X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
החברה החלה להשתמש ב-News Feed שלה - החלק החשוב ביותר ברשת - כדי לקדם ידיעות חיוביות, כולל כאלו שהיא עצמה כותבת מארק צוקרברג הורחק מן המחלוקות סביב פייסבוק והיא מגבילה משמעותית את הגישה של עיתונאים ואקדמאים למידע פנימי החברה: אין שינוי במדיניות; מדובר בתוכנית לאחריות תאגידית
▪  ▪  ▪
צוקרברג. רוכב ובידו דגל ארה"ב [צילום: סוזן וולש, AP]

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, חתם בחודש שעבר על יוזמה הנושאת את הכינוי "פרויקט הגברה" (Project Amplify), שמטרתו להשתמש ב-News Feed של החברה, השטח החשוב ביותר של פייסבוק, לפרסום סיפורים חיוביים על החברה – חושף ניו-יורק טיימס. הרעיון הוא לדחוף פריטים חדשותיים חיוביים – שחלקם נכתבים בידי החברה עצמה – ובכך לשפר את תדמיתה. אבל המהלך רגיש, כי בעבר לא השתמשה פייסבוק ב"פיד" הזה כדי לקדם את עצמה, ולכן כמה מן המנהלים שהשתתפו בינואר בפגישה בה נולד הרעיון, היו המומים.
"פרויקט הגברה" הוא חלק מסדרה של החלטות שקיבלה השנה פייסבוק במטרה לעצב מחדש את תדמיתה. מאז אותה פגישה בינואר, מנהלת החברה מאמץ רב-זרועי להרחיק את צוקרברג משערוריות בהן היא קשורה, היא הגבילה את הגישה החיצונית למידע פנימי שלה, קברה דוח שלילי על התכנים שלה והגבירה את הפרסום כדי להרחיב את חשיפת המוצג שלה.
מדובר בשינוי משמעותי באסטרטגיה של החברה. במשך שנים היא התמודדה עם משברים מרובים בתחומי הפרטיות, המידע המטעה ותכני השנאה באמצעות התנצלויות פומביות. צוקרברג נטל על עצמו את האחריות להתערבות הרוסית בבחירות 2016 והיה דובר קולני בעד חופש הביטוי ברשת; החברה גם הבטיחה יותר שקיפות לגבי הדרך בה היא פועלת.
אבל הביקורת על נושאים כמו תכנים גזעניים ומידע כוזב לגבי הקורונה לא פסקה, ועובדים בחברה הוסיפו שמן למדורה כאשר הצטרפו לביקורת עליה והדליפו מסמכים פנימיים. בשבוע שעבר פרסם וול סטריט ז'ורנל שורה של ידיעות על בסיס מסמכים כאלו, אשר הוכיחו, כי פייסבוק ידעה על רבים מהנזקים שהיא גורמת. מנהלי פייסבוק הגיעו למסקנה, כי שיטות אלו אינן מביאות תועלת רבה והחליטו בתחילת השנה לעבור למתקפה; צוקרברג אישר את כל הצעדים, והוא עצמו יזם לפחות אחד מהם.
קברה דוח בלתי מחמיא
במשך שנים תהו מנהלי פייסבוק מדוע החברה סופגת יותר ביקורת מאשר גוגל וטוויטר, והם ייחסו זאת לכך שהיא עוררה תשומת לב בהתנצלויותיה ובמתן גישה למידע הפנימי שלה. לכן באה ההחלטה לשנות את המדיניות, כולל השימוש ב-News Feed, פרסום מודעות שיכללו קישורים למאמרים חיוביים ודיון בשאלה כיצד להגדיר "סיקור חיובי". עוד החליטו שיהיו פחות התנצלויות, וכאמור – להרחיק את צוקרברג מן השערוריות, בין היתר על-ידי התמקדות בפוסטים שלו ובהופעות שלו בתקשורת בנוגע למוצרים חדשים.
ההשפעה הייתה מיידית. ב-11 בינואר הייתה זו שריל סנדברג, מנהלת התפעול של פייסבוק – ולא צוקרברג – אשר הכחישה כל קשר בין החברה לבין ההסתערות על הקפיטול. בחודש יולי, כאשר הנשיא ג'ו ביידן האשים שהרשת החברתית "הורגת אנשים" בשל הפצת מידע כוזב על הקורונה, התגובה באה מפיו של סמנכ"ל החברה, גאי רוזן. החשבונות האישיים של צוקרברג בפייסבוק ובאינסטגרם השתנו: במקום לעסוק במחלוקות סביב החברה, צוקרברג העלה סרטון של עצמו רוכב על שפת אגם ובידו דגל ארה"ב, ומסרים על שירותים חדשים.
החברה גם קיצצה את כמות המידע שהיא מעמידה לרשות עיתונאים ואקדמאים. בחודש אפריל פיזרה ההנהלה את הצוות שהפעיל את CrowdTangle, כלי שסיפק מידע על התנועה והפופולריות של פוסטים. סמנכ"ל השיווק של החברה, אלכס שולץ, הבטיח שהחברה תפרסם בעצמה את המידע על התכנים הפופולריים ביותר שלה, ובחודש יוני השנה היא אכן הכינה דוח על הפוסטים הנצפים ביותר בשלושת החודשים הראשונים של 2021. אולם הדוח לא פורסם, לאחר שהתברר שהפוסט הנצפה ביותר היה על רופא שנפטר לאחר שקיבל חיסון נגד קורונה – חושף הטיימס. במקביל, היא פעלה למנוע הדלפות. בחודש יולי נחסמה האפשרות להגיב בפורום פנימי ששימש להודעות כלל-חברתיות, בנימוק מוצהר לפיו הצעד נועד למטרה זו.
6.1 מיליארד דולר לפרסום ושיווק
בו בזמן, הגבירה פייסבוק את מאמצי הפרסום והשיווק שלה. בזמן אולימפיאדת טוקיו היא שידרה פרסומות טלוויזיוניות תחת הססמה "אנחנו משנים את המשחק כאשר אנחנו מוצאים זה את זה". במחצית הראשונה של השנה היא הוציאה סכום שיא של 6.1 מיליארד דולר על שיווק ופרסום, עלייה של 8% בהשוואה לשנה שעברה.
כמה שבועות לאחר מכן, הגבילה פייסבוק עוד יותר את יכולתם של אקדמאים לבצע מחקרים על תכניה, כאשר חסמה את חשבונותיהם של חוקרים מאוניברסיטת ניו-יורק שעקבו (בהסכמה) אחרי חשבונותיהם של 16,000 משתמשים. המידע הוביל אותם למסקנה, שמידע מוטה פורסם בהרחבה בפייסבוק ערב בחירות 2020, במיוחד מצד ימין של המפה הפוליטית. החברה נימקה זאת בכך שמדובר בהפרת ההתחייבות לפרטיות שנתנה לוועדת הסחר הפדרלית, אך הוועדה עצמה הכחישה זאת והחוקרים האשימו את פייסבוק בכך שהענישה אותם על הממצאים הבלתי-מחמיאים.
לדברי הטיימס, בחודש אוגוסט – לאחר שצוקרברג אישר את "פרויקט הגברה" – החברה בחנה את השינוי של ה"פיד" בשלוש ערים בארה"ב. היא השתמשה במערכת הקרויה Quick Promotes כדי למקם סיפורים על אנשים וארגונים המשתמשים ברשת שלה. אחד מהם שיבח אותה על כך שהגיעה ל-100% אנרגיה מתחדשת בפעילותה העולמית.
ג'ו אוסבורן, אחד מדובריה של פייסבוק, אומר בתגובה שאין כל שינוי במדיניותה. "לציבור מגיע לדעת מהם הצעדים שאנחנו נוקטים כדי להתמודד עם נושאים שונים העומדים בפנינו, ונחלוק איתם צעדים אלו בצורה רחבה", הוסיף. לדבריו, השינוי ב"פיד" הוא ניסוי כאשר נאמר בצורה ברורה שמקור המידע הוא פייסבוק עצמה. "פרויקט הגברה", הוסיף אוסבורן, הוא זהה ליוזמות של אחריות תאגידית שנוקטות חברות אחרות.

תאריך:  23/09/21   |   עודכן:  23/09/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית הסודית של פייסבוק לשיפור התדמית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הבנק המרכזי של ארה"ב רוכש אג"ח ממשלתיות ב-120 מיליארד דולר לחודש מאז פרוץ המגיפה ושומר על ריבית אפסית - אך עם ההתאוששות הכלכלית מן הקורונה, גוברים החששות מפני התפרצות אינפלציונית
איתמר לוין
המנה השלישית תינתן לקבוצות נרחבות מבין מי שקיבלו את חיסוני פייזר לפני לפחות שישה חודשים: בני 65 ומעלה, בעלי מחלות רקע ומי שמצויים בסכנת הידבקות בשל עבודתם    ההמלצה חלה בין היתר על כל העובדים בשירותי הרפואה, עובדי רווחה, צוותי הוראה ומוכרים בחנויות מזון    טרם ברור האם הכוונה גם ל-60% מן האמריקנים הסובלים מהשמנת יתר וממחלות רקע אחרות, או רק לבעלי מערכת חיסונית מוחלשת
איתמר לוין
החברה חייבת 300 מיליארד דולר ועלולה להגיע כבר מחר לחדלות פרעון    המודל העסקי שלה קרס כאשר נשיא סין פתח בקמפיין נגד המינוף בענף הנדל"ן, וכך היא נאלצה למכור נכסים בהנחות ענק כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות החדשות    הקמפיין הזה עלול להוביל לקריסות נוספות לא רק בענף הנדל"ן, המהווה 20%-25% מן המשק הסיני, אלא גם בענף הפיננסים
איתמר לוין
החברה תרכוש טרמינל ישן ב-2.1 מיליארד דולר ותהפוך אותו למטה הגדול ביותר שלה מחוץ לקליפורניה    ניו-יורק טיימס: קרן האור בשוק המצוי במשבר קשה
איתמר לוין
ביידן שם חלק ניכר מסדר היום שלו בתקציב לשנת הכספים 2021/22   התקציב כולל יוזמות בכלכלה, חינוך, רווחה, שינויי אקלים ומדיניות חוץ, האמורות להיות ממומנות בעיקרן באמצעות רפורמת מס נרחבת שמטרתה להכניס טריליוני דולרים מן החברות ומן העשירים    הבעיה שלו היא המחלוקות בתוך המפלגה הדמוקרטית, כי אף רפובליקני לא יתמוך בו – מנתח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il