X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כפי שאני רואה את המעברה הקיימת בשלטון, ליברמן הוא השמש, בנט, לפיד, סער, גנץ הם הכוכבים, והשמאל הוא הירח, חלקו אף הצד האחורי והשחור של הירח פתיחת זכות העמדה בבג"ץ לכל, יוצרת אנומליות מוזרות, בואו נראה אחת מהן
▪  ▪  ▪
ליברמן. בדרך לראשות הממשלה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לאחר שבנימין נתניהו גרש את יאיר לפיד וציפי לבני מממשלתו, פצחה יש-עתיד בפעילות אופוזיציוניות, אשר למרבה האירוניה חלק ממנה היה עתירה לבג"ץ לביטול חוק הגיוס שנחקק אז במקום חוק טל.
העתירה התקבלה, החוק בוטל אך בית המשפט לא הכניס את הביטול מיידית לתוקף, בית המשפט נתן לממשלה ולכנסת התראת בטלות. כלומר, אתם חייבים לחוקק חוק חדש אך ניתן לכם ארכה לעשות זאת באורח מסודר והחוק הקיים יוארך זמנית. ואם לא תחוקקו חוק חדש יבוטל החוק הזמני, וגיוס החרדים יהפוך לגיוס רגיל כמו כל בן 18 (ואז סמכות השחרור מצה"ל עוברת לפוקד הצהל"י וכפוף לחוק).
לאחר מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון הוא בא עם הצעה מסוימת. התותח אוריאל אטיאס, אבי מהפכת הסלולר (ולא משה כחלון כפי שהפרופגנדה מספרת) הציע משהו דומה מאוד כאשר הבדל "קטנצ'יק" מפריד בין ההצעות. על-פי הצעת ליברמן המכסות נקבעו על-ידי החלטת הכנסת, ועל-פי הצעת אטיאס המכסות נקבעו על-פי החלטת ממשלה (באותו מועד הממשלה נשלטה בפועל על-ידי החרדים בנושא זה).
נתניהו לא הצליח לגשר על הפערים, ובתחילת 2019 פוזרה הכנסת והלכנו לסבבי הבחירות. ליברמן שהרגיש מסיבה מסתורית נבגד על-ידי נתניהו (והוא לא היחידי שמרגיש כך) נטש, חצה את הקווים, לא איפשר לנתניהו להקים ממשלה, והיה השושבין הראשי בהקמת ממשלת הקשקוש-שינוי. לדעתי ליברמן רואה את עתידו לפניו. איש לא עושה את מה שעשה ליברמן בשנים האחרונות אלא אם הוא רואה עצמו טיל מונחה לכס ראש ממשלה, בייחוד לאור הדחלילים שסובבים אותו.
כפי שאני רואה את המעברה הקיימת בשלטון, ליברמן הוא השמש, נפתלי בנט, לפיד, גדעון סער ובני גנץ הם הכוכבים, והשמאל הוא הירח, חלקו אף הצד האחורי והשחור של הירח.
אז אמרנו יש-עתיד עתרה לביטול חוק הגיוס. נגד מי היא עתרה? נגד הממשלה והכנסת ואחרים, אבל היא כרגע הממשלה, והרי לנו קרקס של מפלגה העותרת נגד עצמה. עוד מעט תסטור לעצמה על-מנת שתעשה את מה שצריכה הייתה לעשות גם בלי סטירות.
אלא אם יחליט בית המשפט אחרת, תהיה פאוזה קלה בקרקס ב-6.7.2021, אחרי הארכות חוזרות ונשנות שנתן בית המשפט יגיע הקץ להתראת הבטלות, תחול חובת גיוס כללית גם לבני"ש (בני ישיבות). האם ימלאו אז שוטרים צבאיים את השכונות? מג"ב? האם כלא 6 יהפוך להיות כלא שישים ריבוא? או אולי יש-עתיד תיסוג גם מהתחייבותה המרכזית לגיוס החרדים?
בהסכם הקואליציוני עם ליברמן, גיוס חרדים לא מוזכר, ובקווי היסוד סוכם על חקיקת חוק ליברמן (וצעדים נוספים בהמשך) אשר על הנייר לפחות יש לו רוב, כי מפלגות הקואליציה התחייבו לתמוך ביוזמות הקואליציה - מי יודע אם לא יהיו תנודות בקואליציה עד אז.
האם יספיק שר הביטחון להעביר את חוק ליברמן בשלוש קריאות בכנסת עד 6.7.2021? האם יהיה רוב? האם בית המשפט ייתן ליש-עתיד ארכה לסטירה שיש-עתיד מתכננת לעצמה? האם החוק יחייב גיוס חרדים אך בפועל הם לא יגויסו? האם אלפי חרדים יעופו לבתי הכלא? או שמא האם בנט יפזר את הכנסת בעוד פחות מחודש על אותו רקע בו פוזרה הכנסת ב-2019 אך הפעם מכוח "אש על כוחותינו" שיורה לפיד על הממשלה? ימים יגידו.

תאריך:  26/06/2021   |   עודכן:  26/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יאיר לפיד נ' ממשלת השינוי, קרקר נ' קרקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
השר עודד פורר: "הצעת החוק היא השלב הראשון. כוונתי להסדיר בחקיקה את מנגנון העידכון של מחיר המטרה, ובמקביל לקדם מדיניות לשנים הקרובות כך שתתמקד בהורדת יוקר המחיה"
דן מרגלית
הגיע הזמן לשיפוץ יסודי בעבודת הממשלה    שר בעל יוזמה מעניינת צריך לשתף בה ולדון בה ולהיוועץ בה עם השר הממונה    צריך להחזיר לעבודת הממשלה את שיתוף הפעולה והרצון הטוב
מירב ארד
השר לשיתוף פעולה אזורי תקף את החוק והודיע שידאג להקלות למשפחות הוסבלות ממנו    ח"כ אבתיסאם מראענה מתנגדת גם היא לחוק אך הבהירה כי לא תמוטט את הממשלה - זה במקום הראשון
עידן יוסף
משרד המשפטים מפרסם שלושה תזכירי חוק שיאפשרו להרחיב את הממשלה ואת הקואליציה ולהחליש את כוחה של האופוזיציה    בממשלה מציעים תיקונים שיקשו על הפלת הממשלה, לרבות הארכה משמעותית של המועד בו ניתן לאשר תקציב והרחבת החוק הנורווגי    העלות: מיליוני שקלים לקופת המדינה
עידן יוסף
זאב אלקין הציע למנסור עבאס כי נציג רע"ם יכהן כסגן שר הפנים    הציונות הדתית: מציעים לתומכי הטרור על מגש של כסף, זרוע ביצועית להלבנת ההפקרות הערבית בנגב    אלקין מנסה לרכך את התנגדותו של ח"כ טאהא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il