X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום ראש האופוזיציה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
מסירות לא נורמלית
כדי להנהיג את מדינת ישראל צריך דברים אחרים שהם לא נורמליים. מסירות לא נורמלית. דבקות לא נורמלית בארצנו. נכונות לא נורמלית להדוף את אויבינו, ויצירתיות לא נורמלית בעשיית שלום אמת עם שכנינו. כשישראל הקטנה משיגה את כל מעצמות העולם ויוצאת ראשונה בעולם מהקורונה זה לא נורמלי. כשהבאנו בעשור האחרון, בדבקות, בנחישות, ביצירתיות, את מדינת ישראל הזעירה, עם אלפית מאוכלוסיית העולם, להיות מדורגת כמעצמה השמינית בעולם, זה באמת לא נורמלי.

   רשימות קודמות
  ראש ממשלה שעומד על ראש סיכה
  להגן על עצמנו בכוחות עצמנו
  חדשות טובות מהמזרח התיכון
  תקוה לבני אברהם
  נופלת בחלקי הזכות הגדולה

מכובדיי נשיא המדינה ורעייתו, יושב-ראש הכנסת ורעייתו, נשיאת בית המשפט העליון, ראש הממשלה והשרים, ידידיי חברי הכנסת, לא מזמן, בחול המועד סוכות, טיילתי עם רעייתי בצפון הארץ. הגענו לרכס החרמון, שמוכר לי היטב, העפלנו להר דב וביקרנו שם בפסגת הר הבתרים. אני חייב להגיד לכם שזה היה מאוד מרגש להיות באתר שהמסורת מייחסת אותו לברית בין הבתרים עם אברהם אבינו לפני אלפי שנים. השקפנו מנקודות התצפית הללו על העמקים, השדות, המישורים, המים הכחולים, היישובים הפורחים, ובאותן דקות אני חשבתי על סבי הרב נתן מיליקובסקי נתניהו, זיכרונו לברכה, ש-100 שנים קודם לכן עלה להר כנען ליד צפת, שנשקפה ממנו. אז הארץ הייתה ריקה ברובה, אבל סבי התעודד מנקודות היישוב הבודדות שהוא ראה, כי הוא האמין שהחזון הציוני יביא לבניינם של יישובים רבים אחרים. אז זו הייתה רק תקווה, היום החלום הזה התגשם. הוא התגשם בזכות מאמצי הדורות. הקמנו ערים וכפרים, מושבים וקיבוצים; יישובים יהודיים ויישובים לא יהודיים שוכנים זה לצד זה; ארץ ישראל יפה, פורחת, משגשגת.
כשהיינו למעלה בהר דב חשבתי על הפסגות שהגענו אליהן ב-100 השנים האחרונות. אבל כשירדנו מפסגת ההר אל תחתית העמק, כל זה התחיל להתפוגג. המחשבות הנשגבות על 100 השנים האחרונות התחלפו במחשבות העגומות על 100 הימים האחרונים.
חברי הכנסת, את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת אפשר לסכם במשפט אחד: הממשלה מכילה, התקשורת מאכילה ואזרחי ישראל אוכלים אותה. כשאני אומר "הממשלה מכילה", אני מתכוון קודם כל למדיניות הקורונה של הממשלה. איך אמרה אילת שקד? "להכיל את המתים"? מה זה אומר להכיל את המתים? זה אומר להשלים עם מוות של אנשים יקרים. לא להילחם מלחמת חורמה בתמותה, לא לעשות הכול, אבל הכול, כדי להציל חיים. פשוט להפקיר אנשים למותם. אפשר לעשות ספינים, אפשר לנסות להסתיר, אבל איך אומרים בכדורגל? הטבלה לא משקרת. לפני ארבעה חודשים, תחת ההנהגה שלנו, מדד בלומברג דירג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה.
היום, תחת ההנהגה שלנו - שלכם, יותר נכון - היום תחת הממשלה שלכם הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית טבלת המדינות שנבדקו. דרדרתם אותנו עשרות מקומות למטה.
בנט, אתה הבטחת שכשתהיה ראש ממשלה תביא שינוי דרמטי בקורונה. תוך חמישה שבועות, אמרת. אני חייב להגיד שלפחות בעניין הזה - רק בעניין הזה - צדקת. הבאת שינוי דרמטי, אבל שינוי נורא, שינוי לרעה ולא לטובה. רק לפני פחות מארבעה חודשים העברנו לכם מדינה עם כמעט אפס מתים ליום, אבל מאז שהקמתם את הממשלה ואימצתם את מדיניות ההכלה שלכם, 1,392 איש מתו. את רובם אפשר היה להציל. 1,392 משפחות איבדו את יקיריהן, וזה אחרי שנכנסנו לעידן החיסונים, במדינה שיש בה חיסונים. ואל תעשו לי השוואות נלוזות. הרי בתקופתנו לא היו חיסונים.
יאיר לפיד אמר שבמקרה הטוב אנחנו נביא חמישה חיסונים. ובכן, הבאנו מיליוני חיסונים, מהר יותר והרבה יותר מכל מדינה אחרת. אבל זה לא קרה רק בחיסון הראשון והשני. דאגנו להבטיח מלאי חיסונים גם לחיסון השלישי, למרות הניסיונות של חלק מכם להכשיל זאת. זה לא עצר אותנו. הזמנו את החיסונים, שילמנו תמורת החיסונים, הם כבר היו ארוזים, הם היו מוכנים בקונטיינרים, בקלקרים, למשלוח לארץ. הפצרתי בבנט ובניצן הורוביץ, אמרתי להם: תטיסו כבר ארצה את החיסונים האלה, תצילו את האנשים, תחסכו את המתים, תחסכו את החולים הקשים. אגב, מי הציע בכלל סגר? מה זה הדחליל הפיקטיבי הזה שאנחנו שומעים כאן? כל הנאום הזה היה על דחליל. לא הצענו שתעשו סגר, הצענו שתביאו את החיסונים השלישיים, שהיו חוסכים למעלה מ-1,000 איש ממותם.
ויחסית לעולם ולמדינות ה-OECD זה היה אחד משיעורי התמותה הנמוכים. אבל מהרגע שהיו חיסונים נפסקו התמותות כמעט לגמרי. הבאנו לכם ממשלה עם אפס מתים ליום, כמעט.
תודה, אדוני היושב-ראש. אמרנו לכם לעשות דבר אחד, ואל תתחמקו מזה. אמרנו לכם: תביאו את החיסונים, תביאו את החיסון השלישי. ואם הייתם פועלים בזמן, אתם לא הייתם מבזבזים זמן יקר בהססנות, בחוסר מנהיגות, בשאננות משוועת, בהכלה המשוועת הזאת. הייתם מצילים חיים רבים. כן, אני זועק כאן, זועק את זעקתן של למעלה מ-1,000 משפחות. ישראל כ"ץ, זה פי שלושה, כמעט פי ארבעה ממספר הנספים כל שנה בתאונות דרכים. אני זועק את זעקתן של המשפחות הללו ...
בחודשים האלה, חודשיים כמעט, שבהם התעכבתם, המגפה השתוללה והגיעה לממדיה הנוכחיים. לו הייתם פועלים בזמן הייתם חוסכים את המחלה מעשרות אלפי ישראלים שיסבלו מתופעות לוואי קשות, מתסמינים קשים, לשנים רבות ואולי לכל חייהם. ולזה אתם קוראים - - -
הייתה לכם האפשרות להביא את זה, ולא הבאתם. ועל זה אתם מדברים. אתם אומרים שלא עשיתם סגר. יכולתם לא לעשות סגר, כי אנחנו הבאנו את החיסונים ואת החיסון השלישי. ולכישלון העצום. בסוף הבאתם, אחרי שאנשים מתו, אחרי שאנשים חלו, אחרי שאנשים קיבלו תסמינים קשים. לכישלון העצום הזה אתם לא מתביישים לקרוא הצלחה.
חברי הכנסת, הממשלה הזאת, אתם, אתם מכילים לא רק את הקורונה, אתם מכילים גם את הגרעין האירני, שהוא האיום הגדול ביותר על קיומנו. בנט ולפיד התחייבו באופן שערורייתי שלא לפעול נגד החזרה של ארצות הברית להסכם הגרעין המסוכן. חברי הכנסת ואזרחי ישראל שצופים בנו, אני מבקש שתבינו מה אומר ההסכם הזה. על-פי ההסכם, אירן תוכל לפתח צנטריפוגות מתקדמות ביותר שיאפשרו לה תוך שנים ספורות להעשיר אורניום לפצצות אטום בלי שום הגבלה, בלי שום סנקציות בינלאומיות. ההסכם הזה הופך את אירן - ואני אומר, הופך את אירן בהכשר בינלאומי - למדינת סף שתוכל לפתח ארסנל גרעיני של מאות פצצות אטום שמכוונות על הראש שלנו.
ההסכם הזה לא רק שהופך את אירן למדינת סף גרעינית בהכשר בינלאומי, הוא הסכם שמעמיד בסכנה את עתידנו. ולכן לא רק שלא הסכמתי לקבל את ההסכם הזה - לא רק שלא הסכמתי את ההסכם הזה. לכן לא רק שלא הסכמתי לקבל את ההסכם הזה; נאבקתי נגדו בכל פורום, בכל תוקף, מעל כל במה.
ולא רק זה, רבותיי וגבירותיי. אני הוריתי על אין ספור פעולות סיכול נגד תוכנית הגרעין, ומובן מאליו שמעולם לא הסכמתי להתחייב לתאם מראש עם ארצות הברית את כל הפעולות הללו נגד הגרעין האירני, למרות, אני חייב להגיד לכם, בקשות חוזרות ונשנות מצידה של ארצות הברית.
אלמלא המאמצים שלנו, המדיניים והמבצעיים, במשך השנים, לאירן כבר מזמן היה ארסנל גרעיני. אבל בנט ולפיד כבר בשבוע הראשון של הממשלה האומללה הזאת התחייבו שלא להילחם בהסכם הגרעין האירני. בני גנץ אפילו אמר שההסכם הזה הוא לא רע, אפשר לחיות איתו. התחייבתם שלא לבצע שום פעולה צבאית נגד הגרעין האירני מבלי לתאם אותה מראש עם ארצות הברית.
איך אמר בנט, אדוני היושב-ראש, איך אמר בנט - "אתם השתגעתם?" עם מדיניות כזאת, איזו לגיטימציה תהיה לישראל לסכל את מאמצי הגרעין של אירן? עם מדיניות כזאת של אין הפתעות, איך תפעלו באירן? איך תתקפו באירן?
נפתלי בנט, לפני שבוע נאמת באו"ם, אחת הבמות החשובות בעולם. כדי לצאת ידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות על אירן. אבל את הדבר החשוב באמת, את העיקר, את זה לא אמרת. שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין עם אירן ושהיא תמשיך לסכל אותו, עם או בלי ארצות הברית.
במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, בחרת לתקוף את מערכת הבריאות הנהדרת שלנו. אז שימו לב, ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי התנפלת על שרון אלרעי. אז הינה האמת הפשוטה: כשאתם מכילים את המתים בקורונה, אתם נכנעים לקורונה. וכשאתם מכילים את הסכם הגרעין האירני, אתם נכנעים לגרעין האירני. למעשה - וזה נורא לומר, אבל זו האמת - אתם מקבלים אותו כעובדה מוגמרת.
ויש עוד דבר שאתם מכילים. את הטרור. אירן פוגעת באונייה בבעלות ישראלית? מכילים. מחבלים יורים מלבנון על קריית שמונה? מכילים. מחבלים מעזה יורים מטווח אפס בלוחם מג"ב בראל שמואלי, זיכרונו לברכה? מכילים. חמאס צולף במקלעים על מרפסות בשדרות? במקלעים על מרפסות בשדרות. מכילים.
מטהרן ועד עזה אויבינו מפנימים את החולשה זאת. הם יודעים יפה כל מה שאני אומר, לכן הם כל כך שמחו כשהתחלפו הממשלות. כמו עם הקורונה, כמו עם אירן - כשאתם מכילים את הטרור אתם נכנעים לטרור.
אין מנהיגות, אין תגובה, אין יוזמה, אין מחץ, יש יח"ץ. יחסי ציבור שניתנים לכם בשפע על-ידי התקשורת המגויסת. כי בממשלה שלכם יש לא רק הכלה, יש גם האכלה. התקשורת מאכילה את אזרחי ישראל בתפריט מגוון של לוקשים, ספינים, פייק ניוז, כל הבא ליד. מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה.
אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית מחדל? הייתה מילה כזאת, השתמשו בה בוקר וערב. מחדל נתב"ג, מחדל הקבינט, מחדל בתי האבות, מחדל הקבינט של הקורונה. כל דבר היה מחדל. פתאום המילה הנפוצה הזאת נעלמה.
נעלמה מחיינו, פשוט נעלמה, התאיידה. אין מחדל קורונה, אין מחדל אירן, אין מחדל טרור, כמובן שאין גם בדיקת עובדות בשידור חי. אתם זוכרים את זה? גם זה נעלם. כל זה נעלם. יש רק פרגון. בנט מאושר, בנט מרוצה, בנט מבסוט, בנט הציל תוכי. לא שואלים על ח'אן אל-אחמר, לא שואלים על התיישבות צעירה, לא שואלים על פתיחת קונסוליה אמריקנית לפלשתינים במזרח ירושלים, שהממשלה לא עושה שום דבר כדי לעצור את זה. לא שואלים על העברת הכסף שנועד לשכר חיילי החובה. הכסף הזה הלך. לאן הוא הלך? לתנועה האיסלאמית. וכמובן שמנסים להסתיר מיהו ראש הממשלה (בפועל). יאיר לפיד, בעזרתו של מנסור עבאס. מנסור עבאס זה האיש שאישר לבנט ללכת לאו"ם, אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פחם.
כן, שמעתי כל מיני הסברים בתקשורת - יש שם בעיה של ביטחון, יש הפגנות. כשבאתי לנצרת היו הפגנות, כשבאתי לאום אל-פחם היו הפגנות. זה לא עצר אותי.
ובכן, זה לא רק ליטוף תקשורתי, זו גם לוליינות תקשורתית.
לפני הנאום של בנט באו"ם הפרשנים והפרשניות האכילו אותנו בהסברים מלומדים. נאום חשוב, במה מכובדת, אירוע היסטורי, בנט יבדל את עצמו כמנהיג מסוג אחר. אתם זוכרים את זה. אחרי הנאום, כשההר אפילו לא הוליד עכברון, הגיעו התירוצים: טוב, זאת לא במה חשובה כל כך, האולם היה ריק, כי מנהיגי העולם כבר חזרו הביתה, וחוץ מזה, לאיש לא אכפת מהאו"ם.
עם תקשורת כזאת מה הפלא שאתם אומרים "סוף-סוף יש שקט"? ברור שיש שקט. כי התקשורת דואגת להשתיק הכל והתקשורת דואגת להסתיר הכול. התקשורת דואגת לממשלה, והממשלה דואגת לתקשורת. היא מטילה מס על נטפליקס. למה? זה ניסיון נואש לאושש את הרייטינג הקורס של ערוצי התעמולה שלה.
רבותיי, זה לא יעזור לכם. בתקשורת אולי יש שקט, אבל בציבור אין שקט. יותר ויותר אזרחים ואזרחיות מבינים שהשקט שלכם מלאכותי, שקט מדומה. וזה מביא אותי לנקודה השלישית. בשעה אתם מכילים, בשעה שהתקשורת מאכילה, אזרחי ישראל יודעים היטב שהם אוכלים אותה.
הציבור יודע שממשלה אחראית בהובלת הימין האמיתי - ולא הימין המדומה שמתחזה כאן - ממשלה אמיתית, שלנו, הייתה דואגת אחרת. היינו מביאים את החיסון בזמן ומצילים חיים רבים ומונעים חולים רבים שיישאו את הצלקות האלה כל חייהם. היינו הולמים בעוצמה בגורמי הטרור בעזה, כפי שעשינו רק לאחרונה במבצע שומר החומות. היינו מתייצבים בזקיפות קומה מול לחץ אמריקני, הן בדיבורים והן במעשים, כדי לסכל את תוכנית הגרעין האירנית.
הציבור יודע שהיינו עושים כל זאת כי זה בדיוק מה שעשינו תחת הנהגתנו. תוך 100 ימים קצרים הצלחתם לבזבז נכסי צאן ברזל ולהפוך את ישראל מכוח עולמי למדינה כנועה ורפוסה. ואתם עוד מעיזים לדבר על הירושה הקשה שקיבלתם מאיתנו. איזו ירושה קשה? על מה אתם מדברים?
חבריי שיושבים כאן ואני הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה. טיפחנו את עוצמתנו, כך שישראל דורגה כמעצמה השמינית בעולם שנה אחר שנה. הוצאנו את הגז מהמים. הפכנו את ישראל למעצמת סייבר. חיברנו את הפריפריה למרכז - מה שאתם עכשיו הורסים עם מס הגודש. הזנקנו את הכלכלה. אתם מדברים על הכלכלה שמזנקת? מה, בשלושה חודשים הזנקתם אותה? זה הכל עבודה שלנו. הקמנו גדר בגבול סיני. בלמנו את המסתננים. הבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים. יאיר לפיד, אני מקווה שהיה נחמד בבחריין, כן. ובניגוד - עשינו את זה גם במרוקו. אבל עשינו את זה בניגוד לתפיסתכם. לא ויתרנו על סנטימטר; שלום תמורת שלום. ובכן, הבעיה היא לא הירושה הקשה שהשארנו לכם, הבעיה היא הירושה הקשה שתשאירו לנו, לכולנו.
אני שמח שאתה מסכים איתי, ותודה רבה, תודה רבה. אבל יש כאן עוד דבר שחייבים לציין אותו; זה, בכלל, תוספת מדהימה לעוגה המוזרה הזאת: ככל שמחדלי הממשלה מתרבים, כך מתרבות אמרות השפר החלולות של נציגי הממשלה ובראשם יאיר לפיד. יאיר לפיד הוא ראש הממשלה החליפי, שהתנגד כמובן לראש הממשלה החליפי, כמו לנורבגים וכל הדברים האלה - אני מדבר בעברית ולא בנורבגית, אני מקווה שהרוב יבינו אותי.
שמענו כבר על ההבנה העמוקה של ראש הממשלה החליפי על תופעת האנטישמיות. מבחינתו, שנאת היהודים שנמשכת כבר למעלה מ-2,500 שנה ומלווה בהסתה איומה חובקת דורות היא איננה דבר ייחודי. אבל אני רוצה לצטט באוזניכם את הפנינה האחרונה של לפיד. הוא אמר, אני מצטט: זו ממשלה נורמלית, של אנשים נורמליים, שבאו מהמקום הנכון.
איזו התנשאות. איזו רדידות. ואיפה בדיוק נמצא המקום הנכון של לפיד? ברמת אביב? ברעננה? ברמת השרון? האם מיליוני אזרחי ישראל שאינם נמנים עם החוג של יאיר לפיד וחבריו, האם הם באים מהמקומות הלא-נכונים? ומה כל כך נורמלי בממשלה הזאת? ראש ממשלה עם שישה מנדטים זה נורמלי? ראש ממשלה שמפר, בזחיחות כזאת, בגאווה כזאת, כשהוא רומס ברגל גאווה את רצון העם, זה נורמלי? וראש ממשלה (בפועל) שנתמך על-ידי התנועה האיסלאמית ששולט בו, רק עם ארבעה מנדטים, זה נורמלי?
כדי להנהיג את מדינת ישראל, כדי להנהיג את מדינת ישראל צריך דברים אחרים שהם לא נורמליים. מסירות לא נורמלית. דבקות לא נורמלית בארצנו. נכונות לא נורמלית להדוף את אויבינו, ויצירתיות לא נורמלית בעשיית שלום אמת עם שכנינו. כשישראל הקטנה משיגה את כל מעצמות העולם ויוצאת ראשונה בעולם מהקורונה זה לא נורמלי. כשהבאנו בעשור האחרון, בדבקות, בנחישות, ביצירתיות, את מדינת ישראל הזעירה, עם אלפית מאוכלוסיית העולם, להיות מדורגת כמעצמה השמינית בעולם, זה באמת לא נורמלי.
חברי הכנסת, אנחנו בליכוד, עם שותפינו הנאמנים למחנה הלאומי, לימין האמיתי - ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית - אנחנו נמשיך לפעול כאיש אחד כדי להפיל את ממשלת השעטנז הזאת. ואל תשבו שם כל כך זחוחים. העולם הוא עגול. אנחנו היינו שם. הליכוד כבר היה 12 מנדטים, הם היו בטוחים שהם יישארו שם לעד, והם הוחלפו, הם הוחלפו כי העם לא טיפש. כי הוא יודע שאין לכם מעשים, אין לכם הישגים, אין לכם דרך, אין לכם מנהיגות. יש רק דבר אחד שמאחד אתכם, וכולם יודעים מהו, או מיהו. אבל זה לא יעזור לכם, כי אנחנו נפיל אתכם. ובעזרת השם נחזיר את מדינת ישראל מבירא עמיקתא לאיגרא רמא, לפסגות של פריחה וצמיחה, של זקיפות קומה וגאווה, של עוצמה ושל תקווה. תודה רבה לכם.

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
+ועדת הכספים אישרה מנגנון קיזוז בעד תשלום רשיון נהיגה
00:48 06/10/21  |  עידן יוסף

ועדת הכספים אישרה תקנות תעבורה הקובעות מנגנון קיזוז בעקבות שינוי תעריפי הגבייה של הנפקת רישיון נהיגה.
בסוף שנת 2020 אישרה ועדת הכספים תקנות, במסגרתן נקבע כי בתום חידוש תקופות הרישיון לנהג חדש ונהג צעיר, יוארך רישיון הנהיגה עד לגיל 70 (במקום ל-10 שנים) בעלות חד-פעמית של 510 ש"ח, האמור היה בדרגות נהיגה נמוכה- רכב פרטי, אופנוע ומשאית עד 12 טון.
הובאו בפני הוועדה תקנות לצורך הסדרת מנגנון קיזוז תשלום אגרה ששולמה בעד רישיון נהיגה עד גיל 70 בדרגות נמוכות אלה, במצב של שינוי לדרגת רישיון גבוה יותר, שתוקפה נותר ל-10 שנים בלבד (בעלות 438 שקל), ולמצבים של ויתור או ביטול דרגת הרישיון הגבוה יותר.
התקנות קובעות כי במקרה של אדם שהוציא רישיון בעל דרגה נמוכה שאמור היה לשמש אותו עד לגיל 70, ובהמשך לכך הוציא רישיון נהיגה בדרגה גבוה יותר, שכאמור תקף ל-10 שנים בלבד, יתבצע קיזוז יחסי בגין התשלום שביצע על הרישיון בדרגות הנמוכות, שכן רישיונו לכל סוג של רכב יהיה תקף מעתה ל-10 שנים בלבד.
עוד קובעות התקנות, כי במקרה שאדם בעל דרגת רישיון גבוה מוותר על דרגת רישיון בדרגות הגבוהות או שזו בוטלה מטעם הרשויות, יוכל אותו אדם למלא את תקופת הרישיון עליה שילם (10 שנים) במסגרת הדרגה הנמוכה יותר - כלי רכב עד 12 טון כאמור.

+יש עתיד: קנסות נת"צים - גם למטרות שאינן תחבורה ציבורית
23:29 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על סף הסכמות בעניין ייעוד כספי האכיפה בנת"צים עירוניים בוועדת הכלכלה? ח"כ טופורובקי: יש עתיד דורשת להשקיע אותם גם בבטיחות בדרכים  ▪  הוועדה המשיכה את הדיון בהגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית - והוצגו בה סיכומים על דעת משרדי התחבורה והאוצר לפיהם 50% מכספי האכיפה שתבוצע ברשויות יושקעו בתח"צ  ▪  רגע לפני תום הדיון הודיע ח"כ טופורובסקי כי הוא דורש שיתאפשר שימוש בכסף גם לבטיחות בדרכים ואמר: כרגע אין בתקציב מספיק כסף לבטיחות בדרכים

ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת הורה למנוע את כניסת שפי פז למשכן הכנסת
22:43 05/10/21  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הורה לקצין הכנסת למנוע את כניסתה למשכן של הפעילה החברתית שפי פז. ההנחיה ניתנה לבקשתה של ח"כ גבי לסקי (מרצ), לאחר שפז צייצה בטוויטר קריאה להעמיד את לסקי מול כיתת יורים. ח"כ שמחה רוטמן אמר כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי וקרא ללוי לחזור בו מהחלטתו.

+כך תיראה אכיפת רפורמת הייבוא
22:33 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התוכנית: תוספת של לפחות 46 עובדים שיעסקו בפיתוח ותוספת תקציב של 60 מיליון שקל  ▪  אמר את הדברים בדיון שנערך לבקשת יו"ר ועדת הכלכלה לדיווח בנושא  ▪  מלכא: "הרפורמה תביא בשורה למשק, הסיכון הוא מחושב - מי שלא מסתכן לא מתקדם"  ▪  היו"ר ביטון ביקש לדעת האם המערך יהיה מוכן עם כניסת הרפורמה לתוקף בעוד חצי שנה - ומלכא השיב: עד ה-1 ביוני 2022 יהיה מערך אכיפה פרוס ומתקדם

רון מלכא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בנט ונתניהו ראש בראש: מי מנצח בשפת גוף?
17:53 05/10/21  |  קוה שפרן   |   לרשימה המלאה

נתניהו ובנט. המורה והתלמיד. שניהם נאמו אמש בכנסת באופן זהה, באותו סגנון תקשורת גברי ומנהיגותי ובכל זאת אחד מהם היה טוב יותר מהשני  ▪  קוה שפרן מנתח

+התו הירוק החדש - טרם אושר
12:42 05/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה נזפה במשרדי המשפטים והבריאות על שהתקנות לא הובאו לאישור הוועדה מראש וחרף פניות יזומות של הוועדה לממשלה על כך  ▪  ד"ר אלרעי-פרייס: ההגדרות מיהו מחלים הן רפואיות, זאת לא החלטת ממשלה

ח"כ רייטן-מרום. דריסת סמכות הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+כהנא: מוכן לוותר על "שלושת הרבנים"
12:13 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר לשירותי דת אומר כי לנוכח התנגדות הרבנות הראשית לרפורמת הכשרות יוותר על מסלול זה, מסביר מדוע מקומה של התוכנית הוא בחוק ההסדרים ומאשים את הרבנים בכניעה ללחצים פוליטיים

השר מתן כהנא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נחזיר גם את המשילות לנגב
10:59 05/10/21  |  נפתלי בנט   |   לרשימה המלאה

נאום ראש הממשלה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]

נפתלי בנט [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+התחייבתי למסע איחוי בין השברים
10:41 05/10/21  |  יצחק הרצוג   |   לרשימה המלאה

נאום נשיא המדינה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פריסת הסיבים - אולי בעוד 5 שנים
07:22 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה מבקש להאיץ את פריסת תשתית הסיבים בפריפריה: "מיד לאחר התקציב נזמן את שר התקשרות לדיון בנושא ונצפה להלוואה של 400 מיליון שקל מהמדינה לקופת התמרוץ"  ▪  הוועדה מכינה תיקון בחוק ההסדרים להאצת פריסת תשתית סיבים בבניינים משותפים  ▪  האוצר: עד סוף השנה נגיע לפריסה של 50% מהמדינה; מכרז ראשון מקרן התמרוץ - בשבוע הבא

[צילום: בזק]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
נפתלי בנט
נאום ראש הממשלה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]
יצחק הרצוג
נאום נשיא המדינה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה מבקש להאיץ את פריסת תשתית הסיבים בפריפריה: "מיד לאחר התקציב נזמן את שר התקשרות לדיון בנושא ונצפה להלוואה של 400 מיליון שקל מהמדינה לקופת התמרוץ"    הוועדה מכינה תיקון בחוק ההסדרים להאצת פריסת תשתית סיבים בבניינים משותפים    האוצר: עד סוף השנה נגיע לפריסה של 50% מהמדינה; מכרז ראשון מקרן התמרוץ - בשבוע הבא
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דנה בהגברת אכיפת תשלום באוטובוסים    ח"כ מקלב: המהלך יתן מוטיבציה לגביית קנסות    ח"כ סובה: דרוש מהלך הסברתי מקדים, כי האוכלוסיות החלשות ייפגעו    ח"כ מרגי: יש מקרים בתום לב
עידן יוסף
ברקע שביתת המעונות קיימה הוועדה דיון על תנאי שכרן והעסקתן של המטפלות המחנכות ובה נציג האוצר לא ידע לדווח על התקדמות במשא-ומתן מול הארגונים: "אנו לומדים את הנושא"    נציגת ויצ"ו: הענף נמצא בקריסה. 30 אחוז מהמטפלות נוטשות במהלך השנה הראשונה. אין מי שיבוא בשכר הזה"    משרד החינוך: "מאמינים שצריך לשפר את תנאי השכר והמעמד. כשהמטפלות יהיו יותר מתוגמלות ומוכשרות ילדנו יזכו לחינוך טוב יותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il