X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אקונומיסט מנתח את שלבי היציאה מן המגיפה

האם הקורונה תהרוג רק במדינות עניות

שורה של מבחנים ניצבים בדרך להפיכת הקורונה ממגיפה למחלה כמו שפעת העיקריים שבהם נוגעים לשאלות האם, כיצד ובאיזו מידה תושג חסינות גם לתושבי המדינות העניות כדי להשיג חסינות עולמית, החיסונים כבר היו צריכים להיות בדרך - אך היצרנים מחזיקים מלאי לזריקות דחף ולילדים אם המדינות העשירות יאבדו עניין בקורונה, היא עלולה להפוך לעוד אחת מן המגיפות הפוגעות בעיקר במדינות העניות
▪  ▪  ▪
גמביה. לכל מדינה יש צרכים אחרים [צילום: ליאו קוריאה, AP]

כל המגיפות מסתיימות בסופו של דבר. הקורונה נמצאת במסלול כלפי מטה, אבל היא אינה נעלמת אלא הופכת למחלה. במצב זה, היא תמשיך להוות סכנה לזקנים ולבעלי מחלות רקע – אבל קרוב לוודאי שהיא לא תהיה קטלנית כמו ב-20 החודשים הקודמים. היא תהיה אויב מוכן וניתן להתמודדות, כמו שפעת. הכיוון ברור, אבל המסלול ממש לא – מדגיש אקונומיסט. ההבדל בין מסלול מתוכנן לבין מסלול כאוטי עשוי להיות חייהם של מיליוני בני אדם. לכן, סיומה של המגיפה הוא ההזדמנות האחרונה של ממשלות להראות שהפיקו את הלקחים מן הטעויות שביצעו בתחילתה.
מספרי החולים והמתים נמצאים בירידה בכל העולם מאז סוף אוגוסט. בבריטניה מספר החולים עולה, אך מכיוון של-93% מן הבריטים יש נוגדנים בזכות מבצע התחסנות מוצלח, 250,000 חולים חדשים בשבוע מובילים למאות מתים במקום לאלפים. איש אינו יודע מה מספרם של תושבי העולם הנהנים מהגנה דומה, אבל ניתן להסתכן בניחוש גס. אקונימיסט מעריך, כי 3.6-1.4 מיליארד בני אדם חלו בקורונה, מה שאומר שיש להם נוגדנים טבעיים – ולזה יש להוסיף את מאות מיליוני המחוסנים. כל אלו הופכים את הקורונה לפחות מסוכנת.
עם זאת, בדרך לסיום המגיפה יש לעולם כמה מבחנים. האחד הוא הידבקויות החורף בחצי הכדור הצפוני. הקורונה מתפשטת כאשר בני אדם נמצאים בתוך הבתים. אם מספר המקרים יתחיל להציף את בתי החולים, הממשלות יצטרכו להתערב. קו פעולה אחד הוא טיפול בחולים, כולל תרופות הנראות מבטיחות, המורידות במחצית את התחלואה הקשה אם הן ניטלות בשלב מוקדם, אך הן עדיין ממתינות לאישור. קו פעולה שני הוא עטיית מסיכות, הגנה על בתי אבות וסגירת נקודות חמות כמו מועדונים ובארים. השאלה היא האם ממשלות למדו לפעול מראש ולא בדיעבד.
מבחן שני הוא היווצרות מוטציות. דגימה גנטית של החולים מהווה אזהרה מוקדמת לאפשרות של החלפת זן הדלתא בזן אחר, אשר גם אם יהיה חלש יותר – עדיין יהווה סכנה לחלקים הבלתי-מחוסנים של העולם. זן חדש עשוי לחייב לתת מנות נוספות של החיסונים. זה הרבה יותר קל מאשר להתחיל מאפס, אבל הדבר יחייב לייצר עוד חיסונים ואולי להיפטר מהמלאי הקיים.
מיליארד בני אדם אינם מוגנים
המבחן הגדול ביותר יהיה כיצד להגן על כמיליארד בני אדם שאינם מחוסנים. התשובה הסינית היא בידוד וסקר חמורים ויקרים עד שיהיו חיסונים ותרופות. אבל זה לא מעלים את הנגיף, ויום אחד גם סין תבין זאת. בסופו של דבר, בני האדם יהיו מחוסנים באמצעות הידבקות או חיסונים. מאחר שהחיסונים הם דרך הרבה יותר בטוחה, ממשלות חייבות להזריק כמה שיותר. ההערכה היא, שיש צורך לייצר 11.3 מיליארד מנות בין סוף דצמבר 2021 לסוף יוני 2022, וכך לא תהיה בעיה של אספקה עולמית. לא כל החיסונים יעילים באותה מידה, אבל כולם הרבה יותר טובים מאשר הידבקות. אלא שכדי לחסן את כל העולם, חיסונים כבר היו צריכים להיות מיוצאים בכמויות. בפועל, היצרנים מחזיקים מלאי בשביל זריקות הדחף וכדי לחסן ילדים. יש הבטחות לספק אותם בשנה הבאה; הם נחוצים כעת, טוען אקונומיסט.
המכשולים האחרונים בפני ההתחסנות יהיו הססנות ויכולתן של רשויות הבריאות המקומיות. ארגון הבריאות העולמי הציב יעד של 40% התחסנות בכל המדינות בסוף השנה. ועידת התחסנות עולמית קבעה יעד של 70% לספטמבר 2022. אבל למדינות שונות יש צרכים שונים בהתאם לדמוגרפיה שלהן, יכולתן לספק את החיסונים והסכנה של הקורונה בהשוואה לסכנה של מלריה, חצבת ומחלות אחרות. יעדי-גג עלולים להפוך סדרי עדיפות הגיוניים לכשלונות.
זוהי רשימת מטלות נכבדת. האם ממשלות יתמודדו עם האתגר? זהו המבחן האחרון. כאשר הקורונה נעלמת אל הרקע, המדינות העשירות עלולות להתחיל לאבד עניין בה. המגיפה הזאת עלולה להפוך לרוצחת של מדינות עניות, כמו רבות אחרות.

תאריך:  17/10/21   |   עודכן:  17/10/21
+משרד הבריאות: מהרו להתחסן נגד שפעת
18:33 17/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בכירי משרד הבריאות התחסנו היום נגד נגיף השפעת וקראו לציבור להתחסן נגד שפעת במקביל לחיסונים נגד קורונה  ▪  החיסונים כנגד שפעת מצויים בקופות החולים וניתנים על-ידי כל קופה למבוטחיה עד תום המלאי

פרופ' נחמן אש מקבל את החיסון נגד שפעת [צילום: משרד הבריאות]
+ממונה הקורונה: לצאת באיטיות ובזהירות מגל התחלואה
08:14 17/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פרופ' סלמאן זרקא קורא לזהירות בהסרת הגבלות הקורונה  ▪  "מוקדם לסכם את גל התחלואה הרביעי"  ▪  הבוקר חלה לראשונה חובת סריקת הברקוד של התו הירוק כתנאי כניסה לבית עסק

פרופ' זרקא. נערכים להחלטת ה-FDA על חיסון ילדים [צילום: המרכז הרפואי זיו]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הקורונה תהרוג רק במדינות עניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
נמשכת הירידה במספר החולים קשה שמאושפזים בבתי החולים בישראל והוא עומד הערב על 382 בלבד    2,080 חולי קורונה חדשים התגלו בסוף השבוע ומקדם ההדבקה עומד על 0.7
איציק וולף
ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות מביעה חשש מסוים בשיעור מקרי דלקת קרום הלב העומד על 1 ל-7,000, וחושפת כי הפחד הגדול ביותר שלה הוא מהשלכות ארוכות טווח של תחלואה הכוללות שינויים מוחיים    "לא רצים לחסן ילדים, מחכים ל-FDA ואחר כך יתקיימו דיונים במשרד הבריאות"
איציק וולף
ד"ר פיטר מרקס, מבכירי ה-FDA, אמר כי אם הצוות יבחין שיש ראיות שתומכות באישור זריקות הדחף - יש להעניק את האישור לכל החברות שמייצרות את החיסונים נגד קורונה, "כדי שלא לבלבל את הציבור"
איציק וולף
איתמר לוין
הוועדות, בראשות חברי פרלמנט מן המפלגה השמרנית השלטת, מותחות ביקורת חריפה על ההימנעות מבדיקות נרחבות וסגר נרחב בתחילת 2020 - מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il