X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טיימס חושף את נתוני הסוכנויות הממשלתיות בבריטניה

שש ספרות תמורת משרה חלקית

הסוכנויות המסונפות לממשלת בריטניה הוציאו אשתקד 29 מיליארד ליש"ט – כולל משכורות ל-194 מנהלים שהשתכרו יותר מאשר ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
ווייטהול, מרכז ממשלת בריטניה

ממשלת בריטניה הוציאה אשתקד 29 מיליארד ליש"ט על סוכנויות המסונפות אליה, לעומת 18 מיליארד ליש"ט בשנת 2015 – חושף העיתון טיימס. סוכנויות אלו ממומנות בידי משלם המיסים, אך נהנות ממידה מסוימת של עצמאות בהשוואה למשרדי הממשלה ואינן נתונות לפיקוח מיניסטריאלי ישיר.
מזכירות הממשלה טוענת שמספרן של הסוכנויות צנח בשני שלישים בעשור האחרון, בעוד מחקר עצמאי מעלה שהירידה הייתה 20% בלבד – ובשנתיים האחרונות מספרן שב ועלה. רבים מן העומדים בראשיהן מקבלים שכר שנתי בן שש ספרות תמורת משרה חלקית, במקביל לעבודתם במגזר הפרטי, ו-194 מהם משתכרים יותר מאשר ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון (ששכרו הוא 157,372 ליש"ט). בין כמה בעלי השכר הגבוה אותם חושף טיימס:
ד"ר רוז ריוואז משתכרת 150,000 ליש"ט לשנה תמורת יומיים עבודה בשבוע כיו"ר הרשות לניקוי גרעיני, המופקדת על פינוי מתקני הגרעין הישנים של בריטניה. במקביל, מחזיקה ריוואז במשרות בכירות בחברות פרטיות בתחומי הכימיקלים, הפלדה ועוד. היא גם מכהנת בסוכנות הממשלתית לציוד ביטחוני, משרה המכניסה לה עוד 165,000 ליש"ט בשנה.
מנכ"ל הרשות, דייוויד פיטי, השתכר אשתקד 632,000 ליש"ט, כולל בונוס בסך 240,000 ליש"ט, למרות שאין לו ניסיון בתחום הגרעין. לשם השוואה: סימון סטיבנס קיבל 220,000 ליש"ט לשנה כאשר שימש כמנכ"ל שירות הבריאות הלאומי, שתקציבו 120 מיליארד ליש"ט ומעסיק למעלה ממיליון בני אדם. מספר עובדי הסוכנות עומד על 284 (עלייה של 17% לעומת 2016), והמימון הממשלתי שלה עומד על 2.5 מיליארד ליש"ט (עלייה של 14% לעומת אשתקד). לדברי הסוכנות, עליה להתחרות במישור השכר עם המגזר הפרטי.
סאלי בלקום, מנכ"ל VisitBritain, השתכרה אשתקד 235,000 ליש"ט, כאשר במקביל שימשה כמנהלת רשת מלונות היוקרה Mr & Mrs Smith. דובר הסוכנות אמר כי תפקידה של בלקום במגזר הפרטי פורסם כאשר מונתה לתפקידה. על הסוכנות נמתחה בשעתו ביקורת על קשריה ההדוקים עם המפלגה השמרנית. שר התחבורה לשעבר, פטריק מקלולין, הוא היו"ר שלה, ואילו חבר הפרלמנט לשעבר, ניק דה-בויס, הוא היו"ר של שלוחתה האנגלית.
מארק ראסל, יו"ר Defence Equipment & Support, משתכר 150,000 ליש"ט לשנה תמורת שלושה ימי עבודה בשבוע בסוכנות המפקחת על הייצור הצבאי. הוא גם חבר בהנהלת תאגיד הספנות DP World מדובאי, תמורת 145,000 ליש"ט, ויש לו משרות נוספות כיו"ר חברת הרכבות אנג'ל וכסגן יו"ר קרן ההשקעות של ממשלת בריטניה. משרד ההגנה אומר כי המשכורות נגזרות מאלו שבמגזר הפרטי.
פיטר דנטון עומד בראש Homes England המופקדת על דיור בר-השגה; שכרו: 280,000 ליש"ט בתוספת בונוס של 10% מותנה בביצועים. הוא גם עובד כיועץ לחברת Eurazeo הצרפתית, המנהלת נכסים בהיקף של מיליארדי דולרים.
איאן צ'פמן, מנכ"ל הוועדה הבריטית לאנרגיה גרעינית, קיבל אשתקד שכר של 225,000 ליש"ט ובונוס של 25,000 ליש"ט. הוא גם חבר בהנהלת חברת תחנות הכוח Guernsey Electricity והוא יועץ בכיר לחברת ההשקעות Temasek שבשליטת ממשלת סינגפור.
לורד ג'יימס וורטון הוא המועמד של הממשלה לעמוד בראש "משרד הסטודנטים". אין לו ניסיון בהשכלה גבוהה, אך לדבריו – דווקא עובדה זו תעניק לו מבט רענן; הוא יקבל 59,000 ליש"ט בשנה תמורת יומיים עבודה בשבוע. מה שכן יש לו הוא ניהול התמודדותו של ג'ונסון ב-2019 על ראשות המפלגה השמרנית; ג'ונסון היה גם מי שהמליץ אשתקד להעניק לו תואר לורד.
בכירים שמרנים עומדים בראש חמש סוכנויות. אחד מהם, ג'ון גאמר (הלורד דבן), משמש כיו"ר הוועדה לשינויי אקלים, והוא מקבל 360,000 ליש"ט לשנה – מה שלא הפריע לו לדרוש מן הוועדה החזר של 6.24 ליש"ט על נסיעה במונית, והחזר של 362.20 ליש"ט על טיסותיו לדבלין.
מבקר המדינה הבריטי מתח אשתקד ביקורת על האופן בו מקימה ומנהלת מזכירות הממשלה את כל הגופים החוץ-ממשלתיים, שתקציביהם מסתכמים ב-270 מיליארד ליש"ט לשנה והם מעסיקים 320,000 עובדים – גידול של 23% בתוך ארבע שנים. המבקר מצא, כי ב-40% מן ההצעות להקים סוכנויות נוספות, לא נבחנו אפשרויות חלופיות להענקת אותם שירותים. רבע מן ההצעות לא כללו תחזית תקציבית ואת היתרונות שבהקמת הסוכנויות, ומחצית מהן לא כללו הערכת סיכונים מדויקת. עוד מצא המבקר, כי בעוד רשמית נמסר שמספר הגופים ירד בין 2016 ל-2020 מ-463 ל-295, בפועל שונה הסיווג של 143 מהם ורק שבעה נסגרו.
דוברות הממשלה אמרה בתגובה, כי הסוכנויות נתונות לפיקוח הדוק ולבקרה על הוצאותיהן, כולל על שכר המנהלים, וכי הממשלה הפעילה רפורמה כדי להבטיח שהן פועלות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. "הגופים הציבוריים מספקים שירותים חיוניים, והיה צורך להגדיל את תקציביהם – כמו את כל התקציב הציבורי – בתקופת הקורונה".

תאריך:  05/10/21   |   עודכן:  05/10/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט סוקר את ההשלכות הפוליטיות של חשיפת הענק: ראש ממשלת צ'כיה עלול להיפגע בקלפי, נשיא קניה מצטייר כצבוע, ראש ממשלת לבנון נכנס למגננה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על מחסור במיטות טיפול נמרץ, במכונות הנשמה ואפילו במכונות דיאליזה - לצד הימנעות מחובת מסיכות ואף קריאות גנאי כלפי רופאים במדינה
איתמר לוין
הזכות להפלות ונשיאת נשק - שניים מן הנושאים הטעונים ביותר בפוליטיקה האמריקנית - יעמדו להכרעה בשנה הקרובה בביהמ"ש העליון, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
החוק הועבר ב-1887 ויש בו פרצות, אותו ניסה טראמפ לנצל לקראת 6 בינואר    העיתון מציע מספר שינויים בהליך הבחירות, ספירת הקולות ואישור התוצאות
איתמר לוין
55% מבין מי שנהרגו מירי שוטרים בשנים 2018-1980 נרשמו רשמית כמי שמותם נגרם מסיבות אחרות    ניו-יורק טיימס: הסיבה המרכזית היא הטיה גזעית בקרב הפתולוגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il