X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מאבד את סבלנותו וקורא לממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ואת משרדי אש"ף בוושינגטון. גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס כינה את ראשי ממשל ביידן במילה "שקרנים" והוא מאוכזב ומתוסכל מממשל ביידן ומממשלת בנט
▪  ▪  ▪
[צילום: דבי היל]

על-פי גורמים בכירים בפתח,יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתחיל לאבד את סבלנותו מהיחס שהוא מקבל מממשל ביידן ומממשלת בנט-לפיד- גנץ, למרות הפגישה שהייתה לו עם שר הביטחון בני גנץ שבה סוכם על שורה של הקלות כלכליות שתעשה ישראל לרש"פ.
עד כה, הנשיא ביידן לא הזמין את יו"ר הרש"פ לפגישה בבית הלבן ואף דחה את בקשתו להיפגש עמו בניו-יורק בשולי דיוני פתיחת העצרת הכללית של האו"ם, השניים שוחחו בטלפון רק פעם אחת לאחר מבצע "שומר החומות", שר החוץ האמריקני טוני בלינקן ביקר אף הוא פעם אחת בלבד ברמאללה ומאז המגעים של הממשל עם הרש"פ מתנהלים באמצעות השליח האדי עמרו, אחראי התיק הישראלי-פלשתיני במחלקת המדינה.
התסכול הפלשתיני הוא גדול, העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-23 באקטובר מפי גורמים פלשתינים בכירים כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והשר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שיח' כינו בישיבת הוועד הפועל של אש"ף בשבוע שעבר את בכירי ממשל ביידן במילה "שקרנים" והוסיפו "הם צוחקים עלינו", זאת בגלל הסחבת שממשל ביידן נוקט ביישום ההבטחות שנתן לרש"פ.
ממשל ביידן עסוק רובו ככולו באתגר הסיני ובמצב הפנימי בארה"ב, הוא רוצה להמשיך לנהל את הסכסוך הישראלי פלשתיני ללא זעזועים מיוחדים ומבלי שהרש"פ תקרוס, מדובר בתחזוקה של המצב הקיים, אבל למחמוד עבאס אצה הדרך והוא רוצה לראות תוצאות מיידיות לגבי ההבטחות שניתנו לרש"פ.
במהלך ישיבת ההנהגה הפלשתינית ברמאללה ב-24 באוקטובר, קרא יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ואת משרדי אש"ף בוושינגטון שנסגרו בתקופת ממשל טראמפ. כמו-כן הוא קרא לממשל האמריקני להסיר מעל הרש"פ את המצור הכלכלי שהוטל עליה בזמנו כדי שתסכים לקבל את תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. במהלך הישיבה הוא גינה את החלטות ישראל לבנות אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון ואת ההכרזה של שר הביטחון בני גנץ על 6 ארגונים פלשתינים כארגוני טרור.
מחמוד עבאס הורה לשגר מכתבים לכל מנהיגי העולם ולמוסדות הבינלאומיים במחאה על פעולות ישראל: למועצת הביטחון של האו"ם, לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולמועצת זכויות האדם של האו"ם בניסיון לעצור את הפעילות הישראלית.
יו"ר הרש"פ יודע כי כל הצעדים האלה לא יובילו אותו לשום מקום,הוא מבין שמאזן הכוחות המדיני איננו לטובתו, גם הזמן פועל-כנגדו, החול בשעון החול הפלשתיני הולך ואוזל, בנאומו לעצרת הכללית של האו"ם הציב מחמוד עבאס אולטימטום לישראל, עליה לסגת בתוך שנה לקוי 67 בגדה ובמזרח ירושלים אחרת הוא יבטל את הסכמי אוסלו באופן חד-צדדי ויפנה בתלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג.
אולם, ישראל מתעלמת לחלוטין מהאולטימטום של מחמוד עבאס, ייתכן שהיא רוצה לדחוק אותו לצעדים חד-צדדים, הוא מאיים לבטל את הסכמי אוסלו ואת ההכרה הפלשתינית בישראל אבל מבין היטב את ההשלכות של המהלכים האלה,למרות זאת הוא ממשיך להשמיע את איומיו.
החזרה לרעיון תוכנית החלוקה מ-1947 או לרעיון "המדינה האחת" במקום פתרון 2 המדינות, איננה מעשית, הוא מנפנף באקדח ריק מכדורים, מחמוד עבאס חש שהזמן אוזל במהירות ובתוך שנה לא יקרה שום דבר ואז הוא יעמוד שוב בפני שוקת שבורה וישראל תדחוק אותו מחדש לפינה. הרחוב הפלשתיני הפסיק להתייחס ברצינות לאיומיו של מחמוד עבאס, הוא עסוק בהישרדות כלכלית ואיננו מעוניין בשום אינתיפאדה נגד ישראל שתנציח את שלטונו של מחמוד עבאס.
מחמוד עבאס צריך לעבור שוב תהליך של התפכחות ונחיתה על קרקע המציאות, הממשל האמריקני הנוכחי איננו מעוניין במשא-ומתן חדש בין ישראל לרש"פ שיוביל להתרסקות מדינית כפי שהיה בתקופת ראש הממשלה אהוד ברק וגרם גם לאינתיפאדה השנייה. ממשלת ישראל חלוקה לשני מחנות בכל הקשור לתהליך המדיני ורעיון פתרון 2 המדינות, למעשה היא משותקת מבחינה מדינית, המקסימום שהיא יכולה לעשות הינו לסייע לרש"פ מבחינה כלכלית.
שום דבר חדש ומפתיע לא צפוי לקרות בינתיים ברש"פ, מחמוד עבאס מייחל מאוד שלאחר העברת התקציב בכנסת יחזיר הממשל את הקונסוליה האמריקנית בירושלים למקומה הקודם ויעניק הישג מדיני כלשהו לפלשתינים, אולם גם זה איננו בטוח, ישראל מתנגדת למהלך הזה בתקיפות ויתכן שהוא ייגמר בפשרה בין ישראל לבין הממשל או בדחיית פתיחת הקונסוליה למועד אחר.

תאריך:  26/10/2021   |   עודכן:  26/10/2021
+בין העבר החשוך לעתיד המזהיר
13:04 26/10/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

רק אישים דגולים ועמים לא מקובעים יש בהם את תעצומות הנפש להשתחרר מטראומות העבר ולפעול למען עתיד טוב יותר

בן-גוריון. חתם על הסכם השילומים [צילום: הנס פין/לע"מ]
+לא לדה-מוניות לאסלם ולעם הפלשתיני
08:08 26/10/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

האירועים שבמהלכם נעקרו כ-80% מהפלשתינים ממולדתם ומבתיהם, פירקו את החברה הפלשתינית, שנפוצה לכל עבר  ▪  ערים גדולות כמו: אשדוד, אשקלון ובאר שבע היו בעבר ערים פלשתיניות והיום אף לא משפחה ערבית אחת גרה שם

ביטוי לכאב [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
האירועים שבמהלכם נעקרו כ-80% מהפלשתינים ממולדתם ומבתיהם, פירקו את החברה הפלשתינית, שנפוצה לכל עבר    ערים גדולות כמו: אשדוד, אשקלון ובאר שבע היו בעבר ערים פלשתיניות והיום אף לא משפחה ערבית אחת גרה שם
יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לקבל סיוע ממדינות באירופה ואף פנתה לממשל ביידן בבקשה שילחץ על מדינות ערב לחדש את הסיוע בגלל מצוקתה הכספית. מדינות בעולם מסרבות להעביר כספים לרש"פ בגלל תופעת השחיתות, סירובו של מחמוד עבאס לערוך רפורמות והפרות זכויות האדם
איתן קלינסקי
אני מעלה מתוך הפירוט וההרחבה האפית את דמות אברהם שלי    אברהם המתנהל בכבוד עם אלו שחיים כאן    תבונתו מבססת השקפת עולם מוסרית, הנובעת ממציאות, לפיה הוא זה שבא למקום בו ישנם אנשים
עידן יוסף
ברקע ההכרזה של שר הביטחון על שישה ארגונים של החזית העממית כארגוני טרור דורשים הורוביץ וזנדברג דיון בממשלה    גם בעבודה מגנים את יו"ר כחול לבן    שקד: כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני זכויות אדם, כשבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS
עידן יוסף
אחרי שמחלקת המדינה טענה כי ישראל לא עדכנה את הממשל האמריקני על הכוונה להכריז על 6 ארגונים פלשתינים כארגוני טרור, גורם ביטחוני ישראלי טוען כי גורמים בממשל עודכנו מבעוד מועד    ארה"ב מודאגת מכוונת ישראל לאשר בניית אלפי יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il