X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הטענות שבנט וסער הם אמני ה"זיגזוג" הפוליטי הן אולי נכונות אבל מסתבר שלאחר תשעה באב האחרון גם מרצ ורע"ם אינן מפגרות ב"זיגזוג" הפוליטי בקרב מפלגות ממשלת ה"אנדריגונוס" הישראלית הראשונה מה שמחבר את המפלצת הממשלתית הרב ראשית הוא הפתגם הצבאי: "אם לא נהיה תלויים זה בזה, אזי, נהיה תלויים זה לצד זה"
▪  ▪  ▪
לאומנות יהודית [צילום: איתן וולף]

רבים תוקפים מימין את נפתלי בנט וגדעון סער - המובילים את אנשי הימין שבשורותיהם, לפעילות שמאלית באופן פוליטי עם שותפיהם מהעבודה, ממרצ ומרע"ם. אבל מי שיחפש היטב בגלאי האופורטוניזם יוכל למצוא את ההובלה ההפוכה, משמאל לימין, גם בקרב מפלגות השמאל שמכרו את ערכיהן כדי כדי לשרוד כיסאולוגית. יום תשעה באב האחרון - שנת תרפ"א, הוכיח זאת מעל ומעבר. מעל ל-1,800 איש עלו להר-הבית, מהכיוון של הלאומניות היהודית, זו שמזמן מאסה בדעת חכמי ישראל שלא לעלות להר-הבית. אפילו הראי"ה קוק ביקש שוב ושוב ש"לא לעלות למקום המקדש". בימיו העולים היו חילוניים לאומנים מאנשי המיעוט הרויזיוניסטי ולא מקרב דתיים.
עד להקמת הממשלה האחרונה, שבראשה עומד נפתלי בנט, יו"ר מועצת יו"ש לשעבר, היו העליות היהודיות להר-הבית מצומצמות ולא הותרו בהן תפילות ליהודים. שוטרים פינו "מתפללים" יהודים והעניין נתפס כפרובוקציה. גם "צעדת הדגלים" נדחתה שוב ושוב בימי ממשלת בנימין נתניהו. אנו זוכרים היטב מה אירע כאשר אריאל שרון עלה להר הריבית וכיצד החלו "מאורעות אלפיים". אנחנו זוכרים היטב כיצד הגיבו הח"כים הערבים - מהאיסלאמיים ועד הנוצרים שבהם (באסל ראטס מבל"ד), כאשר יהודה גליק ו/או משה פייגלין עלו להר-הבית. הח"כים הערבים עלו אף הם לשם ובנו "קו הגנה" חי נגד הפרובוקציות הללו, פרובוקציות שאין להן מסורת תפילה בהלכה היהודית.
והנה באה ממשלת בנט, שהכיפה על ראשו איננה אומרת כלל על ענייני תוכן הדת היהודית אלא על הסלמה לאומנית, ומצליחה למסד את הפרובוקציות של ההתגרות באנשי ה"וואקף המוסלמי", כ"חופש פולחן יהודי" שאין לו מקור דתי, וכול זאת כאשר השר הממונה על המשטרה הוא איש מפלגת העבודה (עמר בר-לב), ובקואליציה הזו (של שימור האינטרסים הכיסאולוגיים) חברים לא פחות ולא יותר אלא מרצ עם שני ח"כים ערבים (אחד מהם שר...) והתנועה האיסלאמית הדרומית! ואילו מבחוץ מנסה הקואליציה הזו לזכות גם בתמיכה סמויה של "הרשימה הערבית המשותפת".
ואף במפלגת העבודה חברה ח"כית ערבייה שבעבר היא אף ייחלה לקריסתה ומותה של המושבה זכרון יעקב, והנה בפרשת העלייה הנוכחית להר-הבית פתאום נאלם קולה. גם המחאות של רע"ם למעללי הכהניסטים בהר-הבית הם רק מהשפה לחוץ משום שאיש מהם לא הגיע, כבעבר, להר-הבית כדי למחות על הפרובוקציות שם. על "שתיקת הכבשים" של מרצ חבל להרחיב את הדיבור. אבל אילו מרצ לא היו חברים בממשלת "האנדריגונוס" הזו הרי שהם בוודאי היו צורחים ככרוכיה נגד "הפרת הסטאטוס קוו בהר-הבית", ובוודאי שהיו מגישים הצעת אי-אמון בממשלה.
"קנביס" וממון במקום עקרונות ודת
את ח"כי השמאל מעניינים יותר ענייני ה"קנביס" ולכן הדרה תמר זנדברג וחבריה אינם חפצים להרוס את אחוות המריחואנה שיש להם עם ח"כ שרן השכל, שהייתה מהעולים להר-הבית, ושבינה לדת היהודית אין אפילו דמיון מקרי. את איבסתיאם מרעוונה מעניין יותר להרוס את החברה הערבית המוסלמית ולבולל אותה בקרב שמאלני ההזויים היהודים, ובמיוחד היא מייחלת אולי להיות בעתיד להפוך להיות ה"השרה הערבייה הראשונה בישראל". רע"ם מצליחה להפוך להיות "ש"ס של המגזר הערבי" אבל בכיוון ההפוך. כמו ש"ס מובטחים גם לרע"ם תקציבים לא קטנים שמפירותיהם ספק אם הציבור הערבי ייהנה, אלא יהיו אלה שייהנו דווקא עסקניה הבכירים.
כמו ש"ס גם רע"ם מתחילה לוותר על עקרונות דתיים תמורת "כופתאות" לעסקניה, ובעיקר שמירת המשך חברותה בקואליציה הרב-ראשית הזו. גם תגובת ח"כי "הרשימה הערבית המשותפת" לא הייתה בפרשת תשעה באב בהר-הבית, נחרצת כבעבר וזאת מתוך הרצון "לשמר את הקואליציה". ישנם לא מעט קולות בימין הישראלי הטוענים כי מרצ ורע"ם עושים את צרכיהם על ראשיהם של נפתלי בנט, גדעון סער, יאיר לפיד, בני גנץ וחבריהם אבל אפשר לטעון גם את הטענה ההפוכה: בנט, סער, גנץ וחבריהם עושים את צרכיהם על ראשם של מרצ, רע"ם ואיבסתיאם מרווענה.
השררה כדבק
הדבק המחבר את ראשי מפלגות הקואליציה היא השררה. השאלה היא רק מי יכופף את השני מהר יותר. כמו שבנט וסער הם למעשה "גוויות פוליטיות" בימין כך ניראה שאם פרשיות הר-הבית ו"מצעדי הדגלים" ימשיכו הרי שגם ראשי רע"ם ומפלגת מרצ יהפכו ל"גוויות פוליטיות". לא ירחק היום שהרוח הערבית שדחפה את רע"ם להיות גמישים פוליטית תתהפך ברוח לאומנית ודתית הפוכה לגמרי, שאפילו "הרשימה הערבית המשותפת" תחוויר לעומתה ברדיקליותה. אבל במרצ למשל - ובמפלגת העבודה, מעדיפים להילחם עבור הרפורמים על הכותל המערבי, נגד החרדים והחרד"לים, ולהתעלם מהסכנה של הפיכת הר-הבית לבקבוק תבערה בין האיסלאם ללאומנות היהודית הפסדו – דתית.

תאריך:  20/07/2021   |   עודכן:  20/07/2021
+בוז למחללים את ערכי תשעה באב
10:59 20/07/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני בז לכל יהודי, גם אם הוא חבר בכנסת ישראל, שהמיר השנה בתשיה באב את העלייה לשריד הקיר המערבי בבית המקדש בחינגא פרועה ברחבה של מסגד אל-אקצה

חינגות ברחבה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על תסמונת הכסאולוגיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דעת תורה
יהודה אלידע  |  24/07/21 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אפרים הלפרין
כל תשעה באב אנו חוזרים ושונים את "מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים, מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם"    אז מהי אותה שנאת חינם ומה ההבדל בינה ובין סתם שנאה
דן מרגלית
המרד שפרץ ב-66 היה טירוף    מחולליו התבססו על האמונה של הקיצונים כי הם עושים את רצון האל וכדאי להתעמת ולהתגרות באימפריה הרומית בשיא כוחה
יוסי גבאי
עמנואל בן-סבו
אני חוזר למחוזות ילדותי, אל חרדת הקודש ועוצמת הכאב של הוריי, שכניי, האנשים המבוגרים אשר בערב תשעה באב לאחר תפילת ערבית ישבו על רצפת בית הכנסת החשוך, כשפרוכת ההיכל מוסטת וקראו במנגינה מיוחדת את מגילת 'איכה'
עידן יוסף
ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לקינות ולקריאת מגילת איכה בבית כנסת ברעננה    נשיא המדינה השתתף בקריאת מגילת איכה בבית כנסת באשקלון
רשימות נוספות
עבודות הרכבת ייעצרו בערב החג  /  עידן יוסף
"מי שעולה למירון - דמו בראשו"  /  איציק וולף
האם יישמר התו הירוק במירון  /  איציק וולף
על מה אבדה הארץ  /  נסים ישעיהו
שרלטן או פטריוט  /  מנחם רהט
הרהורים ערב ט' באב   /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il