X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כל מהות האתרוג על-פי הגדרתו החדשה, כפי שפורסם על-ידי האקדמיה למכבסת ולהלבנת מילים ומילון עברי ישראלי למתקדמים, הינה שמירה מכל צרה וצוקה, מכל נגע ומחלה, מעין רע ומדין קשה, של האיש שביקרו חפצים, עליו שומרים מכל משמר, עליו מגנים ודואגים שלא יאונה לו כל רע
▪  ▪  ▪
מכבסת מילים

כמה עובדות על האתרוג. האתרוג הינו פרי עץ הדר בעל צורה אליפטית, גדל בעיקר בשמש, נשתל בעיקר בתקופת האביב. שלוש שנים זהו משך הזמן לעץ פרי להניב פרי. היהודים ברחבי העולם נוטלים את האתרוג כחלק מארבעת המינים בחג הסוכות.
לאתרוג תכונה נרכשת שאינה מולדת. התכונה לה זכה האתרוג בשנים האחרונות הפיכתו למגן ומסוכך על מי שחפצים ביקרו. ניתוח האתרוג מאפשר הצצה לקסם הפרי על-אף שהינו חסר עלים ויכולת הצללה, עטיפה וסיכוך.
כל מהות האתרוג על-פי הגדרתו החדשה, כפי שפורסם על-ידי האקדמיה למכבסת ולהלבנת מילים ומילון עברי ישראלי למתקדמים, הינה שמירה מכל צרה וצוקה, מכל נגע ומחלה, מעין רע ומדין קשה, של האיש שביקרו חפצים, עליו שומרים מכל משמר, עליו מגנים ודואגים שלא יאונה לו כל רע.
זכה האתרוג שהאקדמיה למכבסת ולהלבנת המילים תבחר בו לסמל בזכות המעטפת המגנה על-אף היותו פרי קשה וחשוף, בזכות התיבה בה הפרי נשמר עטוף בצמר גפן רך ונעים.
זה התחיל דווקא הרבה אחרי חג סוכות. הראשון לציון האתרוג הראשי למדינת ישראל אותרג על-ידי הכהן הגדול מאחיו המאתרג הראשי, בזכות הסכמתו לעקור ולגרש יהודים מביתם. בתמורה נסלחו לו עוונותיו, התמרקו לו חטאיו, נמחקו לו עוונותיו ולאחר שהוטבל במקווה המטהר של האקדמיה למכבסת ולהלבנת המציאות, יצא זך טהור ובר לבב, כתמיו הועלמו, רבב לא דבק בו עוד, והיה לאהוב המאתרגים.
על אף שהאביב בפתח ותחילת עונת צמיחת ופריחת האתרוגים בשיאה, אני מבקש להתריע על עדנה מחודשת לאתרוגי העונה כמו שלא הייתה מעולם. לא אתרוג אחד יאותרג אלא עשרות אתרוגים בראיונות, בפרשנויות, בטונציה, במוטיבציה להגיע לחקר האמת. ממש ברגעים אלה האקדמיה למכבסת והלבנת המילים תרה אחר מילה חדשה אשר תוכנס במהירות לשיח השינוי, הריפוי, מילה המתארת קבוצת אתרוגים מאותרגים.
סוד גלוי הוא כי ביום השבעת הממשלה החדשה בקרב חלק מהפרשנים והמגישים ובאולפנים מסוימים הורדו הדגלים השחורים מהתורן והוצבו במקומם דגלים צהובים עזים, לא של 'הכונו לביאת המשיח', גם לא של החיזבאללה ובוודאי לא של מכבי תל אביב. הו אלה דגלי האתרוגים החדשים.
תם עידן. לא רק של בנימין נתניהו, אלא בעיקר תם עידן של וולגריות מאוסה כנגד ראש הממשלה לשעבר, לעבר עיתונאים שכונו שופרות על-ידי חצוצרות תעמולה רשמיים, תם עידן ראיונות השתקה, ביזוי ושיסוי, תם עידן חבורות הזמר ומקהלות השרות שיר אחד עם מילים קבועות, צלילים קבועים ולחן אחד. תם עידן של התקפות פרועות על מתראיינים שאינם מיישרים קו ושאלוקים ישמור מעזים לחשוב אחרת.
עכשיו הזמן לאתרוגים. עכשיו הזמן לשיח חנה בבלי. נימוס ופיהוק, ליטוף וחיבוק, אין מקום לשאלות, לתחקירים. דבש ניגר כמי נהר, עכשיו הזמן לאתרוגים מאותרגים ומאתרגים, עכשיו הזמן לצמר גפן ולרכות.
אני מאמין שישנם עיתונאים הגונים וישרים. ישנם עדיין עיתונאים בעלי מצפון ומצפן מוסרי. אני בטוח שהעיתונאים הללו יעמדו על המשמר שלא לאפשר חגיגת איתרוגים סיטונאית שכזו, שלא תאפשר לסכור את פיו של חצי מהעם, שלא תאפשר עוולה וצביעות הרסנית. יש לי אמון בחלק מהעיתונאים אשר לא יחרישו אל מול מתקפת האיתרוגים, מתקפת הצביעות.
כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו, כלל מי שמאמין ביושר, בהגינות ובצדק חייב לעמוד על המשמר מול כנופיות המאתרגים, להצביע על האתרוגים החדשים, לא להרפות, לא להתייאש, רק לשאת קול ולומר בעוז ובעוצמה, עד מתי מאותרגים יעלוזו עד מתי מאתרגים ישאו רינה. השנה החלו המאתרגים לעבוד הרבה לפני חג הסוכות, האתרוגים שהם מייצרים השנה נועדו בעיקר לריבה, ריבת אתרוגים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  16/06/2021   |   עודכן:  16/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
צה"ל תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה בתגובה על שיגור בלוני התבערה לעבר ישובי עוטף עזה    הממשלה החדשה בישראל מנסה לשנות את המשוואה שחמאס מנסה לכפות עליה בנושא ירושלים    גורמים בחמאס אומרים כי המערכה על ירושלים רק בתחילתה וכי הארגון מכין "הפתעות" לישראל
משה ניסנבוים
"במקום הצבא יבצעו תושבי האזור פעולות תגמול"    נחשף מכתב מרתק בסוגיה טעונה זו בו כותב בן-גוריון מפורשות את דעתו הברורה על פעולות התגמול    זהו מכתב בכתב ידו משנת 1966 על פעולות התגמול בירדן
אהוד טוקטלי
קריאה לדיון ציבורי על רפורמה במשטר החוקתי של ישראל!    נראה שצריך לשנות כיוון    בארצות רבות כבר לא ברור מה זה דמוקרטיה ואיך צריך לנהל אותה    אולי התבניות החוקתיות שהתפתחו במאות הקודמות כבר לא מתאימות למציאות החברתית, הטכנולוגית, הפוליטית והכלכלית בעידן החדש?
רבקה שפק-ליסק
ח"כ אמסלם: "30% מהאשכנזים בישראל מנהלים לנו את המדינה"    עיון ברשימת חברי הכנסת מהליכוד מראה שהאשכנזים נמצאים בראש רשימת הליכוד    מי בחר בהם?
רון שור
עשרות אמנים יהודים וערבים עובדים בימים אלה על יצירת אמנות משותפת בבית יגאל אלון בגינוסר שמטרתה לחבר בין המגזרים ולקרב לבבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il