X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסיעה פרסמה את תוכניתה למימון תוכניתו של ביידן להענקת רשת הגנה סוציאלית, ובמרכזה העלאת מיסים - אף בהיקף קטן מזה שמציע הבית הלבן, מציין ניו-יורק טיימס
▪  ▪  ▪
רשות המיסים האמריקנית. תוספת תקציב [צילום: דייוויד אייק, AP]

בכירי הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים פרסמו (יום ב', 13.9.21) תוכנית לגיוס עד 2.9 טריליון דולר למימון תוכנית הביטחון הסוציאלי של הנשיא ג'ו ביידן, בעיקר באמצעות שינויי מיסוי ובראשם העלאת השיעור שישלמו עשירי ארה"ב והתאגידים במדינה. ניו-יורק טיימס מציין, כי חלק ממרכיבי התוכנית שונים משמעותית מאלו של ביידן עצמו ושל הסיעה הדמוקרטית בסנאט.
דמוקרטים מתונים ושמרנים בלמו את תג המחיר של 3.5 טריליון דולר שהציב ביידן לתוכניתו על חלק מהצעותיו למימון שלה, גם לאחר שעמיתיהם הליברלים טענו שכבר התפשרו עליה. מאחר שהדמוקרטים מתכננים להעביר את התוכנית – כחלק מהתקציב – ברוב שלהם בלבד, יהיה עליהם להשיג בימים הקרובים הסכמה בקרב הסיעה עצמה. ראשיה אומרים, כי הם מקווים להשיג פשרה לפני שהחוק יגיע לדיון במליאת בית הנבחרים.
על-פי הצעת הסיעה בבית הנבחרים, המס המירבי יועלה מ-37% ל-39.6% (כפי שהיה לפני רפורמת המס של דונלד טראמפ ב-2017) והוא יחול על משקי בית בעלי הכנסה שמעל 450,000 דולר בשנה ועל יחידים שמעל 400,000 דולר. ההצעה עולה בקנה אחד עם זו של ליברמן וההעלאה אמורה להיכנס לתוקף בסוף דצמבר השנה. עוד מוצע להעלות את מס רווחי ההון מ-20% ל-25%; ביידן ביקש להכפילו ל-40%. ההצעה כוללת מס יסף של 3% לבעלי הכנסות שמעל 5 מיליון דולר בשנה; הדמוקרטים בסנאט מציעים מס גבוה עוד יותר, כולל היטל חד-פעמי ומס שנתי.
גם מס החברות עומד לעלות, אם הצעת הדמוקרטים תתקבל. ביידן הציע להעלותו ל-28% לעומת 21% כיום ו-35% לפני הרפורמה של 2017. ההצעה של הדמוקרטים בבית הנבחרים מתונה יותר: העלאה הדרגתית עד ל-26.5% לחברות שהכנסותיהן החייבות במס עולות על 5 מיליון דולר בשנה. המס יישאר 21% לחברות בעלות הכנסות שמעל ל-400,000 דולר בשנה, ויופחת ל-18% בלבד לחברות בעלות הכנסות נמוכות יותר. הטיימס מסביר, כי הדרגתיות זו עשויה להיות קריטית מבחינת דמוקרטים מתונים העלולים לשלם מחיר פוליטי על העלאת המיסים.
לא ברור מה יעלה בגורל ההצעה בסנאט; הסנאטור המתון ג'ו מנחין, שקולו עשוי להכריע, תומך בהעלאת מס החברות ל-25% בלבד, ודמוקרטים אחרים הביעו חשש מפגיעה במגזר העסקי. כמה מן הדמוקרטים בסנאט, בראשותו של יו"ר ועדת הכספים, רון וויידן, מציעים להטיל מיסים נוספים על החברות, כולל על אלו הרוכשות בחזרה את מניותיהן כדי להעלות את שעריהן.
האם יוכבד הנטל על המעשנים
ממשל ביידן מוביל מאמץ בינלאומי נגד חברות המתחמקות מתשלום מיסים על-ידי רישומן במקלטי מס. הסיעה בבית הנבחרים מציעה מס חברות של 16.6% על רווחים בחו"ל, לעומת 10.5% כיום – אבל גם לעומת 21% שהציע הממשל. ההצעה גם כוללת יותר פטורים מאשר זו של הבית הלבן: חברות יוכלו למחוק 5% מהקניין הפיזי שלהם, כמו נדל"ן וציוד, משיעור המס – אומנם לעומת 10% כיום, אבל ביידן ביקש לבטל לחלוטין הפחתה זו. ועדיין, ההצעה תקרב את ארה"ב להסכמה הבינלאומית המסתמנת בדבר מס של 15%; הועלתה הטענה, לפיה מס של 21% יפגע בתחרותיות של החברות האמריקניות.
הסיעה מציעה גם להכפיל את המס על סיגריות, סיגרים קטנים וטבק לגלגול, ולהטיל מס על מוצרי טבק נטולי ניקוטין כמו סיגריות אלקטרוניות. הצעה זו עלולה ליפול בשל התחייבותו של ביידן שלא להכביד את נטל המס על משפחות המשתכרות עד 400,000 דולר בשנה. בשיחות על תוכנית התשתיות בהיקף של טריליון דולר, סירב הבית הלבן להעלות את המס על הדלק, משום שהוא יהיה רוחבי וללא תלות בהכנסה; אותה בעיה קיימת עם מיסוי הטבק. עם זאת, פקיד בבית הלבן אמר כי מאחר שהעישון אינו הוצאה חיונית – העלאת המס עליו לא תפר את הבטחתו של ביידן.
הדמוקרטים בבית הנבחרים מוכנים להוציא מיליארדי דולרים להגברת יכולת האכיפה של רשות המיסים. תוכניתם מאמצת את הצעתו של ביידן להקציב לרשות 80 מיליארד דולר, כך שתוכל לשכור יותר מפקחים ולשדרג את הטכנולוגיה שלה. הם גם מציעים תוספת תקציב שתאפשר לרשות לנהל הליכים משפטיים מורכבים מול נישומים, שלשיטתה אינה משלמים את כל המגיע מהם.
מהתוכנית של הסיעה בולטת בהעדרה הצעתו של ביידן לאמץ מערכת דיווח חדשה, אשר תעניק לרשות מבט טוב יותר לעניינים הפיננסיים של הנישומים. מבקרי ההצעה טענו שמדובר בפגיעה בפרטיות. אך בלא מערכת זו, יהיה קשה לצמצם את פער המס – הסכומים שהרשות אינה מצליחה לגבות. הממשל העריך, כי מערכת זו תוכל להביא לגביית 700 מיליארד דולר בעשור; משרד התקציבים של הקונגרס מעריך, כי בלעדיה הסכום יהיה 200 מיליארד דולר בלבד.

תאריך:  14/09/21   |   עודכן:  14/09/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על הצניחה החדה בפופולריות של הנשיא, אך מזכיר שנושאי חוץ כמעט ואינם משפיעים על ההצבעה    המבחן הבא: בחירות האמצע בנובמבר 2022
מירב ארד
הפגישה נמשכה 50 דקות ועברה לחדר האוכל הנשיאותי    הנשיא בירך את בנט והצהיר: "הפכנו לחברים טובים"    בנט: דיברנו על המחויבות של ארה"ב לדאוג לביטחון ישראל    רה"מ הזמין את הנשיא לביקור בישראל
איתמר לוין
הנשיא רוצה להתמקד בענייני פנים, ואילו בתחום החוץ להפנות את המשאבים להתמודדות עם סין    עוזריו דוחים כל השוואה לטראמפ ואומרים שתפיסות העולם שונות לחלוטין
איציק וולף
הבית הלבן העביר הערב הזמנה רשמית לביקור מדיני ראשון של בנט בבית הלבן    ראש הממשלה ייצא לארצות הברית ביום שלישי    ידון עם ביידן בשורת נושאים מדיניים, כלכליים וביטחוניים, ובראשם הגרעין האירני
אהרן פאפו
הכוונה של ממשל ביידן מהווה בפירוש פרובוקציה נגד מדינת ישראל. בכך ביידן, סגנו של אובמה, מוכיח כבר בתחילת כהונתו שהוא הולך בדרכי קודמו. גם אובמה וגם ביידן מתייצבים לטובת הערבים כאילו חסרה להם מדינה - כאשר עזה מהווה מדינה פלשתינית של טרור אנטישמי - וממלכת ירדן השולטת על 75% משטחה של ארץ ישראל - היא ממלכה ערבית-פלשתינית מפורשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il