X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפחד מהעריצות [צילום: יואב בבלי]
גבעת החלומות (ווטרשיפ)
כמו אגדה קסומה פיוטית מעלים השחקנים מסיימי סמינר הקיבוצים את המחזה "גבעת ווטרשיפ", המפעים כל צופה הבימאי דויד בילנקה בעיבודה של רונה מונרו את הספר של ריצ׳רד אדמס מצליח לחבר בין פיוט וריאליה בכפיפה אחת מה שקיים בעולם החיות קיים גם בעולמנו האנושי

הסיפור הלכאורה פשטני על מוראות קבוצת ארנבונים החיים במחילות אפלות מפחד הטורפים שבחוץ, והאיום לכלותם – נושק ברובו להרפתקאות האיליאדה והאודיסיה כאחד של הומרוס. הן בהתרחשויות והן בדמויות. החלוקה לגיבורים ולמצייתים להוראותיהם, ליציאה מהמחבוא ההופך להיות מסוכן אף הוא, והדרך רצופת המיפגשים עם מפלצות וטורפים עד לגאולה, מקבילה לגיבוריו של הומרוס. כולל דמותה של הנביאה הטראגית קסנדרה, שכאן באה לידי גילום בידי אחיו של מנהיג הארנבונים, חמישון (אמיר אסולין). בעוד את דמותו ההירואית של אכילס מגלם במלוא מוצקותו והביטחון שהוא נוסך בנתיניו, לוז, טל שדה ההירואי. כך גם שחר ביטון כגיבור המיתולוגי של הארנבונים, ועמית כהן כמלך המוות שלהם, הממלאים תפקידים נוספים שכה שונים באופיים מאלה הנזכרים. וכן יהונתן בסון כ-הרדוף, הממלא תפקיד גנרל בשתי החמולות, ושלומי פרין כיד ימינו של המפקד הרדוף וגם מספר הסיפורים בין הארנבונים.
הארנבונים הנוטשים את ביתם-מחילתם, מבקשים להציל בדרך את הארנבונות החיות במישטר טוטאליטרי תוך סתימת פיות ואינוסים. לאחר שחרורן והצלחה בהימלטות בעזרת הארנבונים, הן מביאות לידי ביטוי מוחשי את אופיין הפרטי. יפעת פרץ, ענבל ארז המרדנית, רוני קידר ההריונית, ועדן ברקסמאייר הפזיזה, רבת היכולות ושבנוסף מפעילה את בובות-החיות מטילות המורא, שעל יצירתן ויצירת התלבושות הכה מופלאות ומדויקות בפישרן, עמל רועי עקאב. דנה מכטיי מגלמת בכשרון את השחף האנרגטי בהיגוי דרום אמריקני בולט ומהווה גורם מרענן נוסף של התרגשות ללהקה התרה אחר פתרון למצוקתם.
התרגום הכה נפלא ופיוטי של הגר רענן, שכשמה כן הוא, מהווה נדבך חשוב נוסף להאצלת הקלאסיקה היוונית על הסיפור-כביכול לילדים של ריצ׳רד אדמס, שכבש וכובש עד היום בספרו ובמחזה שעלה גם בווסט אנד בהצלחה רבה.
בווסט אנד עלה בזמנו גם העיבוד לספר "The wind in the willows "אף הוא ספר ילדים כביכול. גם בו, כמו בגבעת ווטרשיפ, מצוי הלקח עבור בני אנוש הנלמד מהתנהגות החיות ביניהן ועל מהות החברות. כך הספר גבעת ווטרשיפ שנכתב כביכול לילדים, למעשה נושא לקח מוסרי עמוק שנושק גם לחוליים המצויים בכל חברה, כמו גם בקירבנו. והמסר של המחזה, המוגש בצורה כה מופלאה ומרתקת בידי השחקנים המצויינים, המסר הזה יתקיים בשניהם תמיד.
הצגת גבעת ווטרשיפ מקבלת את עיקר תנופתה משפת הגוף והתנועה הכה עשירה שנסכו בה הבימאי עתיר הידע בנושא דויד בילנקה, המוכר כשחקן במיטב התיאטרונים, וכן מעצבת התנועה המחוננת טולה דמארי. התנועה למעשה מבטאת כאן יותר מכל את הקסם שבארנבונים והיחסים ביניהם, עוד יותר מהטקסט שבפיהם. שפת הגוף היא מספר אחד בגורמי הצלחת הפקת המחזה בסמינר הקיבוצים. משהו מופלא וקסום ביותר. התלבושות המשלבות אלמנטים אנושיים וחייתים כאחד שעיצבה מיכל קנדל תורמות מאוד לאווירה הייחודית של המחזה. כך מוסיפים הרקע המוסיקלי המרשים שעיצב נדב ויקינסקי, והתאורה של מתן פרמינגר. הצגת גבעת ווטרשיפ היא נדבך ראוי לציון בתיאטרון הישראלי. הצלחה סוחפת.

הארנבונים ומשמאל מנהיגם (טל שדה) [צילום: יואב בבלי]
הארנבות [צילום: יואב בבלי]
ארנבוני ווטרשיפ [צילום: יואב בבלי]
תאריך:  22/07/2021   |   עודכן:  22/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
הדילמה בין סקופ עיתונאי לבין מלחמה עקובה מדם - מחזהו הנוקב והמרגש של רוני קובן - בית ליסין
דן מרגלית
דבר אחד כבר ברור: התבהלה כמדיניות נסתיימה; מסיבות העיתונאים של שמונה בלילה יממה אחרי יממה, וראש ממשלה שמתדרך על מטושים כאילו היה סגן מנהל מחלקה במשרד הבריאות - נעלמו ואינן
מנחם רהט
ראש הממשלה נפתלי בנט נתקל בחומת האיבה הגבוהה ביותר דווקא בקרב הציבור הדתי לאומי, הסרוגים    למה העפלתו לראש הפירמידה לא שינתה עמדות בקרבם?
רון בריימן
השבוע הנוכחי היה עתיר אירועים בתחומים שונים, שיש לא מעט קשר ביניהם, ובינם לבין לוח השנה
משה ניסנבוים
יצחק בן צבי במכתב חריף למושל: "בשעת התפילה נזרקה פצצה לתוך רחבת הכותל"    המכתב לקוח מתוך ארכיון שנחשף ואשר כולל תוכן רב ערך, אודות זכויות היהודים על הכותל המערבי והתיישבות יהודית בעיר העתיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il