X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לאחר החלטת G7 והמסגרת של 130 מדינות במסגרת OECD

מדינות G20 תומכות במס המינימום הגלובלי

תאריך היעד להשלמת התוכנית: חודש אוקטובר הקרוב בעיות רבות נותרו בדרך: השגת הסכמתן של הונגריה, אירלנד וקפריסין; השגת תמיכתם של לפחות 17 סנאטורים רפובליקנים; קביעת שיעור המס המדויק ועל מי יחול המטרה המרכזית: לגבות מס של מס מענקי הטכנולוגיה הבינלאומיים
▪  ▪  ▪
שרי האוצר של G20, ונציה [צילום: לוקה ברונו, AP]

מנהיגי 20 המדינות המובילות בכלכלה העולמית (G20) תומכים בתוכנית למס מינימום גלובלי של 15%, אותה אישרו מנהיגי שבע המדינות הגדולות (G7) בחודש שעבר. תמיכת קבוצת ה-20 הייתה צפויה, אך היא צעד חיוני בדרך למימוש התוכנית המהפכנית ביותר בכלכלה העולמית מזה עשרות שנים. תאריך היעד להשלמת התוכנית הוא חודש אוקטובר הקרוב. ההכרזה באה במפגש שרי האוצר של הקבוצה בוונציה, לקראת פסגת הקבוצה ברומא בהמשך החודש.
"לאחר שנים רבות של דיונים ובהתבסס על ההתקדמות שהושגה בשנה שעברה, השגנו הסכם היסטורי על מבנה מס בינלאומי יציב יותר והוגן יותר", הודיעו שרי האוצר. שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, הוסיפה: "העסקה הזאת טובה לכולנו, כי כולם יודעים מזה עשרות שנים, שאנחנו מעורבים בתחרות מס בינלאומית שמביסה את כולנו".
מקבלי ההחלטות יצטרכו לקבוע את שיעור המס המדויק, כאשר ארה"ב וצרפת לוחצות שהוא יהיה גבוה מ-15%, ואלו חברות יהיו חייבות בו לעומת אלו שיהיו פטורות ממנו. המסגרת הנוכחית מוציאה מן הכלל מוסדות פיננסיים וענפים כמו נפט וגז, אך מומחי מס טוענים שהדבר יצור פרצות אותן יוכלו לנצל גם חברות אחרות.
החברות הרב-לאומיות נוהגות מזה שנים להסיט חלקים ניכרים מרווחיהן למדינות בהן שיעור המס נמוך במיוחד (כמו אירלנד וקפריסין) ואפילו אפסי (כמו איי קיימן, ברמודה ואיי הבתולה). המשימה קלה יחסית כאשר מדובר בחברות טכנולוגיה, שכן הן מבוססות במידה רבה על קניין רוחני כמו תוכנות ושירותי מחשב, ולא על ייצור פיזי שניתן להצביע על המקום בו הוא מבוצע. כתוצאה מכך, חברות אלו משלמות לרוב מס בשיעור חד-ספרתי על הכנסות של מאות מיליארדי דולרים.
התוצאה היא, שבעוד חברות ענק משלמות מיסוי מגוחך - חברות קטנות, שכירים ועצמאים נושאים ברוב נטל המס. תוצאה נוספת היא גריעה של מאות מיליארדי דולרים מהכנסותיהן של המדינות בהן רשומות החברות הגדולות, ובראשן ארה"ב. הנשיא ג'ו ביידן הכריז על כוונתו להעלות מ-21% ל-28% את מס החברות, אותו הפחית בצורה ניכרת הנשיא דונלד טראמפ, כחלק מן המימון להשקעות של טריליוני דולרים בתשתיות, בריאות, רווחה וחינוך.
הרפובליקנים בקונגרס טוענים, כי העלאת מס החברות בארה"ב תפגע בתחרותיות של החברות האמריקניות בשוקי העולם. הטלת מס חברות בינלאומי מינימלי תאפשר לממשל לטעון בתגובה, כי סכנה זו פחתה בשיעור ניכר, שכן גם החברות המתחרות ישלמו מיסוי משמעותי.
משמעותו של מיסוי זה היא, שכל חברה תשלם לפחות 15% בכל מדינה בה היא פועלת, גם אם משטר המס המקומי קובע שיעור נמוך יותר. בכך יפחת משמעותית התמריץ להסיט רווחים למקלטי מס ותגבר הגבייה במדינות בהן נוצרות ההכנסות. על-פי ההסכם, ארה"ב תאפשר למדינות אחרות לגבות חלק מן המיסים על הכנסותיהן בתחומיהן של חברות הענק האמריקניות.
הדרך להסכם סופי ומחייב עודנה מרובת מכשולים. באופן טבעי, מדינות הגובות כיום מס חברות נמוך מתנגדות למהלך; בראשן עומדות אירלנד, הונגריה וקפריסין, החברות באיחוד האירופי ולפחות באופן תיאורטי יכולות להטיל וטו על הצטרפות 27 מדינות האיחוד למהלך. שר האוצר של צרפת, ברונו לה-מאייר, אמר כי נציגי G20 ייפגשו בשבוע הבא עם נציגי שלוש המדינות בניסיון להגיע להסכמה. חוקי המס של ארה"ב מחייבים את אישור הקונגרס, כולל רוב שני שלישים בסנאט - בו יש לדמוקרטים רק 50 קולות, כך שיהיה עליהם לגייס לפחות 17 רפובליקנים לתמוך במהלך.
ההסכם בא לאחר שבשבוע שעבר חתמו 130 מדינות על הצהרת תמיכה במסגרת המס המתוכננת, אותה עיצב ארגון OECD במשך רוב העשור הקודם; גם ישראל הצטרפה לתוכנית. הארגון מעריך, כי התוכנית תעלה ב-150 מיליארד דולר לשנה את הכנסות המדינות ממס ותגרום להעברת רווחים ב-100 מיליארד דולר בין המדינות.

תאריך:  11/07/21   |   עודכן:  11/07/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינות G20 תומכות במס המינימום הגלובלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אריק אדמס נבחר למועמד הדמוקרטים לראשות העיר וינצח בקלות בבחירות בחודש נובמבר    אקונומיסט מציין שמדובר בתגובת נגד לגל הפרוגרסיבי ששטף את ערי ארה"ב
איתמר לוין
הנשיא מנחה את גופי הממשל להכין כללים להגברת התחרות, החל מההיי-טק והתרופות וכלה במכשירי שמיעה    וושינגטון פוסט: הצעדים המעשיים - רק בעוד חודשים
איתמר לוין
פעילותו של מעבר הגבול היחיד דרכו נכנס הסיוע החיוני של האו"ם תיפסק מחר, אם רוסיה תעמוד באיומה להטיל וטו על הארכת הפעילות בו    מוסקבה דורשת שכל הסיוע יעבור דרך משטר אסד ולא יינתן למתנגדיו    ייתכן שמועצת הביטחון תאריך את הפעילות בחצי שנה בלבד - מה שאומר שהמו"מ הבא יהיה בעיצומו של החורף הסורי הקשה, מציין וושינגטון פוסט
איתמר לוין
בשנה האחרונה הרוב השמרני לא הלך רחוק כפי שציפו, בעוד בשנה הבאה הוא עשוי להכריע בשני נושאים מרכזיים: היקף הזכות להפלות והפיקוח על העסקים
איתמר לוין
צופים לא יורשו להיכנס לכל האירועים בעיר ובסביבתה; ייתכן שיינתן אישור למספר קטן שלהם בתחרויות כמו המרתון, אשר יתקיימו באיזורים עליהם לא חל מצב החירום עליו הכריזה היום ממשלת יפן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il