X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפי ההגדרות המדעיות, אור יום מהווה גירוי חזק ביותר לשעון הביולוגי שלנו, ובאופן טבעי האור קבע את שעות השינה והיקיצה של בני אדם מאז ומעולם
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

זה לא סוד שבלילה בין שבת לראשון מדינת ישראל תעבור לשעון חורף. כלומר, אנו נזיז את מחוגי השעון שעה אחת אחורה. אומנם רוב האנשים מתבאסים מהעובדה שהימים מתקצרים, אך יש היגיון מאחורי הזזת השעון.
לפי ההגדרות המדעיות, אור יום מהווה גירוי חזק ביותר לשעון הביולוגי שלנו, ובאופן טבעי האור קבע את שעות השינה והיקיצה של בני אדם מאז ומעולם. לכן, ההיגיון המצוי מאחורי הזזת מחוזי השעון בחדשים אוקטובר ומרץ הוא פשוט מאוד: מדובר למעשה בהתאמת שעות הערות של אזרחי מדינת-ישראל לשעות זריחת השמש, זאת במטרה לחסוך אנרגיה המתבזבזת על תאורה.
בקיץ יש יותר שעות אור ביממה, לכן כדאי לקום מוקדם יותר כדי לא לבזבז זמן אור יקר בשינה וכך גם להרוויח שעת אור נוספת בערב. וכן, בשל המיקום הגאוגרפי של מדינת ישראל, השמש זורחת בשיא עונת הקיץ כשעתיים מוקדם יותר מאשר בשיא החורף, כך שאם לא היינו מזיזים את השעון ל"שעון קיץ", השמש הייתה זורחת ביוני בסביבות 4:30 בבוקר.
כך, למשל, אדם שמתעורר כל יום ב-6:00, היה מאבד לפיכך שעה וחצי של אור. הזזת השעון בקיץ גורמת לכך שבמקום זאת, השמש זורחת בסביבות 5:30. לעומת זאת, אם גם בחורף היינו מאמצים את אזור הזמן הזה, הייתה השמש זורחת בינואר בערך בשעה 7:30 בבוקר - וכך המשכימים קום היו קמים בחושך מוחלט.
השפעת הזזת השעון על גוף האדם
ניתן לראות כי מספר מחקרים תצפיתיים שנערכו בשנים האחרונות בחנו את הנושא של הזזת השעון, והמסקנה הגורפת של כולם הייתה שגם לאי הזזת השעה יש השלכה על הבריאות שלנו.
במחקרים בהם לא הזיזו את השעון בזמן, נצפתה עלייה באירועים קרדיווסקולריים: סיכוי להתקפי לב, הפרעות שינה כולל נדודי שינה, הפרעות במצב הרוח אפילו עד לכדי ניסיונות אובדניים. בנוסף, נרשמה עלייה במספר תאונות הדרכים.
רופאים טוענים כי קיים קשר ישר בין הזזת השעון לבין השעון הביולוגי של האדם כך שהוא מתעורר עייף בבקרים ומתקשה לישון בלילות. דבר זה בולט בעיקר בחודש מרס במעבר בין שעון חורף לקיץ כאשר האדם מאבד ארבעים דקות מזמן השינה בלילה. כלומר, בעת הזזת השעון האדם סובל מעייפות יתר אך כעבור זמן קצר הגוף מסתגל לתהליך הזזת השעון.
טיפים להתכוננות לשעון חורף
1. מומלץ להיכנס למיטה ולצאת ממנה בשעות קבועות.
2. לשמור על סביבת שינה נכונה: חדר שקט ללא טלוויזיה, טלפון נייד או כל מכשיר חשמלי אחר.
3. רצוי שהחדר יהיה מאוורר היטב עם טמפרטורה ממוצעת (לא חם ולא קר).
4. מאוד חשוב להיחשף לאור השמש הטבעי - לשהות זמן ממושך יותר בשמש.
5. מומלץ על שנת צהריים קצרה, לא פחות מ-20 דקות ולא יותר משעה.
6. חשוב להקפיד על 7 עד 8 שעות שינה בממוצע.
7. כשלושה עד ארבעה ימים לפני המעבר לשעון חורף, נכון להיכנס למיטה מאוחר יותר ב-15-20 דקות מהשעה הקבועה וכן להתעורר מאוחר יותר.
גוף האדם זו מכונה מופלאה שמסתגלת כמעט לכל דבר כך שגם אם תהיו עייפים עם המעבר לשעון חורף אין צורך לדאוג. המצב יסתדר תוך זמן קצר.

תאריך:  26/10/2021   |   עודכן:  26/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בן-צור
התחילה עם כאב ראש ומאז אנו מתקשים לנשום    תעתעת, מטעה, גורמת נזקים ונסוגה    מדמה עצמה לכתר, ולמעשה היא מחלה
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מאבד את סבלנותו וקורא לממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ואת משרדי אש"ף בוושינגטון. גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס כינה את ראשי ממשל ביידן במילה "שקרנים" והוא מאוכזב ומתוסכל מממשל ביידן ומממשלת בנט
איתן קלינסקי
האירועים שבמהלכם נעקרו כ-80% מהפלשתינים ממולדתם ומבתיהם, פירקו את החברה הפלשתינית, שנפוצה לכל עבר    ערים גדולות כמו: אשדוד, אשקלון ובאר שבע היו בעבר ערים פלשתיניות והיום אף לא משפחה ערבית אחת גרה שם
יוסי אחימאיר
מזה שלוש-ארבע שנים שלא החלפתי מילה אחת עם נתניהו, אין לו כל קשר אישי עמי, ואת עמדתי הפוליטית אני קובע - תתפלאו - עצמאית, לא לפי שיקולים של "קוסמות" והליכה בעיניים עצומות אחרי מנהיג. הייתי ונשארתי איש הליכוד, ויחד עם זה קוצף על תופעות חמורות בתוכה, מקווה לשינוי פני התנועה
נסים טובלי
יש לקחת בחשבון הוצאות ולהשאיר מרחב תמרון כספי להוצאות ידועות ולא ידועות כמו מס רכישה, שכר טירחת עו"ד, תשלומי הצמדה למדד, שדרוגים ושיפוצים בדירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il