X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
זה כמעט בלתי אפשרי להתעלם מחדר האוכל הצבאי ולכן למדו לבחור בצורה נבונה את המזון שאתם אוכלים העדיפו מזון מבושל על פני מזון מטוגן, ספגו את האוכל במפיות והעשירו את הארוחה עם ירקות מבושלים או טריים
▪  ▪  ▪
ביקור משעמום [צילום: יוטיוב]

המפגש הראשון שלנו כחיילים, אחרי שעברנו את שרשרת החיול וחדר האוכל, הוא 'הכוורת׳ מקום שממנו אף פעם לא יוצאים כפי שנכנסים. במבה, קולה, גלידות, בורקסים ועוד חטיפים ומתוקים לכמה דקות של נחמה ופסק זמן מהשגרה המאתגרת, ילוו אתכם בשירות הצבאי. הנה מספר טיפים לחיילים הטריים, איך לשמור על המשקל בשירות הצבאי ולא לחכות ליום השחרור ולגלות שאי אפשר להזדכות על הקילוגרמים הנוספים.
עשרת "הפקודות" לאכילה נכונה במהלך השירות הצבאי:
1. בוקר טוב לקיבה, המפקד! - ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום וצה"ל מציע יופי של ארוחת בוקר משביעה התואמת אורח חיים נכון ובריא. ארוחה הכוללת לחם, ביצה קשה, גבינות רזות, ירקות חתוכים, מעדנים, דייסות ועוד. אכלו בכמות שפויה והגיונית ואף ציידו את עצמכם בכריך, ירקות או פרי נוסף לארוחת ביניים לאחר מכן.
2. הופעה, סדר וארגון בצבא הם חשובים ביותר - גם בתהליך ההרזיה הם משמעותיים. יש להקפיד על אכילה מסודרת של 6 ארוחות קטנות ביום, במרווח של עד 3 שעות בין ארוחה לארוחה. יציאה מאורגנת מהבית עם מאכלים אהובים תורמת גם כן. למשל: כריכים, נשנושי ירקות, חטיפי אנרגיה, סוכריות ומסטיקים ללא סוכר, פסטרמה, גבינות ויוגורטים.
3. האוכל שוחה בשמן - זה כמעט בלתי אפשרי להתעלם מחדר האוכל הצבאי ולכן למדו לבחור בצורה נבונה את המזון שאתם אוכלים. העדיפו מזון מבושל על פני מזון מטוגן, ספגו את האוכל במפיות והעשירו את הארוחה עם ירקות מבושלים או טריים. הניחו בצלחת את הכמות הרצויה בלבד והתרחקו מהבופה. לאחר הארוחה, קנחו עם שתייה חמה או סוכריה מתוקה ללא סוכר והתרחקו ממכונות השתייה והממתקים.
4. "משעמם לי, בואו נזמין פיצה" - האם אוכל באמת מושיע אותנו משעמום? האם הוא מספק לנו תעסוקה או ייסורי מצפון? לא! אז בבקשה הצטיידו בפעילויות פנאי שונות היכולות להנעים את זמנכם במהלך השעות "המתות" בצבא, כמו למשל: קריאת ספר, צפייה בטלוויזיה, פעילות גופנית, טיפוח ועוד. בנוסף, קחו אתכם לנסיעה הארוכה באוטובוס, כריכים מלחם קל ונשנושי ירקות כמו גזר, מלפפון וגמבה והעדיפו אותם על פני ממתקים וחטיפים. טיפ חשוב - ניתן ליצור קשרים טובים עם הטבחים בבסיס ולבקש מהם מדי פעם ירקות ופירות טריים או להביא מהבית.
5 אין לי זמן לעשות ספורט - האם באמת אין זמן או שאין רצון/כוח/חשק? גם לאלו שמשרתים בבסיסים פתוחים וגם לאלו מכם שנמצאים בבסיסים סגורים יש לפחות חצי שעה ביום חופשייה שניתן לעסוק בה בפעילות גופנית כמו טאבטה, הליכה, ריצה, אופניים ועוד. כשבאמת חשוב מוצאים את הזמן. למשל, לרדת תחנת אוטובוס אחת לפני הבסיס ולצעוד לעברו. בשעות הערב, לקחת חברה וללכת איתה מסביב לבסיס או בתוכו, ולאלו שיש בבסיס חדר כושר - זה הזמן לפקוד אותו! מומלץ להתאמן 4-3 פעמים בשבוע, 40 דקות. אימון שמשלב גם פעילות אירובית ופעילות המשלבת עבודה עם משקולות לבניית מסת שריר.
6. מי רוצה לאכול בקניון? מסעדות וקיוסקים רבים מציעים הנחות ומבצעים מיוחדים לחיילים. השתדלו לא לצאת מהבסיס במיוחד כדי לקנות אוכל לא בריא, ובקרו יותר בחדר האוכל הצבאי ובחרו לפי התפריט והארוחה הרצויה מה שטעים לכם. זה עדיף גם לכיס שלכם וגם למשקל שלכם. אך אם בכל זאת החלטתם לקפוץ לקניון ולאכול, בחרו בחוכמה ובשפיות, אל תגזימו בכמויות והעדיפו תמיד אוכל מבושל על פני מטוגן והעשירו את הארוחה בירקות.
7. משמעת מים בפקודה! - חשיבות המים לגוף האדם ברורה ומובנת. הצמידו אליכם בקבוק מים ושתו אותו לאורך כל היום, כמו-כן, בחדר האוכל ראשית מלאו לעצמכם קנקן גדול של מים ומקמו אותו ליד הצלחת שלכם, ומדי פעם עשו הפסקה לשתות במהלך הארוחה.
8. וואהו ירדתי קילו..! - איזה כייף זה לחזור משבוע לא קל בבסיס ולהשקל ולגלות שלמרות כל האתגרים שבדרך, ניתן לרדת במשקל. רובנו צריכים סוג של משטר ומשמעת כדי לשמור על עצמנו. לכן שקלו את עצמכם פעם בשבוע כדי להיות עם היד על הדופק ולראות מה מצבכם, זה לא נעים לסיים שירות צבאי עם עודפים רבים ולגלות זאת רק בסוף. זכרו שניתן לשנות את העתיד ולא את העבר, ואנו עושים זאת בהווה.
9. אני רוצה, אני מסוגל, אני אצליח - חשיבה חיובית היא חלק בלתי נפרד מתהליך המעבר לתזונה בריאה יותר. למחשבות חיוביות השפעה גדולה על מערכת העיכול שלנו ולכן תרגלו את המחשבות בדיוק כפי שתרגלתם תרגילים לקראת הבגרות במתמטיקה. האמינו בעצמכם, לקחו אחריות על חייכם, לקיחת אחריות היא הנכס והמתנה הגדולה ביותר שאנו יכולים להעניק לעצמנו, לא מגיע לכם מתנת גיוס?
10. זהירות מלכודת! - היזהרו ממלכודות בדמות אכילה מהירה וחטופה, העדיפו תמיד לאכול בישיבה מול שולחן. יש משקל בריאותי חשוב ללעיסה איטית של האוכל, דבר העוזר בהורדת העומס מהקיבה. בנוסף, הימנעו מאכילה בשעות מאוחרות בלילה או מאכילה חברתית. הימנעו מצומות וקיזוזים במהלך כל היום - דבר שמוביל לאכילה מופרזת בשעות הערב כשמגיעים הביתה או לחדר. עצור שק"ם לפניך!

הכותבת היא מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא.
תאריך:  28/07/2021   |   עודכן:  28/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מאז חודש ינואר מתנהל בשבדיה מחקר שמנסה לבחון את היעילות של אסטרטגיות שונות למתן תמריצים לעידוד קבלת חיסונים נגד קורונה    8,200 נחקרים לא מחוסנים קיבלו הצעות שונות המנסות לעודד אותם לקבלת החיסון    בין ההצעות - מתן תמריץ כספי מיידי
סימה שיין
כעת ברור שהמו"מ לא יתחדש לפני כניסתו של ראיסי לתפקיד הנשיא, וייתכן שאירן החליטה שעדיף לה בלא הסכם כלל    ארה"ב וישראל צריכות להתכונן לאפשרות הזאת
יורם שוייצר, אורנה מזרחי
בישראל קיימות שתי גישות מנוגדות למשבר בלבנון: זו הרואה בו סכנה לנפילת המדינה לידי חיזבאללה, וזו הרואה בו הזדמנות בדמות החלשתו של ארגון הטרור    ממשלת ישראל צריכה לפעול במקביל להמשך המאבק נגד חיזבאללה ולנסות ליצור לבנון יציבה ופרו-מערבית
איתמר לוין
הכשרות תופסת מקום מרכזי בתפיסת היסוד של היהדות ובחיי היום-יום של היהודי. יש בה הרבה כסף והשפעה, ומכאן מקור הבעיות הקיימות במערכת הכשרות הישראלית    הטענות נגד הרפורמה של השר מתן כהנא הן מטעות ונובעות מאינטרסים אנוכיים    אם הממשלה הנוכחית תחזיר את חיי הדת מידי החרדים לידי הציונות הדתית השפויה - דיינו
עידן יוסף
החל מהלך החלפת המשמרות בשירות התחבורה הציבורית ב"אשכול מרכז ירושלים" בין אגד לסופרבוס    תהליך העברת הפעילות יתבצע בהדרגה בארבעה שלבים עד שנת 2023    חדש: קו לכותל מאזור כיכר צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il