X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צבא ההגנה לישראל מוקצה מחמת מיאוס בחלק השמאלי קיצוני התיעוב כלפי חיילי ומפקדי צה"ל קיצוני ביותר על-ידי הפרוגרסיביים והרדיקלים המקומיים הרואים בהם קלגסים בני זמננו
▪  ▪  ▪
צבא העם? [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

הכל פוליטי, אמור שחור יאמר לבן, אמור טוב יאמר רע. נדמה כי בשנים האחרונות התהום נפערת יותר ויותר והמכנה המשותף עליו עומדים כולנו מתחיל להשמיע חרחורי עייפות, לאות, עוד רגע קט קריסה. יש במכנה המשותף הזה משהו שעדיין ביחס להתפוררות הבין שבטית, הבין מעמדית נותר יצוק, איתן בחלק משמעותי בחברה הישראלית, הצבא.
צבא ההגנה לישראל מוקצה מחמת מיאוס בחלק השמאלי קיצוני. התיעוב כלפי חיילי ומפקדי צה"ל קיצוני ביותר על-ידי הפרוגרסיביים והרדיקלים המקומיים הרואים בהם קלגסים בני זמננו, מדכאי ופוגעי פלשתין האהובה. מנגד בימין הקיצוני רואים בצה"ל את הממסד המדכא אותם המבצע מעצרים מנהליים והמתייחס אליהם בנוקשות יתר. אלה גם אלה, שני הקצוות הקיצוניים מסמנים את קווי המרכז הישראלי, רובו המכריע של מרכז זה רואה בחיילי צה"ל ומפקדיו משרתי העם מגיני המולדת, רואה בהם את עצמו כחלק מצבא העם.
באחרונה גם מרכז גדול זה שומע, רואה וקורא את הביקורות נגד צה"ל ומפקדיו. יותר ויותר מכנים את גמלאי הצבא כבעלי הפנסיות התקציביות, כפריבילגים, כמי שלא ראויים לפנסיה שקיבלו. מותר ואף חובה לבקר כל גוף במדינה דמוקרטית, על אחת כמה וכמה גוף האמון על ביטחוננו וחיינו ממש, על פיסת האדמה הזו.
כשהאלוף במיל' יצחק בריק פרסם את הדוח הקשה והמדאיג שלו חובה היה לבחון אותו לעומק ולא לפעול להשתקתו, כשמפקדים טוענים לליקויים, חובה לבחון טענותיהם, כשמתגלות תקלות חובה לבדוק ולהסיק מסקנות על-מנת למנוע את הטעויות הבאות.
תמיד היו מי שראו בצבא מערכת השואבת את עיקר תקציב המדינה, המשמנת את מפקדיה, הדואגת לרווחתם ולעתידם, הביקורת הזו אינה חדשה אך היא כמו השפעת הקלה איפשרה לחיות לצידה.
אלא שהציניות המושחזת התגברה והפכה לשפה רשמית בקרב חלקים נרחבים ביותר, גם כאלה הרואים בצה"ל, 'ראשית צמיחת גאולתנו', תחילתן במחאת המילואימניקים בתום מלחמת לבנון השנייה ושיאן בהפגנות בלפור אשר ברובן הופעלו והונעו על-ידי קצינים בדימוס ונגדם נשמעו קריאות בהכתירם אותם "מקבלי הפנסיות התקציביות של צה"ל אשר בשעמומם יצאו לייצר צוללות ועוד כל מיני דברים מגומי ויצרו מסיבה שבועית ברחבי ישראל".
בין לבין התרחשה פרשת אלאור אזריה אשר קרעה קריעה מעמיקה בין האזרחים למפקדי הצבא, וגחליה רוחשות עד היום. הצבא הונח על המוקד, על השיפוד, וכל טר"ש יכול היה לסובב ולגרד תובנות אנטי צה"ל ומפקדיו או בעד צה"ל וערכיו, כל אזרח יכול היה לקבוע בנקיטת חפץ כי האלוף הזה מושחת והרמטכ"ל הזה וקסנר ורוח הקרן החדשה מרחפת על פני צה"ל.
וכך גמלאי צה"ל הפכו לאויבי העם, לשודדי הקופה הציבורית, לנהנתנים ופריבילגים. אלה אותם לוחמים שחרפו נפשם וסיכנו חייהם ואשר שרתו את מדינת ישראל עשרות שנים במסירות ובשליחות. מי שפוגע בכבודם ובמעמדם של גמלאי צה"ל מרחיק את הקצינים הבאים מהצבא, מרחיק את הצעירים המביטים ביחס הפוגעני של ההנהגה וחלק מהאזרחים למי שהם מופת בעיניהם ובהתגייסותם מבקשים לפסוע בנתיבים שסללו.
אצל חלק מהאזרחים והפוליטיקאים הצבא הפך ממגן העם למגן הפנסיות המנופחות, מצבא שאחריו עם שלם דואג, אוהב, עוטף ומחבק, לצבא של שמא, אולי ופן.
זוהי קריאת השכמה בעיקר למנהיגים הפוליטיים. אל תפגעו בצה"ל, נהלו דיונים, בקרו היכן שצריך לבקר, השמיעו דעתכם בכבוד ובהערכה למפקדי צה"ל. הפוליטיקה לדאבון הלב מעולם לא יצאה מצה"ל, אך גם זה נעשה באופן מעודן, מאוזן עם בלמים של אחריות.
יש לנו צבא אחד, אין לנו צבא אחר. יש לנו כבוד וההערכה לחייליו למפקדיו, בל נהין ובל נעז לפגוע באחד האדנים היצוקים המקיימים את היחד הישראלי.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/08/2021   |   עודכן:  10/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הצלחה לישראל וארה"ב במלחמה נגד פעילות הברחת הכספים מסעודיה לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. הנהגת חמאס בהלם ממאסר עשרות פעיליה בסעודיה והיא פועלת מול בית המלוכה הסעודי כדי שיעניק להם חנינה
ציפי לידר
החרדים אזרחים סוג ח? תשאלו את מבקר הטלוויזיה גידי אורשר    דוספוביה גירסת בוסתן הגליל    ולקינוח פסוקו
דן מרגלית
סגר מונע מחלות? לא, אמרה הפרופסור מטות נחרצות, ממש לא    ברגע שהוא נסגר מתחדשת התחלואה, אין תועלת בסגר
יוסי אוחיון
מנתיבות ועד אומן    אין שום מצווה ולא כבוד לצדיקים לא בהשתטחות ולא בהדלקה כלל, ובפרט לטרוח ולנוע מעיר לעיר ולהוציא הוצאות על זה
אלי אלון
אריק יעקובוביץ, היה חבר מושב נהלל ושימש כסגן מנהל הפלחה של נהלל    אוהב אדם ואדמה    ב"מבצע שלום הגליל", ב-10 יוני 1982 נהרג אריק מפגיעה ישירה בטנק שלו מאש כוחותינו בלבנון, כשבוע לפני יום הולדתו ה-23
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il