X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסיפור המפתיע של המתמחה בפנטגון שהוטרדה

זה היה התרחיש הטוב ביותר

מאיה גוזדר מספרת בניו-יורק טיימס כיצד אירוע בו הוטרדה מינית טופל בצורה מהירה וחד-משמעית - בניגוד למה שקורה ברוב המכריע של האירועים בצבא האמריקני
▪  ▪  ▪
הפנטגון. "מועדון של בנים" [צילום: משרד ההגנה]

  • מאיה גוזדר היא תלמידת השנה האחרונה באוניברסיטת סטנפורד ובקיץ האחרון שימשה כמתמחה בלשכתו של שר ההגנה האמריקני. מאמרה בניו-יורק טיימס נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
בחודש יולי, כאשר הייתי מתמחה במשרד ההגנה, נכחתי במסיבה משרדית כאשר עובד בכיר שיכור – מבוגר ממני בהרבה - החל להציק לי. הוא עקב אחרַי, ואחרי מתמחות אחרות, כאשר עברנו מקבוצה לקבוצה. לבסוף הוא דחק אותי לפינה, שאל אותי על הרגלי השתייה שלי (למרות שהוא ידע שאני מתחת לגיל המותר בשתייה), הרגלי הבילוי שלי, המוצא האתני שלי ועוד. לא משנה מה הייתה התשובה – הוא המשיך ללחוץ והגיב במה שנשמע לי כנימת-קול מינית, כשהוא עומד קרוב מדי. זה היה, בלשון המעטה, בלתי נעים.
בסופו של הלילה, המצב הסלים: הוא פילס את דרכו בקבוצה שעמדתי בה והתקרב אלי בצורה שהדאיגה אותי. ואז מישהו התערב. קצין דחף אותו הרחק ממני, וחברה לעבודה כינסה מיד את המתמחות והסיעה אותנו הביתה. במכונית התווכחנו האם לדווח על האירוע לבכירים מאיתנו. העמיתה הזהירה אותנו שלא להיות מופתעים אם לדיווח לא יהיו שום תוצאות. "בסופו של דבר", אמרה במרירות אך גם באהדה, "משרד ההגנה הוא עדיין מועדון של בנים".
מעולם לא סבלתי מהטרדה מינית במקום העבודה, אבל ידעתי שהסיכויים נגדי. הכרתי את הנתונים: מבין 6,200 תלונות על הטרדה מינית שהוגשו בצבא האמריקני בשנת הכספים 2019/20, רק 50 – דהיינו 0.8% - הובילו להרשעות על-פי החוק הצבאי. שיערתי שדיווח מצידי לא יוביל לדבר פרט להרס המוניטין שלי. לכן, כאשר הגעתי הביתה, התחלתי להפחית במוחי את חומרת התקרית: "אני מגזימה, זה לא משהו רציני", אמרתי לעצמי.
אבל כאשר הגעתי למשרד למחרת בבוקר, המציאות שחיכתה לי הייתה שונה לחלוטין מזו לה ציפיתי. זה היה התרחיש הטוב ביותר. האדם שהתערב לטובתי, קצין צבא בכיר, דיווח על האירוע ועדים אחרים תמכו בהצהרתו. נאמר לי שהמטריד התפטר זמן קצר לאחר שהחלה החקירה. הכי מדהים הוא, שחשתי לכל אורך התהליך שיש לי תמיכה, הגנה והערכה. חברותי המתמחות ואני קיבלנו, כל אחת בנפרד, אפשרות לדבר עם פקידה בכירה על האירוע.
רבע מן החיילות הוטרדו מינית
כמעט לכל אישה שאני מכירה יש סיפור משלה על הטרדה מינית במקום העבודה, שרובם המכריע מסתיימים בלא עשיית צדק או נטילת אחריות. מחקר מצא, כי קרוב לרבע מן הנשים המשרתות בצבא האמריקני אומרות שהוטרדו מינית. אז מדוע המקרה שלי היה שונה? קל לומר שזו התוצאה של ממשל פרוגרסיבי הנלחם בהטרדות מיניות בצבא, או שזה נובע מהמעשים של אדם טוב אחד. אבל התשובה מורכבת יותר.
ראשית, קצין גבר דיווח מה אירע. דרגתו הבכירה, המגדר שלו ומעמדו הצבאי סייעו לשכנע את יתר המשרד בנוגע לחומרת האירוע. מעשיו של המטריד פגעו באנושיות שלי משום שהם הפחיתו אותי לגוף מיני בפני עמיתי. אבל האופי הציבורי של האירוע הקשה להכחיש את מה שעבר עלי – בניגוד למה שבעלי עוצמה אחרים עשו מאחורי דלתיים סגורות. ההבדלים החיוניים הללו, לצד התמיכה מצד עמיתי לעבודה, סייעו לי לזכות בחזרה באנושיות שלי. סוף-סוף הרשיתי לעצמי לחוש את האימה, הגועל והחמלה שהדחקתי. בימים הבאים, כמעט כל אישה במשרד שאלה לשלומי. והכי חשוב: למחרת קיבלתי דוא"ל מרעייתו של קצין צבא, שביקשה לשתף אותי בנסיונה.
כמה נשים סיפרו לי על הטרדות מיניות שעברו לאורך הקריירה שלהן. אחד מן הבכירים במשרד לקח על עצמו את האחריות בשיחה אתי והבטיח לקבוע כללים להתנהגותם של מי שנתקלים בהטרדה מינית של אחר. הוא גם הבהיר, שההשלכות של ההטרדה היו ברורות לאחרים, כאשר כינס פגישה של בכירים לדון בנושא. והוא גם הציע סיוע נפשי למטריד – תגובה אנושית והולמת.
בכמה מובנים הייתי בת מזל
נוראה ככל שהייתה החוויה שעברתי, הבנתי שבכמה מובנים הייתי בת מזל. בשנת 2017 חתמו 223 נשים בתחום הביטחון הלאומי על מכתב גלוי, בו העידו על בעיות שיטתיות בתחום ההתנהגות המינית והמגדרית במשרדי ההגנה, החוץ וביטחון הפנים ובגופי ממשל אחרים. אני מעריצה את עמיתותי המבוגרות יותר, שדבקו בקריירות שלהן למרות מה שעברו. אני אוהבת את עבודתי, אך אינני יודעת אם הייתי מסוגלת להמשיך בה אם האירוע היה מתגלגל בצורה שונה.
השבריריות של התוצאה החיובית של סיפורי מפחידה אותי; מפחידה אותי עוד יותר המחשבה על אין-ספור הנשים ששאיפותיהן התרסקו משום שהסיפורים שלהן הסתיימו בצורה שונה. חיוני שנשים ירגישו בטוחות ומועצמות במקומות עבודה הנשלטים בידי גברים, כמו משרד ההגנה – גופים שיש להם השפעה עצומה על הביטחון הלאומי של ארה"ב ועל המוניטין הבינלאומיים שלה.
כעת אני יכולה להתקדם ללא פגע עם הביטחון העצמי, היושרה, האידיאליזם והכבוד שלי לעמיתי לעבודה ולגוף בו עבדתי. הדבר ישפיע על הקריירה שלי ועל יכולתי לשרת את ארה"ב בשנים הבאות. בחודש שעבר אזרתי אומץ להודות לקצין שהתערב לטובתי. הוא נפנף כל דבר שהתקרב להבעת תודה. "מדובר על כך שאנחנו מגנים זה על זה. כבוד וזכות לשרת איתך", אמר.

תאריך:  13/09/21   |   עודכן:  13/09/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טיימס מדווח: ראש ממשלת בריטניה מדבר על חזון לעשור שלם קדימה ומזהיר שהלייבור עלול להחזיר את בריטניה לשליטת הרגולציה האירופית
איתמר לוין
בית המשפט לצדק של הרפובליקה - המטפל בתביעות נגד שרים - חוקר את התנהלותה של אגנס בוזי, שהייתה השרה בשלבים הראשונים של הקורונה והפחיתה בסכנותיה    בוזי: עשינו הרבה מאוד להכין את המדינה
איתמר לוין
בית המשפט הפדרלי בקליפורניה קובע, כי אומנם לא מדובר במונופול - אך אפל חייבת לאפשר למפתחי היישומונים לגבות תשלום בלא לשלם לה עמלה של 30%
איתמר לוין
הנתונים אינם חד-משמעיים והחוקרים אינם תמימי דעים, אך הרושם הכללי הוא שהזן הנוכחי אינו גורם לתחלואה קשה יותר מאשר קודמיו - ואולי היא אפילו קלה יותר
איתמר לוין
סכנת האשפוז גדולה פי עשרה, וסכנת התמותה גדולה פי 11 - גם בעת התפרצות הדלתא    החיסון של מודרנה הוא היעיל ביותר במניעת אשפוז ועומד על 95%; החיסון של פייזר מונע אשפוז ב-80% מהמקרים, וזה של ג'ונסון אנד ג'ונסון - ב-60%    החיסונים מעניקים בממוצע הגנה של 80% מפני הקורונה בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il