X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
השלושה אומרים שניתן לחזור ללמידה מלאה, בתנאי שיישמרו כמה כללי בטיחות בהתאם לשיעור התחלואה: מסיכות בכיתות, מרחק בין השולחנות, ניקוי משטחים
▪  ▪  ▪
תלמידים מפגינים בעד החיסון [צילום: דמיאן דוברגנס, AP]

אין ספק שבתי הספר יהיו שונים כאשר תיפתח שנת הלימודים האמריקנית בסתיו הקרוב. הודות לחיסונים הנרחבים, התלמידים יוכלו לחזור לכיתות – אבל המרכז לבקרת מחלות חייב לפרסם נהלים לפתיחה מחדש של בתי הספר, אשר יאזנו בין היתרונות של הוראה ישירה לבין הפחתת סיכוני הקורונה לתלמידים, למורים ולצוות. כך אומרים, במאמר בניו-יורק טיימס, ד"ר טרייסי-בת' הואג, רופאת ילדים באוניברסיטת קליפורניה; פרופ' מוניקה גנדי מבית הספר לרפואה באוניברסיטת סן פרנציסקו; ופרופ' דניאל ג'ונסון מבית הספר לרפואה באוניברסיטת שיקגו.
מאז החלה הקורונה, היא השפיעה על ילדים פחות מאשר על מבוגרים, והסיכון עבורם פוחת עוד יותר ככל שההתחסנות מתרחבת. הסיכוי שיפיצו את הנגיף הוא מחצית מזה של הבוגרים, וקורונה ממושכת פחות קיימים בקרבם. מחקרים ברחבי ארה"ב העלו, כי חזרתם לכיתה אינה גורמת להתפרצות של המגיפה. הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הקורונה בבתי הספר היא לחסן את הבוגרים – מורים, צוות והורים. כאשר יותר מבני הקהילה מוגנים, כך גם פוחתת החשיפה של מי שאינם מחוסנים ובהם הילדים.
יש לעודד ילדים בני 12 ומעלה להתחסן, וקרוב לוודאי שבסתיו יהיו זמינים חיסונים גם לצעירים יותר. אולם, אין להפריד בין התלמידים על בסיס כן/לא חיסון ואין לחייב אותם להתחסן עם חזרתם לבית הספר. ישראל פתחה מחדש בצורה מלאה את בתי הספר ומספר המקרים נותר נמוך, למרות שבני 16 ומטה לא התחסנו – מציינים שלושת הכותבים.
קרוב לוודאי שהנגיף ימשיך להסתובב בהיקף קטן בסתיו הקרוב, כך שבתי הספר אינם יכולים לפעול כאילו דבר לא קרה. אבל חלק מהצעדים שננקטו אשתקד לא הוכחו כיעילים, ולכן בתי הספר צריכים להתמקד בשיטות שעובדות נגד הפצת הנגיף, ובעיקר לנקות בתדירות רבה את משטחי בית הספר. אין צורך במחיצות הפלסטיק ובמדידות החום, ואין צורך לבצע בדיקות קורונה כל עוד שיעורי ההדבקה בקהילה הספציפית אינם עולים על 200 חולים ל-100,000 תושבים בשבעת הימים הקודמים. יש להמשיך לבצע בדיקות למי שנחשפו לחולים מאומתים או למי שיש להם תסמיני קורונה, אך אין מקום לבודד כיתה שלמה אם תלמיד אחד חלה.
מה לגבי המסיכות? כותבי המאמר אומרים שיש לבחון שוב את ההנחיות לעטייתן. ארגון הבריאות העולמי ביסס את השימוש בהן בחללים סגורים על שיעורי ההדבקה המקומיים. לדעתם, ילדים מגיל חמש ומעלה צריכים להמשיך לעטות אותן בחללים סגורים, אך על הממשל הפדרלי לבחון שוב את הנחיותיו כאשר שיעור ההדבקה יירד אל מתחת לחמישה חולים לכל 100,000 תושבים בקהילה ספציפית, בה לפחות שני שלישים מהבוגרים קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון. ילדים אינם צריכים מסיכות באוויר הפתוח, כל עוד שיעור ההדבקה הוא נמוך.
השולחנות צריכים להישאר במרחק של שני מטרים זה מזה, עד ששיעור האשפוז בקהילה הוא פחות מחמישה חולים ל-100,000 תושבים. על בתי הספר לוודא שמערכות האוורור פועלות כהלכה והדלתות והחלונות נותרים פתוחים כדי לאפשר זרימת אוויר. השורה התחתונה: המדע מאפשר לילדים לחזור ללימודים סדירים בסתיו הקרוב, תוך שמירה על כללים אלו.

תאריך:  13/06/21   |   עודכן:  13/06/21
+הורוביץ: נחזיר את האמון הישראלי במילה 'דמוקרטיה'
20:18 13/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ: "היום אנחנו נקראים לבצע את הפעולה הבסיסית ביותר אליה נבחרנו, והיא להביא לידי ביטוי את רצון הציבור, והציבור בישראל בחר בשינוי. ארבע פעמים בשנה וחצי האחרונות אמר הציבור בצורה ברורה: הגיע הזמן להחליף את השלטון. ארבע פעמים אזרחי ישראל הלכו לקלפיות והצביעו בעד ממשלה אחרת. בבית הזה היו מי שפשוט סירבו להקשיב. עוד טריק, ועוד שטיק, ועוד מערכת בחירות, ועוד בזבוז של מיליוני שקלים, עוד שנאה, ועוד פילוג, ועוד ממשלת מעבר. היום זה נגמר. היום אנחנו עומדים להחזיר את האמון הישראלי במילה 'דמוקרטיה'. מקימים ממשלה חדשה ומחזירים את המדינה לפסים של התנהלות שפויה".

+ח"כ אבו שחאדה: הערבים מתביישים בממשלה ובקווי היסוד שלה
20:04 13/06/21  |  עידן יוסף

"השמאל הציוני הכתיר את יו"ר מועצת יש"ע כראש ממשלה, וזה מוכיח את מה שאמרנו תמיד בבל"ד - שיש הסכמה רחבה בין השמאל הציוני והימין הציוני על המשך הכיבוש ושמירת העליונות היהודית בארץ. הממשלה הזאת ממשיכה בייהוד ירושלים והתעלמות טוטאלית מהזהות ומהזכיות הלאומיות של האזרחים הפלשתינים בישראל וכלל העם הפלשתיני".
"זה שיש ערבים בממשלה לא משמח את הערבים, הם מתביישים בממשלה הזאת ובקווי היסוד שלה, ומתביישים גם מכל הוויתורים שהם עשו כדי להיות מקובלים על בנט, סמוטריץ', נתניהו, הרב דרוקמן ואנשים רבים אחרים. אין ולא יהיה שלום עם הכיבוש, אין ולא תהיה נורמליזציה עם הדיכוי, ואין ולא תהיה דמוקרטיה בלי שוויון אמיתי".

+עבאס: נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו
19:01 13/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר רע"ם מנסור עבאס בנאום בכנסת: "נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו - זה מעשה לאומי ממעלה ראשונה. איש לא מכר את הנגב, הוא נשאר במדינת ישראל. החזון שלנו - לחיות בשלום, בשוויון ובשותפות".

+סוכם הנוהל הסופי להורדת מסכות בחללים סגורים
18:39 13/06/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות סיכם את הנוהל הסופי להורדת מסכות: אם לא יהיה שינוי דרמטי, הורדת המסכות תתבצע בכל מקומות המסחר, החינוך והעבודה - לרבות בחללים סגורים. המקומות שבהם לא יהיה אישור להוריד מסכות: מוסדות גריאטריים, בתי אבות, מטוסים ומחלקות בבתי חולים שבהן יש אוכלוסייה רגישה (חדשות 12).

+סעודיה תגביל גם השנה את החאג'
08:00 13/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

רק אזרחי סעודיה - עד 60 אלף ומי שקיבלו חיסונים נגד קורונה מתוצרת פייזר, אסטרה-זניקה, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון בלבד - יוכלו להגיע לטקס השנתי בעיר מכה

הכעבה בסעודיה בחאג' של השנה שעברה [צילום: עאמר נביל/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
רק אזרחי סעודיה - עד 60 אלף ומי שקיבלו חיסונים נגד קורונה מתוצרת פייזר, אסטרה-זניקה, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון בלבד - יוכלו להגיע לטקס השנתי בעיר מכה
עידן יוסף
איתמר לוין
אובמה לא עמד בהבטחתו למנוע פינויים המוניים של נוטלי משכנתאות במשבר הפיננסי ובכך תרם לנצחונו של טראמפ; כעת שוב קיימת אותה סכנה
מירב ארד
מומחי מחלקת העיניים של המרכז הרפואי שערי צדק, בניהולו של פרופ' דוד צדוק דיווחו על כחמישה מקרים של דחיית השתלת קרנית בסמוך לקבלת חיסון נגד נגיף הקורונה
איתמר לוין
הווריאנט ההודי מתפשט במהירות, אך שיעור האשפוז אינו עולה ולא ידוע עד כמה הוא מדבק יותר מהנגיף המקורי - מה שמסבך את ההחלטה, מסביר וושינגטון פוסט
רשימות נוספות
ארה"ב תחלק 500 מיליון מנות חיסון לקורונה  /  איציק וולף
הפגיעה בשוק העבודה בישראל גבוהה ממדינות ה-OECD  /  מירב ארד
2020: סוגת ספרי העיון היא הנפגעת הקשה ביותר  /  מירב ארד
כיצד הקורונה סייעה לחקירה  /  רו"ח יהודה ברלב, אלינור וולף, ליטל מדי
נתקעו בגלל הנגיף  /  עו"ד ורו"ח מאורי עמפלי
לא כדאי לראות איך עושים נקניק  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il