לא מבדילים בקשת הפוליטית הציונית בין ימין ושמאל - הם כולם משרתים את המדינה שלהם". עבאס הדגיש שהוא ואנשיו לא ישראלים אלא חלק מ"ציבור ערבי פלשתיני שאנשיו הם אזרחי ישראל". הוא ציין שהוא משקיע בפיתוח ירושלים כדי 'לבסס את אנשיי שם'".

+לא כדאי לראות איך עושים נקניק
08:44 04/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אמרה מפורסמת אומרת שמוטב לא לראות כיצד מכינים נקניק - כי אז ייצא החשק לאכול אותו. בשבוע האחרון היינו עדים לשורה של אירועים החושפים כיצד מתרחשים הדברים מאחורי הקלעים, ואשר לימדו שבהרבה תחומים אכן התמונה האמיתית עלולה לגרום בחילה

לא לאבד את התיאבון [צילום: חן לאופולד, פלאש 90]
+בנט על מנסור עבאס: "ראיתי מנהיג אמיץ"
23:49 03/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ימינה בראיון לחדשות 12 על חברו ניר אורבך, שגורל הממשלה כולה תלוי בו: "אני לא מעלה על דעתי שהוא יפנה לי גב"  ▪  יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ': בנט לא מאמין בשטויות שאמר

[צילום: מן הטלוויזיה]
+אשתו של ניר אורבך: לוחצים גם על המשפחה
21:18 03/06/21  |  עידן יוסף

‏אשתו של ניר אורבך חושפת את מסכת הלחצים עליו שכוללת טלפונים לכל המשפחה שלה. "אפילו לאימא שלי התקשרו, לאח שלי התקשרו, זו לא דרך. מה אימא שלי קשורה לזה?" (חדשות 13)


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
יו"ר ימינה בראיון לחדשות 12 על חברו ניר אורבך, שגורל הממשלה כולה תלוי בו: "אני לא מעלה על דעתי שהוא יפנה לי גב"    יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ': בנט לא מאמין בשטויות שאמר
עידן יוסף
במכתב ליו"ר יש עתיד, נאמר כי החוק מחייב לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים בתוך שלושה ימים מיום חתימתם, ולגבי חלק מן ההסכמים עם הסיעות חלף מועד זה    "פרסום ההסכמים מהר ככל האפשר נועד לתת לציבור הזדמנות לקיים שיח ציבורי על תוכנם" דרישה גם לחשוף הסכם לכאורה עם המשותפת בעניין יו"ר הכנסת
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, הצהיר שהיעד שהוא מציב לעצמו בתפקיד הוא גיבוש תוכנית כלכלית לייצוב המשק, בדומה לתוכנית שיישם יצחק מודעי בשנות השמונים    "להעלות מיסים זה לא צעד אפקטיבי. להכביד על הקבוצה שעובדת זה לא חכם ולא מספיק"
איציק וולף
כל ששת חברי הרשימה המשותפת צירפו חתימותיהם לבקשה לקיים הצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת ה-24 בישיבת המליאה הקרובה    בליכוד תוקפים את בנט ולפיד: הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין
מירב ארד
הסיעה תתכנס בשעה 10:00 בביתו של נפתלי בנט    אורבך ובנט נפגשים כעת ברעננה    נתניהו כינס בלשכתו את ראשי מפלגות הגוש שלו לגבש אסטרטגית פעולה    דיווחים: ח"כ אוברך מסנן מאמש שיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il