X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בראיון טלוויזיוני לפני מספר ימים מספרת לנו אורלי וילנאי כי לטעמה כל אדם הוא סוברני להחליט לעצמו אם להתחסן או לא, ונימקה באוטונומיה שיש לאדם על עצמו
▪  ▪  ▪
וילנאי. קוראת לאנרכיה? [צילום: משה שי/פלאש 90]

האם עצירה באדום מגבילה לנו את חופש התנועה? ודאי. האם תשלום מס מגביל לנו את חופש הקניין? ודאי. האם איסור עישון במקומות ציבוריים מגביל לנו את החופש לחלות בסרטן? ודאי.
החופש של הפרט הוא חופש יחסי, והוא מוגבל להחלטת הכלל על היקפו, הכלל מחליט באמצעות חוקים/תקנות/רגולציה מסוגים שונים וכפוף לביקורת של בית המשפט.
בואו נזכיר לגברת אורלי וילנאי מה הוחלט בין השאר בחוק בנוגע לנגיף הקורונה: בפקודת בריאות העם סעיף 20א כתוב: "הכרזה על נגיף הקורונה כמחלה מידבקת מסוכנת" - הכרזת שר הבריאות לפי סעיף 20 כי המחלה הנגרמת על-ידי נגיף הקורונה היא מחלה מידבקת, מסוכנת וקיימת בעטייה סכנה חמורה לבריאות הציבור".
ובכן, לא חשוב מה כתוב בטיקטוק, לא חשוב מה כתוב בטלגרם, לא חשוב מה כתוב בכל מדיה חברתית אחרת, דברי פרופסור לס לא חשובים, ואפילו לא חשובה האמת לגבי המגיפה, החברה בישראל ומרבית החברות האחרות בעולם, החליטו שמדובר במחלה מסוכנת המהווה סכנה חמורה לבריאות הציבור, ולכן השלטון קיבל רישיון להפר משמעותית את אוטונומיית הפרט באכיפת סגרים, בידודים, אטימת והריסת מבנים, טיהור מבנים, שריפת גופות, אכיפת חיסונים ועוד. ובמקביל כל העתירות נגד פעולות הממשלה בנושא זה נדחו.
החוק מאפשר אך לא מחייב, ולכן מסגרות השלטון במדינה מתמרנות, לעתים בהצלחה גדולה יותר ולעתים בהצלחה פחותה יותר בין גבולות החוק.
האם מיסים הם פטנט אידיאלי? ודאי שלא, אך זה מה שהחליטה החברה, ואף אם אורלי וגיא יפיקו סרט בשם "ומה אם הנגיד טועה"? ובסרט יתארו באופן לגיטימי ביותר תיאורית של קיום עירוני/מדיני ללא מיסוי, אסור להם מוסרית ואולי אף חוקית להטיף בטלוויזיה לאוטונומיה של אדם על כספו, ולעודד בכך בעקיפין אי-תשלום מיסים. מומחים יש הרבה, החלטה של החברה יש אחת, אותה חובה לקיים. מותר למתוח ביקורת על המדיניות אך אסור בשום פנים ואופן לשלול את הלגיטימיות שלה, אלא אם בית משפט מחליט כך.
אין ספק שקיימת אוטונומיה עצמית של אדם, אין ספק שהחברה זכאית להפר אותה אוטונומיה. הוויכוח איננו על אוטונומיה מוחלטת או על הפרה מוחלטת אלא על האיזון בין צרכי הכלל לבין שאיפות הפרט לאוטונומיה, ובמקרה של חיסונים למחלה מידבקת מסוכנת, שהחברה החליטה עליה ככזו באמצעות הגופים החוקיים שלה, אין כל ספק שאינטרס הכלל גובר, וכל המפקפק בלגיטימיות של אינטרס הכלל (בלי כל קשר לצדקתו או ליעילותו של אינטרס זה) קורא בפועל לאנרכיה.

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוטונומיה מוגבלת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממקורות ששלי שבדקתי.
כבש 44  |  7/10/21 06:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
מהדורת אילת, ביבי, בנט    לסרב לברר? לסרב לבדוק? לסרב להושיט יד? לסרב לשוחח? ישראל תמיד עשתה כן וזכתה בזירה הבינלאומית
רפי לאופרט
"שומרי הסף" הוא מושג אנכרוניסטי, שפוטר פוליטיקאים ופקידים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי מאחריות לקיום החוק והנורמות הציבוריות    בפועל תפקידו לעקוף ולחסום את הסמכויות המוענקות להם על-ידי הציבור בבחירות, על-ידי נציגות משפטית (יועץ- משפטי) שמחליפה את הבכירים ומסרסת את סמכויותיהם, מבלי ליטול על עצמה שום אחריות ציבורית ממשית לביצוע    לוועדות אתיקה לבחירת בכירים, תפקיד דומה ומיותר
דן מרגלית
אם ייפול התקציב כי אז יתחדש המאמץ של בנימין נתניהו לשכנע את בני גנץ לחבור אליו ולהרכיב ממשלה בראשותו    תקוותי שגנץ למד את לקחו ואינו מוכן ומסוגל, אבל מי בוחן כליות ולב?
יוסי אחימאיר
כשהמניע היחיד היה הורדת נתניהו משלטון - זו אינה מטרה מאחדת. כשהגדולה במפלגות ובהפרש גדול, הליכוד, אינה שותפה בשלטון, יותר מכך - לא מובילה אותו, משהו פגום בשיטת הבחירות שלנו. רצון הרוב בעם לא מקוים
דוד ארגז
"אתה תמיד מתחמק כשמדברים על משהו רציני" אשתי התקוממה    "אני הייתי תורמת כליה בלי להסס כדי להציל את הבת שלנו וזה מה שאני מצפה ממך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il