X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טליבאן נלחם בכוחות זרים: רוסים, אמריקנים וכוחות נאטו, ואילו חמאס מכריז מלחמת השמד נגד מדינת ישראל ולא רק נגד הימצאות ישראל ביהודה והשומרון
▪  ▪  ▪
תוקפים זרים [צילום: רחלמאת גול/AP]

הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן אינה מפתיעה. זה קרה גם לרוסיה במלחמתה נגד אלמוג'הדין באותה זירה, מלחמה שעלתה לרוסים עשרת אלפים חיילים הרוגים. יש אצלנו מי שמשווים את החמאס לטליבאן ומזהירים שתבוסת רוסיה ואמריקה מול הטליבאן תחזור על עצמה אצלנו. האנלוגיה מוטעת. נכון שחמאס דומה לטליבאן בקנאות, בקיצוניות, בפונדמנטליזם ובהכתבת חוקי אלשריעה, אבל יש שוני מהותי בין היעדים של השניים:
טליבאן נלחם בכוחות זרים: רוסים, אמריקנים וכוחות נאטו, ואילו חמאס מכריז מלחמת השמד נגד מדינת ישראל ולא רק נגד הימצאות ישראל ביהודה והשומרון. חמאס דוחה את קיומה של ישראל אפילו לפי החלטות החלוקה של האו"מ ב-1947, וקורא למדינה פלשתינית מן הנהר ועד הים על חורבות ישראל. לכן, השוני בין המגמות של חמאס למגמות של הטליבאן דוחה את ההשוואה הפיקטיבית בין השניים. טליבאן הצליח, חמאס ימשיך להיכשל.
אין לפלג את העם
הגברת מירי רגב חושבת ומדברת במנטליות של דור העולים החדשים מימים עברו. היא מתעלמת לחלוטין מכך שרוב הבוחרים של עם ישראל הם ילידי הארץ וגם עולים שמזמן התאקלמו בישראל ושואפים להשתחרר מן המגבלות של הגלות והחלוקה העדתית של העם.
זאת ועוד, מה תשיב הגברת רגב לרבבות ילידי הארץ שאבותיהם תערובת של עדות שונות? האם אפשר להכתיב להם חלוקה עדתית מפלגת? ואולי אפשר להעמיק את השסע לא רק למזרחיים ואשכנזים, אלא גם לצברים.
ולבסוף, חברי הליכוד המזרחיים, אינם מנועים מלהצביע לאנשי ציבור מזרחיים כאוות נפשם. לא חוקת המדינה ולא תקנות הליכוד מכתיבים להם למי להצביע, ואם לאנשים לבנים, כגרסת הגברת מירי רגב.
ילמדו המגדפים מהרמב"ם
להלן דוגמאות של שפת הביבים בה נוהגים להשתמש חברי הכנסת זה נגד זה. גידופים וקללות שהדהדו במליאת הכנסת מתחילת השנה הנוכחית - פח זבל, סמרטוט, רוצח אלפי המתים בקורונה, שקרן כדי להיות ראש ממשלה, זרוק את הכיפה מעל ראשך, כלבה, בוגד, חלאה אנושית, חלאה נאצית, בוז, בושה, בריון, אלים, זקוק לאשפוז, שאויש (כוונת המגדפת: משרת. זאת שגיאה בתרגום מערבית - שאויש פירושה שוטר), פושע, לעולם לא תדרוך רגלך בליכוד, גם יומך יבוא, מחבל, מטונפת, גזען, שם רשעים ירקב, מלך צורר, אנטיוכוס. עד כאן. מומלץ לכל חברי הכנסת ובמיוחד לחרדים שמרבים לגדף, שילמדו מדברי הרמב"ם: "תלמיד חכם לא יהא צועק וצווח בשעת ציבור"!
חזית משותפת עם ישראל
עיתון אלסיאסה - כוויית, 13.8.2021 - עורך העיתון א . ג'אר אללה, קורא לערבים להקים ברית בינלאומית נגד איום המשטר האירני. הוא מדגיש שישראל היא היחידה שהזהירה למן ההתחלה מסכנות אירן כלפי מדינות המזרח התיכון. העמדה האיתנה של ישראל נגד הצפע האירני, כלשונו, מהווה הזדמנות פז להקמת ברית בין מדינות המפרץ לישראל. גם נרמול היחסים עם ישראל, הוא צעד חכם שצריך לשמש דוגמה כדי לקטוע את ראש הנחש המסוכן. זה יהיה גם צעד נגד העמדה קצרת הטווח של הממשל האמריקני.
האם יש תקווה?
ד"ר וג'די זין-אלדין, עיתון אלופד, מצרים 2.8.2021 - האמנם יש תקווה לפתרון הבעיה הפלשתינית? האם יש סיכוי שנשמע בחדשות על הסכמה לפתרון שתי המדינות? ובגלל השסע בהנהגה הפלשתינית וזרמיה השונים, האם הנהגה זו מסוגלת להתאחד סביב בעיה אחת ללא מחלוקת?
המציאות אומרת לנו שאינה מסוגלת לספק לנו בשורה טובה בכלל. אנו זקוקים לדור חדש שיתייחס לבעיה הפלשתינית ולפתרונה באופן שונה. הצהרות מנהיגי הפלשתינים כעת אינן שונות מהצהרותיהם לפני שלושים שנה. לכן, אנו מאבדים את התקווה.
תנועת ההתנגדות הרס וחורבן
מי לא מתעב את ה"אלמוקומה" סיסמת ההתנגדות הטרוריסטית. אפילו עיתון "אלקודס" הקטרי בעריכת מיודענו עזמי בשארה שמצא מקלט בדוחא בירת קטר. ד"ר פייסל אלקאסם, הפרשן הבכיער של העיתון מצביע על האסונות שגורמים ארגוני ה"אלמוקומהע".
להלן כמה נקודות ממאמרו ב-14.8.2021: כל המדינות שכבשה אירן הפכו לחורבן; בגדד היא הבירה המלוכלכת ביותר עלי אדמות; ביירות היפה הפכה ל"מזבלה" של המזרח התיכון; דמשק הפכה למוקד הדיכוי, הרעב, העוני והחושך; ה"מוקומה" הפכה לביטוי של הרס, חורבן וכאוס;
ארגוני ההתנגדות נלחמים נגד כבוד האדם, פרנסתו, חרותו וצרכי היסוד; עם קיומם של אויבי ישראל הדמיוניים האלה, ישראל לא צריכה ידידים.

תאריך:  24/08/2021   |   עודכן:  24/08/2021
+צה"ל תפס מחבל שביצע פיגוע אבנים; מצוד אחר מחבל נוסף
00:21 25/08/21  |  עידן יוסף

כוחות צה״ל זיהו שני מחבלים שהשליכו בקבוק תבערה לעבר כלי רכב שנסעו על ציר 60 סמוך למחנה הפליטים אל ערוב. הלוחמים שהיו במארב במרחב פתחו בירי רוגר לעבר המחבלים, זוהו פגיעות. כוחות צה"ל עצרו את אחד המחבלים וסורקים במרחב אחר החשוד הנוסף. אין נפגעים לכוחותינו.

+מי ירה בלוחם מג"ב? חמאס או ג'יהאד
20:12 24/08/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

חמאס התלונן למודיעין המצרי כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי הוא שעומד מאחורי ההסלמה עם ישראל  ▪  גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי מדובר בטענה שקרית אולם בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי קיימת מתיחות על-רקע דברים שאמר מנהיג הארגון זיאד נח'אלה על המלחמה האחרונה

פעיל חמאס מוכר. הארגון מאשים את הג'יהאד [צילום: מתוך רשתות חברתיות]
+הרמטכ"ל ביקר את משפחת הלוחם שנפצע ברצועה וספג ביקורת
19:33 24/08/21  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר את לוחם מג"ב בראל שמואלי בבית החולים סורוקה ופגש את בני משפחתו, שהטיחו בו: "הלוחמים הפכו לבובות?! איך נתתם לזה לקרות?".

+צה"ל מתגבר כוחות באוגדת עזה
19:02 24/08/21  |  עידן יוסף

ברקע ההערכות להסלמה נוספת בדרום, צה״ל מתגבר כוחות בהיקף של שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שריון וצלפים באוגדת עזה.
לאחר הערכת מצב שהתקיימה הוחלט להערך לאפשרות של התגברות הפרחת בלוני התבערה, התפרעות מחבלים נוספת על הגדר ואף ירי רקטות לעבר ישובי ישראל.

+צוהר בעזה
13:54 24/08/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

תפקיד צה"ל אינו רק למנוע תקרית כה נוראה שמחבל פלשתיני ירה אל החריר בקיר ופגע בצלף בראל חדריה שמואלי, שהכל מאחלים לו החלמה ושיקום מהירים  ▪  כל התקרבות לגדר ולקיר ולנוכחות הצה"לית בתחומי ישראל חייבת להיענות באש מהירה עוד לפני שהמחבלים מעזים לפרק את הגדר או לירות לעבר לוחם ישראלי

"שטח אש" [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+מצפון סלקטיבי
13:37 24/08/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

רוב הפליטים ברחו בהוראת מנהיגיהם ומיעוטם גורשו על ידנו במהלך המלחמה, אבל לישראל אין כל מחויבות להחזיר אפילו פליט אחד כפי שהפולנים, הרוסים, הטורקים וההודים לא חושבים להחזיר פליטים, וכמו גם שלא יעלה על הדעת של עירק, מצרים, סוריה ותימן להחזיר פליטים יהודים שברחו משם

התבלבלו היוצרות [צילום: עמר נביל, AP]
+ניסה להשליך חפץ כבד על לוחמי צה"ל ונורה
08:34 24/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נער פלשתיני בן 17 נורה למוות במחנה הפליטים בלאטה לאחר שלוחמי צה"ל זיהו שהוא מנסה להשליך חפץ כבד על לוחם שעמד מתחת למבנה במחנה הפליטים בלאטה, סמוך לשכם  ▪  אין נפגעים לכוחותינו

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מגמות החמאס והטליבאן דומות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
נער פלשתיני בן 17 נורה למוות במחנה הפליטים בלאטה לאחר שלוחמי צה"ל זיהו שהוא מנסה להשליך חפץ כבד על לוחם שעמד מתחת למבנה במחנה הפליטים בלאטה, סמוך לשכם    אין נפגעים לכוחותינו
יורם אטינגר
ככל שמתבסס יתרונה האיכותי של ישראל, כן משתדרג כוח ההרתעה שלה, וכן קטנה הסכנה להתפרצות טרור ומלחמה מקומית העלולה להפוך לאזורית עם מעורבות בינלאומית
עידן יוסף
נחשפת השיחה הקשה בין אביו של הלוחם שנפצע ברצועת עזה בראל חדריה שמואלי לראש הממשלה    האב זעק: "תתעוררו, הילדים שלנו הולכים"    במהלך השיחה טעה ראש הממשלה בשמו של הלוחם    בהמשך קרא האב לרה"מ להגיע לבית החולים לבקר את החייל: "תבוא נראה אותך, תהיה גבר, קח אחריות"
יוני בן-מנחם
מנסה להכתיב לישראל כללי משחק חדשים ברצועת עזה ומשתמש בטרור כדי להשיג את יעדיו. חמאס מתנגד לרגיעה ארוכת טווח עם ישראל. הוא מעוניין ברגיעה קצרה כדי להשתקם ואז להמשיך את המערכה שבה פתח, סבב לחימה חדש מתקרב
עידן יוסף
ניצה, אמו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפצע אנושות בשבת, אומרת כי ראש הממשלה התקשר להורים באיחור ואפילו לא ידע מה שמו של הלוחם    "השיחה עם בנט מוקלטת ותשודר בכל העולם. לעומתו, נתניהו התקשר, ידע כל פרט ובכה"    ביקורת ברשת על כך שבנט קרא להתפלל לרפואת אמה של ח"כית אך לא לרפואת החייל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il