X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
"זו בעיה שאינה קיימת עם פייזר וכן קיימת עם סינובאק"

החיסון הסיני משדר כישלון

ניו-יורק טיימס מדווח על זינוק בתחלואה במדינות שהסתמכו על שני החיסונים הסיניים התוצאה עלולה להיות שסין ו-90 לקוחותיה יעברו שנים של מגבלות וסגרים
▪  ▪  ▪
מונגוליה. זינוק בתחלואה [צילום: גנבאט נמג'ילסנגאראב, AP]

מונגוליה הבטיחה לתושביה "קיץ נקי מקורונה". בחריין אמרה שהם "יחזרו לחיים נורמליים" איי סיישל תכננה זינוק כלכלי מחודש. כל השלוש נתנו את אמונן בחיסון הסיני, שרוב העולם אינו סומך עליו. התוצאה: זינוק מחודש בתחלואה, כאשר הנתונים מלמדים שהוא אינו יעיל במיוחד במניעת ההדבקה, במיוחד של הזנים החדשים ובראשם הזן ההודי – מדווח ניו-יורק טיימס.
במונגוליה, סיישל, בחריין וצ'ילה – כולן צרכניות של החיסונים הסיניים מתוצרת סינופארם וסינובאק – שיעור מקבלי החיסון המלא הוא 50%-68% והן נמצאות בין עשר המדינות המחוסנות ביותר בעולם. אבל בעוד שבישראל מספר המקרים (עד לימים האחרונים) היה 4.95 למיליון, באיי סיישל הוא זינק ל-716 למיליון.
התוצאה עלולה להיות שהעולם יתחלק לשלוש קבוצות של מדינות בנוגע ליציאה מן הקורונה. האחת: המדינות המשתמשות בחיסונים של פייזר, מודרנה ואסטרה-זנקה. השנייה: המדינות העניות הנמצאות הרחק מאחור וממתינות לחיסונים המערביים. והשלישית: סין ו-90 המדינות שקיבלו את החיסונים מתוצרתה ואשר עלולות להזדקק למגבלות ולסגרים במשך שנים.
סין ראתה את הפצת החיסונים כמהלך דיפלומטי אשר יאפשר לה להגביר את כוחה הבינלאומי. הנשיא שי ג'ינפינג התחייב להעביר את החיסון, הניתן לאיחסון ולשילוח בקלות, כ"עשיית טוב בינלאומית". מונגוליה, שכנתה של סין, הייתה אחת הנהנות הראשונות וחיסנה במהירות 52% מתושביה; אבל בתחילת השבוע התגלו בה 2,400 מקרים ביום, פי ארבעה מאשר חודש לפני כן. משרד החוץ הסיני אומר בתגובה, כי אין קשר בין החיסון הסיני לבין התפרצות זו.
הטיימס מזכיר, כי שום חיסון אינו מבטיח מניעה מוחלטת של הדבקה, אך היעילות הנמוכה יחסית של החיסון הסיני זוהתה כגורם אפשרי להתפרצויות הנוכחיות. החיסונים של פייזר ומודרנה הוכחו כיעילים בשיעור שמעל 90%. חיסונים אחרים – כמו של אסטרה-זנקה וג'ונסון אנד ג'ונסון – הם בעלי יעילות של כ-70%. החיסון של סינופארם הוא בעל יעילות של 78%, וזה של סינובאק – 51% בלבד.
החברות הסיניות לא פרסמו יותר מדי מידע קליני בנוגע ליעילות החיסונים שלהן במניעת הדבקה. עם זאת, מידע מצ'ילה מלמד, כי היעילות של חיסון סינובאק נמוכה מזו של פייזר ומודרנה. ויליאם שפנר מאוניברסיטת ונדרבליט אומר כי ייתכן שיעילות החיסונים הסיניים נמוכה כך שהם מונעים רק חלק מן ההדבקה ושחלק מן המחוסנים עלולים לחלות, אם כי נראה שהם מונעים את רוב האשפוז.
למרות הזינוק בתחלואה, פקידים בסיישל ובמונגוליה הגנו על סינופארם, באומרם שהם יעילים במניעת תחלואה חמורה. לדברי משרד הבריאות של מונגוליה, ההחלטה להסתמך על החיסון הסיני הייתה נכונה, והוא אף יעיל יותר מזה של אסטרה-זנקה ומהחיסון הרוסי "ספוטניק". לדברי המשרד, העלייה בתחלואה נובעת מפתיחה-מחדש מהירה מדי ומשום שרבים מהתושבים האמינו שהם מוגנים כבר אחרי זריקה אחת.
מומחי בריאות אחרים בטוחים פחות. ניקולאי פטרובסקי מאוניברסיטת פלינדרס באוסטרליה מעריך, כי השפעתו של חיסון סינופארם על מניעת ההדבקה היא מינימלית. סיכון מרכזי בחיסון הסיני הוא שמקבליו יחלו אך עם מעט תסמינים או ללא תסמינים כלל, וידביקו אחרים. "אני חושב שהמורכבות הזאת אינה קיימת ברוב ההחלטות ברחבי העולם", הוא מוסיף.
באינדונזיה, בה מתפשט זן חדש של הקורונה, למעלה מ-350 רופאים ועובדי בריאות חלו לאחרונה למרות שחוסנו בחיסון של סינובאק. 61 רופאים מתו ברחבי המדינה מאז חודש פברואר ועד 7 ביוני; עשרה מהם קיבלו את החיסון הסיני. נתונים אלו הובילו את הממונה על שירותי הבריאות בסינגפור, קנת מאק, לפקפק ביעילות החיסון הסיני: "זו בעיה שאינה קיימת עם פייזר וכן קיימת עם סינובאק", אמר בסוף השבוע שעבר.
בחריין ואיחוד האמירויות היו שתי המדינות הראשונות שאישרו את החיסון של סינופארם, עוד לפני שפורסמו נתוני הניסויים הקליניים האחרונים. מאז יש דיווחים רבים על מקבלי חיסונים אשר חלו בשתי המדינות. בחריין טוענת, כי מבצע החיסונים שלה עלה יפה. אבל בחודש שעבר הודיעו שתי המדינות, כי יציעו לתושביהן לקבל מנה שלישית – של סינופארם או פייזר.

תאריך:  24/06/21   |   עודכן:  24/06/21
+משרד האוצר מסדיר את מתווה מימון ימי הבידוד
21:29 24/06/21  |  עידן יוסף

משרד האוצר מסדיר את מתווה מימון ימי הבידוד: הורים מחוסנים שילדיהם בבידוד יהיו זכאים לתשלום דמי בידוד. ההסדר הקיים עבור המעסיקים ימשך. יוארך משך הזמן להגשת הבקשות.

+המסיכות יחזרו בשבוע הבא
17:19 24/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שההתפרצות הנוכחית התפשטה לכפר סבא, רמלה, הרצליה וערים נוספות  ▪  169 חולים מאומתים חדשים מאז חצות - המספר הגבוה ביותר מאז אפריל

החובה בוטלה רק בשבוע שעבר
+האשפוז והתחלואה הקשה בקרב ערבים היו תדירים יותר
10:46 24/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נתוני דוח אי-שוויון בבריאות וההתמודדות עמו 2020 קבעו: השיעור הגבוה ביותר של נפטרים נרשם באוכלוסייה הערבית  ▪  הזמן בין קבלת תוצאה חיובית לקורונה לאשפוז היה גבוה ביותר בחברה הערבית - 4 ימים לעומת 3.5 בחברה הכללית

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרשויות המקומיות יובילו את המאבק בקורונה
09:32 24/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הרשויות יפתחו מחדש מיד את מערכי החקירות, לצד סיוע במאמצי האכיפה ברמה העירונית  ▪  בנימינה הפכה ליישוב אדום עם 125 מאומתים

חיים ביבס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
נתוני דוח אי-שוויון בבריאות וההתמודדות עמו 2020 קבעו: השיעור הגבוה ביותר של נפטרים נרשם באוכלוסייה הערבית    הזמן בין קבלת תוצאה חיובית לקורונה לאשפוז היה גבוה ביותר בחברה הערבית - 4 ימים לעומת 3.5 בחברה הכללית
מירב ארד
הרשויות יפתחו מחדש מיד את מערכי החקירות, לצד סיוע במאמצי האכיפה ברמה העירונית    בנימינה הפכה ליישוב אדום עם 125 מאומתים
מירב ארד
ממונה הקורונה: "בתחילת השבוע הבא נגיע למדד שקבענו לחובת עטיית מסיכות. מקווה שיהיה שינוי במגמה, אבל אני לא רואה שזה יירד"    פרופ' בליצר מזהיר: "אם מסתכלים על המדינות שזן הדלתא הגיע אליהן - המצב לא מעודד"
איתמר לוין
המדינה המייצרת 60% מחיסוני הקורונה סובלת מהתפרצות ענק המשפיעה על כל העולם - והאשמה מוטלת על נרנדרה מודי, טוען הקומיקאי קונאל קאמרה
עידן יוסף
תחודש הפעילות של מערך קטיעת שרשרות הדבקה בשיתוף הרשויות המקומיות    תיירים יחידים לא יוכלו להיכנס ארצה לפני אוגוסט    רה"מ בנט: "החלטנו לפעול מוקדם ככל האפשר, כבר עכשיו, כדי לא לשלם מחיר כבד יותר בהמשך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il