X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כמעט ואינך צריך מאומה כדי להיקרא עיתונאי כל מיני קורסים מזורזים עם שמות מפוצצים של קופירייטינג מוצלח מצמיחים גלים גלים של חולמי פרסום ומשפיעני העתיד בעיקר על חשבון הבנק של בתי החרושת ל'עיתונאים'
▪  ▪  ▪
לקחת אחריות [צילום: AP]

לעיתים אינך צריך לשמוע באוזנייך ממש את הזלזול הלעג, העלבון, ההשפלה. די לראות את שפת הגוף לשמוע את הצליל, לחוש את הרוח הנושבת מבן שיחך.
באחרונה ממלאים את מרקע הטלוויזיה ואת אולפני הרדיו, עיתונאים מזן אחר. נשים ואנשים אשר בורותם אומנותם, ריקנותם סימנם, יהירותם גאוותם, חוסר הבנתם כבודם, עד כי נדמה לא פעם כי אותם האוחזים במיקרופון עברו באקראי ליד האולפנים ויד נעלמה משכה אותו או אותה לתוך האולפן ומאז הכל היסטוריה.
כמעט ואינך צריך מאומה כדי להיקרא עיתונאי. כל מיני קורסים מזורזים עם שמות מפוצצים של קופירייטינג מוצלח מצמיחים גלים גלים של חולמי פרסום ומשפיעני העתיד בעיקר על חשבון הבנק של בתי החרושת ל'עיתונאים'.
אתה ניצב מול פנים יפות, לבוש מוקפד, איפור מושקע, תפאורה מרשימה וממתין בקוצר רוח למוצא פי היושב על האוזן שלי. ממתין ומקבל כלום בעטיפת שום דבר במקרה הטוב, במקרה הגרוע מקבל תוכי יורה סיסמאות נבובות ריקות וחסרות כל מהות. הנדסת תודעה, הטמעת רעיונות, דעות, אמונות, ערכים, הכל בחבילה אחת.
בזמן האחרון, לעיתים קרובות מידי, עומד מרואיין פעור עיניים ומוכה תימהון אל מול המראיין אותו ונחרד מרמת השיחה השטחית כל כך, החלולה כל כך, הריקה ומביכה עד לזרא.
חלק מהמכונים עיתונאים כל כך מזוהים בתפיסות העולם, האמונות והערכים שלהם עד אשר אין צורך להקשיב להם, הכל ידוע וצפוי מראש. מולם ניצב זן הולך ומתמעט של עיתונאים מעמיקים, יסודיים, רציניים מאוד, אשר גם אם זיהויים הפוליטי אינו לוט בערפל הרי שאין הם מנופפים בו בראש חוצות כמקור חיותם. עיתונאים המחויבים למקצוע ולא לפרסונות, המחויבים לאמת, המחויבים לקוראים השמים בדיווחיהם מבטחם.
עיתונאי חצר
עיתונאים אלה מימין ומשמאל הם למעשה נשמת אפה של העיתונות הקלאסית, לא זו הצפויה כל כך, המשעממת כל כך. ניתן לזהות עיתונאי אמת כאלה לא מהפרסים בהם זכו, לא מהאותות בהן עוטרו, לא מקרבתם לבעלי ההון שלטון, הכח והשררה. ניתן לזהותם עוד טרם עידן השופרות, החצוצרנים, הדוברים במסווה עיתונאי, וכתבי החצר, בדיווחיהם באירועים המצריכים התייחסות בגין גודל האתגר ומורכבות השעה. עיתונאי חצר ומלחכי פינכה במסווה עיתונאי תמיד היו, ברם נדמה כי בימי מלחמת יום הכיפורים נזרעו זרעי עיתונאי החצר המקדמים את מלכם, פוליטיקאי או איש צבא, בעל הון ובעל השפעה.
זה נמשך בימי מלחמת לבנון הראשונה אז החלו עיתונאים-פרשנים אשר כל הבנתם במלחמה הייתה במקרה הטוב קריאת כתביו של קרל פון קלאוזביץ ובמקרה הפחות טוב צפיה בקומדיה 'החייל האמיץ שוויק', לנסות לנהל את המלחמה, נמשך בציפוף השורות בימי גירוש היהודים מגוש-קטיף, ועד ליצירת הדמון בנימין נתניהו.
שופרות רבים מידי יש במה שאמור היה להיקרא עיתונות. חצוצרות, דוברים ללא תואר אך בפועל, מהדהדים, כתבי חצר ומלחכי פינכה בכמויות שלא היו מעולם בנמצא בתחום זה. כשאני שומע מראיינת המדברת בגסות למרואיין, כשאני רואה מראיין המבטל בזלזול את הניצב מולו, כשאני שומע מגישה או מגיש המכנים אדם שאינו כוס התה שלהם בכינויי שוק גם אם בשפה של בית מרקחת, כשאני מגלה שאפילו מראית העין נעדרת, אני מודאג ומוטרד.
מודאג מהמציאות בה הריק והשטחי, החלול והנבוב היו ללחם חוקנו, מוטר ממות העיתונות ופריחת הקקטוסים היודעים רק לפצוע ולא להניב דבר.
בשעה טובה יש במדינת ישראל ממשלה חדשה, ממשלה שבמהותה ועל-פי הצהרותיה מטרתה היא הרבות טוב, יופי, שלום ושלווה בארץ ישראל. אולי כעת משהושגה מטרת העל, משהדמון כבר לא ראש הממשלה, הגיע הזמן שחלק מהאוחזים במיקרופונים יעשו חשבון נפש, קטן ממש קטנטן, פיצי. שיציצו רגע על התנהלותם, על תרומתם למציאות הישראלית וייקחו אחריות.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  17/06/2021   |   עודכן:  17/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
מדובר בצעד חשוב וחיובי אך לא מספק מאחר שצריך לשאוף להגיע לאמץ את המודל המשלב בין קריירה למשפחה (גם אם בצורה חלקית) הנהוג כיום בעיקר בענף ההייטק
יהודה קונפורטס
דוח רשות החדשנות שפורסם השבוע מצביע על סכנה שישראל תאבד את המובילות שלה בתחום החדשנות, ומספק שיעורי בית לשרה החדשה, אורית פרקש הכהן    האם היא, שר האוצר וראשי הממשלה יעשו את מה שצריך כדי שהקטר של המשק לא יידרדר לתהום?
בלפור חקק
דרשה לפרשת 'חוקת'    כלי החרס בא להכיל את הדברים, וכדי להכילם עליו להיות פתוח, הוא משמש אז בית קיבול לתכנים השונים    כולנו היינו רוצים להיות כֵּלים להכיל את האור, את הניצוצות
אברהם הללי
אמר לו הקב"ה למשה: משה באיזה פנים אתה מבקש לבוא אל הארץ, שהרי נגזר על משה רבנו שלא יביא את ישראל לארץ כלומר שהוא יכנס    והרי משה רבנו מתחנן לבטל את רוע הגזרה שנאמר: ואתחנן אל ה'... אעברה-נא ואראה את הארץ הטובה
אלון קוחלני
לשכת המבקרים הפנימיים העולמית (IIA) פרסמה נייר עמדה המנחה מבקרי פנים כיצד עליהם לפעול בתחום סיכוני ESG
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il