X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
עובדים פוטרו למרות שביקשו חופשת מחלה בקורונה מעקב מתמיד יוצר במכוון אווירת פחד בכיר לשעבר: בזוס משוכנע שכולם עצלנים מטבעם
▪  ▪  ▪
מחסן אמזון באריזונה [צילום: רוס פרנקלין, AP]

משבר הקורונה חשף את הכוחניות בה נוהגת אמזון כלפי עובדי מרכז האחסון שלה בניו-יורק. החברה מעסיקה מאות אלפי עובדים במחסניה ברחבי ארה"ב והעולם. תחקיר נרחב של ניו-יורק טיימס חושף (15.6.21) את שהתרחש במחסן שליד נמל התעופה קנדי.
בשנת 2020 גייסה אמזון 350,000 עובדים בתוך שלושה חודשים – מספר חסר תקדים בתולדות ארה"ב – תוך שהיא מציעה 15 דולר לשעה והטבות נוספות. אבל גם לפני המגיפה איבדה החברה מדי שבוע 3% מעובדיה בשכר שעתי, כך ששיעור התחלופה השנתי היה 150% - דהיינו, קצב של החלפת כל עובדיה מדי שמונה חודשים. בכירים במטה החברה בסיאטל חששו, שבסופו של דבר יאזלו עובדיה. "אנחנו ממשיכים להשתמש בהם למרות שבעצם אנחנו מבשלים את עצמנו", אומר פול שטרופ, שעד לאחרונה עסק בניהול כוח אדם בתחום האחסון באמזון. החברה אומרת בתגובה, כי שיעור העזיבה מצייר תמונה חלקית בלבד.
למעלה מ-25% מעובדי אמזון שיצאו לחופשות מחלה אמרו, כי המערכת היא מקור לתסכול ופניקה. הבעיות החמירו בחודשים הראשונים של הקורונה, כאשר שיטת הניהול החדשה שנועדה לסייע לעובדים קרטעה. עובדים שביקשו חופשות נענשו על היעדרות מהעבודה. אחד מהם, דן קוונארו, התחנן בדוא"ל לשים לב למצבו – אך למרות זאת פוטר בטעות. דה-אנג'לו פדילה, אשר עבד בשלוחת אמזון בקוסטה ריקה, אמר כי ראה מדי יום אין-ספור עובדים שפוטרו ללא סיבה. לדברי אמזון, היא שיפרה במהירות את המערכת ושכרה 500 עובדים לטיפול בחופשות ובמחלות.
לדברי הטיימס, מדיניותה של אמזון לעקוב אחרי כל צעד של עובדיה במחסנים, יצר תרבות של פחד. מי שעובדים לאט מדי או שנראים בטלים ממלאכה זמן רב מדי, מסתכנים בפיטורים. דנאיה סנטוס, עובדת מצטיינת, פוטרה בו במקום אחרי יום רע אחד: האוטובוס שלה איחר, המחלקה שלה אורגנה מחדש והיא הסתובבה במחסן בחיפוש אחרי עמדת העבודה שלה. ההנחיות הפנימיות להנהלת המחסן בניו-יורק אומרות, כי המטרה היא ליצור אווירה בה העובדים יחששו מפיטורים כאלה – למרות שבפועל הם נדירים מאוד. בעקבות פניית הטיימס, הודיעה אמזון שלא יהיו עוד מקרים של פיטורים בו ביום; סנטוס וכל מי שפוטרו באותה סיבה הוזמנו לחזור לעבודתם.
60% מעובדי המחסן בניו-יורק הם שחורים או לטינים; הסיכוי של השחורים להיות מפוטרים גדול ב-50% מזה של הלבנים. החברה אומרת כי אינה יכולה להגיב על נתון זה בלא לקבל את שמותיהם של המפוטרים. באביב האחרון הודיעה אמזון על שורה של תוכניות גיוון, כולל "שכירת עובדים בשיעורים סטטיסטיים דומים לחלקם באוכלוסייה" – הודאה גלויה בכך שהיחס אינו תקין לרוחב שורותיה. במחסן בניו-יורק מקיימים המנהלים מדי שבוע פגישות שמטרתן לוודא שהעובדים השחורים וההיספנים מצליחים להתקדם.
הטיימס טוען, כי חלק מההתנהלות המתסכלת ביותר את העובדים – מודל ההעסקה קצר הטווח, עם מעט סיכוי להתקדם, והשימוש בטכנולוגיה כדי לשכור עובדים, לנהל אותם ולפקח עליהם – באה ממייסד אמזון, ג'ף בזוס. האחרון מאמין, כי כוח אדם קבוע מוביל לבינוניות, אומר דייוויד ניקרק, שבמשך שנים רבות היה סמנכ"ל כוח האדם של אמזון ומי שיצר את מערכת ההעסקה המקורית במחסנים. בזוס גם מאמין שאנשים הם עצלנים ביסודם, מוסיף ניקרק. בזוס עצמו הודה לאחרונה בחולשות של המערכת, באומרו שנסיונם הכושל של עובדי המחסן באלבמה להתארגן, מלמד ש"אנחנו צריכים חזון טוב יותר ליצירת ערך לעובדינו, חזון להצלחתם", והתחייב שאמזון תהיה "המעסיק הטוב ביותר בעולם".

תאריך:  16/06/21   |   עודכן:  16/06/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מאמר בשבועון טיים אומר כי את ההחלטות יש לקבל אחרי ששומעים את מי שמכירים מקרוב את חולשות המערכת - כמו מי שהיו קולניים במיוחד בזמן הקורונה
איתמר לוין
הסנאטורים מסבירים בניו-יורק טיימס מדוע הגישו הצעת חוק להקמת ועדת חקירה עצמאית ובלתי פוליטית, בדומה לזו שהוקמה אחרי 9/11
איתמר לוין
מנהיג האופוזיציה נהנה ממיליוני תומכים, למרות נסיונותיו של הקרמלין בשנים האחרונות להשתיק אותו, לכלוא אותו ואפילו לרצוח אותו - מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
שימוש בכלי הסייבר חושף אותם בפני האויבים, היכולים להשתמש בהם; כללי המשחק בשדה הקרב הדיגיטלי אינם מוגדרים; לא ברור מהי "תגובה פרופורציונלית"
איתמר לוין
עומר השוותה בין ישראל וארה"ב לבין החמאס והטליבאן, מחוקקים יהודים דמוקרטים יצאו נגדה, הנהגת הסיעה התערבה - מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il