X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נפתלי בנט ובני גנץ, פטריוטים ברמ"ח אברהם ושס"ה גידיהם, ציונים אוהבי הארץ, חולמים ומגשימים, ואף על-פי אי-אפשר לה למחשבה המטרידה והמדאיגה שלא תחלוף בראשי שמא הרצון למשול בממשלת הישרדות בה הם כבני ערובה בידי ח"כים מרע"ם וממרצ פוגם ביכולתם לקבל החלטות משמעותיות לביטחון ישראל
▪  ▪  ▪
בנט. פטריוט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

במדינת ישראל של שנת 2021 כבר למדנו והפנמנו שהבטחות אין צריך לקיים. התובנה של 'הבטחתי אבל לא הבטחתי לקיים' נטועה היטב בתרבות הפוליטית הישראל עד כדי השתכללותה לדרגת אמנות.
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ הבטיחו שמה שהיה לא יהיה, על כל בלון תגובה כואבת וכן על זה הדרך, הבטחות, הבטחות, הבטחות. בתחילה עוד התאמצו לעמוד מאחרי הבטחותיהם והצהרותיהם התקיפות והחד-משמעיות, מהר מאוד חזרנו למשוואה הידועה, המוכרת 'דברים שרואים מכאן לא רואים משם', בעברית מדוברת: צבע אדום בשדרות, רקטה שנורתה והחרידה לבבות והציבור ממתין לתגובה.
חלף יום, חלפו יומיים אפילו דיונה עלובה ומחסן גרוטאות של אופניים לא נפגעו, כוחותינו לא שבו בשלום ממבצע ההפצצה שלא יצאו אליו. בחמאס הבינו מהר מאוד כי האיומים אותם איומים, 'אחסל את הנייה תוך 48 שעות', ההבטחות אותן הבטחות, הטון התקיף אותו טון תקיף והפחד המשתק של ההנהגה הישראלית נותר אותו פחד, גם אם הוא מגיע מממשלת השינוי, הריפוי והאיחוי, והתשובה הגיעה הרבה יותר מהר מששיערנו, חייל צה"ל פצוע אנוש מהתפרעויות מחבלים על גדר הגבול בעזה. ייאמר לזכות ראש הממשלה נפתלי בנט שהצליח לעמוד בדיבורו ובהבטחתו בנושא הביטחוני עד לטיל שנורה מעזה לשדרות וזכה לתגובה ציונית הולמת - מטר מילים ללא כיסוי והבטחות ריקות מתוכן. פלוגות ההסברה של ראש הממשלה החלו בסדרת תמרוני תמיכה עם פרשנויות שחלקם אפילו לא מאמינים למוצא פיהם.
בצו שמונה גויס: 'אנחנו נבחר את הזמן ואת המקום', הפנקס הפתוח של שר ההכלה והביטחון רם עוד אירוע בשרשרת הרשימות בפנקס, החמאס גם רשם בפנקס שלו, ההרתעה נותרה כשהייתה, אין הרתעה, יש מדינה מורתעת.
אם כן נותר רק לתהות, מה הוביל את ראש הממשלה ושר הביטחון להפר כל כך מהר את הבטחתם ולהיאחז כטובעים בקש ביקורו של שר המודיעין המצרי. האם היו אלה איבתיסאם מרענא החברה בקואליציה או שמא השר עיסוואי פריג', או חבר קואליציה נוסף, מוסי רז? ההחלטה תלויה, לכאורה, בגילוי של ג'דא רינאוי זועבי, ח"כית מתנועת מרצ שאמרה: "הממשלה לא יכולה לצאת למבצע צבאי כי אז היא תתפרק. בנט יודע כי אם הממשלה תלך לעימות צבאי הקואליציה תיפול". או חבר קואליציה נוסף, מאזן גנאים שהבהיר: "אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף בעזה". הרשימה מתארכת והתשובה לשאלה מי קובע את מדיניות ההרתעה של ישראל מתקצרת.
נפתלי בנט ובני גנץ, פטריוטים ברמ"ח אברהם ושס"ה גידיהם, ציונים אוהבי הארץ, חולמים ומגשימים, ואף על-פי אי-אפשר לה למחשבה המטרידה והמדאיגה שלא תחלוף בראשי שמא הרצון למשול בממשלת הישרדות בה הם כבני ערובה בידי ח"כים מרע"ם וממרצ פוגם ביכולתם לקבל החלטות משמעותיות לביטחון ישראל.
אני מתפלל, מקווה, מייחל ובעיקר רוצה להאמין שההחלטות הנוגעות לביטחון אזרחי וחיילי ישראל, מתקבלות באופן נקי מאיומים, באופן בו טובת הפרט והכסא אינה גוברת על טובת העם. אני רוצה להאמין שזועבי וגנאים איימו על ראש הממשלה ושר הביטחון כפליטת פה, אך הם לא חזרו בהם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  22/08/2021   |   עודכן:  22/08/2021
+"נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמינו"
12:22 22/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה התייחס למהומות שבהן נפצע אנוש לוחם מג"ב, סמ"ר בראל שמואלי  ▪  "צה"ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש"

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+גלויה מאפגניסטן
11:37 22/08/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

הבריחה המבישה של ארצות הברית מאפגניסטן הוכיחה סופית לכול ישראלי שפוי שאי אפשר לסמוך על "ידידתנו הגדולה"

ננטשו [צילום: לוט. מארק אנדרי, כוחות המרינס/AP]
+"מדוע שתקת על המכה לבני החייל?"
10:27 22/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אביו של חייל גולני שהתעמת עם ח"כ אחמד טיבי בחברון פנה ליו"ר הכנסת וטען כי נפגע משתיקתו של יו"ר הכנסת ביחס למכה שנתן טיבי לבנו  ▪  "כמו שחשוב לדאוג לחופש התנועה של חברי הכנסת, באותה מידה צריך להבהיר את הגבולות, ושום מצב אינו מצדיק ומאפשר לחבר כנסת התנהגות אלימה ותקיפה, ועוד של חייל צה"ל"

[צילום: מתוך יוטיוב]
+אבו דיס: חשוד פלשתיני נורה ונפצע ונפצע בידי כוח מג"ב
09:30 22/08/21  |  עידן יוסף

במעבר הקיוסק באבו דיס ירו לוחמי מג"ב הפועלים ביהודה ושומרון בפלשתיני (25) תושב אזור חברון שנחשד כמחבל. הוא נפצע והועבר לטיפול רפואי באמצעות הסהר האדום.
הצעיר העלה את חשד הלוחמים שביצעו נוהל מעצר חשוד. לאחר מספר קריאות של הלוחמים החשוד לא נענה והמשיך להתקדם לעברם. המקום הוא מעבר לכלי רכב בלבד, והולכי רגל אינם מורשים לעבור בו. לאחר מכן בוצע ירי לעבר פלג גופו התחתון בהתאם לנוהל המעצר.

[צילום: דוברות מג"ב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי באמת קובע את מדיניות ההרתעה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בן סבו ונימוקיו להחלטות ביטחון
שלמה המגיב  |  22/08/21 17:52
2
תיקון טעות
עמעד  |  22/08/21 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס למהומות שבהן נפצע אנוש לוחם מג"ב, סמ"ר בראל שמואלי    "צה"ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש"
דוד ארגז
הבריחה המבישה של ארצות הברית מאפגניסטן הוכיחה סופית לכול ישראלי שפוי שאי אפשר לסמוך על "ידידתנו הגדולה"
איציק וולף
אביו של חייל גולני שהתעמת עם ח"כ אחמד טיבי בחברון פנה ליו"ר הכנסת וטען כי נפגע משתיקתו של יו"ר הכנסת ביחס למכה שנתן טיבי לבנו    "כמו שחשוב לדאוג לחופש התנועה של חברי הכנסת, באותה מידה צריך להבהיר את הגבולות, ושום מצב אינו מצדיק ומאפשר לחבר כנסת התנהגות אלימה ותקיפה, ועוד של חייל צה"ל"
איציק וולף
בתגובה להפרות הסדר ולירי בלוחם מג"ב שנפצע אנוש תקפו מטוסי חיל-האוויר ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס
איציק וולף
ראש המועצה האזורית שדות נגב מאשים את הממשלה בשחיקת ההרתעה הישראלית    "הממשלה חייבת להבין כי חוסר תגובתה משדר מסר חמור ביותר לפיו דמנו הינו הפקר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il