X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טינה, או בשמה המקורי אן מיי בולוק, נולדה לקוטפי כותנה בעיירה שכוחת-אל בנאטבוש טנסי, על גדות המיסיספי
▪  ▪  ▪
חיים לא פשוטים [צילום: יוטיוב]

טינה טרנר (26.11.1939) בת 81 כיום, הפכה כבר לאיקון, סמל לזמרת רוק פורצת גבולות, פצצת אנרגיה, סקס ורגליים ארוכות. אותן רגליים חשופות בשמלה קצרצרה מתנופפת עם תנועות אגן מהירות. היא לימדה את מיק ג'אגר לזוז. אך אצלה זה בא טבעי. גם אייק טרנר, שהעלה אותה לבמה בגיל 17 ואח"כ נשא אותה לאישה, מרר את חייה, אבל נישא על גל הצלחתה, הכיר בכך.
אך הצלחה זו לא הגיעה אליה בקלות. טינה, או בשמה המקורי אן מיי בולוק, נולדה לקוטפי כותנה בעיירה שכוחת-אל בנאטבוש טנסי, על גדות המיסיספי. אביה עזב את הבית בילדותה ואחריו גם עקבות אמה נעלמו. לאחר הצלחתה חודש הקשר עם אמה. היא הרעיפה על אמה הנאות כלכליות אך טינה טענה כי מעולם לא זכתה לאהבתה. היא טענה גם כי מעולם לא הרגישה מה זאת אהבה, למרות שבשנות החמישים לחייה התחילה בזוגיות עם חברה לחיים ובעלה בהמשך, ארווין באך, מפיק מוזיקלי גרמני שצעיר ממנה ב-16 שנים, עמו היא חייה באחוזה בשוויץ עד היום. הסרט "אני, טינה" מוצג עכשיו בפסטיבל דוק אביב ולמרות כמה מחסרונותיו הוא נותן הצצה מעניינת (וחשובה) לחייה.
אייק טרנר, העלייה והנפילה
טינה הנערה ראתה את אייק טרנר ולהקתו במופע בסנט לואיס. עד אז היא שרה גוספל רק בכנסיה. היא התאמצה למשוך את תשומת ליבו והוא נדהם מעוצמת קולה. בתחילה הייתה "האחות הצעירה". אך ככל שהבין את תרומתה למופע שלו פעל לקשור אותה אליו, בנישואים. הוא העניק לה את שמה 'טינה' ואת שם הצמד "אייק וטינה". אייק טען שכל חבריו נוטשים אותו וטינה הבטיחה שלא תעזוב אותו, גם כאשר הפליא בה את מכותיו ולעיתים קרובות נאלצה לעלות לבמה עם עין כחולה או אדומה. בנה וחברותיה ללהקה מעידים על כך.
אייק הרבה לשתות, להביא נשים אחרות לביתם, היה אלים וזועם. רוב המראיינים שואלים אותה על יחסיה עם אייק, על האלימות שעברה, אבל היא רצתה לסגור את הפרק הזה מאחריה ולכן הוציאה ספר על חייה "אני, טינה" (1986) שהייה להיט והפך גם לסרט מצליח בשם 's love got to do with it"t"Wha, כשם הלהיט המצליח שהעלה אותה ל'ביל בורד'.
בדרכה שלה
16 שנה לאחר נשואיה לאייק ובעקבות מריבה גדולה היא העזה לבסוף לברוח ולצאת לחפשי. אבל גם אז לא קלה הייתה הדרך. היא ויתרה על כל הזכויות שלה בשירים ובתקליטים ושמרה רק על שמה "טינה". זמרת אפרו אמריקנית, "לא יפה", לדבריה, שסגנונה לא ברור לגמרי, אולפני ההקלטות בארה"ב סירבו להפיק אותה. בעצת המפיק שלה היא נודדת ללונדון, שם היא בונה את עצמה מחדש כזמרת רוק וזוכה להצלחה עצומה. טינה זכרה לו את חסד הצלחתה והעניקה לו את הגרמי בו זכתה לאחר שעלתה לראש מצעד הפזמונים בארה"ב. צחוק הגורל. הזמרת והפרפורמרית הנפלאה שארצה (ארה"ב) פנתה לה עורף - מכירה עכשיו בגדולתה. אופרה וימפרי מחבקת אותה וסיפרה נחטף מהמדפים.
טינה מתרגלת בודהיזם כדי לשמור על שלוות נפשה. היא משמשת מודל לנשים רבות שרואות בה אישה מוכה שאזרה אומץ, העזה לעזוב את בעלה והצליחה בחייה ובקריירה שלה. היא יוצאת לסיבוב הופעות בכל העולם, וגם בישראל (פרק הירקון, 1987) שם זכיתי לראותה בהופעה מדהימה. בריו דה ז'נרו הופיעה בפני הקהל הכי גדול בעולם שמנה 184 אלף איש.
משיריה
את "רולינג און דה ריבר" המלהיב היא שרה עוד עם אייק ועד היום השיר הוא להיט ענק. הקונוטציה היא של סירה השטה על המיסיסיפי ובמובן הרחב, זה השייט, המסע בחיים.
What's Love Got to Do with It" היה ללהיט ענק, למרות שטינה לא התלהבה ממנו בתחילה. במקור זה היה שיר פופ רך, אך טינה עשתה אותו "שלה" בדרכה המיוחדת והמתריסה: מי צריך לב אם הלב יכול להישבר? זה רק סקס, משיכה פיזית, מה לזה ולאהבה?
"אני הרקדנית הפרטית שלך" הוא שיר שכתב מייק קלופר, זמר-יוצר וגיטריסט סקוטי שהנהיג את להקת "דייר סטרייטס". הוא הבין שהשיר לא מתאים ללהקתו המורכבת מגברים והזמין את טינה לבצע את השיר. היא אהבה אותו מייד. הלהקה האנגלית ליוותה אותה בשיר באופן מרשים ביותר. הקהל חשב שהשיר מדבר על יצאנית אך למעשה היו אז רחבות ריקודים שאנשים יחידים באו לשם לרקוד והיו זקוקים לבת זוג.
"I'm your private dancer, a dancer for money - אני הרקדנית הפרטית שלך, אומר השיר, באתי רק להרוויח קצת כסף... אני רוצה לגור ליד הים, עם בעל, ילדים ומשפחה..". גם טינה עצמה מספרת שבשעות הקשות שלה הייתה שרה במועדונים קטנים ובהופעות פרטיות. השיר עלה לראש מצעד הפזמונים באנגליה ובארה"ב. בשנת 1995 הקליטה את "Golden Eye" שיר הנושא של סרט ג'יימס בונד באותו שם.
טינה הופיעה בשני סרטים: "התפשטות (1971), ו "מקס הזועם 3: כיפת הרעם" (1985), לצידו של מל גיבסון בסרט האפוקליפטי. הסרט של הבמאים לינדזי ומרטין, עוסק יותר בשנים הראשונות של הקריירה שלה, באלימות שחוותה, ופחות בהופעותיה המדהימות המדגימות את כשרונה הענק. וחבל.

תאריך:  07/07/2021   |   עודכן:  07/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פצצת אנרגיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
simply the best
מ. עמיר  |  10/07/21 19:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
כשאנו מדברים על "שתיקת הכבשים", של התקשורת. למשל ב"העיתון של המדינה", מובחן כי שוטחים שם "אריות התקשורת", סדיני תשבחות לרבלין הנערץ    וראה זה פלא: אין שם ולו מילה אחת על הלקחנות, אם להתבטא בעדינות, שיצרו מעלליו האחרונים... משל היה טלית שכולה תכלת... גם ההתעלמות של התקשורת, ממשפטו של נתניהו, למעשה מעת שהוחל בחקירתו הנגדית של עד התביעה הראשי ישועה, מדברת בעד עצמה
צ'לו רוזזנברג
הממשלה חדשה לא צריכה לבקש את עזרת הליכוד בשום דבר, לא לנסות אפילו לשכנע אותה, כי הכל לשווא    את החבורה הזו המכונה נבחרי הליכוד לא ניתן לשכנע בשום דבר שהוא ממלכתי
אפרים הלפרין
הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות תהיה ראויה אם תבוא בד-בבד עם מגבלות נוספות, אשר תגרומנה לסיום כהונת הממשלה הנוכחית
אלי אלון
חוזה עבודתו של שדר הרדיו הוותיק משה (מושיק) טימור בתאגיד השידור "כאן" הופסק בסוף חודש יוני 2021 ותוכניתו "שישי אישי" אותה ערך והגיש מזה משך כ-25 שנים, ירדה מלוח השידורים    יש האומרים כי הורדת התוכנית היא זמנית וטימור יחזור להגישה בעתיד הקרוב    אבל ימים יגידו
עליס בליטנטל
מחזהו של פלוריאן זלר "הבן" העולה בתיאטרון הקאמרי, מקיף את מיכלול הבעיות והגורמים לדרדור הבן למצב דיכאוני, שחלקם מוכרים לרבים    אך זלר יצר דרמה נוקבת ונוגעת ללב ממיחבר הגורמים, הודות למשחק והבימוי המצליחים לחבר כל צופה למתרחש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il