X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - למאחרים להחליט, מציאה בסנט, חדלות פעולה, נאלם, זול וטעים, שיטות בזויות ושב ארצה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. שנת חורף [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
גשמי רצון
"... וְתֵן טַל וּמָטָר לִבְרָכָה עַל כָּל-פְּנֵי הָאֲדָמָה, וְרַוֵּה פְּנֵי תֵבֵל ... חוּס וְרַחֵם עָלֶיהָ וְעַל כָּל-תְּבוּאָתָהּ וּפֵירוֹתֶיהָ, וּבָרְכָהּ בְּגִשְׁמֵי רָצוֹן בְּרָכָה וּנְדָבָה, וּתְהִי אַחֲרִיתָהּ חַיִּים וְשָׂבָע וְשָׁלוֹם כַּשָּׁנִים הַטּוֹבוֹת לִבְרָכָה ..." (ברכת השנים).

עַל שִׂמְלַת כְּלוּלוֹת לְבָנָה
את שירו הקדיש יעקב ברזילי, באיחולי קריאה אוהבת, למאחרים להחליט:
"לִפְנֵי שָׁעָה, כַּלָּה,
עוֹד הָיִית בַּדֶּרֶךְ לְחֻפָּה.
עַכְשָׁו אַתְּ יְחֵפָה עַל הַחוֹף
מְרַחֶפֶת בְּשִׂמְלַת כְּלוּלוֹת לְבָנָה.
מַטַּס כָּבוֹד שֶׁל זוּג שְׁחַפִים
מְלַוֶּה אוֹתָךְ מֵאֹפֶק עַד אֹפֶק.
אַדְווֹת כֶּסֶף מְנַתְּרוֹת בַּמַּיִם,
רוֹקְדוֹת וְצוֹהֲלוֹת לִקְרַאת כַּלָּה.
בַּמַּעֲרָב, כְּמוֹ הַטִיטָנִיק
אַט-אַט שׁוֹקַעַת הַשֶּׁמֶשׁ לִמְצוּלוֹת
צִנַּת לַיִל עוֹטֶפֶת הַיָּם.
וַאֲנִי, כְּעָלֶה נִדָּף בָּרוּחַ
רוֹעֵד מִקֹּר מְדַדֶּה לִקְרָאתֵךְ.
אַתְּ גּוֹרֶרֶת אוֹתִי אֶל מְעָרוֹת סְלָעִים נִדָּחוֹת
וְנוֹתֶנֶת לִי מַחֲסֶה
מִתַּחַת לְשִׂמְלַת כְּלוּלוֹת לְבָנָה".
המלחין יורם מיוחס הלחין את השיר למקהלה.
נושאת-מטוסים בסנט
אם חלמתם להיות בעלי נושאת-מטוסים - החמצתם הזדמנות אדירה לקנות נושאת-מטוסים, שיצאה משירות חיל-הים האמריקני. והפעם - אלו נושאת-המטוסים קיטי הוק ונושאת-המטוסים ג'ון פ' קנדי, שנבנו בשנות השישים, וכל אחת מהן נמכרה בסנט אחד לגריטה על-ידי חברה מדרום טקסס.
שתי הספינות אינן בנות תנועה, ויש לגוררן ממקום עגינתן לבראונסוויל, טקסס. כך, מחיר המתכות שייגרטו יכסה את עלות השינוע והגריטה של קיטי הוק, שהשתתפה במלחמת ויטנאם, והוצאה מהשירות בשנת 2017, ושל קנדי, שהשתתפה במלחמת המפרץ, והוצאה מהשירות בשנת 2009.
קו בר-לב מתמוטט שוב
למרות פרסומים שקריים של המשטרה ושל המשרד לביטחון פנים, שמקבלים תהודה בתקשורתנו הצפון-קוריאנית, ממשיכות הערים המעורבות לבעור מאש ערבית ומאכיפה אנטי יהודית של המשטרה, או מהתעלמות המשטרה מהפרעות המתמשכות. כך, למשל, בבאר-שבע מתקיפים ערבים בהתמדה שכונות יהודיות, ונשים ונערות מוטרדות על-ידם. כתוצאה מחדלות פעולה של המשטרה, הקימו תושבים ארגון להגנה עצמית, שמסייר בשכונות המוּעדות.
ופתאום הפלא-ופלא - בניגוד לאִמרתי, ששוטר עברי וסינדרלה נמצאים רק באגדות, מופיעה המשטרה מיד כשקוראים לעזרתה. בלוד אין הדבר כך, וגם לא ברמלה, ביפו, בעכו, בגליל ובירושלים; וכשהיא מופיעה, עוצרת המשטרה רק יהודים. ממילא את הפורעים ישחררו שופטינו, שלא למדו את המשפט הידוע על המרחמים על אכזרים.
ממשלת הזדון והמשטרה ממשיכות להעלות גירה אודות מלחמה בפשיעה הערבית, ובשטח אין אפילו משב קל של רוח חמה מהדיבורים הללו. כפי שאמרו חז"ל - מטבע קטנטנה בכד עושה רעש גדול (אצטרא בלגינא קיש-קיש קריא).
הדברא-רבא עמר בר-לב, מייסדו של קו בר-לב השני, המתמוטט לנגד עינינו ברעמים, בברקים, בדם ובאש, מומחה אדיר לדיבורים רמים. בפועל, בהנהגתו, מוותרת המשטרה על משימתה להגן על חיי יהודים ועל רכושם; ובר-לב יודע רק להסית ולאיים על יהודים, שקצה נפשם בהתנהגות המשטרה. זאת, לעומת לשונו המנומסת והמתרפסת כלפי ערבים תוקפניים. אפילו בתי-המשפט שלנו כבר הכירו באכיפה אנטי יהודית של המשטרה, ופסקו לא-אחת, שתשלם פיצויים ליהודים, שהטרידו שוטריה במסגרת מדיניותה.
שנת חורף
קצת מוקדם מן הרגיל נכנס ד"ר אביחי מנדלבליט לשנת חורף, ונאלם הקול המטריד של מי שהתיימר להיות ראש-ממשלה-על, וגם צוותו שוֹתק כשהממשלה רומסת ברגל גאווה את החוק בפעולותיה. הבוסים של מנדלבליט הסבירו לו, שתם תפקידו בפוטש. ומן הסתם גם הוסיפו, שאם לא יפריע להם לבצע את זממם, יהיה מועמד לשפיטה בבית המשפט העליון.
מנדלבליט הצטיין מאוד באכיפה בררנית, שלעומתה מחוויר לגמרי המונח, "צדק של קנגורו". הוא ואנשיו ידעו היטב להוציא מן האצבע חדשים לבקרים חוות-דעת מופרכות ברוח תעלולי המשפט היצירתי של אהרן ברק, כדי להילחם מבפנים בממשלה נבחרת.
את זה הבוסים שלו, שאחזו בזקנו (זוכרים את קובלנתו על שי ניצן?!), והפכוהו לקרדום בידי הפוטשיסטים, אינם צריכים כעת. כידוע, בשם הדמוקרטיה, לא קיבלו את הכרעת הבוחר היהודי, והם משתוללים עכשיו ללא כל בקרה. מנדלבליט בשנת חורף; וכל דאלים גבר.
הנאה
התיישבנו במסעדת "רונן בשרים" באזור התעשיה הישן של נתניה, לא-הרחק מכביש 57, ומלצר זריז ערם על שולחננו יותר מעשרה סלטים, חומוס, פיתות עירקיות שיצאו רותחות מהתנור, ושתייה, כבקשתנו. זו הייתה טעות. כיוון שזה היה ביקורנו הראשון במסעדה, לא ידענו, שלפני שמתיישבים צריכים לגשת לדוכן הבשר, ולהזמין את אשר רצוננו לנגוס, ובינתיים יכינוהו כדבעי על האש.
הסלטים היו טעימים וטריים, וכל צלוחית שהתרוקנה הוחלפה מיד בצלוחית מלאה. הצטיינו במיוחד סלט חצילים בירקות, חומוס, טחינה וסלט של פלפל חריף מוחמץ.
נטשנו לרגע את שולחן 4, שבו ישבנו על ספות, כמו בדיינר אמריקני, וניגשנו לדלפק הבשר לאחר שמלצר לימדנו את כללי המקום. נדהמנו משפע הבשרים, שנשקפו מהמקרר - מעוף, דרך כבש, לבקר, לנקניקיות ולקבבים (ותודה למקס מלכיאל, בעל הסכתים מדהימים לבישול, שלימדני כי כותבים, כּבּאבּ). המסעדה כשרה, ולא היינו צריכים לראות תעודה, אלא את הקהל הסועדים ואת הזורמים אליה.
בשר, הסבירו לנו, נמכר בנתחים כבחירתך (גם קבב מסוגים שונים) במחיר אחיד של 300 שקל לק"ג - כנראה, המחיר הזול ביותר בארץ. היצע הבשרים מדהים, והחלטנו לטעום כמה נתחים. תוך כך צברנו יותר משמונה מאות גרם בשר - כמות גדולה מדי לזוג, ורובה הצטרף אלינו בדרכנו לביתנו, והיה בסיס לארוחה נוספת.
אל תתמלא בסלטים ובפיתות, הפצירה אשתי. לא שמעתי בקולה, ונהניתי מאוד משפע הסלטים. כשהגיעו הבשרים, כרכתי יחד בשר, טחינה וסלטים בפיסת פיתה, ונהניתי למרות שלצערי, תובל הבשר במלח לא בעדינות. לקינוח הוגשה לנו עוגה ברוטב שוקולד חם - מיותר לחלוטין אחר ארוחה כה עשירה ומעולה. גם הקפה לא היה ברמת האוכל במסעדה. שניהם הוגשו על חשבון הבית, בחיוך אדיב מאוד. נהנינו מאוד, ובדרכנו הביתה תכננּו את ביקורנו השני ב"רונן בשרים".
ביציאה גילינו ליד הקופה דוכן יין, ואחר מיקוח קצר חזרנו לביתנו עם בקבוק יין ברברה ועם בקבוק גווּרצטרמינר - שניהם מתוצרת ישראלית, ובמחיר סביר לחלוטין.
כתובת: רחוב צבי שכטרמן 28, אזור התעשיה נתניה (טלפון: 050-300-0008). המסעדה מופיעה בנווטן. שעות פתיחה: בימים א'-ה' - מאחת-עשרה בבוקר. שבת - חצי שעה אחר צאת השבת. חניה: בצמוד למסעדה וגם ברחוב המקביל. נוחות: טובה. לא הוטרדנו יותר מדי על-ידי רעש. מיזוג האוויר היה נעים ולא תוקפני. והיו כמה ילדים ופעוטות בסועדים.
שירות: אדיב, נעים, יעיל וידידותי. שירותים: נקיים. נגישות לנכים: מדרגה קטנה בכניסה למסעדה.
בריון
התנהגותו הבריונית של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), יו"ר הכנסת, מאפיינת את גרסת ינקותו במשטרה ואת דרכה של ממשלת הכחש והמרמה, שעושה פלסתר מהדמוקרטיה ומכל כללי ההגינות הפרלמנטרית.
כשח"כים משתוללים במליאה, יכול יו"ר הכנסת/הישיבה להוציאם. מה ייעשה ליו"ר הכנסת/הישיבה המשתולל?! אף פעם לא עלתה השאלה לדיון כיוון שיו"רי הכנסת לדורותיהם נהגו בסובלנות ובהגינות, עד שהפציע מיקי לוי על כיסא היו"ר; ואז אפילו אחמד טיבי, סגנו התחיל להשתולל - אפילו כלפי מיקי לוי. ובעצם - למה לא?! אם ח"כ לוי מרשה לעצמו הפקרות, אז גם ח"כ טיבי יכול...
והשיטה ברורה - אכיפה בררנית, שמיקי לוי למד היטב לבצעה בהיותו שוטר: סותמים את הפה במליאה לאופוזיציה, שממילא אינה משתתפת כמעט בדיוני הוועדות, ומעודדים את הקואליציה בהשתוללותה. מכל הדברים הללו אני מקווה, יפיקו הליכוד, האיחוד הלאומי והחרדים מסקנה, וילמדו לשלוט בשיטות הבזויות של מי ששולטים עכשיו, בניגוד לרצון הרוב היהודי, בשיטות הללו.
שאלה
יהיר לפיד שב ארצה לביקור ממלכתי, או שעדיין נמצא ברחבי העולם, והורס כל חלקה טובה, שנותרה?

תאריך:  17/10/2021   |   עודכן:  17/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכיפה בררנית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באופן עקרוני, יש בכתבה טעות
בני בנקר  |  17/10/21 17:20
2
מי שגדול על חברו- יצרו גדול על
שמעון מהצפון  |  18/10/21 04:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
אנה אנו באים אם המדינה תתרוקן מטייקונים רמאים, שמרוקנים את המדינה, המשקיעים והאזרחים מנכסיהם, ותישאר רק עם אזרחים החיים מיגיע כפיהם, בלי לנצל אחרים, בלי להעסיק עובדי קבלן במשכורות רעב, בלי פושטי רגל
יעקב קורי
ומה היא יצירת מופת אם לא הפשטות שבתחכום - דוד של מיכלאנג'לו, מונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י, סעודת השייטים של רנואר
שאול מנשה
ארדואן חושש מהידוק היחסים של ישראל עם יוון וקפריסין, הידוק שמתבטא בשיתוף פעולה בהעברות הגז הישראלי לאירופה דרך שתי המדינות, ובעיקר משיתוף הפעולה הצבאי
דויד סנדובסקי
הגיע הזמן שיועז הנדל, שר התקשורת ב"ממשלת השינוי" של בנט, יתחיל לייחס חשיבות עליונה לדואר, שבתחום סמכויותיו ואחריותו, אשר אין להפריטו    הגיע הזמן שיוריד מהלך בטיפולו האינטנסיבי - G5 - מסכן הבריאות והדמוקרטיה והמצוי בזיקה לסין
איתן קלינסקי
נולד 16.10.1886 נפטר 1.12.1973    כשקמה מדינת ישראל ב-ה' אייר תש"ח 15.5.1948 היה זה יום שמחה, אבל זה גם היה יום קשה, כי דוד בן-גוריון כראש ממשלה היה צריך להנהיג את העם למלחמה קשה נגד צבאות ערב, שרצו למנוע את הקמת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il