X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
כולם ויתרו כדי לחיות יחד [צילום: צפריר אביוב, AP]
לקראת השבעתה של ממשלת השינוי
מחשבות בבוקרו של יום היסטורי
יש לקבוע נוהל מסודר לחילופי שלטון, והגיע הזמן שתהיה חובה למנות ממלא-מקום לראש הממשלה השאלה הגדולה היא כיצד יתפתחו נישואי הנוחות שיצרו את הממשלה החדשה נושאי דת ומדינה עשויים להיות ההישג הגדול ביותר שלה חסידי נתניהו מפגינים תסמיני גמילה; זה עלול להוביל לאלימות כיצד יירשם היום הזה בספרי ההיסטוריה?

שוב שפע של שרים ומשרדים מיותרים
בפעם הקודמת - שישה שבועות [יונתן זינדל, פלאש 90]

בארה"ב יש למעלה מחודשיים בין הבחירות לנשיאות לבין ההשבעה, בדיוק למטרה הזאת. קיים חוק הקובע בפירוט כיצד מתבצעים חילופי השלטון, ויש תרגולת ארוכה של פינוי וכניסה בבית הלבן בתוך שעות אחדות ב-20 בינואר. זה לא מבטיח העברה חלקה ומסודרת; ראו את התנהלותו הנבזית של דונלד טראמפ. ואם היה חוק אצלנו, לא בטוח שהוא היה מקוים; ראו כיצד נתניהו הפר את חוק יסוד הממשלה שעיגן את ממשלת החילופים. אבל לפחות תהיה איזושהי נקודת התייחסות. מה שנכון בכל משרה ניהולית זוטרה, חייב להיות נכון פי כמה כאשר מדובר בניהולה של המדינה כולה. היגיון פשוט

1. אחרי 73 שנים ו-35 ממשלות, לישראל עדיין אין נוהל מסודר של חילופי שלטון. יש מסורות של טקסים, יש נוהג של חפיפה בין ראש הממשלה היוצא לראש הממשלה הנכנס, אבל אין שום דבר מחייב. לכן, נכון לשעת כתיבת שורות אלו – לא ברור האם בנימין נתניהו יבצע חפיפה לנפתלי בנט (בעיקר בנושאי ביטחון, מודיעין וחוץ רגישים), לא ברור האם יהיה טקס במשרד ראש הממשלה ולא ברור מתי משפחת נתניהו תפנה את בית ראש הממשלה ברחוב בלפור (ב-1999 זה לקח לה שישה שבועות). במשרדים אחרים, כולל הרגישים ביותר, אין חפיפה כלשהי בין השרים והפקידים הבכירים.
בארה"ב יש למעלה מחודשיים בין הבחירות לנשיאות לבין ההשבעה, בדיוק למטרה הזאת. קיים חוק הקובע בפירוט כיצד מתבצעים חילופי השלטון, ויש תרגולת ארוכה של פינוי וכניסה בבית הלבן בתוך שעות אחדות ב-20 בינואר. זה לא מבטיח העברה חלקה ומסודרת; ראו את התנהלותו הנבזית של דונלד טראמפ. ואם היה חוק אצלנו, לא בטוח שהוא היה מקוים; ראו כיצד נתניהו הפר את חוק יסוד הממשלה שעיגן את ממשלת החילופים. אבל לפחות תהיה איזושהי נקודת התייחסות. מה שנכון בכל משרה ניהולית זוטרה, חייב להיות נכון פי כמה כאשר מדובר בניהולה של המדינה כולה. היגיון פשוט.
2. אם כבר נגענו בהיגיון הפשוט, הנה עוד משהו שחייבים לתקן: בישראל אין חובה למנות ממלא-מקום לראש הממשלה. וכך, אם חלילה ראש הממשלה לא יוכל לתפקד – וזה עלול לקרות בעיצומה של לחימה או מגיפה – נוצר ואקום שלטוני מסוכן והרה-אסון. כל זמן שנתניהו כיהן בתפקיד, לא היה סיכוי שהמחוקק יסתום את החלל הזה, שכן נתניהו פעל בכוונת מכוון למנוע צמיחה של יורש אפשרי כלשהי. כעת יש לעשות זאת, בלי קשר לממשלת החילופים. בכל קבוצת כדורגל יש עוזר מאמן; גם למדינה מגיע מישהו שיהיה זמין לתפוס פיקוד בשעת הצורך.
לעומת זאת, יש לנו שוב שפע של שרים מיותרים ומשרדים מיותרים עוד יותר. העובדה שמדובר הפעם ב-28 שרים לעומת 35 בממשלת הג'ובים של נתניהו ובני גנץ, איננה נחמה. יאיר לפיד הודה בפה מלא, שהוא נכשל בקיום הבטחתו להגביל את מספר השרים ל-18; זהו חלק ממחיר הקמתה של ממשלת השינוי. לפחות בתחום הזה, אין שינוי אמיתי. כסף ציבורי ימשיך להיזרק לטובת אגו ושיקולים מפלגתיים.

קודם כל להרגיע את הרוחות
מספיק שצד אחד יחרף ויגדף [אבשלום ששוני, פלאש 90]

3. מצד שני, אם ריבוי השרים יוביל לכך שהממשלה הזאת תחזיק מעמד – זהו מחיר כדאי. אנחנו חייבים, ממש חייבים, ממשלה שקודם כל תרגיע את הרוחות, תוריד את מפלס ההסתה והשנאה, תפסיק את השיסוי נגד מערכות החוק והמשפט, ובעיקר תביא לקיצו את הוויכוח הבלתי-פוסק כן/לא ביבי. הבעיה היא, שנתניהו וחסידיו יעשו הכל כדי להמשיך את ההתססה, השנאה, ההסתה והשיסוי. נפתלי בנט נתן קריאת כיוון מצוינת כאשר קרא אמש לנהוג כבוד בנתניהו ומשפחתו; אלא שבשביל לריב לא צריך שניים, מספיק שצד אחד יחרף ויגדף.
השאלה הגדולה ביותר היא, האם הממשלה הזאת תוכל לתפקד ולשרוד, כאשר לכאורה הדבק היחיד בין מרכיביה הוא ההתנגדות לנתניהו. נכון לעכשיו מדובר בנישואי נוחות; רק הזמן יאמר האם הם יתפתחו לנישואי חיבה (לאהבה איש אינו מצפה) או יתדרדרו לגירושין. אם ההיגיון יגבר על הרגש, טובים יותר סיכויה של האפשרות הראשונה: כל מרכיבי הממשלה יודעים כמה קשה היה להגיע ליעד הזה, כולם יודעים שנתניהו וחסידיו אורבים לכל הזדמנות להפיל אותם, השמאל יודע היטב שאין לו רוב ושלא יגיע לשלטון בדרך אחרת. הסיעות החברות בה עשו צעד גדול בקווי היסוד, כאשר כולן ויתרו על יעדים חשובים מבחינתן כדי לחיות יחדיו. זו התחלה נכונה.

6 בינואר עלול להתרחש גם אצלנו
לא לצרף אותם לממשלה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ההסכמים הקואליציוניים בין יש עתיד לבין ישראל ביתנו, חוסן לישראל, העבודה ומרצ מדברים על פגיעה קשה בשבת, זכויות להט"בים ונישואין לא-דתיים – אבל רק בלשון של שאיפה ותוך כפיפות להסכם בין לפיד לבנט. שם יש רק בחירת רבנים ראשיים ציוניים, מתן סמכות גיור לרבני ערים ותחרות בתחום הכשרות – או במילים אחרות: הוצאת הרבנות הממלכתית מידי מי שאינם מקבלים את מרותה והשבתה לידי מי שמתפללים לשלומה של המדינה

4. זעקות השבר של הסיעות החרדיות מלמדות עד כמה נכון להקים את הממשלה הזאת. אורי שרקי הגדיר זאת בצורה הטובה ביותר: הכיפה הסרוגה מחליפה את הכיפה השחורה. ההסכמים הקואליציוניים בין יש עתיד לבין ישראל ביתנו, חוסן לישראל, העבודה ומרצ מדברים על פגיעה קשה בשבת, זכויות להט"בים ונישואין לא-דתיים – אבל רק בלשון של שאיפה ותוך כפיפות להסכם בין לפיד לבנט. שם יש רק בחירת רבנים ראשיים ציוניים, מתן סמכות גיור לרבני ערים ותחרות בתחום הכשרות – או במילים אחרות: הוצאת הרבנות הממלכתית מידי מי שאינם מקבלים את מרותה והשבתה לידי מי שמתפללים לשלומה של המדינה. קווי היסוד קובעים במפורש, שחקיקה בתחום דת ומדינה תיעשה רק בנושאים שיש עליהם הסכמה רחבה – ובזה נסתם הגולל על כל השאר.
כן, יהיה גם מתווה הגיוס של 2019 – שהמפלגות החרדיות יכולות לחיות איתו. כן, יש הצהרה על לימודי ליבה – שרק יעשו טוב לציבור החרדי (בניגוד לעסקניו). כן, ייבחן מודל חדש לשירותי לאומי-אזרחי – שיסייע לחרדים להפיל את מחיצות הבורות והשנאה כלפיהם. בטווח הארוך, תחום הדת והמדינה יכול להניב את ההישגים המשמעותיים ביותר של הממשלה החדשה; וכדאי מאוד שראשיה לא יתפתו לצרף אליה את הסיעות החרדיות.
5. מופע האימים של אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני בשבוע שעבר הוא כנראה חלק מתסמיני הגמילה של חסידי נתניהו. יש התמכרויות נפשיות בדיוק כמו התמכרויות גופניות, ויש להן תסמיני גמילה גופניים בדומה למצב כאשר נגמלים מאלכוהול וסמים. זה יכול להיות קשיי שינה, זה יכול להיות אובדן שליטה, זה יכול להיות תחושות של אסון ופחד. הגמילה גם עלולה להפוך חלק מהנגמלים לאנשים מיואשים ונוחים להשפעה, אותם קל יחסית להסית לפעול באלימות. 6 בינואר בהחלט יכול להתרחש גם אצלנו.

ממשלת החילופים מחכה להכרעת בג"ץ
יום של אלימות או של תקווה [תומר נויברג, פלאש 90]

6. לפיד ובנט ביססו את ממשלתם על חקיקת ממשלת החילופים, התלויה ועומדת להכרעת בג"ץ. מעניין שהעותרים נגד אותם תיקוני חקיקה נאלמו דום ולא ביקשו צו ביניים נגד השימוש בהם להקמת הממשלה הנוכחית – מה שמלמד היטב על המניעים הפוליטיים של עתירותיהם. לשנות את החוק כדי להקים את ממשלת נתניהו – פסול לגמרי בעיניהם; לשנות אותו כדי להפיל את נתניהו – מבורך לגמרי בעיניהם.
הרושם הוא שבג"ץ יפסול את התיקונים הללו ויקבע שאין מקום להשתמש בחוקי יסוד כדי לפתור בעיות פוליטיות נקודתיות (כפי שעשה בנוגע לתקציב ההמשך שאושר אשתקד). מה יקרה אז לממשלה החדשה? יש לקוות שלפיד ובנט השתמשו בחוק הקיים רק כקיצור דרך כדי לאפשר את הקמתה, ושיש ביניהם מספיק אמון כדי להחליף אותו בהסכם קואליציוני שגרתי. זה בהחלט יהיה מבחן ליכולתם לחיות יחד לאורך זמן.
7. יום ראשון, ג' תמוז תשפ"א, 13 ביוני 2021. היום הזה ייכנס להיסטוריה, אבל בתור מה? האם הוא יירשם בתור היום האחרון של עידן נתניהו והיום הראשון של עידן פוסט-נתניהו? האם הוא יירשם בתור היום האחרון של עידן נתניהו 2 והיום הראשון של עידן הביניים לקראת עידן נתניהו 3? האם הוא יירשם כיום בו החלה פארסה שלטונית שתסתיים בבחירות נוספות? האם הוא יירשם כיום של אלימות? האם הוא יירשם כיום של תקווה?

תאריך:  13/06/2021   |   עודכן:  13/06/2021
+ביידן בירך את בנט ולפיד: מצפה לעבוד עם ראש הממשלה
21:33 13/06/21  |  עידן יוסף

ביידן בירך את בנט ולפיד: "מצפה לעבוד עם ראש הממשלה ולחזק את היחסים הקרובים בין האומות. לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים, פלשתינים ועמים בכל האזור".

+נתניהו ובנט יקיימו פגישת חפיפה מחר בצהריים
21:31 13/06/21  |  עידן יוסף

לשכת ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, תיאמה עם לשכת ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, פגישת חפיפה בין השניים שתיערך מחר בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

+הכנסת אישרה: ממשלת החילופים יצאה לדרך
20:57 13/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברוב של 60 תומכים מול 59 מתנגדים ונמנע אחד אושרה על חודו של קול הקמת ממשלת לפיד  ▪  ההצבעה הייתה שמית  ▪  ח"כ שיקלי מימינה והרשימה המשותפת הצביעו נגד  ▪  סעיד אלחרומי מרע"ם נמנע

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+גנץ נגד נתניהו: אתה מייצר עימות מול ארה"ב
20:35 13/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון תקף את ראש הממשלה: "שום מהלך פוליטי לא מצדיק את שבירת השורות שלך והעימות הפומבי שאתה מייצר בשל צרכים פוליטיים מול ארה"ב - ידידתנו הטובה ביותר"  ▪  "נמשיך לחזק את היחסים עם ארה"ב, ולעבוד יחד עם הממשל על-מנת לדאוג שלאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני"

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סמוטריץ': הממשלה הזו קמה על חורבות הדמוקרטיה
20:10 13/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר הציונו הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנאומו במליאה: "הממשלה הזו קמה על הפרה סיטונאית של הבטחות, על שקרים והונאות. היא שומטת את הקרקע מתחת ליכולת הבסיסית של הציבור לתת אמון בתהליך הדמוקרטי, והיא פוגעת בכך פגיעה אנושה בעקרון שלטון העם. הממשלה הזו קמה על חורבות הדמוקרטיה ומתנתקת בצורה קיצונית בין התמיכה הציבורית האמיתית שלה זוכה המפלגה לכוח השלטוני המופקד בידיה. בכך היא שוב פוגעת אנושות בעקרון שלטון העם".

+בנט וגנץ סיכמו: בלוט ובן-שבת יישארו זמנית בתפקידיהם
19:57 13/06/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, סיכם עם שר הביטחון, בני גנץ, על הישארותו של המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי בלוט, בתפקידו בשלב זה. כמו-כן, ראש המל"ל, מאיר בן-שבת, נענה לבקשת בנט, ויישאר כעת בתפקידו כדי להבטיח את הרציפות התפקודית. ראש הממשלה המיועד ייפגש כבר הערב עם ראש המל"ל ועם מזכ"צ רה"מ שיציגו בפניו סקירות ביטחוניות ראשונות בתפקיד.

+ליצמן: בנט יתחרט על טעותו. הפעם לא תהיה מחילה
19:27 13/06/21  |  עידן יוסף

השר יעקב ליצמן, בדיון השבעת הממשלה: "ממשלת בנט, לפיד וליברמן זו ממשלה רפורמית שקוראת תיגר על כל הקדוש והיקר לעם היהודי לדורותיו. הפקרתם את השבת כיום המנוחה הלאומי, פגעתם בגיור ההלכתי, בכשרות, בחינוך החרדי, בעולם התורה, בכותל, בערכי הדת ומסורת ישראל. מי שנותן לרודף הדת והמסורת ליברמן להיות שר אוצר ויו״ר ועדת הכספים, עושה צעד נואש ובזוי.
"נפתלי בנט, את מה שאתה חושב על ליברמן אני יודע יותר מאחרים. לא אצטט כאן משיחות אישיות שלנו, רק אומר שהוא האחרון שהיית נותן לו לנהל בנק או חנות. ואת מה שאמרת על שותפך החדש-ישן לפיד אמרת גם לאחרים ובכל מקום: 'טעות חמורה שלא אחזור עליה לעולם'. אני מגלה לך בנט, שאתה עומד לחזור על טעותך זו פעם נוספת ולהתחרט עליה כפליים. תרשום לך. והפעם לא תהיה מחילה שוב".

+גפני: במה אתם יהודים? מעולם לא היה דבר כזה
18:33 13/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ משה גפני נגד הממשלה שעתידה לקום בנאום במליאת הכנסת: "במה אתם יהודים? אין שבת, אין גיור, אין לומדי תורה, יש ברית זוגיות, אין כותל מערבי - לא נשאר שום דבר. במה אתם יהודים? מעולם לא היה דבר כזה".

+מיכאלי: שום דבר אינו מצדיק שימוש בכרזות של נרצחי טרור
18:28 13/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, קראה בנאומה בכנסת להרגיע את הביטויים הקשים. היא אמרה כי היא מבינה לכאבם של האנשים שאיבדו את השלטון, אך הוסיפה כי שום דבר אינו מצדיק שימוש בכרזות של נרצחי טרור.
"השינוי חייב להיות בממשלה שעובדת למען הציבור הישראלי, למען מדינת ישראל, בממשלה נקייה משחיתות, בממשלה שמקיימת פסקי דין של מערכת המשפט ולא מבזה אותה. ממשלה שפועלת למען כל חלקי החברה הישראלית, שמחברת ביניהם ולא מפרידה ומפנה אותם אחד כלפי השני. ממשלה שתראה בנות ובני אדם ולא סקטורים. ממשלה שחותרת להשיג שוויון בין כל חלקי החברה הישראלית ובין האזרחיות לאזרחים, ואני גאה להיות מי שהכניסה, לראשונה בתולדות מדינת ישראל, לקווי היסוד של הממשלה מחויבות לשוויון מלא בין גברים לנשים. הממשלה שמושבעת היום היא ממשלה מורכבת, לא מובנת מאליה לאף אחד מהחלקים שמרכיבים אותה".

+נעבוד בשביל כולם
18:20 13/06/21  |  נפתלי בנט   |   לרשימה המלאה

נאומו של ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, במליאת הכנסת בעת הצגת הממשלה השלושים ושש בפני הכנסת העשרים וארבע [ג' בתמוז תשפ"א, 13.06.2021]

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מירב בן-ארי יצאה נגד "נאום הצפונבונים"
18:11 13/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ מירב בן-ארי הביעה על דוכן הכנסת מחאה על "נאום הצפונבונים" של דודי אמסלם מלפני ארבעה ימים. היא הזכירה כמה חברי קואליציה חדשים, כולל היא עצמה, שרחוקים מלהיות כפי שצייר אותם - אשכנזים.

+כהנא: מי אתם בכלל שתטיפו לנו על קידוש השם
18:08 13/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ מתן כהנא תוקף מעל דוכן הכנסת את הליכוד ואת הסיעות החרדיות: ״קראתם לנו להוריד את הכיפה, מתי שכבת במארב בגשם וקראת שמע ישראל? מתי התפללת לפני שיצאת לקרב? מי אתם בכלל שתטיפו לנו על קידוש השם?".
משה גפני: "עשיתי את זה יחד עם לפיד". דוד אמסלם: "יש לך רב חדש - גלעד קריב".

+דרעי: איש לא הציע לנו להצטרף לממשלה
17:51 13/06/21  |  עידן יוסף

יו״ר ש״ס השר דרעי בנאומו בכנסת: ״במשך שנים ניסו להכניס על החרדים שאין להם עקרונות וערכים, שהכל זה רק מחיר וכסף. הוכחנו שאצלנו ערכים זה לפני הכל. והנה השקר הגדול: אומרים שלא רצינו להצטרף, שקרנים. איש לא הציע לנו להצטרף. לא שהיינו מצטרפים, אבל למה לשקר? איווט ליברמן בעל המריצה הניח וטו מוחלט.
״פעם ראשונה במדינת ישראל שמונחים על שולחן הכנסת כאלו הסכמים. זה חילול השם שלא היה כדוגמתו. אני באופן אישי יורד לי הלחץ, אני לא צריך את המאבטחים והבודקה מחוץ לבית - הכאב שלי זה על המלחמה ביהדות, על המלחמה בקודשי ישראל ועל הדריסה במסורת ישראל״.

+נתניהו: זו ממשלת רעננה-מראענה
17:37 13/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בנאום תקיף כינה נתניהו את אנשי הימין בממשלת בנט-לפיד: "ימין מדומה"  ▪  "באירן חוגגים היום"  ▪  "אוביל מאבק יום-יומי בממשלת השמאל - נפיל אותה יותר מהר ממה שאתם חושבים"

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לפיד: מוותר על הנאום, מבקש סליחה מאימא שלי
17:12 13/06/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד ח"כ יאיר לפיד במליאת הכנסת: "אני אוותר על הנאום שתכננתי לשאת, עליתי הנה רק מסיבה אחת, אני רוצה לבקש סליחה מאימא שלי. אימא שלי, בת 86. אנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים ועשינו את זה כי בכך הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע החשוב הזה, והיא תראה איך מתחלף שלטון. כשהיא נולדה עוד לא הייתה מדינת ישראל, לא היה לנו פרלמנט ורציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם".

[צילום: דוברות הכנסת]
+"יש רגעים שבהם המחלוקת מאיימת עלינו"
16:16 13/06/21  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במליאת הכנסת נפתח הדיון לאישור ולהשבעת הממשלה ה-36  ▪  הנאום הראשון הוא של ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, והוא נפתח במחווה לראש הממשלה היוצא ונמשך במתקפה חריפה על מתנגדי הממשלה המסתמנת  ▪  "אני רואה מול עיני את בר גיורא ואת יוחנן מגוש חלב. כל אחד צודק אבל מרוב הצדק הם שרפו את ביתנו עלינו"

בנט במליאת הכנסת, היום [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
בנט, נתניהו וגנץ [ נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נפתח הדיון לכינון הממשלה ה-36
14:19 13/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, הגיע אל הישיבה מלווה באבטחה כבדה של שירות הביטחון הכללי, על-פי הפרוטוקול לאבטחת ראש הממשלה  ▪  בשעה 15:00 קיימה כל אחת מהסיעות ישיבה עצמאית ובשעה 16:00 ייפתח במליאת הכנסת הדיון על אישור הממשלה החדשה

בנט, לפיד וליברמן בישיבת סיעות הקואליציה [צילום: יש עתיד]
+נאום בנט: יביע התנגדות לחידוש הסכם הגרעין עם אירן
12:38 13/06/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, צפוי להביע התנגדות לחזרה של מעצמות המערב להסכם הגרעין עם אירן. עוד הוא צפוי להודות לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על תמיכתו במדינת ישראל בימי מבצע שומר החומות.

+המועמדים לתפקיד המזכיר הצבאי של בנט: אבי גיל ושלומי בינדר
12:11 13/06/21  |  איציק וולף

המועמדים לתפקיד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה המיועד בנט הם הקצינים תא"ל אבי גיל ותא"ל שלומי בינדר.

+יו"ר סיעת ש"ס פנה לקצין הכנסת: הצמד אבטחה לח"כ אבידר
11:50 13/06/21  |  איציק וולף

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, פנה במכתב לקצין הכנסת יוסי גרף בבקשה להצמיד אבטחה לח"כ אלי אבידר אשר צפוי להודיע על פרישתו ממפלגת 'ישראל ביתנו'.

+ח"כ מואטי אושפזה, צפויה להגיע להצבעה לאישור הממשלה ולחזור לאשפוז
11:47 13/06/21  |  איציק וולף

ח"כ אמילי מואטי (העבודה) אושפזה בעקבות תופעת לוואי של בדיקה שעברה לפני כשבוע. "אני בסדר. מאושפזת בגלל תופעת לוואי של בדיקה שעברתי לפני שבוע.
מקבלת טיפול ואחזור לעצמי תוך כמה ימים. חיבוק לכולכם ותודה על האכפתיות", צייצה בחשבון הטוויטר שלה.
מואטי, שאמורה להצביע בעד כינון ממשלת בנט-לפיד בישיבה שתתקיים היום צפויה לצאת מן האשפוז ולהגיע למליאת הכנסת לצורך ההצבעה. מיד לאחר מכן תחזור לאשפוז.

+ח"כ אלחרומי הבהיר: תהיה היום ממשלה
11:40 13/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ אלחרומי ממפלגת רע"ם הסתייג מחלק מההבנות על האכיפה וההסדרה של הבנייה הלא חוקית במגזר הבדואי נגב  ▪  במפלגתו מבהירים - כל שאר הסיעה תצביע בעד, והשבעת הממשלה תעבור כסדרה

ח"כ אלחרומי. מסתייג מההסכם הקואליציוני [צילום: דוברות הכנסת]
+ח"כ אבידר פורש מסיעת ישראל ביתנו
08:51 13/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סרב להצעה לכהן כשר במשרד האוצר והודיע לאביגדור ליברמן על כוונתו להתנהל בכנסת כסיעת יחיד  ▪  ח"כ חמד עמאר ימונה לשר במשרד האוצר  ▪  צפוי להצביע בעד הקמת ממשלת בנט-לפיד

ח"כ אבידר. יתנהל באופן עצמאי [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  דונלד ג'ון טראמפ / Donald John Trump  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל ביתנו  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה גפני / Moshe Gafni  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחשבות בבוקרו של יום היסטורי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מחשבות
א.ל. רמת-גן  |  13/06/21 08:39
2
כיצד פרשן "בכיר"?
סיני  |  13/06/21 09:36
3
מטמורפוזה/ היהלומים שעל הכתר
באום  |  13/06/21 13:00
4
גם סילוק דרייפוס מהצבא הצרפתי
מגיב ותיק  |  14/06/21 08:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
סיעות הממשלה הייעודית צפויות להתכנס בנפרד לפני השבעת הממשלה בכנסת    בסדר היום לא נקבע ביקור של בנט בכותל, אך ייתכן שייצא לפועל במהלך הלילה או למחרת    בכותל תתקיים עצרת תפילה נגד הממשלה    בנט על מפגיני בלפור: "לא העת לפרובוקציות"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכנסת יהיה ניר אורבך    עידית סילמן תהיה יו"ר ועדת הבריאות רם בן ברק מיועד ליו"ר ועדת החוץ והביטחון    מירב בן ארי - ליו"ר הוועדה לביטחון פנים    אבתיסאם מראענה תכהן כיו"ר הוועדה לעובדים זרים    תיק ההתיישבות יישאר בשלב הראשון בידיו של בנט    מרב מיכאלי תכהן כיו"ר הקבינט לשוויון מגדרי שיוקם
איתמר לוין
יקודמו רק סוגיות דת ומדינה "לגביהן יש הסכמה ציבורית רחבה" - לצד גיוס חרדים במודל 2019, לימודי ליבה לכל התלמידים ובחינת מודל חדש לשירות לאומי-אזרחי    המדיניות הכלכלית תתמקד בצמצום פעמים ובחיזוק עסקים קטנים    כהונת ראש הממשלה תוגבל, יקודם חוק יסוד החקיקה, תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
איתמר לוין
יבוצעו מספר שינויים שמטרתם לחזק את הדתיים-לאומיים על חשבון החרדים; לא יהיו רפורמות בענייני שבת ונישואין    תקציב 2022-2021 יאושר תוך 145 יום; גם התקציב הבא יהיה דו-שנתי    יופעל מודל הגיוס שהציע צה"ל ב-2019 ולצידו ייבחן מודל חדש לשירות לאומי-אזרחי "לאוכלוסיות מסוימות"
איתמר לוין
יש עתיד וכחול-לבן הסכימו להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון    טקסי יום העצמאות יועברו לאחריות חילי טרופר    תומכות ברפורמות בדת ומדינה - שייבלמו על פי ההסכם עם ימינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il