X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חרב הגזרות מונפת על ציבור החלשים בישראל כשחלק ממניפייה עוטים מסיכה "סוציאליסטית" כמו ש"משפט שלמה" חשף את האם האמיתית ואת זו המזויפת כך ההצבעה על התקציב תחשוף בפרלמנט הישראלי מי באמת מיצג את החלשים ומי מתחפש בשמם
▪  ▪  ▪
מי ייפגע? [צילום: אברהם שטרן]

לדידי, כאדם חרדי, אני יותר חושש מהצד האנטי חברתי של הממשלה הזו מאשר מהצד האנטי דתי שלה. גם שלטון הליכוד, עם ובלי המפלגות החרדיות, לא הביא מעולם עדנה לדת ישראל, ולא אכנס כאן לפירוט. "הרפורמות הדתיות" של הממשלה הזו הן באמת תקווה חילונית קיצונית להיפרדות מהיהדות, ואולי מוטב שכן ושלא נמשיך לחיות ב"גן עדן של שוטים" עם כותרות שקריות כמו "מדינה יהודית" וכו'. אבל המסר הכלכלי של הממשלה הזו איננו רק נגד הציבור הדתי אלא כנגד ציבורים חילוניים וגם לא יהודים רחבים הרבה יותר, כולל נגד ציבורים שמפלגות בקואליציה המוזרה הזו מייצגים או שמתיימרים לייצג.
"משפט שלמה"
"משפט שלמה" המפורסם היה צריך להכריע מיהי האם האמיתית - מול שתי נשים שצרחו כל אחת בנפרד, לבעלות על הילד החי. כשהחרב הונפה על הילד, לחותכו, הרי שרק אז הסתבר מיהי האם האמיתית, זו שריחמה על עוללה והייתה מוכנה למסרו בידי רעותה רק כדי שיוותר בחיים. וכך גם בוויכוח הרעיוני החוצה את ישראל מאז בוא הציונית: מיהם הסוציאליסטים האמיתיים, שהם מייצגי מעמד העובדים והשכבות החברתיות הנמוכות? מחד-גיסא, השמאל הישראלי טען תמיד להיותו "נציג העובדים" ו"שליח המעמדות התחתונים".
מפלגיה הימניים של מפלגת העבודה (רפ"י ו"אחדות העבודה") ועד לשמאל האנטי ציוני של ארגוני "מצפן" לדורותיהם, חזרו שוב ושוב על קלישאות מרכסיסטיות כנימוק להיותם "מייצגי ההמונים העמלים". אבל ככול שחלפו השנים, ובמיוחד מקום המדינה ואילך, הסתבר ש"המוני ההמונים העמלים" מצביעים לימין, ובמיוחד לתנועת "החרות" וממשיכיה - גח"ל והליכוד. זהו מאבק פולמוסי ארוך שנים, שרק ישראל נמצאת בתוכו. השמאל ו"מפלגות הפועלים" טוענות לבעלות על "הפרולטריון" מבחינה רעיונית ואילו הימין מצביע על כך שהוא נציג הפרולטריון הזה (כיום בשותפות עם ש"ס...) ומנסה להוכיח את טענתו על-פי דפוסי ההצבעה המוחלטים של בני השכבות הנמוכות.
כיום, לאחר הגזרות הכלכליות של "ממשלת השינוי", שבה חברות גם "המפלגות הסוציאליסטים" של מרצ ו"העבודה", הרי שמסתבר היטב מיהי האם האמיתית ומי האם המתחזה. החרב של ליברמן מונפת ומי שאוחז ביד האוחזת בה הם מרצ ו"העבודה". מיעוט הטבעונים העשירים ואניני הטעם בוודאי שאיננו מייצג את בני השכונות ואת מעמד הפועלים. ואותם צמחוניים וטבעונים עלולים בעתיד גם לייקר את הבשר ואת מוצריו המעובדים בטענות של חמלה על חיות אבל לא על בני אדם.
הקיצוצים והפגיעה
עניין קיצוץ המשקאות הממותקים הוא בבחינת שערורייה כפולה ומשולשת. לא רק שהמשקאות הללו יתייקרו אלא שהם כבר לפני היוקר הנכסף מהיקרים בעולם מול מדינות לא זולות כארה"ב, בריטניה, בלגיה, אוסטריה וכו'. משקה ממותק וקל בפחית או בבקבוקון (במדינות העולם) אינו עולה במחירו על 4.5 שקל, וישנן מדינות ששם אף זול יותר. רק בישראל זה מגיע מ-7 שקל ומעלה. יתרה מכך, משקראות ישראלים המיובאים מהארץ לבלגיה, הולנד, בריטניה, צרפת, ארה"ב וכו' זולים יותר שם מאשר בארץ!
בעניין התחבורה הציבורית ועלותה הרי שהכיוון הוא רק בנסיעה אחורה. כבר לפני עשרות שנים התקיימו בעולם, ובמיוחד באירופה, הנחות של "יומי חופשי", שבועי חופשי", "חודשי חופשי" (על-פי תאריך הקנייה ולא על-פי ראש החודש שבו הוא נקנה), ורק לפני כעשור הן הגיעו טיפין, טיפין לארץ בזכות כהונתו רבת השנים של ישראל כ"ץ, כשר התחבורה. והנה אלה שהתחזו ל"מחוללי השינוי החברתי" חפצים להחזיר את המצב אחורה ושוב למנוע ממשפחות גדולות ועממיות לנסוע במרחבי ישראל לטיולים, לביקורים משפחתיים וכו'. תל אביב - מטרופולין מסחרי, כלכלי ותרבותי מספר אחד במזרח התיכון עומד להיסגר בפני בני עיירות הפיתוח והפריפריה על-ידי תשלום יומי מעיק.
הכלים החד-פעמיים אינם רק תצרוכת של חרדים אלא של כל משפחה כאשר משתמשים בה בשבתות, בחגים, בטיולים וכו'. מישהו מהשרים ההזויים של הממשלה הזו גילה סיבה וירטואלית ל"הזקה" של הכלים הללו, שעל המשתמשים בהם נמנים רבים מבני "גיל הזהב", והחליט לגזור את גזירותיו ההזויות ללא חמלה. אני מעריך שגם בני האוכלוסייה הסלאבית, שרבים מהם הצביעו ל"ישראל בתנו", יפגעו מהגזרות הללו אבל כנראה שציבור היעד של ליברמן הם האוליגרכים ואלה ששותים יין במחיר של מכונית "מזדה" חדישה ולאו-דווקא באמת המשפחות העממיות מחבר העמים. אני מעריך שגם ערביי ישראל יפגעו מהגזרות הללו, ובוודאי שעבאס מנצור לא ישלח להם אישית אגורה אחת מכספי "השילומים" המיועדים לעבור דרכו לסקטור הערבי.
גם חלק ממצביעי "כחול - לבן", "תקווה חדשה", "ימינה" ו"יש עתיד" לא ירקדו לנוכח הגזרות הללו. אבל מסתבר שלמצביעי הקואליציה ישנן אימהות מהסוג של אותה "אם" מזויפת שצרחה ועודדה את שלמה המלך לגזור את הילד החי. ההבדל הוא שהחרב הפעם איננה בידי שלמה המלך אלא בידי ה"אם" המזויפת. שרי וח"כי "העבודה", מרצ, "כחול לבן", "יש עתיד", "ימינה" ורע"ם הם הגלגול ההיסטורי של "האם" המזויפת, שבימינו חטפה את החרב משלמה המלך, כדי לגזור לא רק את "ילדיה" המזויפים אלא גם את ילדיה הבוחרים.
לא במקרה מפלגה העבודה מנעה מח"כ אמילי מואטי כל תפקיד ביצועי אפשרי. מי שטוען שזה בגלל מוצאה בלבד, פשוט יורה לאוויר קלישאה רחבה מדי. מסתמא שמוצאה המזרחי של ח"כ מואטי הוא סיבה לפחד ממנה, במפלגת העבודה, אבל מהכיוון החברתי יותר ולא רק בגלל מוצא עדתי נטו. במפלגה הזו מבינים שהיא עלולה לא להתקפל לטובת ביצועים אנטי חברתיים אם יתנו לה תפקיד ביצועי ולכן הם מונעים ממנה את זה, ובמיוחד בימים שהם מניפים את חרב הגזרות הללו ממשרד התחבורה שבידי יו"ר המפלגה - ח"כ מרב מיכאלי.
ארגון המחאה החברתית
לליכוד, וגם לש"ס, ואף ל"יהדות התורה", יש צבורים עממיים רחבים שהם יהיו ראשוני נפגעי הגזרות. המפלגות הללו הן גם מפלגות צנטראליסטיות וביצועיות שיודעות כיצד להוציא את המוניהן לרחובות, למחאה חברתית חוקית וארוכת טווח. זה בדיוק מה שהן צריכות לעשות בימים אלה ללא "יפיפיות הנפש" וללא חשבון של "תדמית". בעולם הרחב יבינו, צופי טלוויזיה ואינטרנט, כי המפלגות הללו הן באמת ובתמים האימהות האמיתיות של הילדים, שעליהן מונפת חרב הגזרות מהסוציאל-קפיטליסטים החזיריים.
המחאות הללו תהיינה אותנטיות, של רעבים וחלשים ולאו-דווקא משדרות רוטשילד של תל אביב. הן צריכות להתקיים מול בתיהם של בנט, ליברמן, מיכאלי, הורובי'ץ וחבריהם. הן צריכות גם להתקיים בירושלים, בתל אביב אבל גם בערי ובעיירות הפריפריה. והמחאות הללו יכולות להפיל את הממשלה הזו כמו שממשלות אנטי חברתיות נפלו במדינות אחרות בעולם לאחר מחאות חברתיות גדולות.
המבחן של "הרשימה הערבית המשותפת"
התקציב עוד לא עבר בפרלמנט הישראלי. כישלון אפשרי של העברתו תלוי ב"רשימה הערבית המשותפת" - על ששת ח"כיה. שלושה ח"כים ממנה שייכים לחד"ש הקומוניסטית. זו שעתה האמיתית של מפלגה קומוניסטית ותיקה, שעמדה לא פעם לצד העובדים כתף אחת עם שכונות העוני, לאמוד את מקומה. האם ששת חברי "הרשימה הערבית המשותפת" יתגלו לבסוף כסטטיסטים של "האם" המזויפת או שברגע האמת הם יהיו נציגי האם האמיתית שמסוככת על בנה מפני חרב הגזרות?
חד"ש ושותפיה לרשימה הזו לא השתתפו מעולם בהנחתת גזרות כלכליות על הציבור החלש בישראל וגם כיום הם אינם בקואליציה הזו, ואף לא מכבר הם שיתפו כמה פעמים פעולה עם הימין והליכוד נגד הממשלה הזו. הח"כים עודה, תומא-סלימן וכסיף יודעים היטב שח"כי העבר של חד"ש - כמו תמר גוז'נסקי, מאיר וילנר, תאופיק טובי ודב חנין לא היו מצביעים על הנחתת גזרות כלכליות על חסרי ישע רק משום שלחלק מהגוזרים קוראים "שמאל סוציאליסטי". הפעם חד"ש ושאר שלושת ח"כי "הרשימה הערבית המשותפת", צריכים להצביע נגד הנפת החרב המתהפכת על חסרי היכולת בישראל.

תאריך:  08/08/2021   |   עודכן:  08/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול מנשה
כמעט כל קציני ההפיכה המצרית בשנת 1952, היו מוקסמים מהגרמנים בגלל הסדר המופתי, הדיוק והמשמעת, וזה ללא קשר ליחס ליהודים
רחלי בן-צור
בשבוע שעבר התפרסמה ידיעה על איזשהו אריתראי שהסתנן באופן לא חוקי לארץ ישראל והפנים את ההבנה שאם ניתן לדפוק בקלות את רשויות החוק בישראל, ניתן גם לדפוק באותה קלות את נשות ישראל
יוני בן-מנחם
ההערכה בישראל היא כי חיזבאללה אינו מעוניין בהסלמה וכניסה לעימות צבאי בדרום לבנון וכי הוא עסוק בחזית הפנימית הלבנונית    למרות זאת, ההערכה היא שגורמי טרור פלשתינים ימשיכו בשיגור רקטות מדרום לבנון לעבר ישראל כדי להביא להסלמה
דורון מצא
הירי הארטילרי מלבנון לשטח ישראל מתחבר עם האסטרטגיה הכוללת של חמאס, שהתחדדה במהלך מלחמת עזה האחרונה, להרחיב את טווח העימות בינו לבין ישראל
דוד ארגז
פחות מחודשיים מאז נכנס לתפקיד ונפתלי בנט כבר הצליח להשיג את הבלתי יאמן: לעורר געגועים לממשלה הקודמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il