X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק טיימס חושף: חקירתו של אנדרו קומו התקיימה בחשאי בחודש שעבר קומו מכחיש את החשדות נגדו ומייחס מניעים פוליטיים ואישיים לתובעת הכללית ולחוקרים
▪  ▪  ▪
קומו. גם חקירה של מועצת המדינה [צילום: ריצ'רד דרו, AP]

מושל מדינת ניו-יורק, אנדרו קומו, נחקר בחודש שעבר במשך 11 שעות בנוגע לטענות לפיהן הטריד מינית נשים שעבדו בסביבתו לאורך השנים. כך חושף (יום ג', 3.8.21) ניו-יורק טיימס. החקירה התקיימה ב-17.7.21 ונוהלה בידי שני עורכי דין ששכרה במיוחד התובעת הכללית של המדינה, לטישה ג'יימס: התובע לשעבר ג'ון קים, כיום עורך דין פרטי, ואן קלארק המתמחה בדיני עבודה.
חקירתו של קומו בוצעה לאחר חודשים של איסוף ראיות והייתה הפעם הראשונה בה הוא השמיע את גרסתו. היו בה רגעים מתוחים, כולל מקרים בהם טען קומו לחוסר הוגנות מצידו של קים, מאחר שהיה מעורב בעבר בחקירות נגדו ונגד מקורביו. החקירה התנהלה בסודיות בלשכתו של קומו בבניין העירייה ותועדה בווידאו.
קים וקלארק אספו שעות רבות של עדויות מצד נשים, אשר טענו שנפלו קורבן להטרדות מינית ולהתנהגות בלתי הולמת מצידו של קומו – החל מהערות פוגעניות, דרך חיבוקים וכלה בנשיקות ובמגע גופני. הם הוציאו צווים לקבלת מסמכים של המדינה ואספו דוא"ל, מסרונים ומידע ממחשביהם של אנשי לשכת המושל. לאחרונה גבו השניים עדויות מכמה מאנשי החוג הפנימי של קומו, אשר ייתכן שהיו מעורבים בטיפול בכמה מן התלונות הראשונות.
החקירה מתקרבת לסיומה, כאשר הממצאים יישלחו לג'יימס והיא צפויה לפרסם את מסקנותיה לקראת סוף הקיץ. תוצאות החקירה יחרצו את גורלו של קומו, אשר רק בשנה שעברה זכה לתשבחות רבות על האופן בו ניהל את ההתמודדות עם הקורונה. כעת מתנהלת נגדו חקירה נוספת, בחשד שהורה להסתיר את נתוני התמותה מן הקורונה בבתי האבות של המדינה. קומו עשוי לעמוד בפני הליך הדחה במועצת מדינת ניו-יורק, וצפויה לו התמודדות קשה במיוחד אם יחליט לרוץ בשנה הבאה לקדנציה שלישית.
תיאורטית הוא עשוי לעמוד לדין
ככל שחקירת ההאשמות המיניות צברה תאוצה, הפך קומו לתוקפני יותר בנסיונותיו לפגוע באמינותן של המתלוננות – מציין הטיימס. בחודש מארס אמר קומו, כי הוא נבוך ומתנצל אם גרם למישהו "להרגיש שלא בנוח". אבל לאחרונה הוא הכחיש את כל הטענות ואמר שהוא להוט לספר את גרסתו. קומו עצמו אישר לפני חמישה חודשים לפתוח את החקירה נגדו, צעד ששיכך את הקריאות להתפטרותו, אך בשבועות האחרונים הוא ואנשיו מייחסים לג'יימס – דמוקרטית כמותו – מניעים פוליטיים.
כאמור, קים כבר היה מעורב בחקירות נגד קומו. בשנת 2014 הוא ניהל חקירה פדרלית בחשד לפיו קומו הפסיק שלא כדין חקירת שחיתות. התיק נסגר, אך הקשה על קומו במערכת הבחירות של 2018. קים גם נטל חלק בהעמדתו לדין של ג'וזף פרקוקו, עוזר בכיר של קומו, שהורשע ב-2018 בעבירות שחיתות פדרליות. לאור זאת, קומו מאשים את קים שהוא אינו הוגן כלפיו.
תיאורטית, החקירה עשויה להוביל להעמדתו לדין של קומו – למשל באשמת מעשים מגונים. עם זאת, האישה היחידה שטענה ש-קומו מישש אותה, טרם הגישה תלונה רשמית; קומו אומר שמעולם לא נגע בצורה בלתי הולמת באישה כלשהי. הדוח של קים וקלארק צפוי לעסוק בסביבת העבודה שיצר קומו, ואשר רבים מאנשי הצוות שלו תיארו כ"רעילה". קים וקלארק כבר גבו עדויות מרבים מעוזריו הנאמנים ביותר של קומו, כדי לברר את פרטי התלונות וכיצד טופלו.
התלונה הראשונה פורסמה בדצמבר שעבר מפיה של לינזדי בוילאן, שעבדה במחלקת הפיתוח הכלכלי של העירייה, ולפיה קומו הטריד אותה מינית. מקורבים לקומו הפיצו מכתב שתקף את אמינותה של בוילאן וחשפו תלונות שהוגשו נגדה. כמה מהם אף פנו לעובדים לשעבר וביקשו שיתקשו אל בוילאן – מה שאחדים מהם פירשו בניסיון להלך אימים עליה. בחודש פברואר טענה בוילאן, כי קומו נישק אותה על שפתיה לאחר פגישה בלשכתו. החוקרים ראיינו גם את מאבטחיו של קומו, בעקבות תלונה של אישה לפיה קומו שלח את ידו אל מתחת לחולצתה כאשר שהו בקומה השנייה של מעונו הרשמי. שרלוט בנט, האישה השנייה שהתלוננה נגד קומו, מסרה עדות במשך שמונה שעות בסוף חודש מאי.
חקירת המועצה - נרחבת בהרבה
משקלו של הדוח (אם לא יוביל להעמדה לדין) עשוי להיות תלוי באופן בו יראו אותו חברי מועצת המדינה, שהם בעלי הסמכות להדיח את קומו. קרל היסטי, דמוקרט ויו"ר המועצה, אמר בשבוע שעבר, כי ייתכן שלא יהיה בדוח לבדו כדי לפתוח הליכי הדחה, אלא הוא יהיה חלק מחקירת ההדחה שמנהלת המועצה ושאותה לדבריו עליה להשלים בטרם תשקול צעד שכזה. החקירה החלה באביב ועשרות מהצירים הדמוקרטים קוראים להמתין בסבלנות לסיומה. חקירה זו התנהלה באיטיות, אך בשבוע האחרונים היא הואצה בידי משרד עורכי הדין דייוויס-פולק-וורדוול אותו שכרה המועצה לביצועה.
חקירת המועצה נרחבת בהרבה, ועוסקת – לצד טענות ההטרדה המינית – בחשד להסתרת נתוני התמותה מהקורונה, ליקויי בטיחות בגשר מריו קומו (אביו של המושל ומי שהיה בעצמו מושל המדינה) מעבר נהר ההדסון, החשד לפיו יועץ קרוב של קומו הפעיל שיקולים פוליטיים בנושא הפצת חיסוני הקורונה, ושימושו של קומו במשאבי המדינה לכתיבת ספרו של הקורונה (תמורתו קיבל 5.1 מיליון דולר ועלתה השאלה כיצד השלים אותו במהירות כזאת בעיצומו של המשבר).

תאריך:  03/08/21   |   עודכן:  03/08/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מושל ניו-יורק נחקר 11 שעות בחשד להטרדות מיניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זה עוד לא כאן, אבל ממשלות כמו ארה"ב, צרפת, איטליה ובריטניה מחייבות במידה זו או אחרת התחסנות כתנאי לחזרה לעבודה ולכניסה למקומות ציבוריים
איתמר לוין
ילדים מוכנסים למשטר אימונים קפדני ואף אכזרי, הכולל השכלה מועטה, נטילת סמים וניתוק ממשפחותיהם - הכל למטרה אחת: כמה שיותר מדליות זהב אולימפיות
איתמר לוין
USA Today מספר על בני זוג שחששו מהמהירות בה אושרו חיסוני הקורונה והחליטו לחכות - אבל הגבר חלה ומת בתוך מספר ימים והותיר חמישה ילדים יתומים
איתמר לוין
בעקבות פרישתה של סימון ביילס מהאולימפיאדה, דוז מתארת בוושינגטון פוסט את המציאות הקשה והטראומות שעברו עליה - ואומרת שבשביל ביילס, זה יכולה להיות רק ההתחלה
איתמר לוין
6 מיליון אמריקנים מפגרים בתשלום שכר הדירה, ובדיקת וושינגטון פוסט מעלה שהרוב המכריע של הסיוע המיועד להם - 46 מיליארד דולר - לא הגיע ליעדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il