X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממשלת ישראל עושה שוב טעויות הרש"פ נסוגה מההסכם שלה עם קטר בעניין הכנסת הכסף הקטרי לרצועה ופגעה במאמצי מצרים להשגת הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס הדרג המדיני בישראל שוקל ברצינות לאשר שוב הכנסת מזומנים לחמאס ברצועה מדובר בתהליך מסוכן שיחזק את הכוח הצבאי של ארגון הטרור ברצועה
▪  ▪  ▪
כסף קטארי שהגיע במזוודות [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

שליט קטר השיח' תמים בן חמד נשא לפני כמה ימים נאום בכינוס העצרת הכללית של האו"ם. היה זה נאום עויין לישראל ששוב ממחיש כמה המדיניות הישראלית כלפי קטר היא מוטעית, ומדוע אסור לתת לה שום מעורבות ו"דריסת רגל" ברצועת עזה.
קטר היא מדינה תומכת טרור שנמצאת בציר "האחים המוסלמים" ביחד עם טורקיה. היא מארחת בשטחה את ההנהגה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, את הנהגת חמאס, ואת מנהיגי "האחים המוסלמים" שברחו משלטונו של הנשיא א-סיסי במצרים וקיבלו מקלט מדיני בקטר. כמו-כן היא תומכת בארגוני אל-קאעידה ודאעש.
קטר משחקת משחק כפול בכל המגרשים האפשריים. לא רק שהיא תומכת בטרור הסוני, היא תומכת גם בטרור השיעי, כמו בארגון חיזבאללה, ויש לה יחסים טובים מאוד עם אירן בניגוד לשאר מדינות המפרץ. היא תומכת בנוסף ומממנת את הטליבאן באפגניסטן.
השלטון בקטר מפעיל ומממן את ערוץ אל-ג'זירה שמשדר מדוחא והינו שופר התעמולה של האידיאולוגיה האיסלאמית הקיצונית. עם אידיאולוגיה כזו, הסיכויים שקטר תחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל, נמוכים מאוד. האסטרטגיה שלה היא אסטרטגיה של הפצת רעל במזרח התיכון בשיטת "הפרד ומשול", כשהיא מנצלת את משאביה הכספיים לדחוף את אפה לכל סכסוך אזורי כדי להפיק ממנו את המירב עבור האינטרסים שלה.
העברת מזומנים לחמאס
חבר הכנסת רם בן ברק, ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ובכיר לשעבר במוסד, אמר לפני כשבועיים בערוץ 12 כי הסיבה העיקרית למתיחות וההסלמה בגבול רצועת עזה הינה המחלוקת על הכנסת הכסף של המענק בקטרי לרצועה. גורמים בחמאס מאשרים את הדברים. יחיא סינוואר מתעקש כי הכסף יוכנס במזומן כפי שהיה עד למבצע "שומר החומות".
מדובר בסכום של 30 מיליון דולר לחודש: 10 מיליון דולר עבור רכישת דלק לתחנת הכוח לייצור חשמל, 10 מיליון דולר עבור תשלום חודשי ל-100 אלף משפחות נזקקות, ו-10 מיליון דולר נוספים לתשלום עבור משכורות לפקידי חמאס.
לאחר המלחמה האחרונה ברצועת עזה החליט הדרג המדיני בישראל להפסיק את העברת הכסף הקטרי במזומנים לרצועת עזה בעקבות מידע מודיעיני מוצק, לפיו ארגון חמאס השתלט על הכסף והשתמש בחלק ממנו להתעצמות הצבאית שלו: בניית מערך המנהרות ("המטרו") וייצור רקטות. הודעה על-כך הועברה לחמאס, לקטר ולכל הגורמים הבינלאומיים המטפלים במצב ההומניטרי ברצועת עזה.
בעקבות החלטת ישראל החלו דיונים ומגעים בין הגורמים השונים למצוא מנגנונים אחרים להעברת הכסף, באמצעות הרש"פ, למרות התנגדותו של ארגון חמאס. בחודש שעבר הגיעו קטר והאו"ם להסכמה על מנגנון לחלוקת סכום חודשי של 10 מיליון דולר למשפחות הנזקקות ברצועת עזה. על-פי הודעת האו"ם, הוחל כבר בחלוקת הכסף למשפחות הנזקקות. מאוחר יותר הגיעה גם הרש"פ להסכמה עם קטר על אופן העברת 10 מיליון דולר נוספים עבור המשכורות לפקידי חמאס שהינם פקידי ממשלה ונמצאים ברשימת מקבלי השכר של הרש"פ.
לפמי כשבועיים הגיע השגריר הקטרי מוחמד אלעמאדי לרצועת עזה כי לעשות את ההכנות האחרונות להעברת הכספים. אולם, אז הוא קיבל הודעה מפתיעה מהרש"פ כי היא חוזרת בה מההסכמות עם קטר לגבי העברת הכסף הקטרי לפקידי חמאס ברצועה, למרות שהכסף כבר הועבר מקטר לרש"פ. גורמים ברש"פ הסבירו כי הרש"פ חוששת כי יוגשו נגדה תביעות על סיוע לארגוני טרור ולכן חזרה בה מההסכמות.
ההחלטה של הרש"פ הינה מכה קשה למצרים וליוזמה שלה להשיג הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, יוזמה שמקובלת על ישראל וממשלו של הנשיא ג'ו ביידן ושהכסף הקטרי מהווה בה נדבך חשוב. נראה שהמזל משחק לארגון חמאס והאחריות נופלת כעת על הרש"פ אשר הודיעה לשליח הקטרי כי היא עדיין בוחנת דרכים נוספות לפתור את הבעיה.
גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי חמאס עושה הכל כדי לחזור לשיטה הקודמת של העברת הכסף הקטרי במזומנים לרצועת עזה כדי שיוכל לשים את ידו על הכסף. לדבריהם, בעקבות הקשיים החדשים ובגלל המגמה הישראלית לנסות ולהשיג רגיעה חדשה בגבול הרצועה בהקדם האפשרי, בוחן הדרג המדיני מחדש את האופציה לחזור בכל זאת לשיטה הקודמת שהייתה נהוגה לפני מבצע "שומר החומות" ולהסכים להעברת הכסף במזומנים.
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לפני כמה שבועות כי "מזוודות הדולרים לעזה צריכות לעבור מן העולם". והנה שוב הרעיון מתגלגל לפתחו. מדובר בהתפתחות מסוכנת לביטחונה של ישראל, בעוד חמאס ממשיך בהתעצמות הצבאית שלו לקראת סבב לחימה חדש מול ישראל. חמאס משווע למזומנים והסכמה ישראלית להעביר במזומן את הכסף למשכורות פקידי חמאס משרתת בדיוק את צרכיו.
נראה שאין הבדל משמעותי בין ממשלתו של נפתלי בנט לבין ממשלתו של בנימין נתניהו. שתי הממשלות פועלות בשיטת "קניית שקט תמורת כסף מזומן", שיטה שהמציא חמאס ואושרה על-ידי ראש הממשלה נתניהו, שדומה לשיטות של המאפיה.

תאריך:  28/09/2021   |   עודכן:  28/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המזוודות שוב בדרך לרצועת עזה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר
בני בנקר  |  28/09/21 12:56
2
עסקת שליט -אהוד ברק שר בטחון
שיפון  |  28/09/21 14:02
3
מזוודות הכסף
באום  |  28/09/21 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין, איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, יפתח את סדר היום של העצרת הכללית של האו"ם בנאום שיעסוק בתרומתה של מדינת ישראל ליציבות וביחסה של הקהילה הבינלאומית למדינת ישראל    זהו נאומו הראשון של בנט בעצרת הכללית
יעקב קורי
לא מעט מחברות וחברי הקונגרס (תשעה בסך-הכל לעומת למעלה מארבע מאות בעד) שדחו את אישור הסיוע ביומיים עושים זאת משיקולים אלקטוראליים
איתן קלינסקי
אני מודה באשמות הרבות שמוטחות כלפי    כן, אני מודה בגאווה רבה באשמה, שאני שייך לאלו, שהחלוקה הקובעת עבורם אינה בין יהודים וערבים בארץ הזו, אלא בין מי שיש לו אינטרס בשיטה המעמדית הקיימת לבין מי שיש לו אינטרס לשנותה
רבקה שפק-ליסק
בניגוד לפלשתינים, ליהודים יש היסטוריה ארוכה של חיים בארץ ישראל    שבטים עבריים נדדו והתנחלו בארץ החל מהמאה ה-18 לפנה"ס
מירב ארד
השניים נפצעו בהתקלות עם מחבל כחלק ממבצע בכפר בורקין    הפצועים פונו במסוק לבית החולים    צה"ל ביצע מעצרים ב-5 מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה    דובר צה"ל: כולם קשורים לאותה תשתית של פעילי חמאס    רה"מ בנט: "כוחות הביטחון פעלו נגד מחבלים שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח המיידי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il