X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק טיימס מדווח על מחסור במיטות טיפול נמרץ, במכונות הנשמה ואפילו במכונות דיאליזה - לצד הימנעות מחובת מסיכות ואף קריאות גנאי כלפי רופאים במדינה
▪  ▪  ▪
קריאה לבוא לעזרה [צילום: גרגורי בול, AP]

מיטה אחת התפנתה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הגדול ביותר באלסקה, המרכז הרפואי פרובידנס בעיר אנקורייג'. הרופאים היו צריכים להחליט מי יקבל אותה: כמה חולים שכבר מאושפזים, רובם חולי קורונה, או חולה העומד להיות מוטס אליו לניתוח חירום. ד"ר סטיבן פלורכינגר כינס את עמיתיו לדיון מייסר, והם הגיעו למסקנה שיש להם סיכוי טוב יותר להציל את חייו של אחד החולים בחדר המיון. הוא קיבל את המיטה; החולה האחר מת.
"זה הפך לי את הבטן, ומעולם לא חשבתי שאראה דבר כזה", אומר פלורכינגר, בעל ותק של 30 שנה, לניו-יורק טיימס. "הגענו לנקודה בה אנחנו מחליטים מי יחיה ומי לא". מאז אותו לילה, היו עוד מקרים של בחירות קשות כאשר אלסקה מתמודדת עם התפרצות הקורונה הקשה ביותר בארה"ב. המצב מזכיר את הימים השחורים ביותר של תחילת המגיפה: מחסור בבדיקות, חולים מאושפזים במסדרונות ורופאים מקציבים חמצן. חדרי המיון מוצפים והמושל מייק דאנליבי קרא לאנשי רפואה מרחבי ארה"ב לבוא לעזרה.
לאורך רוב המגיפה, הבידוד הטבעי של אלסקה הגן עליה – לצד הוראות קפדניות לבדיקות של מי שהגיעו מחוצה לה; כפרים רבים נכנסו לסגר. כאשר הגיעו החיסונים, המוני מטוסים הביאו אותם לקהילות המרוחקות. שיעורי התמותה במדינה היו מן הנמוכים ביותר בארה"ב. אבל רק מחצית מתושבי אלסקה קיבלו שתי מנות חיסון, דאנליבי מתנגד למגבלות נוספות והבידוד של אלסקה הפכה לנטל בעוד זן הדלתא מתפשט בה, בעוד ביתר חלקי ארה"ב התחלואה ירדה בשליש והאשפוז ירד ברבע מאז 1 בספטמבר.
רוב בתי החולים בארה"ב מצויים בלחץ, אבל ב-48 המדינות שמדרום לקנדה הם יכולים להעביר חולים זה לזה. הסיוע הקרוב ביותר שיכולה לקבל אנקורייג' הוא מסיאטל, במרחק של 2,400 ק"מ – כאשר בתי החולים בצפון-מערב ארה"ב מתמודדים עם התפרצות משלהם. הסנאטורית מן המדינה, ליסה מורקובסקי, תיארה במליאה כיצד קרוב משפחה שאינו חולה קורונה נזקק לטיפול, ונאמר להם שמחלקת הטיפול הנמרץ מלאה וייתכן שיהיה צורך להטיס אותו לסיאטל.
רופאים ואחיות החלו להופיע במפגשים עם הציבור וקראו לשומעיהם לקחת ברצינות את הנגיף, אך נתקלו בעוינות. כאשר מועצת אנקורייג' דנה בחובת עטיית מסיכות, כמה מן הרופאים העדיפו שלא לבוא מתוך חשש לשלומם. חבריהם נתקלו בדברי גנאי ובשלטים בנוסח "חירות או רודנות". לאחר ישיבה של המועצה למחרת, נעצר אדם שהחזיק נשק חבוי. רבים בקהל ענדו טלאי צהוב, כדי להשוות את חובת המסיכות לשואה – מה שעורר תגובות נזעמות.
בבית החולים פרובידנס הופעל "סטנדרט טיפול לשעת חירום", המעניק הגנה משפטית לתהליך של קביעת סדרי עדיפות בטיפול; רופאים בו אמרו לטיימס שמדובר בהליך טראומטי. בגדול, נהלים אלו קובעים שיש להעדיף את החולה שסיכוייו לחיות הם הטובים ביותר. מדינות רבות בארה"ב דנו באפשרות להחיל אותם לאורך הקורונה, כמה מהן עשו זאת רשמית, אבל אלסקה היא היחידה המאפשרת לבתי החולים בכל המדינה להחיל אותם.
החולה שמת משום שלא הוכנס לטיפול הנמרץ לא היה היחיד. במקרה אחד שני חולים נזקקו לדיאליזה, אבל רק מכשיר אחד היה זמין; אחד מהם קיבל טיפול תרופתי אך מת. הסיבה: הקורונה גורמת נזק לכליות וכך נוצר מחסור במכונות דיאליזה. במקרה נוסף נזקק חולה קורונה, שסבל גם מסרטן מתקדם, למכונת הנשמה – אבל לא היו מספיק מכונות והוא מת.
ד"ר אן זינק היא הממונה על הבריאות באלסקה, וגם רופאה בחדר המיון בבית החולים שמצפון-מזרח לאנקורייג' – אזור בו שיעור ההתחסנות נמוך במיוחד ושיעור האשפוז גבוה במיוחד. לדבריה, היא בודקת חולים בחדר ההמתנה ומטפלת בהם במסדרונות. יום אחד היא מצאה את עצמה יושבת על הרצפה ותופרת פצע ברגל. "המטרה שלנו לכל אורך הדרך [במאבק בקורונה] הייתה למנוע הצפה של המערכות, ונכון לעכשיו המערכות מוצפות".
דאנליבי נמנע מלהורות על עטיית מסיכות ועל מגבלות אחרות בעת ההתפרצות הנוכחית, באומרו שכל עיר במדינה הענקית צריכה להחליט בהתאם לנסיבות בה. זינק אומרת שבשלבים המוקדמים של המגיפה הוכנה טיוטת צו מסיכות, אך הוא מעולם לא הופעל. עם כל חולה קורונה, היא שואלת את עצמה האם יכלה לעשות יותר, לומר יותר, לשכנע יותר אנשים להתחסן.
זינק עצמה הפכה לשם מוכר בכל בית ורבים משבחים אותה על ניהול המשבר. אבל היא מנסה להגיע אל מי שאינם תומכיה, כדי לשכנע אותם להתחסן; סקר העלה, כי 60% מתושבי המדינה שאינם מחוסנים פתוחים לשכנוע. זינק משתמשת בערכים הבסיסיים של אלסקה: "אנחנו עושים הרבה דברים יחד – מחליפים צמיגי שלג, לובשים מעילים וחובשים כובעים כאשר קר. אז תתחסנו ותעטו מסיכה ותשמרו מרחק. אנחנו יודעים כיצד לעשות זאת".

תאריך:  05/10/21   |   עודכן:  05/10/21
+התו הירוק החדש - טרם אושר
12:42 05/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה נזפה במשרדי המשפטים והבריאות על שהתקנות לא הובאו לאישור הוועדה מראש וחרף פניות יזומות של הוועדה לממשלה על כך  ▪  ד"ר אלרעי-פרייס: ההגדרות מיהו מחלים הן רפואיות, זאת לא החלטת ממשלה

ח"כ רייטן-מרום. דריסת סמכות הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+חשיפה לאור יום מגבילה השפעות קורונה שליליות
09:45 05/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מחקר אפידמיולוגי של ד"ר קורמן מואניברסיטת אריאל מצא כי הפסדים גדולים יותר בחשיפה לאור יום כתוצאה מהסגר במשבר הקורונה נקשרו סטטיסטית לירידות באיכות השינה, איכות החיים ובפעילות פיזית

יותר שעות מסכים בתקופת הסגר [צילום: ג'ף צ'יו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההחלטות הקשות של רופאי אלסקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש כאן בילבול מכוון של עובדות
הגלשנית  |  5/10/21 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
ועדת החינוך אישרה: ברשויות אדומות הלימודים בכיתות ה' עד ז' יתקיימו בהתאם לחלופות שמטרתן צמצום התפשטות נגיף הקורונה    לבקשת יו"ר ועדת החינוך - הבחירה באפשרות של לימודים מרחוק תהיה חלופה אחרונה
מירב ארד
הוסיפה: במעקב שבוצע ע״י האגף לאפידמיולוגיה נמצאה ירידה במועילות החיסון של המחוסנים הוותיקים מ 95% ל-40% במניעת הדבקה    האטרקציות הפתוחות יכללו בהקלות שיובאו לוועדת חוקה ביום חמישי הקרוב
יעקב קורי
ישנם אנשים שהאפשרות להודות בטעות הוא בלתי אפשרי עבורם. הם ננעלים על דעתם, ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם... ישנן טעויות קריטיות אשר עלולות לעלות במחיר כבד... מה המנגנון הרגשי שאיננו מאפשר להודות בטעות, גם כאשר ברור שנעשתה טעות?
עידן יוסף
הוחלט: חובת סריקת ברקוד לתו הירוק תחול רק מיום שלישי. אכיפת התו החדש - מיום חמישי    ספריות מוחרגות מהתו הירוק כך שהשאלת ספרים לא נדרשת בתו ירוק, גם כניסה למוזאונים לא תחויב בהצגת תו
עידן יוסף
נובעת מריבוי אירועים ומימוש חלקי של מדיניות תו ירוק    כל עוד נותר חלק משמעותי באוכלוסייה שאינו עם חיסון בתוקף, תישמר תחלואה ויש חשש מהתפרצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il