X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ג'נין. החמושים שולטים [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
ג'נין - סיר לחץ שמאיים להתפוצץ
הקבוצות החמושות בעיר ג'נין מעריכות: צה"ל ייצא בקרוב למבצע צבאי גדול באזור ג'נין בכירים בפתח קוראים לרש"פ ולקהילה הבינלאומית למנוע את המבצע גורמי ביטחון בישראל אומרים כי באזור ג'נין יש תשתית טרור גדולה ומסוכנת ויש לעקור אותה

מעצרם של ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע הינו מכה גדולה לארגוני הטרור הפלשתינים, במיוחד לארגון הג'יהאד האיסלאמי שחמישה מהבורחים משתייכים אליו. אתוס הגבורה שהחלו לבנות הפלשתינים בעקבות הבריחה המוצלחת והמחדל הגדול של שב"ס מתחיל להתפורר. את מקומו תופסים התפכחות וזעם ברחוב הפלשתיני על ארגוני הטרור בג'נין, שלמרות הבטחותיהם באמצעי התקשורת לא הגנו בגופם ובנשקם על שני המחבלים שנלכדו כשהם מסתתרים בחלק המזרחי של ג'נין.
הקרע קיים גם בין תושבי ג'נין לבין המגזר הערבי בישראל. בג'נין זועמים על-כך שערביי ישראל לא סייעו למחבלים הנמלטים. כמה מהם אף תרמו מידע לכוחות הביטחון על תנועותיהם. צריך לומר את האמת - לכידת ששת המחבלים היא תוצאה של הלשנות עליהם מכמה סוגים:
  • א) הלשנה של ערבים ישראלים;
    ב) הלשנה של משתפ"ים בעיר ג'נין שבה יש לשב"כ תשתית מודיעינית חזקה;
    ג) העברת מידע מודיעיני ממנגנוני הביטחון הפלשתינים לשב"כ, בתקווה שצה"ל ילכוד את המחבלים בחיים ובכך יפתור את הרש"פ מתסבוכת גדולה, שכן היא הייתה חייבת לעצור כל מחבל נמלט שהגיע לתחומי הרש"פ ובכך היא הייתה מעוררת נגדה את זעם הרחוב הפלשתיני.
אם מוסיפים למידע המודיעיני הרב שזרם לשב"כ על ששת המחבלים את המקצועיות והיעילות של השב"כ, הימ"מ והכוחות המיוחדים של צה"ל, מגיעים בנקל למסקנה כי ל-6 המחבלים הנמלטים לא היה באמת סיכוי להישאר זמן ממושך מחוץ לכותלי הכלא.
העובדה שכוחות הביטחון של ישראל הצליחו בפעילות כירורגית ומדויקת לעצור מחדש את ששת המחבלים כשהם בחיים, צמצמה מאוד את פוטנציאל הפיצוץ והתלקחות הפרות סדר בהיקף נרחב בשטחי הגדה וירי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. מערכת הביטחון הבינה מראש את הסכנה להתלקחות במקרה שהמחבלים יהרגו בעת הנסיון לעוצרם וההנחיות לכוחות בשטח היו בהתאם.
בניגוד לשב"ס, כוחות הביטחון של ישראל התעשתו במהירות מהלם הבריחה מכלא גלבוע וביצעו מצוד ענק ומוצלח אחרי ששת המחבלים הנמלטים שהחזיר למערכת הביטחון הישראלית את כבודה. היום צריך לשקם את שב"ס מכל תחלואיו.
סיר הטרור רותח
מאות המחבלים החמושים בעיר ג'נין מבינים היטב כי מעצר שני המחבלים הנמלטים על-ידי השב"כ והימ"מ מתחת לאפם, במבצע מוצלח, הוא מכה קשה לכבודם ולאמינות שלהם. העיר ג'נין עדיין לא אמרה את מילתה האחרונה בפרשה.
על-פי גורמים ביטחוניים בישראל, המצוד הענק והמאמץ המודיעיני הגדול של השב"כ ואמ"ן באזור ג'נין הביא מידע רב למערכת הביטחון על תשתיות הטרור באזור. מדובר במידע שיתורגם בקרוב לשורה של מעצרים ופעילות מנע בשטח עצמו.
גורמי ביטחון בישראל אומרים כי באזור ג'נין יש תשתית טרור גדולה ומסוכנת ויש לעקור אותה. המתח בעיר הוא רב ובשטח יש הכנות גדולות של הקבוצות החמושות בג'נין ובמחנה הפליטים הצמוד אליה לקראת פעולה גדולה של צה"ל בסגנון מבצע "חומת מגן מס' 2".
בכירים בפתח באזור ג'נין קוראים לרש"פ לפעול מול הקהיליה הבינלאומית למנוע כל כוונה של ישראל לבצע פעולה צבאית גדולה בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים שלה. הם קוראים לכל הפלגים להתאחד ולהגן על העיר. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הזהיר לפני כמה ימים כי ארגונו לא יאפשר לפגוע במחנה הפליטים ג'נין.
הפעילות הליילית של החמושים בג'נין התגברה. בעיקר תצפיות ומעקב אחר פעילות כוחות צה"ל ומדי פעם גיחות מהירות כדי לבצע פיגועי ירי לעבר מחסום ג'למה. גורמים בכירים בפתח בג'נין מעריכים כי פעולה גדולה של צה"ל בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים שלה היא קרובה. גם הרש"פ מעוניינת בכך שישראל תעשה עבורה את העבודה, מכיוון שכוחות הביטחון שלה מתקשים לאכוף חוק וסדר מול הקבוצות החמושות בג'נין.
אם צה"ל לא יעקור בקרוב את התשתית החבלנית באזור ג'נין, הדבר יביא להסלמה. שכן, החמושים בתוך ג'נין מתכננים לייצא פעולות טרור לתוך שטח ישראל.
ג'מאל חוויל, חבר המועצה המהפכנית של פתח, אומר כי מי ששולט במחנה הפליטים ג'נין הוא הדור הצעיר שחונך על עקרונות "ההתנגדות" והעימות עם הכיבוש הישראלי. "אם ישראל תיכנס לג'נין או למחנה הפליטים שלה היא תשלם מחיר כבד", הזהיר.
צה"ל יהיה חייב להקדים ולהנחית מכת-מנע על תשתיות הטרור של העיר ג'נין. הקבוצות החמושות של בירת הטרור בגדה ירצו לשקם את כבודן ולנקום בישראל על מעצרם של ששת המחבלים שנמלטו ונלכדו.

תאריך:  21/09/2021   |   עודכן:  21/09/2021
+שמיטה ישראלית ושמיטה לחומרע
18:07 21/09/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

שמיטה ישראלית: היתר מכירה, אוצר בי"ד, הערבה הדרומית; שמיטה לחומרע: פרי וירק מגואלים בדם מי היה מאמין שהחזון אי"ש הֵקֵל במקום שהראי"ה קוק החמיר?

קו פרשת המים [צילום: איתמר לוין]
+שיקול דעת מצער של מפקד בצה"ל
08:52 21/09/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

יחידה צבאית בפיקודו של רב סרן העונה לשם משה, שהפליא את מכותיו באזרחים נושאי תחמושת טרוריסטית של מים  ▪  קשה לי לצפות בסרטון בו רב סרן בצבא הגנה לישראל, העונה לשם משה מטלטל קשיש שרק ביקש להביא מים

צמאים למים [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'נין - סיר לחץ שמאיים להתפוצץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קטן עולמו של הכותב כעולם הנמלה
בני בנקר  |  21/09/21 10:55
2
פעולה בג'נין
באום  |  21/09/21 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אברהם בנמלך
מה ביקש אבו מאזן מגנץ כשנפגשו ברמאללה? בקשיש    על מה? על חצי מיליארד שקל    למה? בגלל האחוזים שהוא מקבל
שאול מנשה
בסודן נרצחו מאות אלפי מוסלמים על-ידי מוסלמים    משטרו של עומר אלבשיר רצח 350 אלף מוסלמים בדרפור, וזה מה שקורה בסוריה, עירק, תימן ומדינות באפריקה
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה שוחח עם לוחמי יחידת הימ"מ של משמר הגבול שהשתתפו במעצר שני המחבלים האחרונים מקבוצת הבורחים מכלא גלבוע    "ערכנו לתרחיש הקיצוני ביותר של התנגדות אלימה למעצר. פעילות בג'נין, בעיקר בחודשים האחרונים היו מלוות בירי לעבר כוחותינו אך זה לא הרתיע אותנו מלפעול"
עמנואל בן-סבו
לחופש הביטוי יש גבולות כמו לחופש המחאה    תומכי המחבלים חייבים להבין שאי אפשר לחיות בחירות מוחלטת, בשיווין זכויות מלא, כאזרח ישראלי ולעודד רוצחי יהודים
איתן קלינסקי
חובה עלינו - הציבור בישראל - להתנער מאמירות, המצדיקות תופעת הרג "מאיש ועד אישה, מעולל ועד יונק"    זו אמירה המעלה את חיינו על שרטון של השחתה מוסרית וגיבוי לגיטימי לפקודה בלתי חוקית בעליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il