X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כאשר בישראל כבר חסרים עובדי היי-טק, והצבא אשר מכשירם עוד מתקשה למנוע ממשרתיו לזלוג לשוק הפרטי המפתה במשכורותיו ותנאיו, הנה ביטול הצורך בוויזה יגביר עוד את הירידה לארה"ב
▪  ▪  ▪
ברכה שקללה בצדה [צילום: אלכס ברנדון]

ויזה לארה"ב
אחד הנושאים "החשובים" שעלו במפגש הראשון בין ביידן, נשיא ארה"ב לבין רה"מ נפתלי בנט היה פטור לישראלים מהצורך להשגת ויזה כדי להכנס לארה"ב. האמנם כה חשוב הדבר? בנט בזמנו שָׂם, ובצדק, את הדגש בלימודים בישראל על לימודי מתימטיקה ואנגלית. אכן מקצועות ליבה חיוניים לרכישת ידע, פרנסה ומקצוע מכובד בעולם המודרני. אלא שמבלי מֵשִׂים גישה חיונית זו, ללא הטמעה ממשית של מקצועות ההיסטוריה, התנ"ך והיהדות, מכשירה את הבוגרים לחיים בעולם הרחב תוך צמצום זיקתם לישראל דווקא.
כתבתי כי הגישה להוראת מקצועות הליבה נכונה וחיונית, עִם זאת, יש בישראל תופעה של "בריחת מוחות" וצעירים בכלל ולארה"ב בפרט. גם כיום קהילות "היורדים" מישראל גדולות ומשגשגות שם בצד הקהילות היהודיות הַוַּתִּיקוֹת. למרבה הצער גם עבריינים ישראלים גילו זה מכבר את "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" וגם הם שגשגו שם, למרות מְסַנֶּנֶת הַוִּיזוֹת.
כעת, כאשר בישראל כבר חסרים עובדי היי-טק, והצבא אשר מכשירם עוד מתקשה למנוע ממשרתיו לזלוג לשוק הפרטי המפתה במשכורותיו ותנאיו, הנה ביטול הצורך בוויזה יגביר עוד את הירידה לארה"ב. פתרון לבעיה אין. כאמור, אסור להזניח את לימודי המקצועות המדגישים את ההשתייכות לעם ולארץ.
במדינה בה כה רבים מחזיקים בדרכון זר (ולאחרונה ירד עלינו גשם דרכונים איבריים של ספרד ופורטוגל לצאצאים של היהודים שגורשו מאותן מדינות) לא נחוץ להתמקד בביטול הצורך בוויזות. זו ברכה שקללה בצדה ויש נושאים חשובים בהרבה ליחסינו כיום עם ידידתנו הגדולה ארה"ב.
המחסור בדירות ומס שבח מקרקעין
בישראל קיים מחסור מתמשך בדירות. משה כחלון, ששלט הן ברשות מקרקעי ישראל [ממ"י] והן במשרד השיכון ואח"כ במשרד האוצר, יצא בתוכניות שונות, בהוצאות ניכרות על ביורוקרטיה ופרסומות ובהצלחה חלקית מאד, לפתרון המחסור. אחת הטענות מופנית כלפי הרשות שמייקרת את מחירי המקרקעין לבניה, שהולכים ונגמרים בעיקר באזורי המרכז וירושלים. שרי שיכון אחרים, כמו אריאל מש"ס וליצמן מיהדות התורה סייעו רבות לשולחיהם וכך קמו בית שמש ב', מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד ועוד ערים חרדיות, כולל ניסיון שלא צלח לְיָחֵד גם את העיר החדשה חריש לאותם ציבורים. אולם על מקור הכנסה נכבד לא היה שר אוצר שהיה מוכן לוותר - על מס השבח.
יש בישראל עשרות אלפי דירות, חלקן ריקות, רובן לא משופצות, שבעליהן, חלקם קשישים שאינם רוצים להתעסק עוד עם דיירים מתחלפים ורשויות המס והארנונות או שזקוקים לכסף לשם מעבר לבתי-אבות או ל"דיור מוגן" והם נרתעים ממכירתן באשר יִדָּרְשׁוּ מיסים וחיובים שונים וזה בצד דמי-תווך בגובה 2% ושכ"ט עו"ד המגיע תכופות לאחוז נוסף וגם לעתים הוצאות שיפוץ. המרתיע העיקרי ממכירה כאמור הוא מס שבח, אלא אם זכאי המוכר לפטור. מבחינת המדינה זו הכנסה קלה, מבלי שהמדינה השקיעה דבר להצדקתו, מעבר לשכר פקידי הגביה. קיים ספק רב בשאלה מדוע מס זה מגיע בכלל למדינה, בוודאי בשיעורים הנהוגים כיום.
אילו המדינה אכן הָיְתָּה חפצה להזרים דירות לשוק הָיְתָּה מוותרת על מס השבח או מקטינה מאוד את שיעורו, כך לא הָיְתָּה נאלצת למכור פחות מקרקעין במחיר מופחת לקבלנים, מקטינה את כמות הפקידות, כולל שמאים ומשפטנים שהיא מחזיקה לצורך הגביה ומצמצמת את כמות הערעורים והמשפטים המתנהלים בנושא זה. אפשר ובחינה מדוקדקת של ביטול המס או הפחתה ניכרת במס זה הייתה מביאה למסקנה שֶׁהֶפְסֵדָּה עוד יצא בשכרה.
עדיין בָּעִנְיָן הַצּוֹלְלוֹת
פרשה חמורה זו, על פרשיות המשנה שלה, באופן מוזר לא נחקרה עד היום. היועץ המשפטי מיהר לזכות מיד את נתניהו מכל מעורבות וזה עוד בטרם היה כל המידע בידיו, לרבות פרשת מניות המספנה שסחר בהן עם מיליקובסקי, ולפי הנטען הפיק מכך רווח של מיליונים רבים. בימים אלו נוקה גם האלוף צ'ייני מכל חשד, הגם ששמו נכרך לפחות באותו עניין שולי של העברת נציגות מספנות טיסנקרופ לנציג אחר, שהיה לעד מדינה וחזר בו.
בצד עניין המכרז הבי"ל לצוללות ולספינות השטח שבוטל, הנה התברר שנתניהו לא אמר אמת בנושא מתן אישורו לבניית צוללות דומות למצרים שכנתנו, שכלל אין לה עתה, בשל הסכם השלום עם ישראל, שום אויבים ימיים. והנה אנו קוראים בעיתונות על המחלוקת הקשה בין צרפת, שהייתה בידה הזמנה לתריסר צוללות עבור אוסטרליה בהיקף של 60 מיליארד דולר, שבוטלה עתה בשל הסכם חדש בין ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה לבנית 8 צוללות גרעיניות.
בישראל דובר כה הרבה על הצוללות החדישות שהוזמנו עבור ישראל בגרמניה. ובין כֹּה לְכֹה אנו מגלים שצוללות אלו שייכות לדור הישן, ללא כל השוואה לצוללות המונעות בכור גרעיני, שכמותן עד כה היו רק בידי ארה"ב, סין ורוסיה. הנה ישראל נותרת מחוץ למעגל המדינות המצויידות בצוללות שבאמת הן הכי חדישות. דומה שהיועמ"ש ותומכי נתניהו אכן ימנעו כל חקירה ויתיחסו לנושא כשלג או צוללות דאשתקד. האמנם ראוי שעו"ד מנדלבליט יפרוש בשקט לביתו [או לשיפוט] וישאיר פצע זה פעור?
ארון ושולחן - רהיטים ולהיטים
זכותו של כל אדם לאהוב לפי דרכו, אך טרם הבנתי מדוע זקוקים הלהט"בים ל"מצעדי גאווה" בכלל, ובישובים דתיים או מוסלמיים בפרט. על כן גם לא ברור לשם מה, בימינו, נחוץ לאדם להחביא את נטיותיו בארון.
בימים אלו זמרת ידועה "יצאה מן הארון", אך מיד כל המדיה החילונית "הציבה אותה על השולחן" למען ידע את נטיותיה המיניות כל אדם בציבור. לשם מה ולמה? האמנם כה חשוב שכל הציבור ידע על ענייני מיטתה של אותה גברת? יציאה מהארון והצבה מיידית על השולחן?!

תאריך:  26/09/2021   |   עודכן:  26/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארות והערות בשולי כניסת שנת תשע"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
עידן יוסף
האם בכירים לשעבר במערכת הביטחון מסרו ליו"ר התנועה לאיכות השלטון מידע בניגוד לכללי הסיווג הביטחוני? חבר הכנסת משה ארבל הגיש תלונה בעניין ליועץ המשפטי לממשלה
יוסי דר
מרכזיותו הקריטית של אבריאל בכל הפרשה ממש מזדקרת לעין, וקשה להעלות על הדעת אפשרות למיצוי סביר של העניין בלי לזמן את אבריאל לחקירה בוועדה - באשר, כפי שראינו בכתב האישום - ידו האחת של אבריאל בחשה ברכישת צוללות בעוד ידו השנייה בוחשת בכספי שוחד
יוסי דר
כמעט בייאוש כותב השופט עמית: "בית משפט זה אינו פתרון לכל מכאוב ולכל קושיה ואבעיה ואין לי אלא להעמיד את הדברים דלעיל לשיפוט הציבור". ובעברית עכשווית, כמו מבקש מאתנו השופט: "תעזבו אותנו באמא שלכם"
איתמר לוין
לא יורה להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות ולא יורה לחקור את נתניהו בפרשת המניות    עמית: קיימות שאלות קשות ומטרידות בפרשת הצוללות, אך המענה להן אינו במישור המשפטי אלא במישור הציבורי; אין עילה להתערבות חריגה בהחלטתו של מנדלבליט להימנע מפתיחת חקירה נגד נתניהו
יוסי דר
על מנדלבליט - כמזכיר הממשלה ובהמשך כיועמ"ש יהיה להסביר לוועדה מה היה חלקו הוא בפרשה בכללותה - בין בידיעה, בין בייעוץ משפטי ובין בהימנעות מייעוץ משפטי כאשר הדבר נדרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il