X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רק 2% מהסיוע לקורונה הופנו לחינוך

נזק מתמשך לחינוך מהקורונה

רוב הממשלות אינן עושות את המינימום הדרוש כדי לסגור את הפערים בתחום החינוך שיצרה המגיפה, למרות שזו הזדמנות לשפר את המערכת מן היסוד - טוען אקונומיסט
▪  ▪  ▪
הפערים התרחבו [צילום: טד וורן, AP]

הקורונה פוגעת בילדים בצורה קשה רק במקרים נדירים. עד אפריל השנה, סיכוייו של ילד אמריקני בן 15-4 למות מקורונה היו 1 ל-500,000 – כמו הסיכוי להיהרג בתאונת דרכים. אבל בתי ספר ברחבי העולם היו פחות או יותר סגורים בשל הקורונה בשני שלישים משנת הלימודים היוצאת. רק ממשלות בודדות בחנו בקפידה את משמעות סגירת בתי הספר אל מול סכנות הקורונה, מציין אקונומיסט – או כדי שלא להתקוטט עם ארגוני המורים, שחבריהם מקבלים תשלום גם אם אינם עובדים, או כדי שלא להתעמת עם הורים מודאגים.
התוצאות קשות. תלמידי בתי הספר היסודיים באנגליה נמצאים בפיגור של שלושה חודשים לעומת מה שהיו מקבלים במצב נורמלי; תלמידי אתיופיה למדו השנה 70%-60% פחות מכרגיל. גם לפני המגיפה המצב היה קשה: מחצית מבני העשר במדינות העניות לא ידעו לקרוא כהלכה; הבנק העולמי מעריך שאחריה השיעור יעלה לשני שלישים. בכל המדינות תרחיב סגירת בתי הספר את הפער בין בעלי ההכנסות הגבוהות, להם יש מיחשוב וחדר משלהם בו יכלו ללמוד, לבין בעלי ההכנסות הנמוכות.
לצד זאת, השיבושים שגרמה הקורונה יצרו הזדמנות לשפר את בתי הספר – טוען אקונומיסט. לכל כך הרבה תלמידים יש כל כך הרבה להשלים, עד שאנשי החינוך מחפשים את הדרכים הטובות ביותר לסייע להם. כמה מדינות עשירות מציעות יותר שעות לתלמידים המתקשים, בקבוצות או באחד על אחד. כמה מדינות עניות מפשטות את חומר הלימוד הרב מדי, ומאפשרות למורים לדלג על הספרים הרשמיים ולהתמקד בקריאה ומתימטיקה בסיסיות. עושה רושם שרפורמות כאלו מצליחות.
הניסוי של למידה מרחוק נתן למורים שיעור מהמם בטכנולוגיה חינוכית. שיעורים פנים אל פנים יכולים להשתפר אם למורים תינתן הכשרה טובה יותר והם יורשו להתנסות. תוכנה יכולה לסייע להפוך את הכיתה לאישית יותר, כך שהתלמידים יקבלו הנחיות צמודות המתאימות ליכולתם. ואם מורים ישוחררו ממטלות טכניות, יהיה להם יותר זמן לתלמידים הזקוקים לסיוע.
הקורונה הדגישה כיצד הרקע המשפחתי משפיע על ההצלחה בלימודים. קיבה מלאה, הורים תומכים ובית מלא ספרים תמיד היו יתרון; התנאים בבית חשובים עוד יותר כאשר זה המקום בו מתקיימים הלימודים. השנה היוצאת לימדה את חשיבות המעקב של העובדים הסוציאליים: לוודא שתלמיד מקבל משקפיים אם הוא זקוק להם, לסייע להורים במילוי הניירת לקבלת סיוע.
אבל מעט מדי ממשלות עושות את המינימום הדרוש כדי לפצות על הזמן שאבד. רק 2% מהכסף שהוצא אשתקד על תוכניות הסיוע הופנו לחינוך. תלמידים שהפסידו שיעורים חשובים בזמן הסגר ממשיכים להשתרך מאחור. לפי אחת ההערכות, ילד במדינה ענייה שהפסיד שנת לימודים, עלול לפגר בסופו של דבר בשלוש שנים אם לא יקבל עזרה. ואילו שני שלישים מהמדינות העשירות קיצצו את הוצאות החינוך. סיוע החוץ למטרות חינוך צפוי לרדת ב-12% בשנה הבאה בהשוואה ל-2018.
ממשלות מתפתות לעיתים קרובות להזניח את החינוך. שיפור בתי הספר עולה כסף ועלול לחייב התנגשות עם קבוצות רבות עוצמה כמו ארגוני המורים. ואילו התוצאות ייראו רק לאחר שהפוליטיקאים הנוכחיים יסיימו את תפקידיהם. אבל אין דבר חשוב יותר לחיים טובים בעתיד מאשר חינוך טוב היום. לכל הפחות, על הממשלות להגביר את מאמציהן לתקן את הנזק שגרמה סגירת בתי הספר. יהיה זה טוב עוד יותר אם ינצלו את ההזדמנות כדי לכתוב מחדש את הכללים למערכת החינוך.

תאריך:  27/06/21   |   עודכן:  27/06/21
+הסתיימה ישיבת קבינט הקורונה: אין הגבלות חדשות
22:17 27/06/21  |  עידן יוסף

כינוס קבינט הקורונה: השרים קבעו כי יש להיערך לווריאנטים עתידיים, למקד את המאמץ בקמפיין הסברה לעידוד ההתחסנות, לגבש מתווה לקראת פתיחת שנת הלימודים ולקדם תוכנית לריצוף גנטי מלא של כלל הנכנסים לארץ.

+מנכ"ל משרד הבריאות התפטר מתפקידו
20:43 27/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פרופ' חזי לוי הגיש את ההתפטרות לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, זמן קצר לפני כינוס קבינט הקורונה  ▪  נציגי משרד הבריאות יציגו בפני השרים מתווה להרחבה מחודשת של ההגבלות החברתיות ולהרחבת ניטור מי השופכין

פרופ' לוי. שנה אינטנסיבית בתפקיד [צילום: פלאש 90]
+בלרוס וקירגיסטן נוספו לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה
17:49 27/06/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מודיע כי בהתאם להערכת המצב ואישור הממשלה מהיום (א'), התווספו בלרוס וקירגיסטן לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, ובנוסף, הוסרו מלדיביים ונפאל מרשימה זו. רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת, נכון להיום, את המדינות: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, (בלרוס), נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, (קירגיסטן) ותוניסיה.
יודגש, כי אם לא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה במדינות הנ״ל, הן צפויות להכנס לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבית. הציבור נקרא לתכנן את נסיעותיו בהתאם.
כאמור, על-פי התקנות, אסורה יציאת אזרחים ותושבים ישראלים (למעט חריגים אשר אושרו על-ידי וועדת חריגים) למדינות ברמת סיכון מרבית: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.
בנוסף, כלל הנכנסים (מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים) ממדינות אלו, מחויבים בבידוד ביתי על-פי נהלי משרד הבריאות. הנ״ל בתוקף עד יום 11.07.21 ויוארך על-פי הצורך בהתאם לרמת התחלואה במדינות השונות.

+מאומתים לקורונה במערכת החינוך: 606 תלמידים ו-45 אנשי חינוך
16:00 27/06/21  |  מירב ארד

מאומתים לקורונה במערכת החינוך: 606 תלמידים ו-45 אנשי חינוך מאומתים לקורונה. בסה"כ מדובר ב-651 מאומתים לקורונה בכלל מערכת החינוך. 68% מהתלמידים המאומתים לקורונה (416 תלמידים) הם תלמידי החטיבות העליונות. 9,891 תלמידים ו-97 אנשי חינוך שוהים בבידוד. בסה"כ מדובר ב-9,988 מבודדים בכלל מערכת החינוך.

+"חיסון לא יעצור הדבקה שמתפשטת בקהילה"
14:03 27/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בכירה בארגון הבריאות העולמי קוראת לכל מי שכבר קיבל שתי מנות חיסון נגד קורונה להמשיך לשמור על הרחקות חברתיות ועל עטיית מסיכות באופן עקבי מחשש להידבקות בזן דלתא של נגיף הקורונה  ▪  "אנשים לא יכולים לחשוב שהם מוגנים רק בגלל שקיבלו שתי מנות חיסון. עליהם עדיין להגן על עצמם"

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
בכירה בארגון הבריאות העולמי קוראת לכל מי שכבר קיבל שתי מנות חיסון נגד קורונה להמשיך לשמור על הרחקות חברתיות ועל עטיית מסיכות באופן עקבי מחשש להידבקות בזן דלתא של נגיף הקורונה    "אנשים לא יכולים לחשוב שהם מוגנים רק בגלל שקיבלו שתי מנות חיסון. עליהם עדיין להגן על עצמם"
יצחק דנון
חברה אמריקנית ומנהלה הישראלי תובעים 3.7 מיליון שקל מחברת צעד אחד גדול ובעליה, איתן ליליאן ויגאל מור-יוסף, בטענה שסיפקו באיחור מסיכות פגומות
מירב ארד
בישיבת הממשלה קרא בנט לציבור לצאת להתחסן כדי שלא יוטלו הגבלות נוספות    אמש אובחנו 113 חולי קורונה בישראל    הרצליה ותל אביב הפכו לערים צהובות
מירב ארד
אתמול אובחנו יותר מ-100 מאומתים חדשים לקורונה    הממשלה צפויה למנות ממונה קורונה לנתב"ג
איתמר לוין
מספר המאושפזים נותר 52, מתוכם 27 במצב קשה    היעד העיקרי מאז התפרצות המגיפה היה למנוע קריסה של בתי החולים בשל זינוק במספר המאושפזים; המטרה הבסיסית של החיסונים הייתה להקל את המחלה כך שההתמודדות איתה תהיה כמו עם שפעת רגילה    227 חולים חדשים אותרו ביממה האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il