X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמים בכירים במצרים מאשימים את יו"ר הרש"פ בניסיון להכשיל את עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס. מחמוד עבאס חושש משחרורו של מרוואן ברגותי, יריבו הפוליטי המר, במסגרת העסקה, ברגותי מתכנן להתמודד מולו בפריימריז בתנועת פתח ובבחירות לנשיאות
▪  ▪  ▪
[צילום: טרה טודראס-ווייטהיל/AP]

ממשל ביידן וישראל פתחו לאחר סיום מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה במאמץ מדיני וכלכלי לחזק את הרש"פ והעומד בראשה מבחינה כלכלית ולנסות גם לחזק את מעמדו של מחמוד עבאס ברחוב הפלשתיני.
כוחה של תנועת חמאס ברחוב הפלשתיני גבר בעקבות המלחמה האחרונה ברצועת עזה והיא הצליחה ליצור תדמית חדשה כמי ש"מגנה על ירושלים ומסגד אל-אקצה", גם כוחו של ארגון הג'יהאד האיסלאמי התחזק בעקבות הבריחה של 6 המחבלים מכלא גלבוע, כל זה בא על חשבונה של הרש"פ אשר מעמדה הוסיף להתדרדר לאחר שאנשי ביטחון שלה הרגו בחברון את פעיל זכויות האדם ניזאר בנאת ועוררו זעם עממי גדול.
גורמים בכירים בפתח מביעים דאגה מהמגעים האינטנסיביים של המודיעין המצרי להשלים עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס בהקדם האפשרי. לדבריהם, עסקה כזו תחליש מאוד את כוחם של הרש"פ ומחמוד עבאס ברחוב הפלשתיני ותחזק את תנועת חמאס, המהלך הזה יוריד לטימיון את כל מאמצי ארה"ב וישראל לחזק את הרש"פ. גורמים מצרים בכירים מאשימים את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כי הוא מנסה לחבל בהשלמתה של עסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל בגלל התנגדותו לכך שהיא תכלול את שחרורו של יריבו הפוליטי המר מרוואן ברגותי, הדברים האלה נמסרו לעיתון "אלערבי אלג'דיד" ב-16 באוקטובר.
על-פי הגורמים המצרים, מחמוד עבאס הפעיל לחצים על מצרים ועל גורמים נוספים להגיע להסכמה ביניהם כי הוא ישאר בתפקידו כיו"ר הרש"פ לתקופת זמן בלתי מוגבלת לפני פתיחת המשא-ומתן על עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס. תנועת חמאס הודיעה כי רשימת המחבלים שהיא תובעת מישראל כי ישוחררו במסגרת העסקה כוללת את בכיר פתח מרוואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה המרצה עונש של 5 מאסרי עולם על רצח ישראלים ואת אחמד סעאדאת, מנהיג ארגון החזית העממית שמרצה עונש מאסר של 30 שנים על שורה של תכנון פיגועי טרור ובהם רצח השר רחבעם זאבי(גנדי) ז"ל באוקטובר 2001.
בשבוע שעבר נועד מנהיג חמאס אסמעיל הניה בקהיר עם פדווא ברגותי, רעייתו של מרוואן ברגותי, והבטיח לה כי שמו של בעלה הוא בראש רשימת הדרישות של חמאס מישראל. על-פי גורמים בפתח, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כבר טירפד בעבר את שחרורו של מרוואן ברגותי מהכלא הישראלי, לדבריהם היה זה ב-2011 במהלך המשא-ומתן על "עסקת שליט".
לדברי גורמים מצרים, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רואה בהכנסת שמות של אישים פלשתינים בולטים האסורים בכלא הישראלי לרשימת האסירים שישוחררו במסגרת העסקה, ניסיון של תנועת חמאס ניסיון להביך אותו ולהראות שהוא חלש ורפה בפני תנועת פתח שהוא עומד בראשה. מחמוד עבאס חושש מאוד מהקמת הנהגה פלשתינית חדשה בתנועת פתח בראשות מרוואן ברגותי שלא פרש מן התנועה ושמתכנן להתמודד בפריימריז של התנועה מול מחמוד עבאס וגם בבחירות לנשיאות אם הן אכן יתקיימו.
נושא הפיוס הלאומי בין פתח לחמאס עמד במרכז השיחות שניהל המודיעין המצרי עם המשלחת הבכירה של חמאס בקהיר בשבוע שעבר,מצרים ניסתה להגיע לנוסחה מוסכמת לפיוס שתהייה מקובלת גם על ממשל ביידן, היעד המצרי היה הקמת ממשלת אחדות פלשתינית שתאפשר את חזרת הרש"פ לרצועת עזה, אבל יו"ר הרש"פ טירפד את מאמצי הפיוס והציב תנאי מוקדם: חמאס חייבת לקבל מראש את תנאי הקוורטט, דהיינו: הכרה בישראל, גינוי הטרור וקבלת כל ההסכמים שנחתמו בין ישראל לאש"פ. מוסא אבו-מרזוק, סגן מנהיג חמאס בחו"ל, אישר את הדברים ואמר כי מחמוד עבאס הציב "תנאים קשים" לחמאס, הוא האשים אותו בהכשלת המאמצים להשגת פיוס לאומי.
בשלב הזה עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס תקועה ואין עדיין פריצת דרך, גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי מרוואן ברגותי הינו אדריכל האינתיפאדה השנייה וסמל הטרור שלה ולכן הוא לא ישוחרר במסגרת העסקה, הם מאשרים כי שחרור כזה ישים לאל את מאמצי ישראל וממשל ביידן לחזק את הרש"פ והעומד בראשה. נראה כי עד להעברת תקציב המדינה בכנסת לא צפוייה פריצת דרך במגעים עם חמאס לעסקת חילופי שבויים חדשה, הקואליציה היא שברירית ותתקשה לספוג זעזועים בעלי השלכות ביטחוניות קשות.

תאריך:  17/10/2021   |   עודכן:  17/10/2021
+השר בר-לב מבהיר: תפילת יהודים - לא בהר-הבית
17:12 17/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון פנים קיים דיון בהשתתפות בכירי המשטרה ונציגים ממשרד החוץ והשב"כ ואישרר את מה שהוצג ג"מצב הנוהג" שבו יהודים יתפללו לצד הכותל המערבי ומוסלמים יתפללו במסגדי הר-הבית  ▪  "אינטרס מובהק של מדינת ישראל להמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה עם הוואקף הירדני"

"להמשיך להקפיד על הנהוג משנת 1967" [צילום: סלימן ח'דר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הרש"פ מנסה למנוע עסקת חילופי שבויים בין חמאס לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
פנינה שרביט-ברוך, אורי בארי
התובע החדש של בית הדין הבינלאומי בהאג חידש את החקירה בנוגע לפשעי מלחמה באפגניסטן - אך למעשה נמנע מחקירת הטענות המיוחסות לכוחות האמריקניים    על שולחנו של התובע מונחת גם חקירה אפשרית נגד ישראל, והחלטתו בנושא אפגניסטן יכולה להתפרש לשתי פנים בנוגע אליה
בעז שפירא
לא סוד הוא שבתוכנו יושב מיעוט ערבי לא מבוטל    המיעוט הזה ככלל מעולם לא השלים עם הקמת המדינה, מאווייו הלאומיים מוצהרים, הזדהותו עם האתוס הערבי המכונה בשקר ובמרמה "פלשתיני" היא מוחלטת ואהדתו נתונה כמעט תמיד לאויבי ישראל
עידן יוסף
מקורות פלשתינים לידיעות אחרונות: פעיל של הג'יהאד האיסלאמי שרצח את סמ"ר בראל חדריה שמואלי שהושם במעצר הגנתי ואיפול הוטל על זהותו שוחרר ממתקן של מנגנוני הביטחון העזתי
אהרן פאפו
אנחנו מקווים שיאיר לפיד לא שכח את צוואת אביו, אך אנחנו גם מכירים את כוחו של הפרסום העיתונאי האדיר שהוא מקבל כמועמד לראשות הממשלה, את השפעתה של החנופה על כל אישיות ציבורית, את הנעימות האופפת את שר החוץ כאשר ראשי המדינה מבקשים את קרבתו
איתן קלינסקי
אוהבי הארץ הזו - ארץ ישראל - חייבים בכל נפשם לזעוק, לא רק שאינה מתקיימת הברכה, אלא מידה רבה של אטימות לב באה לידי ביטוי בהחלטה לסתום בורות מים של רועי צאן בהרי יהודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il