X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לנפתלי בנט אין בסיס לחזור אליו. הציבור לא נותן בו אמון, חבריו לקואליציה לא מכבדים אותו. את שמו הטוב איבד ואת כל ערכיו השאיר מאחור. כל מה שנשאר לנפתלי בנט הוא כיסאו וכדי לשמור על יציבות שלטונו ועל כסאו הוא מוכן לעשות כמעט הכול
▪  ▪  ▪
רה"מ בנט [צילום: חיים צח/לע"מ]

גילוי נאות: בעבר הצבעתי לנפתלי בנט. כמו רבים אחרים, גם אותי בנט הוליך שולל וכמו רוב תומכיו לשעבר. גם אני מצטער ומתבייש על בחירתי ומבטיח לא לחזור על השגיאה. אבל לקח לי כמה חודשים מחלוף שוד המנדטים הגדול של בנט-שקד כדי להבין שנפתלי בנט אינו רק ראש ממשלה לא לגיטימי אלא גם דיקטטור מסוכן. נפתלי בנט אינו בובה על חוט או ראש ממשלה נטול סמכויות כפי שהוא מצטייר אלא אדם שחצה את הקווים. מומר מבחירה שגמר אומר לסגור חשבון עם בוחריו הקודמים. בנט הוא אדם נקמן, רדוף, חסר אחריות וחסר עכבות. איש קטן עם כוח גדול ולכן סכנה לדמוקרטיה ולמדינה. לפוליטיקאים אחרים יש קהל תומכים והם קשובים אליהם כדי לשמור על תמיכתם.
לנפתלי בנט אין בסיס לחזור אליו ואין מה לאבד. הציבור לא נותן בו אמון, חבריו לקואליציה לא מכבדים אותו וחושדים בו. את שמו הטוב איבד ואת כל ערכיו השאיר מאחור. כל מה שנשאר לנפתלי בנט הוא כיסאו וכדי לשמור על יציבות שלטונו ועל כסאו הוא מוכן לעשות כמעט הכל. תוסיפו על זה את השנאה היוקדת כלפי בנימין נתניהו, צרפו היעדר מוחלט של ביקורת מהתקשורת המגויסת, יכולת מניפולטיבית מולדת ותחושת מגלומניה שכנראה טבועה בו מימים ימימה ותבינו מדוע בנט הפך ל"בניטו" ומה הופך אותו לאדם מסוכן.
בנט, כבר למדנו, אינו מצטיין בנאומים. שפת הגוף שלו משדרת אי-נוחות, הופעתו לא משכנעת, יכולתו הרטורית נמוכה והוא משדר יהירות ופומפוזיות ללא כיסוי. בנוסף הוא מתקשה לשלוט ברגשותיו ונעדר מודעות וביקורת עצמית. כל אלו באו לידי ביטוי בנאום "סרבני החיסונים" שלו. כל משפט בנאום הטומאה ומופע האימים הזה הוא "שקר מרמה והפרת אמונים": "השיחה" אינה שיחה אלא נאום תוכחה ואיומים. "מגפת הדלתא" שבנט הכריז עליה מלחמה, לא הייתה ולא נבראה כי הווריאנט ההודי של הקורונה כנראה הרבה פחות מסוכן מנגיף הקורונה ה"טבעי" וגם שאר ה"עובדות" נאנסו באכזריות למען העברת המסר. אבל יותר מכל צפה ומגיחה מתוך המילים השקפת עולם לא דמוקרטית ולא סובלנית ולעיתים מקפיאת דם ממש. והנה רק כמה דוגמאות קטנות:
"הכי קל עבורי היה לסגור את המדינה". לא יאמן שכך ראש ממשלה בישראל מתבטא. כמה ניתוק והתנשאות צריך כדי להגיד כזה משפט? במקום להתייחס לתפקידו ביראת קודש בנט מצפה מאתנו להתייחס אליו ביראת קודש. רק מי שחושב שהמדינה היא רכושו הפרטי והוא רשאי לעשות בה כרצונו יעלה על הדעת להגיד שזו החלטה קלה עבורו "לסגור את המדינה". אבל בניטו מפקד "כוח דלתא" לא נבחר על-ידי העם ולכן אינו חייב לתת לנו דין וחשבון. בנט, שרואה עצמו נישא מעם, עושה לנו טובה, לתפיסתו, כאשר הוא לא סוגר את המדינה אלא יורד מהאולימפוס, נותן לנו הזדמנות אחרונה ומתאמץ עבורנו. בנט גם קצת מתבלבל כשהוא ממריץ אותנו להתחסן: "כל אזרח מגיל 12 ומעלה שאין לו מניעה בריאותית להתחסן: לכו להתחסן. לכו להתחסן" היי נפתלי, אזרחים בני 12? בני 12 הם ילדים וקטינים שנמצאים ברשות הוריהם. באיזו רשות אתה פונה לילדים של אחרים ומורה להם מה לעשות?
יש בנאום גם רגע של ליברליות: "אני מכבד דעות שונות, אבל יש רגע ויש מקום שבו הדיון הזה צריך לעצור - והוא עצם החיים של כולנו", מסביר לנו ראש ממשלת האיחוי והריפוי (והשיסוי) ומייד מוסיף כדי לא להיתפס כרכרוכי מדי: "סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם, את סביבתם, ואת החופש של כל אזרחי ישראל. הם מסכנים את החופש שלנו לעבוד, החופש של ילדינו ללמוד, החופש לחגוג שמחות עם המשפחה. סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו, כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם. אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן, זה ייאלץ את שמונה המיליון האחרים להסתגר בבתיהם".
אני בעד חיסונים, אבל ישנו תהום בין עידוד להתחסן ובין רדיפה של אלו שבחרו לא להתחסן או לא לחסן את ילדיהם. נפתלי בנט, ראש ממשלת ישראל, אשכרה מאשים את "סרבני החיסונים" בכך שהם "מעבירי מחלות" וסכנה לשלום הציבור וצריכים להיענש על כך וקשה לחשוב על הסתה מכוערת יותר.
תחליפו את הביטוי "סרבני החיסונים" בחרדים, יהודים, הומואים, ערבים, מעשנים, אוכלי בשר או כל מילת תואר או גנאי אחרת, ותקבלו את בנט האמיתי: דיקטטור מרושע שמסית כנגד אנשים שחושבים אחרת ממנו. בנט, כמנהג הדיקטטורים, גם מפציר בנו להפעיל לחץ חברתי על הסרבנים: "אני פונה מכאן לכל מי שמכיר סרבן חיסון: שכנעו אותו. הסבירו לו שלא יפגע באחרים, תשכנעו ותסבירו - אל תוותרו". ומה יקרה אם מרעילי הבארות ומפיצי המחלות האלו יעמדו בסירובם? אז כנראה, לא תהיה ברירה והאח הגדול בנט, שעינו פקוחה, ייאלץ להשתמש בפתרון אחר. אחרי הכל, "אנחנו ברגע מכריע שיקבע איך תיראה המדינה שלנו בתקופה הקרובה", ומי יודע מה צופן לנו העתיד: אולי סגר ביתי דיפרנציאלי לסרבנים? אולי חיסונים בכפיה? ואולי מחנות חינוך מחדש? ואולי טלאי ירוק או שמח כדי שנוכל לזהות סכנת הידבקות.
גם אם נעזוב לרגע את כל השקרים, ההשמצות, האיומים המניפולציות הזולות והנדסת התודעה, ראש הממשלה הלא נבחר, נפתלי בנט, נכשל כישלון חרוץ במבחן המנהיגות הראשון שלו. בנט בא לברך ויצא מקלל, בא לאחות את הקרעים ויצא מפלג. במקום לרפא הוא מפיץ זרעי שנאה וחוסר סובלנות. בנט אינו ראש הממשלה של כולם אלא של סקטור מצומצם ואינו יונת שלום אלא עיט מסוכן. כמעט מאליהן עולות וצפות שורות האזהרה של שאול טשרניחובסקי:
עַיִט! עַיִט עַל הָרַיִךְ, עַיִט עַל הָרַיִך עָף!
אַט וָקַל - נִדְמֶה כְּאִלּוּ רֶגַע - אֵינוֹ אֶלָּא צָף,
צָף-מַפְלִיג בְּיָם שֶׁל תְּכֵלֶת, עֵר לְרֶנֶן-גִּיל בְּלֵב
הַשָּׁמַיִם - הָרָקִיעַ, חַג אִלֵּם בְּאוֹר צוֹרֵב

תאריך:  24/07/2021   |   עודכן:  31/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות, דיקטטור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, ד"ר ארגז
עמעד  |  25/07/21 10:38
2
"דיקטטורה מרושעת" בנוסח ארגז
שלמה המגיב  |  25/07/21 11:15
3
ועל "תובנות רפואיות" נוסח ארגז
שלמה המגיב  |  25/07/21 11:44
 
- ועל אבחנה רפואית בנוסח ארגז
שלמה המגיב  |  25/07/21 17:54
4
רל"ב נשאר רל"ב
פיטרפן  |  26/07/21 07:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
מסר שההחלטה להתחסן נבעה מסיבות משפחתיות פרטיות. ומתוך אחריותו כאיש ציבור    במשך חודשים הוא נמנע בעקביות מלגלות מדוע הוא אינו מתחסן, אך ליברמן סיפר בראיון מדוע
איציק וולף
בין היעדים המרכזיים ל-2050 שיאושרו בממשלה ביום ראשון: הפחתה של 96% פליטות גזי חממה מסקטור התחבורה, הפחתה של 85% מסקטור החשמל, ושל 92% בתחום הפסולת העירונית
איתמר לוין
הכשרות תופסת מקום מרכזי בתפיסת היסוד של היהדות ובחיי היום-יום של היהודי. יש בה הרבה כסף והשפעה, ומכאן מקור הבעיות הקיימות במערכת הכשרות הישראלית    הטענות נגד הרפורמה של השר מתן כהנא הן מטעות ונובעות מאינטרסים אנוכיים    אם הממשלה הנוכחית תחזיר את חיי הדת מידי החרדים לידי הציונות הדתית השפויה - דיינו
עידן יוסף
שר המשפטים חושף את תוכניתו להעביר בכנסת את 'חוק נתניהו': "מכין הצעת חוק שלפיה נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה"    טוען: "לא הייתי מתחיל בזה בלי להיות מתואם עם בנט"
עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית אומר כי הרפורמה לא באמת מפריטה את מערך הכשרות, אלא בעיקר מוציאה אותו מידי הרבנות הראשית    "הרפורמה דווקא מגדילה את עלות הכשרות הכוללת ועד כה השר לא הצביע על מקור כלכלי לכך שלא יגולגל אל הצרכנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il