X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש לזכור את משפטו האלמותי של תומס מסריק מייסד הרפובליקה הצ'כית שאמר כי "מדינות מתקיימות על הרעיונות שמתוכם הן נולדו" - ולמדינת ישראל יש רק רעיון אחד שהוליד אותה - הציונות
▪  ▪  ▪
כיוונים מנוגדים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

התקשורת מלטפת את לפיד ש"הצליח" להקים ממשלה דו-ראשית הכוללת קואליציה שהיא גם אופוזיציה לעצמה בכל נושא לאומי החיוני לעם היהודי, ולפיכך, חיוני גם למדינת ישראל. המחלוקת על חוק האזרחות, שתפקידו למנוע הצפה דמוגרפית של מדינת העם היהודי, היא רק דוגמה למה שיקרה בעתיד. לפיד, ואולי גם בנט, נהנים מן התפקידים שקבלו הודות למהלך זה, ודאי סבורים שהם מאוד מקוריים, אך הינה מסתבר שהגאון הספרותי הבריטי היו לופטינג, סופר ילדים מפורסם שהמציא את דמות-המופת "ד"ר דוליטל" המדבר בשפת החיות, הקדים אותם.
בספר - הקופים באפריקה חושפים חיה דו-ראשית חסרת זנבות, שכל ראש פונה לכיוון אחר והיא "החיה הנדירה ביותר ביקום". עד כדי כך שהברווזה, שהיא חלק ממשק-ביתו של דוליטל, נדהמת בראותה את היצור המוזר וקוראת: - "ישמרנו אלוהים! איך הוא מצליח להגיע להחלטה עם שני המוחות שלו"?! - ועל כך עונה הכלב ג'יפ כי ספק בעיניו אם בכלל יש מח לחיה כפולת הראשים, הנקראת "דחף אותי - משוך אותך" (Pushme-Pullyu) - (תרגומים: מחברות לספרות 1998 עמ' 62; או הוצ'.מ. מזרחי 1986, פרק עשירי -תרגם אוראל אופק). באותה מידה מותר להטיל ספק במוחה של ממשלה כפולת ראש.
גם אנחנו מופתעים מן הקואליציה/אופוזיציה של לפיד-בנט שגם בה ראש אחד דוחף להמשיך את "הוראות-השעה" המונעות מערבים מיו"ש ועזה מלהתאזרח במדינת ישראל, ומאידך-גיסא, הראש השני מושך לכיוון חמאס ו"הרשות הפלשתינית" כדי לקשור אותנו שוב להמצאת "שתי המדינות" - הפטנט הישן של אורי אבנרי - שנתקבל על דעת ממשל אובמה ואליו פוזל כנראה גם ממשל ביידן, עוזרו של אובמה בעבר.
זה רק הצעד הראשון של תוכנית הזוועה הערבית לשינוי המדיניות הלאומית של מדינת ישראל מימי דוד בן-גוריון ועד לימי בנימין נתניהו בתקווה שהבג"ץ המתחסד תמיד יתעלם מכך שהמדינה הזאת קמה כמדינה יהודית בלבד - ולמטרה זאת בלבד - ולא להקמת מדינה יהודית ערבית בגבולות ארץ ישראל, בנוסף למדינת ירדן ולמדינת עזה של החמאס - מדינה שתהפוך במהרה למדינה ערבית בלבד.
שלטון משותף
למעשה מרצ של היום וחלקים במה שנותר ממפא"י ההיסטורית הקוראים לעצמם "עבודה", מנסים לקעקע את בעלותו הבלעדית של העם היהודי על ארץ ישראל בתאוריות "זכויות-האדם", ובניסיונם להוסיף על "חוק השבות" המחזיר את העם היהודי לזכויותיו הקניניות בארץ גם את "חוק זכות השיבה" של הערבים. חוק כזה לא צריך לנסח, כי עצם כניסת מאות אלפי ערבים בטענה של נישואים עם נשים (או בעלים) בעזה ובאזורי יו"ש - מהווה את "השיבה" שלהם לארץ - דהיינו את נסיון השמדת המדינה היהודית באמצעות הצפתה בהגירה ערבית.
אין מה להתווכח עם אנשי השמאל של מרצ וחלק מן ההנהגה הנוכחית של מפלגת העבודה, המצטרפים למגמה הערבית הלאומנית של הרשימה המשותפת ושל רע"ם. אלה ימציאו כל נימוק הומניטרי או פוליטי כדי להצדיק את הצפת הארץ בערבים. לא "שוויון זכויות" אזרחי הם רוצים, אלא שלטון משותף ערבי-יהודי, שתוך שנה בלבד - יהפוך לשלטון ערבי בלעדי עם החלפת הדגל, ההמנון וביטול הציונות המהווה את המסד להשבת העם היהודי לארצו-מולדתו לאחר אלפיים שנות גלות. אם זהו הפתרון של מרצ - הרי זה "פתרון סופי" ביחס לציונות.
בנימין זאב הרצל עצמו כתב בספר היסוד שלו - "מדינת היהודים" - ולא מדינה ערבית-יהודית; ז'בוטינסקי כתב על "קיר-הברזל" שיש להקים כנגד המגמה הערבית למניעת מדינה יהודית, ואילו בן-גוריון והמועמד לשר-החוץ שלו, חיים ארלוזורוב, לא רצו לשמוע כלל על מדינה ערבית-יהודית כביכול. לשם כך ארלוזורוב אפילו תכנן מאבק מזוין נגד הבריטים ובן-גוריון ניהל את מלחמת השחרור מבלי להתחשב בשום טענה ערבית על זכויות ריבוניות שלהם בארץ. רק שהכח הצבאי שעמד לרשותו אז, בתש"ח - לא הספיק כדי לממש את השלטון היהודי בארץ כולה. אך הוא קיווה, והאמין, שפתח במהלך היסטורי שבסופו הארץ כולה תהיה ברשותנו.
אגב, צריך להזכיר שהמדינות שהמיעוטים שלהן מרדו בלאומיותן - כגון צ'כיסלובקיה ופולין בסוף מלחמת העולם השנייה - גירשו את הגרמנים מגבולותיהן, וזאת בהסכמת כל בעלי הברית. לפיכך המדיניות של נפתלי בנט, איילת שקד ואולי גדעון סער לא תצלח כי אי-אפשר לקיים מדיניות נסבלת בקואליציה המהווה גם אופוזיציה רק כדי לרצות את אויבי המדינה או את יפי-הנפש של מרצ שגם בזמן המנדט רצו מדינה דו-לאומית, העלולה להפוך לערבית-לאומית תוך שעות - או שבועות לכל היותר. אין חיה כזאת שאפשר לדחוף אותה לכיוון אחד - ולמשוך אותה לכיוון ההפוך. זה יכול להיות רק אצל לופטינג בסיפור הד"ר דוליטל. ויש לזכור את משפטו האלמותי של תומס מסריק מייסד הרפובליקה הצ'כית שאמר כי "מדינות מתקיימות על הרעיונות שמתוכם הן נולדו" - ולמדינת ישראל יש רק רעיון אחד שהוליד אותה - הציונות.

תאריך:  06/07/2021   |   עודכן:  09/07/2021
+אבו מאזן התקשר לנשיא ריבלין
19:45 06/07/21  |  עידן יוסף

יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס התקשר לנשיא המדינה ראובן ריבלין. הוא בירך אותו לרגל סיום כהונתו ואיחל שיהיה שלום בין העמים (וופא).
בתוך כך, הפלגים הפלשתינים בהודעה משותפת: "ההתנגדות הפלשתינית עוקבת אחר פשעי ישראל, ואנו מבטיחים כי המשך פשעים אלו יתפוצץ בפני ההנהגה הישראלית אם הם לא ייפסקו".

+שבוע מכריע ברצועת עזה
09:11 06/07/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ישראל וחמאס מחליפים מסרים הדדים בשטח אך המשא-ומתן על עסקת חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה תקוע. צה"ל נערך לאפשרות של סבב לחימה חדש ברצועת עזה שיתכן שיכלול הפעם פעילות קרקעית רחבה של צה"ל בתוך שטח הרצועה

איומנים בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"דחף אותי - ומשוך אותך"!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, עו"ד פאפו
עמעד  |  9/07/21 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ישראל וחמאס מחליפים מסרים הדדים בשטח אך המשא-ומתן על עסקת חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה תקוע. צה"ל נערך לאפשרות של סבב לחימה חדש ברצועת עזה שיתכן שיכלול הפעם פעילות קרקעית רחבה של צה"ל בתוך שטח הרצועה
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון עקרוני בסוגיית איחוד המשפחות    ח"כ מיכל רוזין: ל-10,000 אשר מחזיקים בהיתרי מת"ק אין ביטוח בריאות ממלכתי    ח"כ בן-גביר תהה: "אם הם כה עניים וכל כך רע להם, מה הם מחפשים כאן?!"
איתן קלינסקי
שאול מנשה
הממשלה החדשה יכולה להניח את הבעיה לפרק זמן מסוים עד שתבסס את מעמדה, תרכוש ניסיון וותק שימנעו את התפרקותה    אבל הבעיה הפלשתינית אינה מתאיידת ומחייבת התייחסות, במוקדם או במאוחר
יוני בן-מנחם
בכיר חמאס סאלח אלעארורי נבחר בבחירות הפנימיות בתנועה לתפקיד מנהיג חמאס בגדה. בחירתו של אלעארורי לתפקיד מסמלת את הניצחון של הציר התומך באירן בתוך תנועת חמאס על הציר התומך בתנועת "האחים המוסלמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il