X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעקבות התמוטטות הבניין בחולון

ביטוח מפני חברות ביטוח

המסקנה מכל הסיפור הטרגי קומי הזה היא שקרוב לודאי שבעת חידוש פוליסת הביטוח לבית שלנו לא אחדש אפילו את ביטוח המבנה, כי בעת רעידת אדמה הם יטענו שזה בלאי טבעי של כדור-הארץ, ואילו שריפות ושטפונות לא מכוסות כי זה בגלל ההתחממות הגלובלית שזה אסון טבע שלא מכוסה בפוליסה
▪  ▪  ▪
לקחו הכל [צילום: יח"צ]

התמוטטות הבניין בחולון חשפה פגם חמור ביותר בפוליסות הביטוח - הן לא מכסות התמוטטות בניין עקב בלאי. רובנו מבטחים מאז שרכשנו את דירותינו את הדירות מפני רעידת אדמה, שריפה, נזקי טבע וכדומה. לתומי חשבתי שביטוח המבנה מכסה גם מקרה של התמוטטות הבניין עקב בלאי. מילא שאין כיסוי של ממש מפני נזקי מלחמה ולך תחפש את הפיצוי מהמדינה אם דירתך נפגעה בעקבות רקטה, אבל התמוטטות בניין עקב בלאי? זה כל כך טריוויאלי שכולנו חשבנו שהפוליסה מכסה. אלא שלא, מתברר שחברות הביטוח שמראות כל שנה רווחי שיא אינן מכסות סיכון כל כך ברור, כי הן הרי רוצות למקסם רווחים - לגבות פרמיות גבוהות ככל האפשר ולהתחמק כמה שיותר מתשלום עבור נזקים.
וזה מזכיר לי את הטראומה שחוויתי כאשר פרצו לביתנו, עשו לנו שמות בבית, נזקים בעשרות אלפי שקלים, ושילמו לנו רק מחצית מהנזקים. כי בעת פקודה, התברר שהביטוח לא מכסה גניבת מזומנים, ומה לעשות שהחותנת בדיוק קיבלה כמה אלפי שקלים שהחזיקה בכיס כי עוד לא הספיקה לגשת לבנק. אנחנו מחזיקים בבית כמה אלפי שקלים כדי לשלם לכל בעלי המלאכה ונותני השירותים שמקבלים רק מזומן ולא שיקים, והכי מצחיק (על זה היה אומר חברי היידישאי - אס איסט ווייט פון געלעכטער - זה רחוק מלהצחיק) שאני נסעתי הרבה מחו"ל ולכן לא טרחתי לגשת כל פעם לבנק להחזיר את היתרות במטבע זר, מה עוד שממילא נסעתי שוב לאותן מדינות כעבור כמה חודשים, והחזקתי מעטפה במגירה הראשונה בשולחן חדר העבודה ועליה היה כתוב כמה מטבע זר יש לי במזומן - 730 ליש"ט, 1,200 דולר, 950 אירו, וכדומה.
הגנבים המנומסים גנבו את המטבע זר אבל השאירו לי את המעטפה. אי-אפשר להגיד שאין להם חוש הומור. רציתי לתת את המעטפה לשוטר המנומנם שהגיע אחרי שעתיים על-מנת שיקח טביעות אצבעות, אבל הוא צחק צחוק פרוע, סיפר לי שגם אצלו פרצו, ואמר לי שהתפקיד שלו רק לתת אישור לחברת הביטוח שפרצו לנו לבית, ולא חס וחלילה למצוא את הפורצים.
מה שהכי כואב הוא שאשתי בדיוק חגגה יום הולדת עגול וקיבלה מחברות רבות תכשיטים בשווי עשרות אלפי שקלים, וכיוון שזה היה בסמוך לתאריך הגניבה (הגנבים נתנו לה מתנה מאוחרת ליום ההולדת) היא עוד לא הספיקה להודיע על כך לסוכן הביטוח, אבל היו לה את כל הקבלות שהחברות נתנו לה למקרה שתרצה להחליף את התכשיטים. חברת הביטוח סירבה לשלם עבור נזקי המזומנים, התכשיטים הלא רשומים, והתווכחה על כל סעיף אחר במטרה לשלם כמה שפחות. והכי מקומם - כאשר רצינו לחדש את הביטוח התברר שהכפילו לנו את הפרמיה נגד גניבה, כי הריסק למסכן שגנבו ממנו הוא כפול מהמאושר שעוד לא גנבו ממנו.
שדה מוקשים
על המקום הפסקתי את הביטוח של התכולה, התכשיטים וכו'. אשתי המתוסכלת לא רכשה מאז תכשיטים, "כי ממילא יגנבו אותם", ואני מחביא את מעט המזומנים והמטבע זר שהצטבר בינתיים במחבואים כאלה שאפילו אני כבר לא יודע איפה הם. את האזעקה שהגנבים עקרו על-מנת להפסיק את רעש האזעקה החבאתי במקום כזה שרק טכנאי האזעקה מכיר, ושילמתי עשרות אלפי שקלים בשביל למגן את כל הבית שלנו, עם סורגים בכל חלון, דלת ופתח, שערים כפולים בכל יציאה מהבית, רשת מצלמות והקלטות שלא הייתה מביישת את פורט נוקס, וחיבור לחברת השמירה ששמה שלט בכניסה לבית.
זה בכלל מצחיק, כי מדי פעם, במיוחד כאשר אנחנו בחו"ל על הר גבוה באלפים או בשייט בים הבלטי, מתקשרים אלינו מחברת השמירה שהאזעקה פועלת בבית. אני עונה להם "מה אתם רוצים שאעשה? תיגשו לבית ותראו מה קרה"! כעבור שעה הם חוזרים אלינו ומדווחים שהם היו בבית אך נעצרו בחפירות הראשונות של הבונקר, בין גדרות התייל החשמליות לשדה המוקשים. נראה להם שהכל בסדר כי הדלת סגורה. אבל זה לא משמח אותי כי גם כשפרצו לבית שלנו הגנבים שמרו על דלת סגורה שיוכלו לגנוב בשקט בלי שיפריעו להם. מרגע זה הלכה שלוות הנפש של הטיול. אשתי שתחיה שולחת את אחותה שתפתח את הבית עם המפתח שיש לה ועד שהיא לא מדווחת שהכל בסדר היא לא נרגעת.
אבל אני בכל זאת משלם שלוש מאות שקל לחברת השמירה כל חודש, רק בשביל להרתיע את הגנבים שיראו את השלט בכניסה שהבית שמור על-ידי חברת השמירה. לא שזה ירתיע אותם, אבל אם הם גם יראו את הסורגים, השערים הכפולים, עמדות הירי והמצלמות, הם אולי יחליטו שלא כדאי להתעסק איתנו ויעברו לפרוץ לבית השכן. אלא שהמלעיזין טוענים שדווקא בגלל כל המיגון - זה ייתן תמריץ לגנבים לפרוץ כי הם יחשבו שזה בית של איל הון שכדאי לפרוץ לו.
אבל כיוון שיש לנו עסק עם משפחות פשע ולא עם גנבים מסרטי ויטוריו דה סיקה, יש להם מודיעין והם יודעים שכל אילי ההון ממילא נמצאים בלונדון, מוסקבה או נופשים במיקונוס, שיש לנו בבית רק רהיטים בני 35 מאז שבנינו את הבית, מעולם לא רכשנו כספת (כל חבר שרכש כספת פרצו לו לבית תוך שבועות), והכי חשוב - הם מסתכלים על החניה שלנו ורואים שם את הפריוס מודל 2010 שלנו, ומגיעים למסקנה שאין מה לגנוב פה. בטח גר שם דוקטור לאתיקה דלפון שבמקום לעשות לביתו כותב מאמרים ופוסטים, ספרים ומחזות, הנגישים לכולם חינם אין כסף. ואולי כדאי להם לפרוץ לבית עם הרולס רויס בחניון...
המסקנה מכל הסיפור הטרגי קומי הזה היא שקרוב לודאי שבעת חידוש פוליסת הביטוח לבית שלנו לא אחדש אפילו את ביטוח המבנה, כי בעת רעידת אדמה הם יטענו שזה בלאי טבעי של כדור-הארץ, ואילו שריפות ושטפונות לא מכוסות כי זה בגלל ההתחממות הגלובלית שזה אסון טבע שלא מכוסה בפוליסה. אחרי שהפסקנו את ביטוח התכולה מפני גניבה לא גנבו לנו, אחרי שהפסקתי את ביטוח החיים בגיל 50 אחרי שהפרמיה הגיעה לאלפי שקלים לחודש הגעתי כבר לגיל 77, אז אם אפסיק את ביטוח המבנה, זאת תהיה סגולה כנגד רעידות אדמה, שריפות והתמוטטות. אלא אם חברות הביטוח ימציאו ביטוח חדש - ביטוח מפני חברות ביטוח - כי את הביטוח הזה אני לבטח ארכוש גם אם הפרמיה תהיה גבוהה, אך אל חשש, זה יקרה בבוקרה פיל מישמיש או כדברי חברי היידישאי א נעכטיקער טאג.
[קישור]

תאריך:  15/09/2021   |   עודכן:  15/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטוח מפני חברות ביטוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למדת שיעור מרשים..וזה עולה כסף
מרק_טווין  |  21/09/21 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
המסקנות מהמוצאות אותנו עד כה, בכל הקשור להינתקות, מצביעות גם על שאלות נוקבות רבות הצפות ועומדות, עתה, מאז היציאה מהרצועה, בפנינו    קיים יסוד סביר להנחה כי אם וכאשר תאפשר ישראל הקמה בפועל של מדינה פלשתינית בגדה, יפקוד אותה תהליך דומה לזה שפקד את הרצועה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - לאמא, התעללות, חיזוק הדמוקרטיה, יד חשאית ובפינה אפלה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    גמר חתימה טובה! שירבו זכויותינו כרימון!
עמנואל בן-סבו
אותם יהירים ומתנשאים עודדו במאמריהם, בעצומותיהם, בשידוריהם את ההורים השכולים שספרו בכל יום מתחת לביתו של ראש הממשלה מנחם בגין את המתים בלבנון וכינוהו רוצח, את המפגינים מול ביתו של השר אריאל שרון כינוהו מלאך המוות אשר שלח את ילדיהם למוות
אלי אלון
היסטוריה בעפולה - התחנה המרכזית המיתולוגית בעפולה ברחוב שפרינצק פינת קהילת ציון שפעלה במשך 63 שנה הגיעה לסוף דרכה וסגרה שעריה    רוב פעילותה עברה לתחנה המרכזית החדשה הממוקמת בצמוד לתחנה הישנה    התחנה הישנה תיהרס בקרוב ועל חורבותיה ומתחמה יוקם חניון ציבורי
צילה שיר אל
טיפ לילידי השבוע - בשבוע הקרוב תוכלו לגייס אנשים מהתחום הפיננסי שיוכלו לעזור לכם לבדוק את התחום הכספי, כיוון שיש לכם הזדמנויות להתחלות חדשות מבחינה כלכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il