X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
לאחר דורות של חשיכה ואפילה, זיכנו הקב"ה לעבודו בדורינו זה, דור של גאולה זורחת ופורצת כאור שבעת הימים, דור של גאולה המפציעה כשמש מרפא המבריאה את פצעי האומה קמעא קמעא, דור של כמיהה וכסיפה לבניין ירושלים ההולכת ונבנית במהרה
▪  ▪  ▪
הספרים החדשים והתפילה הישנה לבל תארע תקלה על ידו [צילום: אלבום פרטי]

יתברך הבורא ויתעלה היוצר, על כינונה של אומה קדושה, אשר צניעותה וטהרתה הן נר לרגליה ואור לנתיבתה.
בנוהג שבעולם שכאשר ישנו רצון יתרבו המניעים והמעכבים, ולפעמים מרוב המונעים והמקטרגים, הרצון נעלם כלא היה כלל, זאת מחמת דכדוכה של נפש, אשר לא מצליחה להגשים את מאוויה הפנימיים, בעקבות התגברות היצרים על לב האדם. כך הוא הדין לגבי הפרט, והוא הדין בוודאי לאומה בעלת חשקים ורצונות פנימיים.
לאחר דורות של חשיכה ואפילה, זיכנו הקב"ה לעבודו בדורינו זה, דור של גאולה זורחת ופורצת כאור שבעת הימים, דור של גאולה המפציעה כשמש מרפא המבריאה את פצעי האומה קמעא קמעא, דור של כמיהה וכסיפה לבניין ירושלים ההולכת ונבנית במהרה.
אמנם, פעמים שבגאולתינו זו, נדמה כי עננה אופפת את נשמת האומה, סיגים הולכים ומתפשטים בשדרותיה החיצוניות של ארץ ישראל. כך היא המציאות לא מחמת פחיתותינו, כי אם אדרבה, מחמת סגולת ישראל המבקשת להיות אור לגויים. בזוהר הקדוש איתא: "לית נהורא אלא ההוא דנפיק מגו חשוכא", אין אור אלא ההוא היוצא מתוך החושך. על כן, כדי להוציא לאור העולם את אומת האמת, בני יעקב שמידתו אמת, אומה אשר תורתה אור חיים ואמת, עם אשר עובדים למי שחותמו אמת - מן ההכרח הוא שנהיה קודם כל באפילה ובחשיכה. כשנשמת האומה מאירה, גם שמי העולם העוטים ערפל מפיקים אור נעים עד מאוד, אור הגנוז לאומה צדיקה הקמה ויוצאת מתוך ההפכה, כי בא אורך, קומי, עורי.
תפקידנו לתקן עולם במלכות ש-די, וכדי לעשות זאת ניתנה לנו 'זאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל', שהיא הליכות עולם והלכות חיים, הם חיינו ואורך ימינו, ותורתינו היא המורה לנו את דרך המלך, מלכו של עולם, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה אליבא דשם שלו"ם.
תורתינו המתוקה עד אין חקר נמשלה לאור, שנאמר: "כי נר מצווה ותורה אור ודרך חיים תוכחות מוסר". התורה והמצוות ניתנו על-מנת להאיר את דרך החיים הרצופה חשכות פרטיות ולאומיות, עד לכדי שינוסו הצללים, ונעלה להר המור הוא מקום בית מקדשנו הנקרא אורו של עולם, תיקון עולם.
בדורות רחוקים אך קרובים, נצרכו חז"ל לתקן תיקון גדול בבית המקדש, התיקון שגדול תועלתו על-ידי הפרדת המינים. כל מעשיהם של חז"ל קודש קודשים, ופסיקתם ללא שום אינטרסים ומניעות, כי אם רק על-פי תורת החיים אשר לא בשמים היא, להנחיל חוקי חיים המוסיפים אור בעולם. הנה נמצא, שפסקו לנו רבותינו זצוק"ל, עיקרי יסוד ושורש ביהדותינו, היא ההבדלה ככל האפשר ממי שאינו מינו.
תקנת חז"ל נובעת מחכמת הקודש, היודעת ומבינה אל יצר לב האדם הרע מנעוריו. הקב"ה ברא יצר הרע בדמות הערבוב, אך כנגדו ברא תבלין, התורה, המוסיפה קדושה ומזככת אותנו מן הערבוב, על-ידי הפרדה. היצר נוכח בשני המינים, ואין אנו מקיימים את ההפרדה רק כסייג על-מנת להינצל מיצה"ר, משום שיש הסוברים שחובת ההפרדה היא חיוב עצמאי. חיוב זה נובע מחובת נערי ונערות האומה כהקדמה אור הנר להתבדל בכל מערכות חייהם, גברים לחוד ונשים לחוד, עד לכשתבוא העת הנכונה ל'דבק באשתו והיו לבשר אחד'.
על-ידי קיום התורה והמצוות מתגלה רצון ה' בעולמו. אם כן, רצונו יתברך שנטה אוזן לשמוע אל השופט אשר יהיה בימינו, רצונו שנטה ליבנו לגדולי התורה שבדורות הקודמים, מהם ניראה וכן נעשה, כי זו דרכה של תורה, "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". הפרדת המינים המביאה לטהרה היא רצון ה' בעולם, ועלינו לשאוף להגשימו.
ניגשתי לכתוב חיבור זה, המלקט מפי ספרים ומפי סופרים בענייני הפרדה וקדושה, מתוך מטרה לקיים ולהנחיל את דבר המלך ודתו, ולהאיר את מחשכי הסיגים העוטפים את מרחבי חיינו, עד לכדי שתסיר נשמת האומה את שמלת שביה מעליה, ותשמח בחלקה המיוחד, ושתזכה לראות באור פני מלך המשיח, בדור שכולו זכאי וטהור. ידוע לכל מי שיראת ה' היא אוצרו, כי מלתא דפשיטא היא שהערבוב בתנועות הנוער איננו כשר, והרי שכתיבת ספר זה הינו בגדר דברי הרמח"ל, בהקדמתו למסילת ישרים: "החיבור הזה לא חברתיו ללמד לבני האדם את אשר לא ידעו, אלא להזכירם את הידוע להם כבר ומפורסם אצלם פרסום גדול. כי לא תמצא ברוב דברי, אלא דברים שרוב בני האדם יודעים אותם ולא מסתפקים בהם כלל, אלא שכפי רוב פרסומם וכנגד מה שאמתתם גלויה לכל, כך ההעלם מהם מצוי מאוד והשכחה רבה. על כן אין התועלת הנלקט מזה הספר יוצא מן הקריאה בו פעם אחת, כי כבר אפשר שלא ימצא הקורא בשכלו חדושים אחר קריאתו שלא היו בו לפני קריאתו, אלא מעט. אבל התועלת יוצא מן החזרה עליו ההתמדה. כי יזכרו לו הדברים האלה הנשכחים מבני האדם בטבע, וישים אל לבו חובתו אשר הוא מתעלם ממנה", ע"כ.
בהיותי מדריך בתנועת הנוער החביבה בני עקיבא, נדרשתי פעמים רבות להתבונן במציאות המורכבת שתנועות הנוער מזמנות לנו. האמת נתונה להיאמר כי לתנועות הנוער חלק חשוב בפיתוח הדורות הצעירים שבאומה. תנועות הנוער מוסיפות בעיקר אור באומה, מתוקף הזרמת מרצי התחדשות ואידאליזם בקרב בני הנעורים, אשר בתום הכשרתם במסגרות התנועה, הם הולכים ומגשימים את האידיאה שעליה התחנכו, בכל שדרות האומה.
אמנם, פעמים רבות, הרצון וההתלהבות מגיעים בחוסר התבוננות בדרכי ההגעה אל מימוש האידיאלים. הדוגמה הברורה מאליה: תנועת נוער מעורבת. 'תנועת נוער', הרי יש למפעלי תנועות הנוער תרומה חשובה לבניין הרוח והחומר של אומתינו. אך כאשר מצטרף למושג 'תנועת נוער' המילה 'מעורבת', הרי שיש כאן אור וחושך המשמשים בערבוביא. דרכה של תנועת נוער מעורבת לעולם לא תהיה זכה וברה, שכן מעורבות בתוכיותה מחשבות רעות, חוסר בקיום רצון ה' בעולם ע"פ תורתינו, ועוד כיו"ב באלו הקשיים.
אנו חפצים בתנועות הנוער, אך בד-בבד אנו חפצים בקיום התורה על כל פרטיה ודקדוקי דקדוקיה. לכן, בעת שחושך ואור משמשים בערבוביא, יש לצמצם את חושך העבירה על-ידי ריבוי האור, 'נר מצווה ותורה אור', עד שהחושך יעלם, ואת מקומו יתפוס האור המזוכך, ונעשה לאומה עוד יותר מזוככת ומבוררת, ומשיח צדקנו יחיש פעמיו לקראת גאולתינו.

הרב שלמה אבינר: "זה הספר קיווינו לו"
נריה בן סבו, בעבר מדריך פעיל בתנועת הנוער בני עקיבא ומי שמעביר שיעורי תורה בסניף כל אימת שחוזר לבית הוריו בעפולה, הוציא בימים אלה שני כרכים חדשים בסדרת הספרים "אור הנר", העוסקים בהפרדה בתנועות הנוער והמסתעף מכך. ספרים אלו מצטרפים לספרו הקודם "אור הנר על התורה"
▪  ▪  ▪

שני ספרים מרתקים וייחודיים יצאו לאור בימים אלה, "אור הנר בנושא הפרדה בתנועות נוער והמסתעף". את הספרים כתב וערך נריה בן סבו, בן 19, תלמיד ישיבה גבוהה, אשר ספרו הקודם "אור הנר על התורה" עלה על שולחן רבנן ותלמידהון.
בהקדמה לספר כתב נריה, "בהיותי מדריך בתנועת הנוער החביבה בני עקיבא, נדרשתי פעמים רבות להתבונן במציאות המורכבת שתנועות הנוער מזמנות לנו. האמת נתונה להיאמר כי לתנועות הנוער חלק חשוב בפיתוח הדורות הצעירים שבאומה. תנועות הנוער מוסיפות בעיקר אור באומה, מתוקף הזרמת מרצי התחדשות ואידאל יזם בקרב בני הנעורים, אשר בתום הכשרתם במסגרות התנועה, הם הולכים ומגשימים את האידיאה שעליה התחנכו, בכל שדרות האומה".
נריה בן סבו היה חניך ומדריך בתנועת הנוער 'בני עקיבא', ואף כיום מידי בואו לעיר הולדתו עפולה ממשיך נריה להקהיל קהילות ללימוד תורה בימי שישי בערב בסניף 'בני עקיבא'. במבוא לספריו כתב נריה בן סבו, "מטרת הספר שלפניכם היא להשתדל לקבץ את רוב דברי קודשם של רז"ל, על-מנת שלכלל הלומדים והמבררים את סוגיית ההפרדה בתנועות הנוער, יינתן מענה במקום אחד, ובצורה המתיישבת על הלב. עוד, ספרים רבים אינם נמצאים בהישג ידי רבים, וגמרתי אומר בליבי להשתדל לערוך שולחן ערוך ומסודר לפני בני הנוער והלומדים, ספר המכיל מדברי רבותינו זצ"ל, אשר מטבע לשונם המיוחד והטהור, מכניס את הלומד לתחושת לימוד אמיתית, המבקשת לרדת וללון בעומקה של הלכה, כי היא לנו עוז ואורה".
בין הרבנים הגאונים אשר העניקו הסכמה וברכה לספר, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אשר כתב, "דבר חשוב ונחוץ עשה לעורר..." הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אשר כתב, "עברתי בין בתרונות ספר זה ומצאתי שבטוב טעם ודעת דנת בנושא החשוב שנוגע לבני נוער רבים". הרב הראשי לפנים של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל כתב, "התפעלתי משפע המקורות שהבאת אכן בדיקה לאור הנר של תורתך". ראש ישיבת עטרת ירושלים הרב שלמה הכהן אבינר כתב, "זה הספר קיווינו לו".
רבה הראשי של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל הרב שמואל אליהו כתב "ספר זה סובב והולך בעניין חובת ההפרדה ומעלת שמירת הצניעות בתנועות הנוער, וערך את הדברים בצורה נאה ומורחבת על-מנת שהדברים יקנו שביתה בלב הלומדים והמעיינים". הרב הרצל ישעיהו רבה של נוף הגליל כתב, "הקב"ה יברך אותך בכל אשר תפנה ובמיוחד בכוחך הגדול כתיבת חידושי תורה והפצתם". הרב יצחק דוד גרוסמן רבה הראשי של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל כתב, "לראות את פרי עמלך מעשי ידיך להתפאר הספר הוא אוצר בלום, אוסף עצום שקיבץ כעמיר גורנה".

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  17/08/2021   |   עודכן:  17/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אור הנר/הפרדה בתנועות הנוער
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להקפיד על הצניעות קלה כחמורה
תומכת ומחזקת  |  17/08/21 14:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יקיר יקי דסא
הוא שאל את אימא, אם היא רואה את נתיב הכוכבים, והצביע על הצלקות שחרצו הדמעות על לחייו    גם היא לא השיבה, רק ליטפה תלתלים של פעם בקרחתו המהודרת    קרזלה תלתלים בני שש, ומגעה נבלע גם הוא אל הצד האחורי של סניף הדואר הישן
עמנואל בן-סבו
"אחרי גזיזת הפאות אמר לי אבא ועיניו דומעות, מעכשיו אתה אנדור ילד הונגרי"    מפגשים של נחלי דמעות והררי רגשות שהציפו את אהרון והולידו את ספר הילדים המרגש 'אנדור' אשר יצא בהוצאת 'עכשיו אפשר
יוסף אורן
החוקר ומבקר הספרות הוותיק, יוסף אורן, החליט, אחרי שהגיע לגבורות, שלא לפרסם את ספרו החדשה "מן המסד ועד הטפחות" במהדורה מסחרית
משה ניסנבוים
ביקורת על הספר דרך הניגודים בפשט המקרא    הניגודים שבתנ"ך הופכים למשקפים את החיים עצמם, ולכן נוצר שדה פורה לתובנות של ממש
ורד שיידמן
ערן רוזמן מנתח בספרו "חוק החברות" את כל סעיפיו של החוק רב-החשיבות ואת יישומם, תוך הפנית תשומת הלב למקומות הדורשים שינוי    חיבור מעמיק אשר יסייע רבות לכל העוסקים בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il