X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על מצ"ח לחדול מהמניפולציות הפסולות לגיוס סוכנים על-פי הנחיית מפקד מצ"ח, חל איסור מוחלט לבצע גיוס של מקור מודיעין תחת לחץ בלתי הוגן ו/או איומים
▪  ▪  ▪
דרישה מחיל להלשין על חבריו [צילום: דובר צה"ל]

לאחרונה התפרסם עוד מקרה בו נטען כי רכזי המודיעין של מצ"ח איימו, הטרידו, הפחידו והשתמשו באמצעים פסולים, והכל במטרה לגייס חייל כמקור מודיעיני (מל"ג) של מצ"ח נגד חבריו ליחידה. השאלה אם אכן כך אירע תוכרע רק לאחר בדיקה או חקירה.
המקרה מתווסף למספר מקרים נוספים, ביניהם זה המפורסם של רב"ט ניר לובטון ז"ל, שהתאבד בעקבות אמצעים פסולים שנקטו רכזי המודיעין של מצ"ח, והכל במטרה לגיסו כמקור מודיעיני נגד חבריו ליחידה.
אומנם, צה"ל פרסם את ממצאי הבדיקה, במסגרתו הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה על שורת צעדים פיקודיים, אולם אין בכך די. הנזיפה במח"ט בית הספר למקצועות חי"ר ומפקד הגדוד שבו היה לובטון ננזפו, לא תחזיר את החייל לחיים. גם ההדחה של רב סרן מיחידת מצ"ח ואלוף משנה שהודח מתפקידו, לא תשנה למעשה דבר. הבעיה היא בעצם הדרישה מחייל להלשין על חבריו ליחידה, הסותרת חזיתית את אחד מערכי צה"ל החשובים - ערך הרעות, "החייל יפעל מתוך אחווה ומסירות לחבריו לשירות". יתרה מכך, יהיו כאלה שיטענו כי אף התלמוד אוסר על כך ועל אותו חייל שמלשין על חבריו ליחידה, חל דין מוסר (דין הלכתי שחל על מי שגורם לאדם מישראל או לממונו להימסר בידי השלטון או גורם בעל כוח).
חשוב לציין, על-פי הנחיית מפקד מצ"ח, חל איסור מוחלט לבצע גיוס של מקור מודיעין תחת לחץ בלתי הוגן ו/או איומים. בנוסף, חל איסור על מתן כל התחייבות/הבטחות של רכז המודיעין. חרף כל זאת, רכזי המודיעין של מצ"ח ממשיכים, גם בימים אלו, להפעיל מכבשי לחצים אדירים על חיילים, תוך ניצול מצוקה נפשית ותוך שימוש במניפולציות פסולות, על-מנת לגייסם כמקור מודיעיני בעל כורחם. והרי, לצערי, נוכח התנהלות זו, הרי שזו רק שאלה של זמן, עד שהמניפולציות המופעלות, יפגשו שוב חייל 'רגיש', שעשוי לקרוס נפשית תחת העול, ולשים יד בנפשו.
אי לכך, נתקלתם בניסיון מצד רכז מודיעין לגייס אתכם כמשת"פ? ישום של העצות הבאות, יגרמו לו לרדת לכם מהגב לנצח:
לנתק מגע עם הרכזים – לא לענות טלפונים, להודעות, וואטסאפ, או לכל ניסיון אחר ליצירת קשר עם רכזי המודיעין. התנהלות כזאת תפחיד את רכזי המודיעין שמא קרה לכם משהו, והם יפסיקו לפנות אליכם, זאת כמובן אחרי שיוודאו שהכל בסדר.
להתייעץ עם עורך דין צבאי לפני כל זימון של חקירת מצ"ח - מניסיון אישי, שיחת טלפון של עו"ד אל רכז המודיעין על הניסיון לגייס אתכם בדרכים פסולות, ולגרום לכם להלשין על החברים שלכם, מפסיקה מיידית את הקשר איתכם.
סירוב חתימה על מסמך שמירת סודיות שלא לגלות על ניסיון גיוסכם כמקור מודיעיני – אין חובה לחתום על מסמך סודיות, ואי אפשר לעצור אתכם אם תסרבו לחתום. בכל מקרה, גם אם חתמתם על מסמך סודיות, זה לא חל כלפי עו"ד.
'לשרוף' את עצמכם (לא פיזית כמובן) – הכוונה, להפיץ בכל היחידה, מפקדים, חברים, בני משפחה, ובכל אמצעי אפשרי (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר) שרכזי המודיעין של מצ"ח מנסים לגייס אתכם בדרכים פסולות להלשין על החברים שלכם. אחרי התנהלות כזאת, אף רכז מודיעין לא יפנה אליכם יותר.

הכותב הוא עו"ד צבאי, מומחה לדין פלילי.
תאריך:  27/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
זה מסוכן לצבוע הכל בשחור ולבן, כי המציאות היא ברוב המקרים צבעונית, וספקנות היא תכונה טובה של החוקר והפילוסוף
דן מרגלית
אילו חזרו קברניטי ממשלת נפתלי בנט לאולם ההרצאות באוניברסיטה העברית על הר הצופים היו מבינים בשיעורי ההיסטוריה ובסמינר ליחסים בינלאומיים כיצד מתקבלת החלטה להכריז על שישה ארגונים פלשתינים מוכרים בעולם כולו כנשאי נגיף הטרור
ארז כהן
משבר הדיור שנגרם בעקבות עליית מחירי הדירות יצר לחץ ציבורי רב על ממשלת ישראל לייצר פתרונות לעצירה מידית של עליות המחירים. עם זאת, ניכר כי צעדי מדיניות רבים הם בבחינת "פתרונות קסם" קצרות רואי שאין בכוחם להשפיע לטווח הארוך ואף יוצרים עיוותים בשוק הדיור
איתן קלינסקי
קשה לי לקבל שמלך, אשר רמס ברגל גסה כל ציווי מוסרי, זוכה גם היום להאדרה שמימית במלל ספרותי ושירי
רבקה שפק ליסק
המערב אימץ את האג'נדה הפלשתינית הקובעת שהם אדוני הארץ, תושביה הוותיקים, והיהודים גזלו מהם את אדמתם ונישלו אותם    אבל, העובדות ההיסטוריות מפריכות את הטיעונים הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il