X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבי מרדלר פסיכולוג קליני פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כדי להשתדרג לגרסה משופרת שלנו - המודעות למה מניע אותנו, כוללת גם את הפחדים, שמקבעים אותנו "מחיר אי-השינוי" היא לעיתים המנוע לגבור על הפחד
▪  ▪  ▪
האומץ לדמיין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

"אומץ" הוא "נכונות להיכנס למצב שתוצאותיו אינן ידועות מראש". היות שאנו בתקופה של אי-ודאות שמצריכה קבלת החלטות מדי יום - אומץ הוא למעשה צו השעה.
הבשורה הטובה - במקור כולנו נולדנו אמיצים, מונעים בכוח הסקרנות, שדחפה אותנו להתפתח, אחרת - אף פעוט לא היה קם ומנסה ללכת שוב, לאחר הנפילה הראשונה.
האתגר - לא לפחד מהפחדים שאנו צוברים, לעיתים גם באופן בלתי מודע. ארגון בינ"ל עכשווי מזמין יזמים להרצות על כישלונותיהם (מכאן שמו - FUCKUP), מתוך הבנה שכשלונות הם חלק בלתי נפרד מהצלחה, ולאור הסטטיסטיקה, כל כשלון שלומדים ממנו, בעצם מקדם אותנו להצלחה...
ארבעה שלבים לאומץ ככלי להצלחה בחיים - האומץ לחשוב, לדמיין, לומר ולעשות:
א. האומץ לחשוב (תכנון לא מחייב ביצוע)
התמקדו במטרה שיש בכוחה להניעכם קדימה ולוותר על הרווחים במצב הקיים (תמיד יש כאלה). מצאו את נקודת הג'י שתעורר בכם תשוקה לשינוי, בחרו בחיים כמו הסלוגן בפרסומת - "זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי". ואז הסירו מכשולים פרקטיים. לדוגמא: איך כותבים ספר? דף אחד בכל יום... וטיימינג הוא בהחלט הכל - ראוי לחכות שנה שהילדים יגדלו/לסיום הלימודים, מאשר לשקוע בתסכול מהיעדר משאבים.
ב. האומץ לדמיין ("דמיון חשוב יותר מידע" - איינשטיין)
כדי להשתדרג לגרסה משופרת שלנו - המודעות למה מניע אותנו, כוללת גם את הפחדים, שמקבעים אותנו. באימון אנו ממליצים לדמיין עצמכם 5 שנים קדימה אל העתיד, כאשר טרם פעלתם לשינוי הרצוי. העצמת "מחיר אי-השינוי" היא לעיתים המנוע לגבור על הפחד, תוך חיסכון השנים שעלולות לעבור, עד שנתחיל.
דמיינו את המהות - מי אנו רוצים להיות בשינוי, איזו כישורים נעורר, כדי להוביל לתוצאה המצופה - מיקוד? התלהבות? זמינות? חדשנות? אזהרת מסע - הימנעו מהגדרה על דרך השלילה (כגון "לא שחוק", "ללא כעסים"). המוח שלנו בנוי לקלוט את הפעולה, ולהתעלם מה-"לא".
ג. האומץ לומר
ראשית הצהירו בפני עצמכם (תוך חיפוש ונטרול הקולות סותרים שבראש), ואז תכננו את הניסוח האסרטיבי והתזמון הנכון, שיגייס שיתוף פעולה בהתאם למה שאתם מבקשים/צריכים. ולבסוף, כפי שאומרת מדונה - כשיש לכם משהו על הלב - פשוט אמרו זאת! עצם ההצהרה מהווה גלגל תנופה לתהליך השינוי.
חוק ה-5 לחיזוק שריר האומץ: בדומה לאוכל שנופל על הרצפה ויש 5 שניות בטרם יחגגו עליו החיידקים - כך אדם על מקפצה זוכה לחלון הזדמנויות צר - ככל שיתמהמה הפחדים חוגגים, וסיכוייו לבצע קטנים. לכן שגרו במיידי - התחייבות לנושא או פעולה ראשונה לקידום (תיאום פגישה/שיגור מייל). כשאתם מקבלים פידבק, ודאו שהסביבה המקיפה אתכם היא כזו המושכת אתכם קדימה להצלחה (אנו כנראה ממוצע של 5 האנשים הקרובים לנו, ולכן דאגו להקיף עצמכם בסביבה תומכת, הראויה לכם).
ד. האומץ לעשות
זמן הוא עניין של סדרי עדיפות - החלטתם להציב עצמכם ומטרותיכם בתעדוף הנכון, אז פשוט התחילו! לא בכדי "החלטה" מתחילה במילה "החל".
חוכמת ההתמדה מסתייעת בשגרות תומכות: פרקו מטרה גדולה ומאיימת לפעולות קטנות ברות השגה המתוזמנות ביומן. השתמשו ביומן ככלי, מעבר לתיאום פגישות, גם לחלונות עבודה עצמית, שכן מה שאין לו לו"ז טבעו לזוז. התמקדו ב-2-1 פעולות בהתמדה מדי חודש, עד להפיכתם להרגל ופינוי המשאבים לרכישת ההרגל הבא. במקביל, מפו את התפקידים המרכזיים שלכם וראו כיצד הם משתלבים בפעולות ובהרגלים החדשים, שחשוב לכם לסגל, תוך גיוס שותפים לדרך בתוכנית. ואל תשאפו לשלמות, שעלולה לסרס ולעצור אותנו בטרם עת ("מבוצע" עדיף על "מושלם" -ביונסה). כבר בהתחלה - חפשו הצלחות קטנות והעצימו אותן, לחיזוק עצמכם והסביבה.
פיטר דרוקר - אבי תורת השיווק המודרנית אמר "בכל פעם שרואים עסק מצליח, זה אומר שמישהו עשה בעבר החלטה אמיצה". כשרואים מישהו מאושר, ברור שהוא אמיץ להישיר מבט, ולקדם את מטרותיו בחיים.
מוזמנים לפנות לאתר פדה יעוץ ארגוני - ולשתף אותנו בבחירה אמיצה שקידמתם ומי ייתן ובקרוב נקרא גם עליכם בעיתון...

איילת פדה גולדשטיין היא פסיכולוגית חברתית MA, יועצת ארגונית, מנכ"לית ובעלים פ.ד.ה - יעוץ ארגוני. ד"ר אבי מרדלר, הוא פסיכולוג קליני מצוות פ.ד.ה.
תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  07/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
נהוג להתייחס אל הנסיגה כדבר שלילי ואנשים חוששים מתקופות אלה שמגיעות אחת לשלושה חודשים למשך שלושה שבועות    ההתייחסות הנכונה לנושא, היא להבין כי הבעיה הייתה כבר קיימת ואילו רק בזמן הנסיגה היא פרצה החוצה בכל עוצמתה
אברהם בנמלך
אומרים שראש המוסד אומר שהצליחו מאוד    אבל בני גנץ אומר שנכשלו    מאיפה גנץ יודע?    מה זאת אומרת הוא שר הביטחון    אבל המוסד לא שייך לו    אלא למי?    לראש הממשלה לנפתלי בנט
אלון קוחלני
ISO פרסם תקן חדש העוסק בהיבטים של פיקוח ובקרה על הממשל תאגידי    כלי זה מספק לארגונים כלים לניהול התחום העסקי בצורה המאפשרת להם לפעול באופן הוגנת ואפקטיביות תוך התחשבות בהיבטים האתיים והחברתיים הרלוונטים
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס פתח בקמפיין נגד מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, הנחשב ל"איש החזק" ברש"פ וליורשו העתידי של מחמוד עבאס. הקמפיין בא בעקבות הצעדים של הרש"פ נגד חמאס בגדה וכדי לסכל את האפשרות שמאג'ד פרג' יהפוך ליו"ר הרש"פ, גם חיסולו הפיזי הוא אפשרות מבחינת חמאס
יוני בן-מנחם
סיכול התוכנית האירנית לפגוע באנשי עסקים ישראלים בקפריסין היא הצלחה נוספת של המוסד הישראלי בסיכול פעילות הטרור האירני בחו"ל    ההערכה של גורמי הביטחון בישראל היא שהמנהיג העליון עלי ח'מינאי נחוש לנקום את מותם של הגנרל קאסם סולימאני ושל מדען הגרעין מוחסן פח'רי זאדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il