X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בנוסף לסגירת מפעלי בגדים במזרח הרחוק, הצרכן האמריקני מושפע מהעומס האדיר בנמלי החוף המערבי ובקושי של הרכבות לעמוד בו - מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
נמל לוס אנג'לס [צילום: דאמיין דוברגאנס, AP]

התפרצויות קורונה גורמות לסגירת מפעלים במדינות כמו וייטנאם ובנגלדש, וגורמות לשיבושים בשרשרת האספקה המותירות מדפים ריקים בחנויות בארה"ב בעוד הלקוחות עורכים את הקניות לקראת תחילת שנת הלימודים. במקביל, שתיים מחברות הרכבת הגדולות בארה"ב הגבילו בשבוע שעבר את המשלוחים מנמלי החוף המערבי לשיקגו, בשל עומס עצום שנוצר בנמלים.
האיחורים הקשים במשלוחים מזינים גם את האינפלציה, מציין וושינגטון פוסט. בתוך מספר שבועות עלול להיווצר מחסור בבגדים ובבגדי ספורט, ובהמשך עלול להיות מחסור בצעצועים פופולריים לקראת חגי סוף השנה – מה שיוביל לעליית מחיריהם. למרות שהמשק האמריקני צפוי לצמוח השנה בשיעור הגבוה ביותר מאז 1984, קווי האספקה צפויים להישאר מתוחים לכל הפחות במחצית הראשונה של 2022.
המגיפה חשפה את נקודות התורפה של שרשרת האספקה העולמית ברחבי יבשות רבות. כך למשל, בעוד פתיחתו מחדש של נמל ינטייאן בסין פתרה בעיה אחת, סגירתם של המפעלים בבנגלדש עד 5 באוגוסט יצרה בעיה אחרת. פקידים בבית הלבן אומרים, כי השיבושים באספקת שבבים וחומרי בנייה תורמים לכך שהאינפלציה בארה"ב נמצאת כיום ברמתה הגבוהה ביותר מזה 13 שנים. הנשיא ג'ו ביידן חתם בתחילת החודש על צו נשיאותי שמטרתו להגביר את התחרות ולהוריד את המחירים בתחומי הספנות ורכבות המשא, אך השפעתם של צעדים אלו תורגש רק בטווח הארוך.
חברות כמו ליוי'ס, הארלי-דייווידסון ויוניליוור נמצאות בין אלו המעצבות מחדש את קווי האספקה שלהן או מעלות מחירים בשל התייקרות התשומות. ממשל ביידן דוחה קריאות לסייע לחברות אלו ודומותיהן באמצעות הפחתת המכסים על סין, או להשתמש במשמר הלאומי כדי לפנות את הפקקים של המטענים.
הפוסט מסביר, כי הפגיעה בתעשיה הסינית בשל המגיפה יצרה אפקט דומינו, המוביל לפגיעה הנוכחית בשרשרת האספקה העולמית. המפעלים הסיניים אומנם חזרו במהירות לתפוקה רגילה, אך עלייה בלתי צפויה בדרישה למוצרים בארה"ב במהלך תקופת העבודה מן הבית, שיבשה את מאפייני הסחר המסורתיים. כתוצאה מכך, נתיבי הסחר באוקיינוסים – העורקים החיוניים בעידן הסחר הגלובלי – כושלים בנקודות רבות.
רכבות באורך 4.5 ק"מ
ספינות המשא הענקיות, המגיעות לחוף בדרום קליפורניה כשעל סיפוניהן לעיתים למעלה מ-15,000 מכולות, נאלצות להמתין מספר ימים לפני שהן יכולות לפרוק את מטעניהן. לאחר מכן שוכבות המכולות באחסון זמני וממתינות למשאיות ולרכבות, מה שמוסיף עלויות. תחנות הרכבת הפכו גם הן לצוואר בקבוק. כאשר המערכת עובדת כהלכה, המטענים עוברים במישרין מן הרכבות לשלדות של משאיות, המוליכות אותם ללקוחות. אבל הצפת הסחורות השנה סתמה את המערכת וגרמה למחסור בשלדות, וכך אלפי מכולות נערמות. במקום העברה אחת מהרכבת לשלדה, המכולות מועברות לאחסון ולעיתים מועברות פעם נוספת לפני שיישלחו ללקוח.
יוניון פסיפיק, מחברות הרכבת הגדולות בארה"ב, הפסיקה ב-19 ביולי ולמשך לפחות שבוע את כל המשלוחים מזרחה מנמלי קליפורניה. BNSF, אחת מחברות רכבות המשא הגדולות בצפון אמריקה, הפחיתה לשבועיים את כמות המכולות שהיא מובילה מנמלי לוס אנג'לס ולונג ביץ'. במקביל, שתי החברות מכינות מקומות אחסון נוספים למכולות הממתינות לאיסוף. פעולות אלו באו לאחר שזמן ההמתנה של המכולות בלוס אנג'לס הגיע ל-12 יום, לעומת 3.5 ימים לפני הקורונה.
שתי החברות מקוות שפעולותיהן יאפשרו להן לחסל את התור לקראת עונת השיא של בספנות, אבל בינתיים הן רק גלגלו את הבעיה אחורה אל הנמלים המערביים. השבוע בוטלו 40 מבין הרכבות באורך 4.5 ק"מ הנוסעות מלוס אנג'לס לשיקגו, והמשמעות היא ש-25,000 מכולות נשארו בנמל. מנכ"ל יוניון פסיפיק, לאנס פריץ, מעריך שהבעיות יימשכו עד סוף השנה.
כל זה כמובן אינו מעודד במיוחד את הלקוחות, כמו חברת Learning Resources. יוניון פסיפיק מסרה לה בשבוע שעבר, כי היא יכולה לאסוף ארבע מתוך 70 המכולות להן היא ממתינה. "המוצרים יהיו עתיקות עד שיגיעו לכאן", אומרת החברה. כאשר המכולות החסרות יגיעו סוף-סוף, לא יהיה לחברה היכן לפרוק אותן ולהכניס את המוצרים למלאי שלה. היא כבר העלתה ב-30% חלק ממחיריה, כדי לכסות את הוצאות השילוח הנוספות.
הבעיות במשלוחים ישפיעו בקרוב על הצרכנים, ממשיך הפוסט. ייבוא הבגדים ירד ביוני ב-5% בעוד ההכנסות מן המכירות עלו ב-17%, מה שמלמד על מחסור המוביל להתייקרות ומרמז על מחסור לקראת החזרה ללימודים. לפחות שניים מהספקים של נייק בווייטנאם הפסיקו את פעילותם בשל הקורונה; בעיות דומות קיימות בבנגלדש, קמבודיה ואינדונזיה, וההמלצה לצרכנים היא לעשות כעת את הקניות לקראת חג המולד.

תאריך:  28/07/21   |   עודכן:  28/07/21
+חובת התחסנות או מגבלות לעובדי הממשל
08:16 29/07/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קרוב ל-2 מיליון עובדי הממשל הפדרלי יידרשו להתחסן - או להציג בדיקות קורונה שליליות ולהיות נתונים לריחוק חברתי, חובת מסיכות והגבלות על נסיעות בתפקיד  ▪  לא ברור האם ההוראה תחול גם על 1.3 מיליון המשרתים בכוחות המזוינים האמריקניים

משרדי הממשל בוושינגטון [צילום: קרול הייסמית]
+16,533 חולים חדשים ביום בתאילנד
07:53 29/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בית חולים שדה הוקם בשדה תעופה בבנגקוק עבור 1,800 חולי קורונה במצב קל  ▪  אם יוחמר מצבם הם יועברו לבית חולים שדה אחר  ▪  אתמול בלבד מתו במדינה 133 בני אדם מקורונה

[צילום: סומצ'אי סנג'ירקיטי, AP]
+ההמלצה: מתן מנת חיסון שלישית בישראל
00:08 29/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת החיסונים המייעצת למשרד הבריאות ממליצה למנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, לאשר מתן מנת חיסון שלישית נגד נגיף הקורונה  ▪  הערכה קודרת לכ-1,000 חולים במצב קשה בישראל בסוף אוגוסט

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הרמטכ"ל ביקר במפקדת 'אלון' בפיקוד העורף
20:14 28/07/21  |  איציק וולף

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, סייר היום במפקדת 'אלון' בפיקוד העורף. המפקדה שסגירתה נדחתה עקב העלייה הנוכחית בתחלואה פועלת בימים אלו לקטיעת שרשראות ההדבקה.
במהלך הסיור הוצגה לרמטכ"ל תוכנית הפעולה המחודשת של מפקדת 'אלון' שנבנתה בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, על מנת לבלום את הקורונה וגם את התפשטות זן הדלתא בישראל ולהבטיח את בריאותם של אזרחי ישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קורונה בווייטנאם, התייקרויות בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איילת פישביין
המלצות הצוות המייעץ למשרד הבריאות לא לחסן מחלימים - נדחו    מתברר ששניים מ-33 המחלימים סבלו מתופעות לוואי קשות של חנק ונפיחות עקב החיסון.
רון בריימן
השילוב הבלתי מוצלח בין שרי הבריאות והחינוך מבטיח שאפילו חיסון של מרבית האוכלוסייה לא יספיק כדי למנוע את ההשפעה המזיקה של מיעוט עריץ וסרבן, אשר יביא ככל הנראה להתפשטות הקורונה במערכת החינוך. תפקודם של שני שרים אלה מוביל להתפרצות קשה בעוד שבועות אחדים, ואולי אף לסגר. טוב יעשה ראש הממשלה אם יקדם את ההיערכות לחיסון הדחף, לפחות של אוכלוסיית הקשישים
עידן יוסף
את הדברים מסרה לוועדת הכלכלה ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, בתגובה לשאלת היו"ר מיכאל ביטון שביקש דיווח על התוכניות העתידיות - בדיון בו אישרה הוועדה את התקנות האוסרות על-כניסת מלווים לטרמינל
דן מרגלית
איני מבין את התגובה הנזעמת, וליד ביתו של בנט היא הייתה אפילו תוקפנית-משהו, של הסרבנים    איש לא פוגע בזכותם    אבל איש אינו יכול ורשאי לפגוע בזכות של הציבור הנותן אמון בחיסון לגונן על עצמו כפי הבנתו
איציק וולף, מירב ארד
מספר החולים שמצבם קשה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 138    שיעור החיוביים עומד על 2.3%    ה-CDC האמריקני העלה את אזהרת המסע לישראל וממליץ למי שאינו מחוסן להימנע מנסיעה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il