X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם יצר הכבוד גובר על האמונות והדעות? האם ההכרה ממדינה שאתה מכפיש וקורא להחרים בה מוסד אקדמאי כה חשובה לך? הרי אם מדינה זו אינה ראויה, איזה ערך יש לפרס המגיע ממנה?
▪  ▪  ▪
עודד גולדרייך [צילום: יוטיוב]

לעולם לא אבין את האנשים החכמים מאוד בתחומם, המצטיינים מאוד בהישגיהם, המתעקשים לקבל פרס ממישהו שהם רואים בו את חזות הרוע עד כדי כך שפועלים ממש להחרים אותו ולנדות אותו. היגיון פשוט כל כך, ברור כל כך, נהיר כל כך עד שדי שתהיה בוגר בית ספר עממי כדי שתוכל להבין את הלוגיקה הפשוטה הזו.
הנסתרות לאנשים אלה אך הנגלות לנו, בעיננו אנו חוזים בהוזים התובעים לקבל פרס ממי שהם כה סולדים, כה מתעבים, כה בזים למעשיו להקים אוניברסיטה באריאל עד כי חותמים להחרימה.
האם יצר הכבוד גובר על האמונות והדעות? האם ההכרה ממדינה שאתה מכפיש וקורא להחרים בה מוסד אקדמאי כה חשובה לך? הרי אם מדינה זו אינה ראויה, איזה ערך יש לפרס המגיע ממנה? האתה ביום זה אמונתך וערכייך שוכח? פרופ' עודד גולדרייך אשר חתם על עצומה הקוראת לאיחוד האירופי להחרים את אוניברסיטת אריאל תובע לקבל את פרס ישראל אשר נשלל ממנו על-ידי שר החינוך לשעבר ח"כ, האלוף במיל' יואב גלנט. ח"כ גלנט ראה בפרופ' גולדרייך כמי שתומך בתנועת החרם המהווה איום על עצם קיומה ואופיה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית דמוקרטית, ולכן שלל ממנו את הפרס.
סוגיה זו, כמעט כמו כל סוגיה במדינת ישראל הוצבה על שולחנו של בית המשפט העליון אשר קבע כי תועבר לשולחנה של שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. אינני יודע היאך תכריע השרה שאשא ביטון, אשר הוכיחה בשנה וחצי האחרונות את עמידתה החד-משמעית ביחס להתנהלות בימי מגיפת הקורונה ועמדה מול לחצים עצומים כצוק איתן.
ברי לי לחלוטין שאם בניגוד לשכל הישר ולהיגיון הפשוט לא תוכל לעמוד השרה מול גדודי המצדדים בהענקת הפרס ותכריע בעד הענקת פרס ישראל למי שחתם על עצומת החרם עם הגרועים שבשונאי ישראל ואויביו הרי שבהכשרה זו למחרים סתמה השרה את הגולל על חשיבות הפרס ויוקרתו.
הביטו סביב וחפשו עוד מדינה אחת בעולם המעניקה את הפרס הגבוה שלה למי שמשתף פעולה עם ארגון החרם הארסי? לא תמצאו מדינה שכזאת, גם לא בדמוקרטיות הליברליות ביותר, המקדשות, כמו מדינת ישראל, את חופש הביטוי.
בשולי הדברים, אני מביט בקמפיין המתוזמן, המתוכנן והאגרסיבי של מעריצי הפרופסור גולדרייך המתעקשים כי אין ראוי ממנו לקבל את פרס ישראל ויש להפריד בין מצוינותו המדעית לדעותיו הפוליטיות, ואז נזכר בעיתונאי העל, מופת של יושרה והגינות, מיוחד ויחיד באיכויותיו המקצועיות. העיתונאי המנוח שמואל שניצר אשר מעד פעם אחת בלבד ופרסם מאמר מיותר, מזעזע ומגונה אודות העולים מאתיופיה. את שניצר המנוח בג"ץ פסל באופן מוחלט מלקבל את הפרס, את ההכרעה בסוגיית פרופ' גולדרייך, אשר במשך שנים פועל נגד אוניברסיטת אריאל, לא כאירוע בודד, בג"ץ בחר להעביר להכרעתה של שרת החינוך.
צא ולמד, הכה במדינת ישראל ודרוש ממנה פרסים. אבדה הבושה, פרחה הצביעות ופרס ישראל מחפש מחסה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  18/08/2021   |   עודכן:  18/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל מחפש מחסה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתחילים בדבריו חלקות מתוקים,
הריטואל הרגיל  |  18/08/21 12:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
איציק וולף
שר החינוך לשעבר, ח"כ יואב גלנט, קורא לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לעמוד מול הלחצים ולהימנע מהענקת פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך    "מכבד את פסיקת בג"ץ אך סבור שהשופטים טעו בפסיקתם. תנועת החרם היא איום על עצם קיומה של מדינת ישראל"
איתמר לוין
בג"ץ ביטל את החלטתו של השר הקודם גלנט שלא להעניק את הפרס למומחה המחשב והורה לשאשא-ביטון לשקול אותה מחדש - לאור הפסיקה ולפיה הפרס הוא על הצטיינות מקצועית ואין לשקול דעות אישיות
איתמר לוין
אומר בבג"ץ שיש לבטל את החלטתו של גלנט שלא להעניק את הפרס לעודד גולדרייך בנימוק שהוא תומך בחרם על ישראל, משום שאין זה מקרה כה קיצוני המצדיק התערבות בהחלטת ועדת הפרס
איציק וולף
במכתב שנשלח לגולדרייך ביום ראשון על-ידי יועץ של שר החינוך, יואב גלנט, התבקש להסביר את נסיבות חתימותיו על עצומות פוליטיות ואת עמדתו ביחס אליהן אז, והיום    עו"ד מיכאל ספרד: "אין שום תוחלת משפטית לשימוע שאליו זימנתם את מרשי, הפגישה היא שימוע בפני מה שראוי לכנות ועדה לבירור נאמנות ולגילוי סטיות פוליטיות נוסח ישראל, שלמרבה הבושה החליט שר החינוך להקים"
אלישע האס
מי שקורא לפעולות הפוגעות באינטרסים ופעולות של המדינה, ובחלקים גדולים מציבור האזרחים, לא ראוי להיות מופת ולא ראוי להוקרה כה גבוהה כפרס ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il