X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זכרייה זביידי התאהב בסיפורי הגבורה ובמעללי הגיבור שיצרה התקשורת הישראלית במרעה, דמותו הגרוטסקית והביזארית נצבעה בצבעי רומנטיקה ואיוולת חלק מהתקשורת הישראלית, קיבע את 'הסלב' בתודעה הישראלית כחלק מסיפור ונרטיב מהונדס
▪  ▪  ▪
זביידי. התאהב בסיפורי גבורה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

בריחת המחבלים מכלא גלבוע חשפה את פגיעותה הקשה של מערכת שירות בתי הסוהר בכל הרמות. יותר מכך חשפה בריחה חובבנית זו נורמות והתנהלות בלתי הגיוניות, בלתי נסבלות, ובלתי מוסריות בעליל. מציאות בה מדינת ישראל מעניקה למבקשי רעתה ולרוצחיה מחסה, מזון, בילוי, תחביבים ללא כל תמורה, פרט למשכורות לו זוכים המחבלים מתומך הטרור ומכחיש השואה, הפרטנר החדש-ישן, אבו מאזן. לאחר הבריחה, שירות בתי הסוהר הפך למשל ושנינה בארץ בעולם.
כשנראה היה שהחדל והמרדף כמעט ומסתיים עם הישג של כוחותינו המצוינים אשר הצליחו להניח ידם על ארבעת המחבלים בשיא עליבותם, אויבנו לא הפסיקו לצחוק ולגחך ויש להם דרכים משונות להביע את אושרם. בחמאס חגגו, בג'יהאד לעגו, אלה גם אלה החריפו את הטון המאיים ושיגרו בכל יום רקטת ניצחון לעבר הדרום אל מול המבוכה בישראל, שיגרו בלוני תבערה לעבר שדות ויישובי הדרום, מפגעים בודדים קיבלו רוח גבית מהאירוע המביש וניסו לרצוח יהודים, חלקם כבר לא ינסו לעולם, חלקם הצטרפו לאחיהם מדושני העונג, הנהנים ממטעמי ומנעמי שלטון הכיבוש.
לאחר כשבוע של פרשנויות מקובעות ומעלות העובש כעדשים שחורות שהורתחו ונשכחו בירכתי המקרר זמן רב, 'חשש מהסלמה בעזה ובשטחי יהודה ושומרון', 'בחמאס מאיימים', בג'יהאד מבטיחים נקמה', 'במצרים מודאגים', 'ארה"ב עוקבת בעניין', 'שר הביטחון הנחה', 'הרמטכ"ל הורה', ו'ראש הממשלה כינס' שבה השגרה המסוכנת אל עצמה.
אפילו זכרייה זביידי, נער האשפתות שהיה לנער הפוסטר שבחרה מרבית התקשורת הישראלית לטפח בעקביות ובשיטתיות, הפיקציה שנבנתה בעמל רב באולפני הטלוויזיה הישראלית כלוחם עז נפש, עשוי ללא חת ו'מפקד', הוגה דעות, איש תיאטרון ורומנטיקן, בקיצור המהפכן, נדהם מהקלות בה ברח מהכלא השמור ביותר בישראל, ויותר הופתע ממשך הזמן עד שנלכד.
זכרייה זביידי התאהב בסיפורי הגבורה ובמעללי הגיבור שיצרה התקשורת הישראלית במרעה, דמותו הגרוטסקית והביזארית נצבעה בצבעי רומנטיקה ואיוולת. חלק מהתקשורת הישראלית, קיבע את 'הסלב' בתודעה הישראלית כחלק מסיפור ונרטיב מהונדס.
ארבעה מששת המחבלים נלכדו כאמור וזו הייתה שעתם העלובה של בכירי ההנהגה הישראלית שמיהרה להשיל את החליפות והעניבות, להתמרק כמצביאים הבוחנים מקרוב את תוצאות המערכה הצבאית המאתגרת והמורכבת, של כוחותיהם הפוליטיקאים שעטו אל עבר חפקי"ם, והסתערו אל הבטונדה שחסמה את בור המילוט. ירדו לפזצט"א אל מול נושא מקרופון וסידרו את הבלורית אל מול פני האומה, מצטלמים, מדברים בקול בריטון, מי מהם בקול בס עמוק, מתכתי משהו. עת ההצהרות הגיעה, תוקם ועדת בדיקה, יחקרו את הממשלה הקודמת על ההזנחה שהובילה את המחבלים לברוח, יפיקו לקחים, הכל בהבנה, באהבה, בחיוך, בכבוד, במתינות, שינוי או ריפוי? מה שתבחרו.
הציבור תבע ליישם את מסקנות הדוח שכתב השר לביטחון פנים בממשלת החולי והמיאוס בראשות ראש הממשלה לשעבר שאת שמו הס מלהזכיר. הציבור תבע להפסיק את מה שכינו כ'קייטנות החמאס והג'יהאד' בכלא הישראלי'. לסגור את המאפיות, להפסיק את הלימודים האקדמאים, להפעיל את מיסוך המכשירים הסלולריים, לנתק את מערכות הקולנוע, לבטל את שעות טיולי החצר, את שירותי הכביסה, לצמצמם את פינוקי הקנטינה, להפסיק לשלוח סוהרות לתאי המחבלים לפי טעמם, להפסיק לנהל משא-ומתן על הטבות ופינוקים, ובעיקר להפסיק לנהל את בתי הכלא ולהלך אימים על המפקדים והסוהרים המוחזקים כבני ערובה על-ידי המחבלים בשטח הכבוש במדינת ישראל.
אך אל דאגה, ההנהגה העוצמתית של מדינת ישראל, אשר עסוקה מיום כינונה להכיל את כל מה שניתן, לשמר את השקט, לקדש את הספיגה, לכבות שריפות במטפים של אהבה וחיוך, החליטה בעקבות מחדל הבריחה מכלא גלבוע להפסיק את ההטבות והפינוקים של המחבלים בבתי הכלא. עוד אלו מתבשמים מדמותם העוצמתית והבטוחה על המרקע כמנהיגים מלידה, שיגרו 'מנהלי בתי הכלא בפועל', מחבלי החמאס, הג'יהאד והפתח הודעה על שביתת רעב, ההודעה כמובן הגיעה לאחר תקיפות סוהרים והצתת תאים על-ידי המחבלים בתוככי בתי הכלא.
המחבלים כבר לא מבצעים אפילו מראית עין של מורא וחשש מהנהגת מדינת ישראל ומשגרים איומים אישיים למנהלי בית הכלא וקציניו תוך איום גלוי וברור כי הם ובני ביתם ייפגעו אם יתבצעו סנקציות בבתי הכלא. 'אתם על הכוונת', הם אומרים וההנהגה הישראלית עושה את מה שהיא יודעת הכי טוב לעשות, מכילה אותם, מבוטלות הסנקציות, והמחבלים שקיבלו את שדרשו ביטלו את שביתת הרעב.
אם כן בהחלט יש מקום לתהייה מדוע להקים ועדת בדיקה. מדוע לחקור את המחדל המהדהד ואת הכישלון הצורב, מדוע להאשים את הסוהרת שנמה, את הסוהר שנכנס לתא בעת שאחד המחבלים חופר את המנהרה ואינו מתעקש לראותו, את התצפיתנית, את הדיאטנית, את הסוהר שלא נדרך אל מול ההרתעה במשל"ט בעת שהכלבים הנובחים זיהו את המחבלים הבורחים, את הטלפונאי שלא דיווח לתחנות המשטרה על שינוי מספר הטלפון של הכלא, את כולם. מדוע לחקור, המסקנות הרי כתובות באדום זוהר ובוהק ואין מי שיקיים אותם, אין מי שרוצה לבצע אותם, עכשיו הזמן לניסיון להשיג שקט, שקט שלמענו נכיל, נספוג, ניכנע עד לאירוע הבא. הכניעה המבישה הזו רשומה על שם הממשלה הנוכחית, אך מעידה כאלף עדים על תרבות השקט שהוא רפש מממשלות העבר.
הנהגת המדינה שוב נכנעה לרוצחי יהודים ומבקשי השמדתה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/09/2021   |   עודכן:  23/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקט הוא רפש זועק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בן סבו "רושם" את הכישלונות
שלמה המגיב  |  20/09/21 07:00
 
- שלוימל'ה השקרן
מגיב ותיק  |  25/09/21 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
דובר צה"ל פוגע בלוחמי צה"ל ומפקדיו, דובר צה"ל מפקיר חיילים וקצינים במקום לגבות אותם, דובר צה"ל מסתיר לא פעם את האמת
שרון נריה בר-און
אברהם אבי האומה כאסטרולוג הראשון, ידע לברוא מציאות = הקמת מדינת ישראל כבר 3,760 שנה לפני הקמתה    שנת לידתו היהודית של אברהם 1948 לבריאת העולם זהה לשנת לידתה הלועזית של מדינת ישראל 1948
דוד ארגז
מדינת ישראל צריכה לשכנע את המתלבטים והמהססים אבל גם לכבד את זכותם של אזרחים שבחרו לא להתחסן
איתן קלינסקי
מי ייתן וביטויי היחד יהיו מלווים בברכה, שמשה רבנו בברכתו לשבטי ישראל הרעיף על הבן יוסף, שארצנו תהיה תמיד מבורכת גם מהשפע הנובע "ממגד שמים מטל... וממגד תבואת שמש...וממגד ארץ ומלואה..."
מנחם רהט
חידוש מדהים נתחדש בבית מדרשו של רבי יהודה אלקלעי, לפני היות הציונות: "התשובה הכללית היא שנשוב אל הארץ אשר יצאנו משם, כי היא בית חיינו"    "ותשובה ותפילה וצדקה, מעבירין את רוע הגזירה" - מתוך פיוט 'ונתנה תוקף'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il