X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אמון הכנסת בממשלה החדשה מהווה הזדמנות פז למירוק הלשון ועקירתם של ביטויים עולבים משפתנו מרב מיכאלי היא דוגמה מצוינת ללשון כתשתית לבניית קריירה פוליטית
▪  ▪  ▪
מיכאלי. גאון תקשורתי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מה פירוש המילה שמאלן? ויקימילון נותן שני פירושים:
· על-פי האחד שמאלן הוא איש שמאל, מזכיר את המילה כציטוט מדברי הנשיא ראובן ריבלין בתפקידו כח"כ באזכרה לרבין ב-1999 "אם לא יוכלו שמאלנים וימניים להאמין אלו בכנותם של אלו - סופנו שנטביע עצמנו בים השנאה".
· ועל-פי השני שמאלן הוא כינוי גנאי לאיש שמאל.
ומאיפה בא השמאלני הלגיטימי זה שח"כ ריבלין השתמש בו? מדוע לא אמר ריבלין על משקל השמאלנים גם ימננים? לא נדע, נפלאה דרכה של השפה העברית. בדיקה באתר האינטרט של האקדמיה ללשון העברית מעידה כי השאלה עלתה גם אצלם, והתשובה לטעמם היא "נראה שדוברי העברית לא הרגישו נוח ברצף של שתי נו"נים. עוד ייתכן ששתי הברותיו האחרונות של שם התואר יְמָנִי נתפסות באוזנינו כסיומת -ָנִי, ומייתרות את הצורך ביצירת מילה נוספת" (מה שנסתר חלקית על-ידי קניון רננים הסמוך, שני הגננים שעבדו היום בחוץ והרעישו לנו את הנשמה, ואיך שכחנו את השיננית שחפרה לנו אמש בשן וגם במוח).
בכל מקרה מה שנותר לנו מהשמאלנים היא מילת גנאי על משקל: צרחן, חרטטן, קשקשן, שקרן, כזבן ועוד, וזה לא תקין, זה מאוד לא תקין, מסביבי אנשי שמאל לרוב ואנשי ימין לרוב לקבוצה אחת אקרא בשם מכבד, ולרעותה בשם מבזה?
וכאיש ימין אני אומר שאין כמו חילופי שלטון על-מנת ליצור את ההזדמנות הזו לשינוי, זוהי הזדמנות למירוק הלשון ולעקירתם של ביטויים עולבים משפתנו. והראשונים לעמול על השינוי הם אנשי השמאל, אשר חלקים מהם התרגלו לקרוא לעצמם שמאלנים, וכך מנציחים את מרכיב הגנאי של השמאלנות, ועל השינוי הזה כולנו חייבים לעמול.
ישאלו השואלים האם אני אחליף את שמי בגלל שמישהו החליט להשתמש בו כמילת גנאי התופסת יותר ויותר מקום בציבור? והתשובה היא כן, המלחמה במגמות הלשון בין אם נוצרו בשוגג ובין אם נשתלו במזיד הם חסרי תכלית ולא יובילו לשום מקום, לעומת זאת מירוק השם, רמונט, נותן פתרון מיידיי וזה הפתרון הראוי.
ראו את מרב מיכאלי, אני חולק על דעתה בכל תחומי החיים, אני שומע אותה מדברת, אני אוטם את אוזני, אך היא גאון תקשורתי ומדוע? כי כל מילה שלה מבטאת אידאולוגיה, וזה בכלל לא משנה שאני אוטם אוזני כי היא לא מדברת אלי, היא מדברת אל הקהל שלה, ובעיקר אל הקהל הפוטנציאלי שלה, כי אל הקהל השבוי אין לה צורך לדבר. ובקיצור נשים בגבולות גזרה נתניה אשדוד.
ואצל הקהל שלה שפתה מבטאת משהו מיוחד, משהו שאמת (תרתי משמע) קורנת ממנו, ואין זה כלל משנה אם היא דוברת אמת 100% 50% או 0% את הנושא הזה יבדקו בוחריה שאינני נמנה עליהם, אני מתייחס למעטפת הלשונית בלבד, אני מתייחס לתועלת או הנזק של הלשון במרקם חברתי כלשהו, בעיקר פוליטי, ומרב מיכאלי היא דוגמה מצוינת ללשון כתשתית לבניית קריירה פוליטית אשר כמובן אין בה די וחובה לצקת לתוכה תוכן, כי לשון בלבד לא בונה קריירה (אם כי היא בפירוש יכולה להרוס אותה).
ראינו אם כן שלשון היא כלי עזר מצוין בבניה, היא כלי משחית רציני בהריסה, אז בואו נמרק את לשוננו
שמאלן OUT - שמאלי IN
שמאלנים OUT - שמאלים IN
זכר ונקבה בהתאם
ולתפארת מדינת ישראל.

תאריך:  16/06/2021   |   עודכן:  16/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
לביבי מותר להציע לראש סיעה בת שישה לעמוד בראש הממשלה, אבל ליאיר לפיד אסור    מוסר הוטנטוטי
יוקי לביא
מה קורה לגבר שברגע בו מציע נישואין לאהובתו מגלה שאיבר המין שלו אבד?    מחזה שיותיר אתכם לשאוג עם מלוא תובנות
אורי נטע
אני מאחל הצלחה לבנט וממשלתו כי אם ילך בעקבות רבין ושרון, חבריו, לחוסר היושרה הדמוקרטית, שזה כיבוד רצון הבוחר, עלול חס וחלילה לגרום לנזק גדול בהרבה מהנזקים שגרמו רבין ושרון בהסכם אוסלו ובבריחה מרצועת עזה
אלי אלון
בשטח מתחם תל אפק, בגן הלאומי ירקון, לא רחוק מראש העין, נמצאים מקבץ מבנים ומיתקנים שהיו שייכים למפעל (מכון) המים המנדטורי שהקימו הבריטים בארץ ישראל, כחלק ממפעל שאיבת המים והעברתם לירושלים    לפניכם רשמי ביקור במקום וסיפורו של מכון המים המנדטורי בתל אפק
יעקב קורי
החברות שהכי הצליחו היו חברות פריטטיות בלי שליטה של אחד השותפים, אבל זה יכול להצליח רק אם השותפים הם אנשים ישרים ולא נוכלים שמפרים הסכמים בצורה סדרתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il