X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו, לפיד. נחוצה הגבלת כהונה [צילום: פלאש 90]
להגביל כהונת נבחרי ציבור
כדי לאפשר זרימת "דם חדש" למערכות הציבוריות, יש להגביל כהונת נבחרי ציבור: ראש ממשלה, חבר כנסת ישראל, ראש רשות מקומית, חבר מועצה ברשות מקומית כניסת נבחרי ציבור צעירים ונמרצים וברוכי כשרונות תמנע מקובעות במערכות הציבוריות, ותאפשר שינויים המתחייבים בהתאם להתפתחויות בעולם המדיני, הכלכלי, הטכנולוגי, הרפואי ועוד

אחת הרעות החולות במערכת הציבורית היא: היצמדותם של נבחרי ציבור, מסיבות שונות ומשונות, לעמדות כוח בהן גלומה השררה. כך בממשלה, בכנסת וברשויות המקומיות. אישי ציבור רבים, רבים מדי, בוחרים להיצמד לעטיני אוצר המדינה, בנימוק/באמתלה ששירותם חשוב ואף קריטי למדינה, וזאת במקום לצאת לשוק החופשי, אחרי שנות כהונה שיוגבלו מראש, לעשות לביתם, לפתח קריירה חדשה, ולתרום במקביל באופן פרטי, אם עוד יחפצו בכך, מזמנם, ממרצם ומכישוריהם, למטרות ציבוריות.
רעה זו גורמת נזקים גדולים למערכות שלטוניות וציבוריות. שכן, הוותיקים והחזקים שמחזיקים בעמדות כוח ובשררה, מסכלים בפועל-כניסת "דם חדש" למערכות אלה, יוצרים מקובעות במערכות חשובות, ומסכלים בפועל שינויים שיכולים לבוא במיוחד מצד צעירים נמרצים ברוכי כשרונות. ברי, כי כל מדינה, קל וחומר מדינה קטנה כמו ישראל, צריכה לפעול במהירות ולבצע שינויים במערכות הציבוריות בהתאם לרוח הזמן - בתחום המדיני, הכלכלי, הטכנולוגי, הרפואי ועוד. צעירים נמרצים וברוכי כשרונות יטיבו להוביל את המדינה למחוזות טובים יותר. ראו, לדוגמה, מה עושים צעירים בתחום ההייטק והרפואה.
נדחפים החוצה בבושת פנים
הבעיה אינה, לדוגמה, רק בכהונה ארוכה של 12 שנים ברציפות מצד בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה; אלא גם בכנסת - שבה מכהנים במשך עשרות אישי ציבור כחברי כנסת ישראל; וגם ברשויות מקומיות מסוימות - בראשן מכהנים אישים רבים מדי קדנציה שלישית, רביעית ואף יותר. הגבלת כהונה מתחייבת גם כדי להגביל את הסכנה מפני הסתאבות נבחרי ציבור - שנקשרים לא פעם לעסקנים וליועצים מפוקפקים.
הניזוקים הראשיים הם אגב אישים כמו שמעון פרס, יצחק שמיר ובנימין נתניהו (וראשי רשויות מקומיות). סיום תפקידם כראש ממשלה או ראש רשות מקומית מתרחש, בדרך-כלל, בנסיבות בהן הם לא מצליחים להרכיב קואליציה. היינו: סיום כהונתם נתפס כהפסד, ככישלון - גם אם תרומתם למדינה/לעיר הייתה עצומה. וכך, במקום שיתפנו לטובתם בהתאם למגבלה שתיקבע בחוק (כפי שהדבר נעשה למשל לגבי כהונת נשיא מדינה, שבע שנים), יהנו מחיים יפים, ויזכו לכבוד ויקר על שירותם הציבורי, כפי שמגיע להם באמת, הם נדחפים החוצה כשהם מובסים, מוכים וכואבים. בנסיבות אלה לא נותר להם אלא ללקק פצעיהם ולעיתים להיתפס להתנהלות פתטית (כמו נתניהו בחוף הים).
הפתרון החיוני לישראל
הפתרון המתבקש הוא הגבלת כהונה של נבחרי ציבור:
  • ראש ממשלה - שתי קדנציות, עד 8 שנים לכל היותר;
  • חבר כנסת - ארבע קדנציות, עד 16 שנים לכל היותר;
  • ראש רשות מקומית - עד שתי קדנציות, 10 שנים לכל היותר;
  • חבר מועצה ברשות מקומית - עד שלוש קדנציות, 15 שנים לכל היותר.
הגבלת כהונה בתפקידים רמי-מעלה צריכה להתבצע כתפיסה רעיונית ומערכתית שנועדה לעשות טוב למדינה, ולא כחקיקה פרסונלית שנועדה לחסום חזרת נתניהו לכהונת ראש ממשלה ו/או לשרת את יאיר לפיד ונפתלי בנט. על-כן יש לקדם חקיקה כזו עם הפנים לעתיד, כך שספירת השנים תתבצע קדימה.

תאריך:  26/06/2021   |   עודכן:  27/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להגביל כהונת נבחרי ציבור
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אם הייתה מברר
פלג א  |  26/06/21 12:50
2
עם כל הערכה העצומה ליואב יצחק:
שלום.  |  26/06/21 13:48
3
ראש ממשלה זה מקצוע
אורי... .  |  26/06/21 14:03
4
בוא נתחיל מכהונת חברי כנסת שלש
סניל  |  26/06/21 20:13
5
מעבר לכך שאין שום דמוקרטיה
בני בנקר  |  26/06/21 21:41
6
להגביל את כל ה -120 ל"ת
Q  |  1/08/21 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
מעל 60% מהציבור סבור שאת נפתלי בנט מניעה אמביציה אישית    נתניהו מקבל ציון טוב מהצבור ברוב תחומי עיסוקו כראש הממשלה    השרים שקיבלו את הציונים הכי גרועים הם מירי רגב ויואב גלנט
עידן יוסף
סיעות הממשלה הייעודית צפויות להתכנס בנפרד לפני השבעת הממשלה בכנסת    בסדר היום לא נקבע ביקור של בנט בכותל, אך ייתכן שייצא לפועל במהלך הלילה או למחרת    בכותל תתקיים עצרת תפילה נגד הממשלה    בנט על מפגיני בלפור: "לא העת לפרובוקציות"
עידן יוסף
עדיין לא נקבע מועד רשמי ליציאת משפחת נתניהו ממעון רה"מ    ברנע-פרגו ממליצה להפסיק את מימון המעון והבית הפרטי בקיסריה מיד עם השבעת הממשלה החדשה    בניגוד למשרדי ממשלה אחרים, עדיין לא נקבע לוח זמנים ופרוטוקול לטקס החילופים של בנט ונתניהו שאמור להיערך ביום שני
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכנסת יהיה ניר אורבך    עידית סילמן תהיה יו"ר ועדת הבריאות רם בן ברק מיועד ליו"ר ועדת החוץ והביטחון    מירב בן ארי - ליו"ר הוועדה לביטחון פנים    אבתיסאם מראענה תכהן כיו"ר הוועדה לעובדים זרים    תיק ההתיישבות יישאר בשלב הראשון בידיו של בנט    מרב מיכאלי תכהן כיו"ר הקבינט לשוויון מגדרי שיוקם
אפרים הלפרין
או שלפיד הזריק תחכום פוליטי עם חיסוני הקורונה, או ששכר יועץ חכם, משהו קרה ללפיד, מזנב הכבשים הוא הפך לראש השועלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il