X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אלעד. לא זז מהקו המרכזי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: הרביעייה * 13.10.21
אז מהי "התערבות חריגה"
אבירם אלעד טוען שהתערבותו של אילן ישועה בתכנים הייתה חריגה משום שהיא ניתנה כפקודה ההגנה טוענת שישועה התערב ללא הרף, ולכן לא היה משהו חריג כאשר פעל בענייני נתניהו
החשוב הוא מי פנה לאילן ישועה
איתמר לוין
מדגיש שהחשיבות היא של הפניות בעניין נתניהו לישועה, ופחות חשובה הדרך בה אבירם אלעד הבין את פניותיו של ישועה אליו * אלעד בהמשך החקירה הנגדית: רק בנושא נתניהו ישועה נתן הוראות לביצוע; שאר ההתערבויות שלו, שחלקן היו בלתי תקינות בעליל, אפשרו לי לקבל את ההחלטה הסופית
לרשימה המלאה

1.
אבירם אלעד לא זז, ביום השני של חקירתו הנגדית, מן הקו המרכזי שלו: ההתערבויות של אילן ישועה בנוגע לבנימין נתניהו ומשפחתו הייתה שונה לחלוטין מכל התערבות אחרת שלו. לדבריו, ההבדלים המרכזיים היו שניים: ההיקף והעוצמה. ישועה התערב בנושאי נתניהו בהרבה יותר מקרים מאשר בכל נושא אחר, והוא לא היה מוכן לקיים דיון כלשהו אלא הנחית פקודות לביצוע.
גם כאשר בועז בן-צור הציג לו התערבויות נוספות של ישועה, אלעד אמר למעשה שזה רק מוכיח את טענתו. הוא התווכח עם ישועה, לעיתים בטונים גבוהים, והיו מקרים בהם התוצאה הייתה שונה מזו שאותה דרש ישועה. יתרה מזאת: לדבריו, הוא אמר לישועה בזמן אמת שהתערבותו בלתי תקינה בעליל; ההגנה לא סתרה זאת. כאשר הציגה לו מיכל רוזן-עוזר התכתבויות כאלה, ובמקרה אחד ישועה נזף בו במילים קשות, השופט משה בר-עם ענה במקומו: "זה מלמד שעמדת על שלך". דומה שהשופטים, לפחות כרגע, מקבלים את האבחנה שהציע אלעד.
2.
מטרה נוספת של בן-צור הייתה להראות ש-וואלה היה אתר עוין לנתניהו בפרט ולימין בכלל. הוא החל לשאול על הדעות הפוליטיות של ישועה ובכירי העורכים, אך אלעד טען שהללו לא היו ידועות לו, ובית המשפט לא אִפשר להמשיך חקירה זו. לאחר מכן הציג בן-צור פרסומים נגד נתניהו, ובית המשפט שוב התערב: כבר ראינו את כל זה, אמר משה בר-עם, ולאלעד אין מה להוסיף.
הערה משלנו: קיומם של פרסומים עוינים לנתניהו אינו סותר את התזה של השפעה על תכני האתר. המדינה טוענת להתערבויות ספציפיות, ולא לכך שהאתר היה כל-כולו כנוע לנתניהו ונתון בידי אנשיו. היה זה אילן ישועה שתיאר בצורה מוקצנת את מצבו של וואלה ככזה, ואכן העובדות מלמדות שזהו תיאור מוגזם משמעותית. אפשר גם לשאול, כיצד היה האתר נראה אם לא הייתה שום השפעה על תכניו (נזכיר: תזת ההגנה של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ היא, שהם אכן התערבו - אך כדי לאזן את נטייתו שמאלה).
3.
חילופי דברים בין השופטים לבין מיכל רוזן-עוזר התייחסו לאחת מנקודות הליבה בתיק 4000: התערבות חריגה בסיקור לטובת נתניהו. כאשר רוזן-עוזר הציגה עוד ועוד התערבויות של ישועה מול אלעד, אמר לה השופט משה בר-עם: "אנחנו צריכים לראות מה קורה למעלה - ביחסים של הנאשמים עם ישועה. אם זה בוצע או לא - זה לא דרמטי".
רוזן-עוזר: "אין חולק על הדבר הזה, אבל התמונה יותר מורכבת בגלל חזית המחלוקת בינינו לבין הפרקליטות. היא מתייחסת לשאלת החריגוּת בהתנהלות. חלק מהחריגוּת היא שהמנכ"ל הוא פונקציה שמתערבת בתוכן. אנחנו ב-2017 ומבחינתנו זו קבוצת ביקורת, כי אין טענה שעשינו משהו. ישועה מתערב כל הזמן". בר-עם: "חזית המחלוקת היא שלכאורה ניתנה הנחיה של הנאשמים לישועה. אם מי שביצע את זה בשטח עשה את זה או לא עשה את זה, או עשה את זה מתוך מחאה [אינה רלוונטית]".
רוזן-עוזר: "העובדה שישועה נותן הוראות מלמדת שזה חלק מדרכו כמנכ"ל. אנחנו מראים שזה לא חריג, אלא שזו הדרך בה ישועה מנהל את האתר. לכן זה בלב העניין". השופט עודד שחם: "הנקודה ברורה. החומר מונח בפנינו, כל ההוראות של ישועה. מה הערך המוסף של העד? לא בטוח שצריך להציג לעד הזה כל תשדורת. הערך המוסף אינו רב". רוזן-עוזר: "הוא אמר שמה שאפיין את ההתנהלות של ישועה בעניין נתניהו הייתה ששם הוא קיבל פקודות. זה לא נכון". שחם: "גם לדברים האלה צריך מידה. גבירתי אמרה שהיא בחרה כמה דוגמאות, הבנתי, ונדמה לי שאנחנו מתקרבים לנקודת המיצוי".
4.
בסוף הדיון דיברו הצדדים על הכנה לדיון לפי סעיף 144 לחוק סדר הדין הפלילי בנוגע לתיק 4000, שמטרתו לקבוע את מסלולו של המשפט. אגב זאת אמר עו"ד ז'ק חן, כי קבוצת העדים הראשונה תעסיק את בית המשפט לכל הפחות עד סוף שנת המשפט הנוכחית, דהיינו עד יולי 2022, ואולי אפילו תגלוש לשנת המשפט הבאה. רשימה זו כוללת את שני עדי המדינה (שלמה פילבר וניר חפץ) ואת מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר. השאלה היא האם וכיצד ניתן יהיה לקצר ולייעל את ההליך, במיוחד באמצעות הגשת מסמכים בהסכמה וויתור על חלק מעשרות החוקרים המופיעים ברשימת העדים. השופטים שלחו את הצדדים לחשוב מה לעשות ולהגיע מוכנים לדיון, שמועדו טרם נקבע.
ציטוט היום
"אצל נתניהו זו פקודה לביצוע" (אבירם אלעד מאפיין את ההתערבויות של אילן ישועה בתכנים הנוגעים למשפחת נתניהו).

תאריך:  13/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אבירם אלעד ממשיך לחזק את טיעוני התביעה, במיוחד בנוגע למניעי התערבותו של ישועה לטובת נתניהו    בן-צור מבקש להראות שאלעד לא ידע במישרין מה באמת עומד מאחורי ההתערבויות, ושערב בחירות 2013 לא היו התערבויות כפי שטען
איתמר לוין
מאשר שלא היה בקשר ישיר עם אלוביץ, נתניהו ואנשיו - אלא שמע רק מפיו של ישועה מה עמד מאחורי התערבותו בתכנים הנוגעים לנתניהו ומשפחתו    בן-צור: יש אין-ספור סתירות בעדותו של אלעד
איתמר לוין
ישועה הורה להעביר לאישורו מראש כל טקסט שנגע לנתניהו ומשפחתו, והיה מחזיר אותם עם הוספות והשמטות    דוברי נתניהו לא היו איתו בקשר, "כי הם יכולים להשפיע על האתר בדרכים אחרות"    ישועה הורה למשוך מגלובס ידיעות שליליות על כחלון, "כי הוא עושה לבזק חיים קשים"
איתמר לוין
מעיד שישועה הורה לו שלא לפרסם את פרשת הצוללות, בנימוק שצריכות להתקבל החלטות רגולטוריות במיליארדי שקלים בנוגע לבזק    בעקבות הפרסום למחרת אמר ישועה לאלעד, כי משפחת נתניהו דורשת לפטרו    אומר שהתפטר קודם לכן מתפקידו כראש מערכת החדשות, בעיקר בשל ההתערבויות של משפחת נתניהו בתכני האתר
איתמר לוין
כל ניסיון לנסות להסיק מעדותו של אילן ישועה על גורלו של תיק 4000, הוא מוקדם ובלתי רציני - כי יש עוד המון עדים וראיות    אבירם אלעד סיפק בתחילת עדותו חיזוק לכמה מטענותיו המרכזיות של ישועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il