X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש לקחת בחשבון הוצאות ולהשאיר מרחב תמרון כספי להוצאות ידועות ולא ידועות כמו מס רכישה, שכר טירחת עו"ד, תשלומי הצמדה למדד, שדרוגים ושיפוצים בדירה
▪  ▪  ▪
העזרו בעצת ההורים [צילום: פלאש 90]

תהליך רכישת דירה הוא תהליך מורכב המחייב בדיקות רבות. היכן לקנות את הדירה, איזה פרויקט, מה התקציב העומד לרשותנו ואיזה דירה מתאימה לנו, מי המוכר/המוכרים (ומה הבטוחות שלנו). ועוד נושאים המחייבים התייחסות.
ברור כי הכנה יסודית תקל על הרוכש ותתן מענה אופטימלי לצרכים בהתאם ליכולות.הגדרת צרכים ותקציב - ראשית הגדירו לעצמכם את סביבת המגורים אותה אתם מבקשים בהתאם לקרבה למקום העבודה, קרבה להורים, מערכת החינוך, שירותים קהילתיים וכד'. כמו-כן בחנו את התקציב העומד לרשותכם תוך שאתם לוקחים בחשבון את ההוצאות הצפויות מעבר לרכישת הדירה מחד ומאידך את ההון העצמי העומד לרשותכם ואת הסיוע מהורים, קרובים, ירושות וכד'. לעיתים, רוכשים שוכחים שמעבר למחיר הדירה הבסיסי ישנן הוצאות נלוות נוספות שלא נלקחות בחשבון וכשהם נדרשים לשלם אותן הם נכנסים למצוקה כלכלית.
יש לקחת בחשבון הוצאות ולהשאיר מרחב תמרון כספי להוצאות ידועות ולא ידועות כמו מס רכישה, שכר טירחת עו"ד, תשלומי הצמדה למדד, שדרוגים ושיפוצים בדירה, חיבורי חשמל ועוד. היעזרו ביועץ משכנתאות מקצועי היודע לבחון ולהמליץ לכם על ארגון התקציב וחלוקתו וכמובן היכולת שלכם לעמוד בתנאי המשכנתא ביחס למחיר הדירה שברצונכם לרכוש.
עשו "שופניג" בין משרדי המכירות השונים - בחרתם את סביבת המגורים המתאימה לכם? עשו סבב בכל משרדי המכירות, למדו את ההצעות, השוו ביניהן רשמו לכם בטבלה יתרונות וחסרונות של ההצעות, רמות המחירים, המפרט הטכני, רמת המהימנות והשרות של החברה המוכרת והתמקדו בפרויקטים שנראים לכם הכי מעניינים ומתאימים עבורכם.
חברת הבנייה - בדקו ותחקרו מידע על חברת הבנייה שממנה אתם אמורים לרכוש את דירתכם. איזה פרויקטים היא בנתה בעבר, רמת שביעות רצון הלקוחות בפרויקטים האחרים, טיב הגמר של ביצוע הפרויקט, האם קיימת מחלקת שרות לקוחות שתוכל לעמוד לרשותכם במהלך ולאחר הרכישה, מחלקת שינויי דיירים אשר זמינה לסייע ועוד. חשוב מאוד לוודא שיש "אבא ואמא" וגב עסקי מוכח לחברה שממנה תבחרו לרכוש את דירתכם.
טיימינג לרכישת הדירה - טיימינג רכישת הדירה מאוד קריטי. כל ידיעת תקשורת ואווירת שוק יכולה להשפיע על תנאי הרכישה שלכם - למטה ולמעלה. לעיתים סרבנות והתעקשות בניהול מו"מ מול משרדי המכירות משתלמת ולעיתים לא. נהלו מו"מ במשרדי המכירות אך קחו בחשבון שלכל פרויקט יש סף הנחה שהוא יכול לתת ומעבר לכך לא יהיה כדאי מבחינתם לבצע את העסקה. סרבנות וניהול מו"מ ללא פרופורציות יכול לעיתים להביא שדירת חלומותיכם תימכר לאחר או לחלופין מחירה יתייקר.
חשוב! גיבשתם דעה? התייעצו עם ההורים או עם אדם שאתם מחשיבים את דעתו.
בדקו את הבטוחות שהקבלן מציע - אל תתפתו לרכוש דירה בתנאים מיוחדים מקבלנים. הקפידו לוודא שאתם מקבלים בטוחות לכספכם כדוגמת ערבויות חוק מכר.
העזרו בשירותי עו"ד - מומלץ בטרם הרכישה להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בחוזי מקרקעין. עורך דין טוב יידע לשים דגשים על סעיפים אשר יגנו עליכם ועל זכויותיכם.

הכותב הוא מנהל שיווק בחברת הנדל"ן קבוצת מנוס אשר בונה בימים אלו אלפי יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית, פינוי בינוי ופרויקטי מגורים חדשים.
תאריך:  25/10/2021   |   עודכן:  25/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדריך לרכישת דירה - לעשות זאת נכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
היועץ המשפטי לממשלה הוא דמות טראגית במחזה האימה המתרחש על הבמה העוצמתית ביותר במדינת ישראל    מואשם כמוטה פוליטית, כמאוים, כמי שהצליח להוביל להדחת ראש ממשלה ולא בקלפי
איתן קלינסקי
בל נעשה לערבים מה שעשו פולנים ליצחק גרינבוים    כל מה שאנחנו לא אוהבים שיעשו לנו, עושים לנו היום גזענים השוללים את החוקיות של ממשלת ישראל, כי יש בממשלה אנשים העונים לשם מוחמד או אסעד
שמחה סיאני
מצאתי עצמי מחפשת מקום חנייה בסמטה שמול ביתי והנה, בת מזל אני, מצאתי מקום חנייה, היחיד שנותר בין שורת המכוניות החונות!
יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לקבל סיוע ממדינות באירופה ואף פנתה לממשל ביידן בבקשה שילחץ על מדינות ערב לחדש את הסיוע בגלל מצוקתה הכספית. מדינות בעולם מסרבות להעביר כספים לרש"פ בגלל תופעת השחיתות, סירובו של מחמוד עבאס לערוך רפורמות והפרות זכויות האדם
עמנואל בן-סבו
אל מול המכונה המשומנת, היעילה, המחובקת על-ידי מעצבי הדעה המשפיעים ועוזריהם, אל מול קבוצות שכירי הפגנה אשר בחלקם מומנו על-ידי גורמים עלומים אשר עד לכתיבת שורות אלה אין יודע מיהם, עמדה משטרת ישראל, דלת האמצעים, עם חוסר גבוה בכוח אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il